Mitä kipuun raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mulle sanottiin neuvolassa,että Panacodia ei saa ottaa raskausaikana!

Mulle lääkäri määräs kovaan krooniseen kipuun Panacodia raskausaikana. Tietenkään sitä syödä ku leipää mutta pakkotilanteessa voi ottaa.

Duodecim Terveyskirjastossa Panacodin kohdalla sanotaan:

Raskaus ja imetys

Lääkettä voi tavanomaisina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Noh,olisin kuitenkin sitä mieltä,että kysyy lääkäriltä ensin tuon panacodin käytöstä ennekuin ottaa.
 
Kiitos teille! Soitin kaverin kätilösiskolle joka sanoi että on OK ottaa puolikas Panacod kun kerran resepti niihin on. Ensi viikolla sitten lääkärin kanssa voi neuvotella miten jatkossa hoidetaan mun vaivaani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terv.hoit.:
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mulle sanottiin neuvolassa,että Panacodia ei saa ottaa raskausaikana!

samaa mieltä olen. Ja olen terveydenhoitajana neuvolassa. .. Olisko ehkä lääkärissä käynti paikallaan. Tuskin pärjäät ilman kipulääkitystä loppuaikaa synnytykseen saakka.

Mulle sanoi terveydenhoitaja, että voin ottaa Panacodin, koska olen sitä aiemminkin käyttänyt. Taitaa olla taas näitä "koulukunta" kysymyksiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petomaani:
Alkuperäinen kirjoittaja terv.hoit.:
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mulle sanottiin neuvolassa,että Panacodia ei saa ottaa raskausaikana!

samaa mieltä olen. Ja olen terveydenhoitajana neuvolassa. .. Olisko ehkä lääkärissä käynti paikallaan. Tuskin pärjäät ilman kipulääkitystä loppuaikaa synnytykseen saakka.

Mulle sanoi terveydenhoitaja, että voin ottaa Panacodin, koska olen sitä aiemminkin käyttänyt. Taitaa olla taas näitä "koulukunta" kysymyksiä.

Ei vaan riippuu tosiaan tapauksesta ja raskauden vaiheesta. Pitää muistaa et sulle lääkitys voi olla tuttu juttu, mutta maha-asukille se on aina uusi asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mulle sanottiin neuvolassa,että Panacodia ei saa ottaa raskausaikana!

Mulle lääkäri määräs kovaan krooniseen kipuun Panacodia raskausaikana. Tietenkään sitä syödä ku leipää mutta pakkotilanteessa voi ottaa.

Duodecim Terveyskirjastossa Panacodin kohdalla sanotaan:

Raskaus ja imetys

Lääkettä voi tavanomaisina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Noh,olisin kuitenkin sitä mieltä,että kysyy lääkäriltä ensin tuon panacodin käytöstä ennekuin ottaa.

Samaa mieltä olen, pointti lähinnä oli siinä että sen ottaminen on mahdollista raskausaikana. Voihan sitä soittaa vaikka päivystykseen ja kysyä asiaa jos tuntuu ettei pärjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille! Soitin kaverin kätilösiskolle joka sanoi että on OK ottaa puolikas Panacod kun kerran resepti niihin on. Ensi viikolla sitten lääkärin kanssa voi neuvotella miten jatkossa hoidetaan mun vaivaani.

Mutta ota nyt tosiaan sen lisäksi se yksi Panadol, eikös niin :) ? Ja pidän nyt kuitenkin kunnon väli edelliseen lääkkeenottokertaan, noin 6 tuntia ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille! Soitin kaverin kätilösiskolle joka sanoi että on OK ottaa puolikas Panacod kun kerran resepti niihin on. Ensi viikolla sitten lääkärin kanssa voi neuvotella miten jatkossa hoidetaan mun vaivaani.

Hyvä että sait asian selvitettyä! Tsemppiä sulle ja jaksuja kipujen kans taisteluun! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Ihan huoletta voit ottaa panacodin siihen särkyyn! Mulle määräsi LÄÄKÄRI panacodia raskausaikana pahaan selkäsärkyyn!

!!! Juu kyllä kyllä ja asia on aina tapauskohtainen. Ja sille kätilökaverille joka neuvoi ottamaan Panacodin koska resepti on.. mullakin on kaikenlaisia reseptejä, mut ne on ennen raskautta saatuja. Kyllähän kaikkea voi ottaa kunhan ei ala ottamaan koko aikaa.
 
Toiset reagoivat hyvin akupunktioon. Se tosin vaatii muutaman hoitokerran (yleensä ) ennen kuin voi sanoa, onko siitä apua. Minä sain aikanaan apua akupunktiosta terveyskeskuksessa kroonistuneen selkäkivun hoitoon.
 
mulla ainaki auttaa niskajuttuihin kun oli tosi kipeenä niin jumppa pienillä käsipainoilla ja sitten kun on saanut ensin vetreytettyä ne tällä tavoin sitten hieronta.ainaki meikällä toimii tämä systeemi jos on kyse normaalista niskajumesta.jos on joku ihan rakennevika niin sitten en tiedä mutta kyllä luulisi saman pätevän siihenkin.mullaki mennyt viikkoja kuitenkin siinä vetreytyksessä mutta alkaa pikkuhiljaa laukeamaan.sitten kun ne on tarpeeksi vetryneet niin venyttelyä.ei kannata ilmanaikusta fysioterapiaa maksaa saman asian voi hoitaa kotikonsteilla.eipä mulla muuta tälläkertaa.lääkkeistä ainakin mulle tulee sitten se "lääkepäänsärky" panadolistakin.
 

Yhteistyössä