Mitä kipulääkkeitä olette käyttäneet raskausaikana?

Raitapaitainen

Aktiivinen jäsen
28.10.2007
4 934
0
36
Tampere
Nyt tarvitaan jotain muuta helpotusta.. Yli viikon kestänyt oikeanpuoleinen niska-käsi-lapaluualueen kipu ja hermosärky ei ota hellittääkseen. Paracetamolia kodeiinin kanssa ja ilman on tullut syötyä. Pelkkä Paracetamol ei auta mitään ja Panacodista yökkäilen, pää on ihan turta, pahoinvointi kamala ja olo AIVAN järkyttävä ja kivut ei silti katoa minnekään.

Päivät vielä menee joten kuten mutta yöt on helvettiä kun ei pysty nukkumaan. 1.30 taas herätty ja enää ei voi kuin itkeä tästä tuskasta ja pahoinvoinnista. Tyhmä kun olin niin kävin vielä eilen niska-hartiahieronnassa ja pahemmaksi vain menee.

Viikkoja on nyt kasassa tasan 25. Inhottavaa kun en tunne edes vauvan "peruspotkuja"!! Kunnon kuperkeikat tuntee mutta ilmeisesti lääkkeet vaikuttaa ettei pikkupotkut tunnu lainkaan.
:'( :'(

Haluan nukkua kivuttomasti edes yhden yön!!!
d040.gif

Kysyn nyt teiltä, että olisi edes jotain toivetta paremmasta ennenkuin pääsen lääkäriin 8.40..

Mitä kipulääkkeitä teillä on ollut raskausaikana?

Panacod poretabletteina. Mulla tehos, mutta ilmeisesti saat jonkun reaktion kodeiinista?
Olikos akupunktio raskausaikana sallittua? Pari vuotta sitten sain avattua TODELLA PAHAN niskajumin akupunktiolla :)
Jaksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Neuvottele lääkärin kanssa lääkityksestä.

Tottakai neuvottelen mutta olisin mielelläni lukenut jotain pohjaa muitten kokemuksista ja selvitellyt vähän pharmaca fennicasta etukäteen. Olis vähän varmempi olo siellä kandin käsissä näin kesäaikaan. Aion tosin pyytää sitä varmistamaan mahdollisen lääkevaihdoksen äitiyspolilta.

Älkää menko itse ottamaan mitään lääkkeitä ensin neuvottelematta asiantuntijan kanssa! Kaikille tulehduskipulääkkeille on rajoitus raskaana oleville, mutta kysy sitä apteekista tai lääkäristä.

Mulle apteekissa sanottiin että ibuprofeiinia saa käyttää vasta loppuvaiheessa ja silloinkin niin että yksittäisinä päivinä tai lyhyinä(3pv. kuurina, pieninä annoksina ja ei jokapäiväiseen käyttöön. Mulla oli joskus samantapainen kipu ja siihen auttoi jumppaaminen kivusta huolimatta. Jumppaliikkeenä käytin hiihtoliikettä sauvoilla tai crostrainerilla, ns. nyrkkeilyä. Venyttelyä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja satu vierailija:
Mulle apteekissa sanottiin että ibuprofeiinia saa käyttää vasta loppuvaiheessa ja silloinkin niin että yksittäisinä päivinä tai lyhyinä(3pv. kuurina, pieninä annoksina ja ei jokapäiväiseen käyttöön. Mulla oli joskus samantapainen kipu ja siihen auttoi jumppaaminen kivusta huolimatta. Jumppaliikkeenä käytin hiihtoliikettä sauvoilla tai crostrainerilla, ns. nyrkkeilyä. Venyttelyä jne.

Juuri tämän takia älkää menkö koskaan ottamaan lääkkeitä raskaana ollessanne omin luvin ja varsinkaan uskoko mitä "joku sanoi netissä". Tämän henkilön kertoma on väärää tietoa, joten kysykääpäs lääkäriltä.

No eipä tullut mieleenkään ottaa mitään ilman lääkärin määräystä. Kuten jo pariin kertaan mainitsin niin kokemuksia hain, en ohjeita. ;)

Ja tosiaan esim. Tohtori.fi-sivujen mukaan viimeisellä kolmanneksella nimenomaan ei tulisi käyttää tulehduskipulääkkeitä. Äsken tulin lääkäriltä ja heidän ohjeidensa mukaan rv 32 asti saisi käyttää.

Panadolia 3g / päivässä ja Ketorinia 75mg / päivässä tuli nyt ohjeeksi ja lähete fysioterapiaan.

Eiköhän jokainen kysy todelliset käytettävät lääkkeensä hoitavalta lääkäriltään.

Yhteistyössä