Mistä tietää, onko älykäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22701681:
Mutta mitä näillä on väliä?

Minä vain hykertelen jos näen itsestäni ilkeän aloituksen :D (ja olen nähnytkin). Ei tulisi mieleenikään niistä pahastua, päinvastoin :)

Miksi te muut suhtaudutte näihin ilkeisiin aloituksiin toisin?

Ihmiset on erilaisia ja jokaisella on oikeus loukkaantua. Ei koulukiusaamistakaan voi ohittaa sillä, että kiusatun vain pitäisi sietää sitä. Tällä palstalla on paljon koulukiusaajiin verrattavissa olevia aikuisia ihmisiä. Jotkut kirjoittavat täällä paljon itsestään, näyttävät kuvansa ja ovat aitoja itsejään niin toki silloin loukkaantuu persoonaansa kohdistuvista loukkauksista helpommin. On ihan eri asia kirjoittaa harmaana/tunnistamattomasti.

Mua on myös palstailuaikana haukuttu erittäin paljon, tehty loukkaavia aloituksia yms. Ne ei oikeastaan ole häirinneet mua. Mulla on tosi vahva itsetunto enkä loukkaannu siitä, mitä palstalaiset esim. ulkonäöstäni ajattelevat. Ei silti tulisi mieleenkään olettaa, ettei ketään voisi olla mua herkempi sellaisissa asioissa. Enemmän mua häiritsee se, kun toisia haukutaan. Jos joku ilkeilee mulle, se ärsyttää lähinnä siksi, että harmittaa ihmisen ilkeys. Ei siksi, että loukkaantuisin siitä henkilökohtaisesti.

Muoks, eräs minua paljon haukkunut henkilö pyysi jopa myöhemmin anteeksi käytöstään. :) Se oli fiksu teko.

Viimeksi muokattu:
Ihmiset on erilaisia ja jokaisella on oikeus loukkaantua. Ei koulukiusaamistakaan voi ohittaa sillä, että kiusatun vain pitäisi sietää sitä. Tällä palstalla on paljon koulukiusaajiin verrattavissa olevia aikuisia ihmisiä. Jotkut kirjoittavat täällä paljon itsestään, näyttävät kuvansa ja ovat aitoja itsejään niin toki silloin loukkaantuu persoonaansa kohdistuvista loukkauksista helpommin. On ihan eri asia kirjoittaa harmaana/tunnistamattomasti.

Mua on myös palstailuaikana haukuttu erittäin paljon, tehty loukkaavia aloituksia yms. Ne ei oikeastaan ole häirinneet mua. Mulla on tosi vahva itsetunto enkä loukkaannu siitä, mitä palstalaiset esim. ulkonäöstäni ajattelevat. Ei silti tulisi mieleenkään olettaa, ettei ketään voisi olla mua herkempi sellaisissa asioissa.

Olen ihan samaa mieltä siinä että sitä ei pidä noin vain sietää että jotain systemaattisesti tai edes kerran kiusataan, mutta koulukiusausvertaus ontuu mielestäni sinänsä, että kouluun on yleensä pikkupakko mennä ellei vanhemmat sitten kotiopetusta pysty järjestämään, kun taas täällä (tai keskustelupalstoilla yleisesti) oleilu on täysin vapaaehtoista.

Jokaiselta aikuiselta ihmiseltä toivoisi sen verran pohdintaa että miettii aika monta kertaa laittaako yleensäkään kuvaansa esille, saati sitten tarkempia tietoja. Tällaisella palstalla pyörii aina mielipuolia, enemmän ja vähemmän nimettömiä hulluja jotka tosiaan ovat kateellisia tai purkavat pahaa oloaan tai mitä ikinä muihin yleensä suht viattomiin uhreihin, mutta jos on herkkä eikä kestä sitä ylimääräistä paskaa, niin miksi pitää laittaa kuvansa esille, kertoa itsestään liikaa, antaa aseita niille kiusaajille?

Eikö se nyt ole selvää? Jotkut tarvitsevat/haluavat enemmän muiden ihmisten suosiota ja hyväksyntää kuin toiset.

Vaikkei muiden suosiota kaipaisikaan kovin paljon, voi jotkut kommentit silti ärsyttää. Jos joku kommentoi mun kuvasta vaikka "v*tun läski, et tule ikinä saamaan miestä" niin ei toi vaikuta muhun sinänsä mitenkään, mutta ajattelen aina, että harmi kun noin ilkeitä ihmisiä on olemassa.

Vaikkei muiden suosiota kaipaisikaan kovin paljon, voi jotkut kommentit silti ärsyttää. Jos joku kommentoi mun kuvasta vaikka "v*tun läski, et tule ikinä saamaan miestä" niin ei toi vaikuta muhun sinänsä mitenkään, mutta ajattelen aina, että harmi kun noin ilkeitä ihmisiä on olemassa.
Sä oot kyllä aika suloinen ja ihana tyttö!:heart: Susta on niin helppo pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22701649:
Minä olen varmaan sitten piilo-VHM koska minä inhoan yli kaiken kaikkea lepertelyä ja lähinnä suutun tai/tai moukaroin limanuljaskan sanallisesti jos joku erehtyy lähestymään lepertelytaktiikalla.

Olen seurannut kirjoituksiasi äärimmäisen vähän, mutta tuo kuulostaa oikeasti aika sairaalta ja pelottavalta. Mielestäni erehdyksestä ei pitäisi koskaan ketään - juuri missään tilanteessa - rangaista, vaan pitäisi ennemmin kertoa mikä meni pieleen. Tahallisuus pitäisi aina olla lähtökohtana, jos tuollaisia "suuremman luokan" negatiivisia reaktioita aletaan jakelemaan.

Sinä kirjoitat rauhallisesti (kirjoitatko aina täällä niin?) ja fiksusti eikä naamasi ole valokuvasta päätellen mikään petolinnun perse.

Eli olet miellyttäväkäytöksinen ja mielestäni ihan ok näköinen nuori nainen. Etkä ärsytä minua yhtään. Muistutat serkkuani kaikin puolin :) joskin olet nuorempi. Huumoriakin viljelet sopivasti.

Ja nämä olivat faktoja, tekemiäni havaintoja ilman mitään mielistelyä.

Olen ihan samaa mieltä siinä että sitä ei pidä noin vain sietää että jotain systemaattisesti tai edes kerran kiusataan, mutta koulukiusausvertaus ontuu mielestäni sinänsä, että kouluun on yleensä pikkupakko mennä ellei vanhemmat sitten kotiopetusta pysty järjestämään, kun taas täällä (tai keskustelupalstoilla yleisesti) oleilu on täysin vapaaehtoista.

Jokaiselta aikuiselta ihmiseltä toivoisi sen verran pohdintaa että miettii aika monta kertaa laittaako yleensäkään kuvaansa esille, saati sitten tarkempia tietoja. Tällaisella palstalla pyörii aina mielipuolia, enemmän ja vähemmän nimettömiä hulluja jotka tosiaan ovat kateellisia tai purkavat pahaa oloaan tai mitä ikinä muihin yleensä suht viattomiin uhreihin, mutta jos on herkkä eikä kestä sitä ylimääräistä paskaa, niin miksi pitää laittaa kuvansa esille, kertoa itsestään liikaa, antaa aseita niille kiusaajille?

Kyllä, palstailu on vapaaehtoista, mutta on aika kohtuutonta et herkkien pitäisi joidenkin älyvälkkyjen takia lopettaa palstailu. Siitä olen samaa mieltä, ettei esim. kuvaansa kannata laittaa, jos ei kestä arvostelua (jota palstalla AINA tulee). Tämä ei silti tietenkään tarkoita, että kellään olisi oikeutta haukkua. Niin ne vaan tekee vaikka se ärsyttävää onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22701805:
Sinä kirjoitat rauhallisesti (kirjoitatko aina täällä niin?) ja fiksusti eikä naamasi ole valokuvasta päätellen mikään petolinnun perse.

Eli olet miellyttäväkäytöksinen ja mielestäni ihan ok näköinen nuori nainen. Etkä ärsytä minua yhtään. Muistutat serkkuani kaikin puolin :) joskin olet nuorempi. Huumoriakin viljelet sopivasti.

Ja nämä olivat faktoja, tekemiäni havaintoja ilman mitään mielistelyä.

Kirjoitan. :D Jos mua vaikka haukutaan, vastaan silti tosi ystävällisesti, se ärsyttää eniten niitä päänaukojia. :D En ole koskaan haukkunut takaisin. Korkeintaan saatan vähän piilovittuilla.

Kiitos kohteliaisuuksista. :)

Se on kyllä hieno piirre ihmisessä, jos osaa ajatella asian tuolta kannalta. Että on tavallaan pahoillaan sen haukkujan puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22701801:
Olen seurannut kirjoituksiasi äärimmäisen vähän, mutta tuo kuulostaa oikeasti aika sairaalta ja pelottavalta. Mielestäni erehdyksestä ei pitäisi koskaan ketään - juuri missään tilanteessa - rangaista, vaan pitäisi ennemmin kertoa mikä meni pieleen. Tahallisuus pitäisi aina olla lähtökohtana, jos tuollaisia "suuremman luokan" negatiivisia reaktioita aletaan jakelemaan.

No ensinnäkin, joidenkin limanuljaskojen lepertely ei ole mikään erehdys vaan taktiikka.

Ja ehkä nyt taas tapani mukaan vähän käytin ronskimpaa kieltä kuin olisi ollut tarpeen, en minä nyt aina moukaroi miespoloja jotka lepertelevät. Joskus en kommentoi heille kerrassaan mitään. Mutta on joskus jouduttu menemään kyllä ihan syntyjen syvienkin juurelle, enkä muista että niissä sanallisissa mittelöissä olisi itselleni takkiin tullut. :D Mä osaan ylimielisen öykkärin verbaalisesti kuohia IRL, vaikka itse kehunkin. Aina ensin niillä joku kantava rakenne pettää! :laugh:

Se on kyllä hieno piirre ihmisessä, jos osaa ajatella asian tuolta kannalta. Että on tavallaan pahoillaan sen haukkujan puolesta.

No esimerkiksi yksi mua haukkuneista palstalaisista oli huonossa elämäntilanteessa ja onneton. Arvelin ilkeyden johtuneen siitä. Myöhemmin kun hänen elämänsä taas kukoisti ja hän oli selvästi onnellinen, teki sovinnon kanssani.

Kyllä, palstailu on vapaaehtoista, mutta on aika kohtuutonta et herkkien pitäisi joidenkin älyvälkkyjen takia lopettaa palstailu. Siitä olen samaa mieltä, ettei esim. kuvaansa kannata laittaa, jos ei kestä arvostelua (jota palstalla AINA tulee). Tämä ei silti tietenkään tarkoita, että kellään olisi oikeutta haukkua. Niin ne vaan tekee vaikka se ärsyttävää onkin.

Kenenkään ei nimenomaan pitäisi joutua kokonaan lopettamaan, sitähän joutuisi liian herkät ihmiset sulloutumaan ihan pulloon ja jäämään yksin kotiin pimeään, vaan pitäisi miettiä miten paljon itsestään antaa jos tietää että toiselle lyö aseet suoraan käteen satuttaa itseään. Ja tottakai kaikille on suositeltava vähän nahkaa kasvattaa ettei ihan kaiken antaisi loukata, mutta tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22701834:
No ensinnäkin, joidenkin limanuljaskojen lepertely ei ole mikään erehdys vaan taktiikka.

Nojoo.. Vähän eroa sillä osoittaako kiinnostusta (mutta kömpelöllä tavalla) vai pyrkiikö löytämään oikopolun pöksyihin.. Lepertelyä jälkimmäisessä tarkoituksessa en ehkä itsekään ihan hyvällä katsoisi.

Mun mielestä on todella huvittavaa se, että jotkut vaan eivät ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia. Toisille on suotu älyä, toisille ei. Toisille sekä älyä, että lahjakkuuksia, toisille ei mitään.

Miksi siis jos omaa sekä älyä, että lahjakkuuksia, ei siitä saisi sanoa? Siksi, että joku toinen näitä ei omaava voisi pahoittaa mielensä?

Ja tällaisten älykkyydestä tai lahjakkuusasioista kiisteleminenen ei ole missään määrin fiksua, se ei tee sitä tyhmää yhtään älykkäämmäksi, eikä sitä älykästä tyhmäksi. Ainoastaan kertoo siitä, että se haukkuja on kateellinen tai jotenkin muuten pielessä, jos ottaa niin kovasti nokkiinsa, eikä voi uskoa.

Tuollainen ihmeellinen mustamaalaaminen tms. on todella naiivia, mutta suotakoon se niille, jotka sitä tekevät, ehkä se poistuu, kun kasvaa aikuiseksi. Tai sitten ei.

Lisäksi ihmettelen, että minkä vuoksi ei pystytä uskomaan, että on olemassa älykkäitä ihmisiä, näistä on internetissäkin ihan faktaa. Miksi tällaisia ei voi tulla lisää? Siksikö, kun palsta sanoo? :D:D

Kannattaa oikeasti kasvaa ja miettiä asioita enemmänkin kun yhden kerran ja enemmän, kun yhdeltä kantilta...

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22701876:
Nojoo.. Vähän eroa sillä osoittaako kiinnostusta (mutta kömpelöllä tavalla) vai pyrkiikö löytämään oikopolun pöksyihin.. Lepertelyä jälkimmäisessä tarkoituksessa en ehkä itsekään ihan hyvällä katsoisi.

On se silti imartelevaa, jos joku pöksyynkin pyrkii. Vaikkei koskaan pöksyt aukeiskaan. Hähää.:vampire:

Kirjoitan. :D Jos mua vaikka haukutaan, vastaan silti tosi ystävällisesti, se ärsyttää eniten niitä päänaukojia. :D En ole koskaan haukkunut takaisin. Korkeintaan saatan vähän piilovittuilla.

Kiitos kohteliaisuuksista. :)

Ole hyvä vaan :D

Jos minä IKINÄ kenellekään kirjoittajalle täällä palstalla oikeasti olisin mistään kateellinen, niin sinulle voisin olla!

Olet kaikkea sitä mitä minä EN ole, eli nuori rauhallinen ja harkitseva vaaleaverikkö.

Olisin mieluusti vähemmän äkkipikainen ja ailahteleva mitä olen mutta minkäs teet! Mummoni vika, hänen karjalaisia geenejään jotka ovat eksyneet minuun!!! :D

En tiedä uskotko, mutta kouluaikoina käytin tulista luonnettani ja spontaaniuttani useinkin ns. heikkojen puolustamiseen. Suutuin silmittömästi jos näin jotakuta kiusattavan ja luonteenomaiseen tapaani en jäänyt sivusta seuraamaan vaan syöksyin sekaan ja kohta kiusaajilla olikin vähän äänekkäämpi tyyppi vastassaan :laugh:

Itseänikin kiusattiin oikein kokonaisen tyttöjoukkion voimin mutta ei ne pitkään siitä hupiaan saaneet, lupasin repiä joltain heistä silmät päästä jos kimppuun joukolla käyvät. Niiltä meni sitten melko pian mielenkiinto kiusaamiseen kun ei oikein tulosta tuntunut syntyvän :D

Ihan ot mutta mä luulin aika kauan että nimimerkki 'tt ei kirj.' on NinaTT harmaana :D Nyt vasta tässä keskustelussa hokasin, ettei kai se Nina itsestään puhu tuossa yhdessä viestissä.

Ja mä olen onnellinen, kun mulla on niin ihana ystävä ja kummityttö. :heart: *Lässynlässyn* :D:saint: Joku voi kohta pahoin meidän siirappisuudesta. :laugh:

Se sallittakoon. :D Tää on siirapin aikakautta. :D Mulla alkaa ylenpalttinen siirappisuus tässä 18.päivä suunnilleen, ja sitä jatkuu sitten tapaninpäivään saakka. :heart: Millään ei jalat pysy maan pinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22701876:

No en minä kömpelöä mutta vilpitöntä yrittäjää ole ikinä haukkunut, on se nyt joku roti minullakin!

Äiti 44v, mä punastun ihan kohta. :ashamed: :D Kiitos kauniista sanoistasi, ne lämmitti oikeasti mieltä. :)

Sussa on muuten jotain samaa kuin Lunaticissa. :D Tulinen luonne varmaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä