Mistä tietää, onko älykäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Mun mielestä on todella huvittavaa se, että jotkut vaan eivät ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia. Toisille on suotu älyä, toisille ei. Toisille sekä älyä, että lahjakkuuksia, toisille ei mitään.

Miksi siis jos omaa sekä älyä, että lahjakkuuksia, ei siitä saisi sanoa? Siksi, että joku toinen näitä ei omaava voisi pahoittaa mielensä?

Ja tällaisten älykkyydestä tai lahjakkuusasioista kiisteleminenen ei ole missään määrin fiksua, se ei tee sitä tyhmää yhtään älykkäämmäksi, eikä sitä älykästä tyhmäksi. Ainoastaan kertoo siitä, että se haukkuja on kateellinen tai jotenkin muuten pielessä, jos ottaa niin kovasti nokkiinsa, eikä voi uskoa.

Tuollainen ihmeellinen mustamaalaaminen tms. on todella naiivia, mutta suotakoon se niille, jotka sitä tekevät, ehkä se poistuu, kun kasvaa aikuiseksi. Tai sitten ei.

Lisäksi ihmettelen, että minkä vuoksi ei pystytä uskomaan, että on olemassa älykkäitä ihmisiä, näistä on internetissäkin ihan faktaa. Miksi tällaisia ei voi tulla lisää? Siksikö, kun palsta sanoo? :D:D

Kannattaa oikeasti kasvaa ja miettiä asioita enemmänkin kun yhden kerran ja enemmän, kun yhdeltä kantilta...

Myönnän, että ainakin sinun ja oman älykkyyteni välillä täytyy olla ammottava kuilu, koska kommenttisi ovat mielestäni täysin epäloogisia eikä niissä näytä olevan päätä eikä häntää. Kaiken lisäksi hoono soomi häiritsee keskittymiskykyäni :( Mutta koska olet niin vilpittömästi kertonut ilmiömäisen älykkyytesi lyövän laudalta Einsteinin ja varmaan myös Hawkingin ja muut pikkunäpertelijät, on ongelma varmastikin vain minun vajaavaisessa älykkyydessäni eikä sinun puutteellisessa ilmaisukyvyssäsi. Minä kun en kuvittelekaan olevani Einsteinin tai Hawkingin kanssa samalla tasolla, vaikka samoja aineita olemmekin opiskelleet. Tästä kertonee jo se, että minä kirjoitan tälle palstalle ja vilpittömästi epäilen, ettei se ole välttämättä suoranainen meriitti, mitä älyllisiin ansioihin tulee.

On se silti imartelevaa, jos joku pöksyynkin pyrkii. Vaikkei koskaan pöksyt aukeiskaan. Hähää.:vampire:

Minusta limanuljaskojen pöksyynpyrkimisessä ei ole mitään imartelevaa. Sehän nyt on lähtökohta että mies kuin mies haluaa aina jollain tasolla naisen pöksyihin mikäli on hetero eikä nainen ole ihmishirviö.

Koska kyseessä on puhtaasti biologinen tarve päästä panemaan, niin siinä tarpeen ilmenemisessä ei sinänsä ole mitään naista imartelevaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22701945:
Myönnän, että ainakin sinun ja oman älykkyyteni välillä täytyy olla ammottava kuilu, koska kommenttisi ovat mielestäni täysin epäloogisia eikä niissä näytä olevan päätä eikä häntää. Kaiken lisäksi hoono soomi häiritsee keskittymiskykyäni :( Mutta koska olet niin vilpittömästi kertonut ilmiömäisen älykkyytesi lyövän laudalta Einsteinin ja varmaan myös Hawkingin ja muut pikkunäpertelijät, on ongelma varmastikin vain minun vajaavaisessa älykkyydessäni eikä sinun puutteellisessa ilmaisukyvyssäsi. Minä kun en kuvittelekaan olevani Einsteinin tai Hawkingin kanssa samalla tasolla, vaikka samoja aineita olemmekin opiskelleet. Tästä kertonee jo se, että minä kirjoitan tälle palstalle ja vilpittömästi epäilen, ettei se ole välttämättä suoranainen meriitti, mitä älyllisiin ansioihin tulee.

No eikös se yleensä mene niin, että mitä älykkäämpi, sitä monimutkaisempi teksti ;) jota ei muut ymmärrä. Ja tämä on täysi fakta, ei mitään omaa oletusta. Ja ihan ohimennen vaan, että tähän älykkyyteen sisältyy paljon sellaista, mitä en haluaisi olevan, mutta joita en saa poistettua tuskin koskaan. Eli ihan neurologisia asioita.

Äiti 44v, mä punastun ihan kohta. :ashamed: :D Kiitos kauniista sanoistasi, ne lämmitti oikeasti mieltä. :)

Sussa on muuten jotain samaa kuin Lunaticissa. :D Tulinen luonne varmaan.

Nyt!! Tytsi!!! Varoituksen sana: Lähestyt vaarallsia vesiä!
Varokin yksilöimästä tarkemmin suhtautumistasi ko. henkilöihin:

Viime yönä sinusta tuli virallinen fani kun ilmoittauduit Luniksen ymmärtäjäksi.. Valitettavaa, mutta nyt olet vaapaata riistaa

Mun mielestä on todella huvittavaa se, että jotkut vaan eivät ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia. Toisille on suotu älyä, toisille ei. Toisille sekä älyä, että lahjakkuuksia, toisille ei mitään.

Miksi siis jos omaa sekä älyä, että lahjakkuuksia, ei siitä saisi sanoa? Siksi, että joku toinen näitä ei omaava voisi pahoittaa mielensä?

Ja tällaisten älykkyydestä tai lahjakkuusasioista kiisteleminenen ei ole missään määrin fiksua, se ei tee sitä tyhmää yhtään älykkäämmäksi, eikä sitä älykästä tyhmäksi. Ainoastaan kertoo siitä, että se haukkuja on kateellinen tai jotenkin muuten pielessä, jos ottaa niin kovasti nokkiinsa, eikä voi uskoa.

Tuollainen ihmeellinen mustamaalaaminen tms. on todella naiivia, mutta suotakoon se niille, jotka sitä tekevät, ehkä se poistuu, kun kasvaa aikuiseksi. Tai sitten ei.

Lisäksi ihmettelen, että minkä vuoksi ei pystytä uskomaan, että on olemassa älykkäitä ihmisiä, näistä on internetissäkin ihan faktaa. Miksi tällaisia ei voi tulla lisää? Siksikö, kun palsta sanoo? :D:D

Kannattaa oikeasti kasvaa ja miettiä asioita enemmänkin kun yhden kerran ja enemmän, kun yhdeltä kantilta...

Ihmisestä tekee näennäisestä älykkyydestään huolimatta todella tyhmän oloisen jatkuva jankkaaminen omasta paremmuudestaan. Se, että sinä tuot itseäsi esille huomattavasti muita älykkämpänä, antaa sinusta itseriittoisen, ylimielisen ja suoraan sanoen tyhmän kuvan, koska todella älykäs ihminen jolla on jotain muutakin kuin matemaattis-loogillista päättelykykyä, ymmärtää että kaikki eivät aina ole vain kateellisia vaan joku saattaa ihan suoraan pitää tyyliäsi ilmaista itseäsi todella ala-arvoisena.

Suosittelen sulle suuresti omaa viimeistä virkettäsi: Kannattaa oikeasti kasvaa ja miettiä asioita enemmän kuin yhden kerran ja enemmän kuin yhdeltä kantilta (kirjoitusvirheitä hieman korjailtu).

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22701977:
Mua ei välttämättä imartele, jos se on joku ihan jo lähtökohtaisesti vääräntyyppinen ihminen, vaikkapa 17-vuotias tai ikämies tai lipevä autokauppias.

Jaa, mua imartelee toki. Ei se niin ole, että kaikki miehet haluaa kaikkia naisia. Olisi vähän turhan ylpeää olettaa semmoista. Siksi olen imarreltu ja otettu jokaisesta.:D Jos on kivannäköinen mies, saatan jopa ihastua hieman.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22701902:
Mummoni vika, hänen karjalaisia geenejään jotka ovat eksyneet minuun!!! :D

En tiedä uskotko, mutta kouluaikoina käytin tulista luonnettani ja spontaaniuttani useinkin ns. heikkojen puolustamiseen. Suutuin silmittömästi jos näin jotakuta kiusattavan ja luonteenomaiseen tapaani en jäänyt sivusta seuraamaan vaan syöksyin sekaan ja kohta kiusaajilla olikin vähän äänekkäämpi tyyppi vastassaan :laugh:

Minäkin olin tuollainen ylä- ja ala-asteella. Ja karjalainen mummi (ja ukki) oli minullakin. :D

No eikös se yleensä mene niin, että mitä älykkäämpi, sitä monimutkaisempi teksti ;) jota ei muut ymmärrä. Ja tämä on täysi fakta, ei mitään omaa oletusta. Ja ihan ohimennen vaan, että tähän älykkyyteen sisältyy paljon sellaista, mitä en haluaisi olevan, mutta joita en saa poistettua tuskin koskaan. Eli ihan neurologisia asioita.

En suinkaan epäile, etteikö sinulla olisi neurologisia ongelmia, mutta voin vakuuttaa, ettei verbaalinen lahjattomuus todellakaan ole merkki keskimääräistä korkeammasta älykkyydestä. Matemaattinen älykkyys ei toki merkitse sitä, että ihminen olisi verbaalisesti lahjakas, mutta hänen loogisessa päättelykyvyssään ei pitäisi olla mitään vikaa... Mutta koska älyllisten kapasiteettiemme välillä todellakin näyttää olevan ammottava kuilu, ei minun varmastikaan kannata jatkaa enää tätä keskustelua...

Ihmisestä tekee näennäisestä älykkyydestään huolimatta todella tyhmän oloisen jatkuva jankkaaminen omasta paremmuudestaan. Se, että sinä tuot itseäsi esille huomattavasti muita älykkämpänä, antaa sinusta itseriittoisen, ylimielisen ja suoraan sanoen tyhmän kuvan, koska todella älykäs ihminen jolla on jotain muutakin kuin matemaattis-loogillista päättelykykyä, ymmärtää että kaikki eivät aina ole vain kateellisia vaan joku saattaa ihan suoraan pitää tyyliäsi ilmaista itseäsi todella ala-arvoisena.

Suosittelen sulle suuresti omaa viimeistä virkettäsi: Kannattaa oikeasti kasvaa ja miettiä asioita enemmän kuin yhden kerran ja enemmän kuin yhdeltä kantilta (kirjoitusvirheitä hieman korjailtu).

Juuri näin mä olisin vastannut tt:n kirjoitukseen jos olisin hämmennykseltäni kyennyt. Todellakin hyvin hämmentävää, että joku noin sinnikkäästi ja itsepintaisesti uskoo olevansa huomattavasti ylempänä heitä, joita ei edes henkilökohtaisesti tunne.. ja lisäksi antaa heille ohjeita, joita ei itsekään katso parhaaksi noudattaa. Mutta niinhän se on.. kukas sen kissan hännä nostaa ellei kissa itse. :) Jossain mieleni perukoilla piilee vanha viisaus siitä, miten oikeasti viisaan ihmisen ei tarvitse älykkyyttään korostaa, mutta väsymyksen vuoksi en saa sitä noukittua esiin.

Minä en tuo itseäni esille sen enempää, kun nämä muutkaan. Vastaan vaan minuun osotettuihin syytöksiin. Jos on kyse älykkyyskeskusteluista, niin tottakai voin sanoa oman mielipiteeni ja pysyä sen takana. Se, miten sinä asian otat, on oma "mokasi".

Eli kannattaa vaan katsoa asioita monelta eri kantilta...

Mä oon tyhmä ja se tuntuu hyvältä, koska silloin voin olla uskovainen, kuten typerät usein ovat ja saan luottaa, että Taivaan isä tietää minunkin ääÖÖÖÖn.

Lisäksi minua ilahduttaa, että joku älykäs ihminen nauttii minun puheen kuulemisesta ja lepuuttaa siinä särkeviä, harmaita puudelinaivojaan.:flower:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Äiti 44v, mä punastun ihan kohta. :ashamed: :D Kiitos kauniista sanoistasi, ne lämmitti oikeasti mieltä. :)

Sussa on muuten jotain samaa kuin Lunaticissa. :D Tulinen luonne varmaan.

Minua ei turhan usein tällä palstalla ole kauniista sanoista päästy syyttämäänkään :D

Muistelen, että alkuaikoina täällä olin hyvinkin eri mieltä Lunaticin kanssa kaikesta mutta sittemmin Luna on vissiin vähän pehmentynyt?

Juuri näin mä olisin vastannut tt:n kirjoitukseen jos olisin hämmennykseltäni kyennyt. Todellakin hyvin hämmentävää, että joku noin sinnikkäästi ja itsepintaisesti uskoo olevansa huomattavasti ylempänä heitä, joita ei edes henkilökohtaisesti tunne.. ja lisäksi antaa heille ohjeita, joita ei itsekään katso parhaaksi noudattaa. Mutta niinhän se on.. kukas sen kissan hännä nostaa ellei kissa itse. :) Jossain mieleni perukoilla piilee vanha viisaus siitä, miten oikeasti viisaan ihmisen ei tarvitse älykkyyttään korostaa, mutta väsymyksen vuoksi en saa sitä noukittua esiin.

En usko olevani ylempänä muita, miksi olisin? Ei se älykkyysosamäärä tee minusta sen parempaa ihmistä, kun luulet ja oletat. Ja mitä tarkoitat tuolla, että antaa ohjeita eikä itse noudata?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä