Mistä tietää, onko älykäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Tietyste seolis mahdolliduuksien rajoissa , mutta miksi loukkaisit mua pelleilyllasi?Luuletko ,etta mulla ei ole tunteita?

Ei kaikki pelleily tai pilailu ole loukkaavaa tai loukkaavaksi edes tarkoitettu alunpitäenkään.

Mutta jos nyt sitten tosikoksi minäkin heittäydyn niin vastaan, että en tiedä älystäni. En ole testeissä käynyt. Koulut ovat kyllä aina sujuneet alusta loppuun ilman isompaa vaivannäköä.

Oletan että en edusta Gaussin käyrän tollointa laitaa. Mahdollisesti en kuulu edes siihen valtaporukkaan siinä käyrän keskellä.

Tyydyttikö?

[QUOTE="salamanteri";22689292]No, minä olen matemaattisesti ja kielellisesti erittäin lahjakas, samoin taideaineissa (joihin toki luen kielellisen lahjakkuudenkin). En silti koe muita ihmisiä yksinkertaisina tai tyhminä, ehkä joskus teini-ikäisenä saatoin niin ajatella mutten enää. Olen huomannut, että minun on vaikea keskustella muiden kanssa, myös tällä palstalla, mutta olen huomannut myös sen että minun omalla asenteellani on hyvin suuri vaikutus. En voi ehkä olettaa, että keskustelukumppanini vahvuus on juuri samalla alalla kuin minun, mutta se tarkoittaa silloin sitä että minun on oltava avoimempi ja ennakkoluulottomampi nähdäkseni se hänen vahvuutensa, kenties oppiakseni siitä jotain.

Jos jotain olen aikuistuessani oppinut, niin sen että jokaisella ihmisellä on oikeasti omat vahvuutensa, jokainen on yksilö ja jokaisessa on jotain erityislaatuista, enkä siksi pidä muita ihmisiä "kökköinä".[/QUOTE]

Tämä on sitä viisautta mielestäni. :)

Menisikö paremmin perille jos vain käskis teitä takaisin keittiöön? Non Compos Mentis on Lunaticin fanttajia joten se siitä poikkeukselliseta älystä.

Voi kuule, se että tykkään keskustella jonkun kanssa, ei tee minusta fanittajaa. Vai tekeekö? Täällä joskus kysytty, että keiden kanssa tulee juttuun ja olen maininnut ne kaikki, jotka pystyvät keskustelemaan eli jatkamaan aiheesta ja sen sivusta perusteluin. Olen luullakseni myös Sirkkiksen maininnut ko. kaltaisessa ketjussa.

Se, että minusta on mukava jutella ihmisten kanssa, jotka eivät ole aina samaa mieltä kuin muut ei mielestäni vähennä älyäni. Toisaalta, hittojako minä mistään tiedän.

Mikä sua mies oikein vaivaa?

Vaellat ketjusta toiseen "vainoten" niitä nikkejä, jotka ovat joko a) nauraneet lotlin käsitöille tai b) keskutelleet sellaisen henkilön kanssa sovussa, joka on nauranut lotlin käsitöille!

Pistäs tänne heti kuva jostain käsityöstä niin kehun sen maasta taivaaseen! Ja kyllä, lotli on KAUNIS!

Ja nyt voit varmaan rauhoittua.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22691198:
Ei kaikki pelleily tai pilailu ole loukkaavaa tai loukkaavaksi edes tarkoitettu alunpitäenkään.

Mutta jos nyt sitten tosikoksi minäkin heittäydyn niin vastaan, että en tiedä älystäni. En ole testeissä käynyt. Koulut ovat kyllä aina sujuneet alusta loppuun ilman isompaa vaivannäköä.

Oletan että en edusta Gaussin käyrän tollointa laitaa. Mahdollisesti en kuulu edes siihen valtaporukkaan siinä käyrän keskellä.

Tyydyttikö?
Tyytytetty oon.Muistathan mita oletin Sun koulutuksesi olevan muutamia paivia sitten

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22691405:
Mikä sua mies oikein vaivaa?

Vaellat ketjusta toiseen "vainoten" niitä nikkejä, jotka ovat joko a) nauraneet lotlin käsitöille tai b) keskutelleet sellaisen henkilön kanssa sovussa, joka on nauranut lotlin käsitöille!

Tripod siis onkin enempi niitä käsityöimiehiä! :o

Tositoimien miehet eivät kait täällä niin aikaansa viettäisikään.

Sen vain tietää eri asioiden perusteella. Sitä on vaikeaa selittää sellaisille, ketkä eivät ymmärrä.

Aivan turhaa on sellaisten henkilöiden spekuloida tai halventaa, jotka ovat astetta tai vähän enemmänkin alempiälyisiä, kun eivät vaan hoksaa. Vaikka rautalangasta vääntäisi.

Ja se, että olettaa olevansa älykäs ei ole fiksua. Se pitää tietää.

Ja en ymmärrä tätä ihme popkornien mässytystä, ihme touhua jostain päivänselvästä asiasta. Porukka luulee, että ei ole olemassa ihmisiä, jotka voivat omata enemmän aivokapasiteettia tai mitään muutakaan. Vaan menee tyyliin "jos mulla ei ole, ei voi sullakaan olla" Lapsellista.

Sen vain tietää eri asioiden perusteella. Sitä on vaikeaa selittää sellaisille, ketkä eivät ymmärrä.

Aivan turhaa on sellaisten henkilöiden spekuloida tai halventaa, jotka ovat astetta tai vähän enemmänkin alempiälyisiä, kun eivät vaan hoksaa. Vaikka rautalangasta vääntäisi.

Ja se, että olettaa olevansa älykäs ei ole fiksua. Se pitää tietää.

Älykkyytensä voi huomata vain suhteessa toisiin. Jos on 115 äo ja perheessä/suvussa keskimäärin sitä korkeampi, voi tuntea itsensä tyhmäksi, mutta sitten jouduttuaan laajemmin kosketuksiin ihmisten kanssa voikin havaita olevansa ihan kohtalaisella ällillä varustettu.

Mikähän ketju se sellainen oli? Mä fanitan sitten aika laajaa joukkoa ihmisiä, jos siihen lasketaan kaikki, joiden kirjoituksia tajuan.

Rieputirallan estolistaketju. Sivulla neljä Lunaticin älynnäyte, sivulla kuusi sinun yleistä pettymystä aiheuttanut tunnustus. Sen mukaan ymmärrät parhaiten juuri ne harvat jotka ovat tahallaan ilkeitä ja nauttivat mielipahan aiheuttamisesta.

Tyytytetty oon.Muistathan mita oletin Sun koulutuksesi olevan muutamia paivia sitten

Muistan. Kyllä se sinnepäin viittaa, siis nämä koulutukseni mutta en ole väitellyt. Sitä en muistaakseni sanonut silloin mutta sanon nyt. Joskus oli lähellä (?) väikkäri ja olinkin jo tutkimusryhmässä missä niitä syntyi runsaslukuisesti mutta minä jätin kuitenkin tekemättä. En riittävästi halunnut raadolliseen yliopistomaailmaan, tuli sitä puolta kaveripiirissä nähtyä.

Eri tiedekunnissa on opiskelijamateriaalissa käsittääkseni isot erot ja väitöskirjakin voi olla huippu tai sitten ihan "haista paska"-tekele. Joissain tiedekunnissa ei muita tehdäkään kuin näitä "haista paskoja".

Ja mikäpä minua estää vielä "vanhoilla päivillä" väitöskirjaa tekemästä, ei mikään muu paitsi korkeintaan luontainen laiskuus ja mukavuudenhalu. Tietenkin se nyt jo on liian myöhäistä, ei minusta mitään huippututkijaa enää tule, mutta jos sen ammatilliselta kannalta HALUAA tehdä niin se onnistuisi kyllä ja vois siitä jotain pientä marginaalista hyötyä työhommissakin olla.

YouTube - Eppu Normaali: Pidetään ikävää

Eppu Normaali - Pidetään Ikävää

...oli seurat, sirkus taikka huumoria hurttia, on naama kuin olisi syöty jugurttia...

Ja sinä se et tiedä mitään Eppu Normaalista? Yhdestä suomirockin kulmakivestä... on tullut nuorena ja vähän vanhempanakin käytyä keikoilla aika monta kertaa :)

Rieputirallan estolistaketju. Sivulla neljä Lunaticin älynnäyte, sivulla kuusi sinun yleistä pettymystä aiheuttanut tunnustus. Sen mukaan ymmärrät parhaiten juuri ne harvat jotka ovat tahallaan ilkeitä ja nauttivat mielipahan aiheuttamisesta.

Luuletko, että luen joka ainoan viestin tällä palstalla ja olen niistä kaikista samaa mieltä? Mielestäni nimenomaan kirjoitin, että on kiva jutella tiettyjen tyyppien kanssa, vaikkei mielipiteet aina olekaan yhteneviä. Se ketju on pitkä kuin syntieni luettelo, joten en osaa niitä viestejä ulkoa, enkä ole lukenut niistä joka sivua.

Yritän vain ymmärtää, miten se toteamus, että tykkää jutella ihmisten kanssa, joilla ärhäköitä mielipiteitä, ja tajuaa heidän puolensa vaikkei ole samaa mieltä, tekee minusta yhtäkkiä ihan paskan? Noh, kaikkea ei tarttekaan tajuta, mutta en aio edelleenkään olla vain jotain samaa mieltä kuin kaikki tykätyt tyypit. Keskustelupalsta on nimenomaan keskustelua, ei hymistelyä varten. Mä en edes ole ennen tätä ketjua tiennyt Sirkkiksen tekevän käsitöitä. Mutta sillähän ei ole mitään merkitystäkän, vain sillä, että "fanitan" väärää ihmistä. Jösses.

[QUOTE="totuus on";22691835]Älykäs ja oikeasti viisas ihminen ei huutele omasta erinomaisuudestaan muille vaan antaa tekojensa puhua puolestaan![/QUOTE]

No just näin!

Ja sitten tästä lähtee...

YouTube - Eppu Normaali - Sukset

... ei mikään jennivartiainen tai heidikyrö (joko sen sivut saatiin pystyyn?) vaan EPUT terästettynä osalla POPEDAA!!!

Kuunnelkaa lapset kunnollista testosteronilla kyllästettyä musiikkia ja jättäkää kaikkinainen piipitys vähemmälle. On komeita ja osin myös yliopistokoulutettuja miehiä tässä!!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä