Mitä luulette, mikä miehen hartiassa/niskassa on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Huoli on kova minulla.

Miehellä alkoi niska-/hartiasärky jo yli kuukausi sitten ja ajatteli että on jotenkin revähtänyt. On käyttänyt tulehduskipugeeliä ja -voidetta mutta ei auta. Kipu tuntuu kyynärvarteen asti ja tulee välillä niin kuin sähköiskuimaisina kiputiloina. Välillä taas koko ajan kipeä. Jossain vaiheessa oli ettei päätä kärsinyt kääntää toisella puolelle ollenkaan.

Kävi lääkärissä jossa kipupisteen "pääpaikaksi" kohdennettiin hartian yläosan seutu. Lääkäri laittoi kortisoonipiikin muttei se mitään auttanut. Olen yrittänyt miestä passittaa uudelleen lääkäriin mutta ei lähde. Olen jo kehitellyt itselleni kamalan pelon että kyseessä kasvain tai jtn vastaavaa. Mitään muuta oireita miehellä ei ole; ei yleiskunnon heikkenemistä, ei ruokahaluttomuutta, ei väsymystä, ei laihtumista.

Mitä luulette että tuo voisi olla?

Voihan olla mikä vaan, vaikka vaan jänteet pois paikoiltaan. Suosittelisin käymään esim. hierontaterapeutilla tms,joka osaa paremmin auttaa. Eihän lääkärit sitä meinaa hoitaa pois, yrittäävät vaan lievittää kipua.

luultavasti lihas tulehtunut ja sitä kautta hermokanavakin pinteessä. ei viittaa oireet kasvaimeen tms.

mies uudestaan sinne lääkäriin ja sairausloma+ tulehduskipulääkekuuri suun kautta ja lihasrelakstanttia myös kuurina. sen jälkeen arvio että tarvitseeko fysioterapiaa. sitä ei kannata miettiä ennenkuin akuutti kiputila on hoidettu pois.

kipugeeli yksinään on varsin heikko avuntuoja, eikä suun kauttakaan otettu kipulääke pääse vaikuttamaan ellei oteta lihaksia rentouttavia lääkkeitä yhtäaikaa.

kotona kannattaa pitää viileää kipualueella. auttaa turvotukseen ja sitä kautta myös tulehdukseen. tsemppiä! :)

Voi kaunis kiitos teille kaikille ihanille vastanneille. :hug: :flower:
Melkein tippa silmässä iltasin ollut kun olen kehitellyt kaikenlaisia kauhukuvia mieleeni ja miehelle puhunut että menisi lääkäriin. Ja kun tästä huolesta ei viitti miehellekään puhua ettei vaan turhaan kuormittaisi hänen mieltään. (hän kun tyypillinen mies, ei kerro vaikka huolettaisi itselläänkin.)

Siis olen puhunut miehelleni että menisi lääkäriin mutta en ole sanonut että pelkään mielessäni kaikkea kauheuksia mitä tuolta hartiasta voisi löytyä. ://

mulla oli kerran nuo "sisäfileet" niin tulehtuneet että kun nostin kummatkin kädet ylös niin tuntui muljahdus ja siihen jäivät |O
tarkotus olis siis harjata hiukset.
en pystynyt tekemään muuta kun kellahtamaan sänkyyn,aamulla sain toisen käden alas.
lääkäri määräsi noita relaksantteja ja kun tulehdus saatiin pois niin hierojalle tasasin väliajoin.
mitä sun meis tekee työkseen?jos tuo vois johtua erittäin epäergonomisista työasennoista tms. niinkuin mun tapauksessa

pitkittynyt lihasjumi voi aiheuttaa myös hermokipuilua

Kävin tuossa lueskelemassa niskan välilevyn pullistumista ym. ja sai hieman sellaisen kuvan että vähintään monien kuukausien sairasloma edessä, jos ei koko elämän kestävä kipu. Jos siis kyseessä tuo? :O Eikö niitä pullistumia pysty korjaamaan?

Miehellä ei kyllä sormissa tunnu mitään puutumista tai pistelyä vaan kipu säteilee vaan kyynärtaipeeseen asti. Hitto kun alkoi taas huolettamaan.... ://

Yhteistyössä