Minulta hajoaa päähä, lapsi hoitoon 9kk ikäisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9kk vanha vauva on tosi pieni. Onko vaikkapa puoli vuotta todella niin pitkä aika ettei aikuinen ihminen osaa käyttää mielikuvitusta ja saada aikansa hyvin käytettyä vaikka on se lapsi siinä hoidettavana?

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kulkuri:
Täällä on paljon keskustelijoita, jotka eivät kestä eriäviä mielipiteitä. Ruvetaan vaan puolustuskannalle ja moititaan toisten vastauksia, ja käsetään poistumaan "takavasemmalle". Rakentavaa touhua.

niin kuin sanottu, eriäviä mielipiteitä kestetään, mutta ei vittuilua

- aattele kuinka pahasti on sanottu, että toivottavasti näet lapsenlapsia -

Siinäpä se, minä en kokenut sitä lausetta vittuiluksi vaan yhden mahdollisen seurauksen esille tuomisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Huh huh.. vieläkö on ihmisiä, jotka on sitä mieltä että äidin pitää olla 24/7 lapsen kanssa ekat 3vuotta. Vai kenties 7?

Äidin pitäisi olla lapsen kanssa ensimmäiset 3 vuotta ja enemmänkin. Se on LAPSELLE tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
No ehkäpä ei kannata tehdä lapsia jos työ menee niiden edelle?

Tuota pätemisen tarvetta voisi ruokkia vaikkapa oikeissa töissä! Oliko sulla mitään muuta aihetta, jolla olisit voinut tuoda esille omaa osaamistasi?

Se ei oo pätemisen tarvetta, kun asettaa lapsen oikeudet oman napansa edelle.
Lapsen oikeudet? Kerro ihmeessä lisää. Nyt alko kiinnostamaan...

Lapsen hyvinvointiko alkoi kiinnostamaan? Aika vähän arvostat itseäsi äitinä, kun kuvittelet että lapsesi saa yhtä hyvää hoitoa päivähoidossakin. Varsinkin alle 1-vuotias, joka on ihan vauva vielä.
Lapsen hyvinvoinnista tiedän ilmeisen paljon, ehkäpä jopa enemmän kuin sinä. Nyt oli kuitenkin kyse niistä OIKEUKSISTA! Kannattaa lukea, ennen kuin alkaa näsäviisastelemaan asian vierestä.

niin turhaa inttämistä...
kukin tehköön minkä parhaaksi perheelleen, itselleen ja lapselleen näkee. valinnat ovat äideillä AINA kompromisseja. jokaisella on omat mielipiteensä paremmista valinnoista ja jokaisen olisi voitava olla tyytyväinen omaan valintaansa ja pyrittävä tyytymään siihen ja hyväksymään se tosi asia ettei kaikki ajattele samalla tavalla kuin itse ajattelee olevan oikein ja hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
?? Tottahan toki minä teen muitakin asioita itsenäisesti kuin työtä! Elämäni on monipuolista, siihen kuuluu sekä perhe että työ, jolla elätän perheeni yhdessä mieheni kanssa.

Laitoksessa kirjoilla? Oletko ollut koskaan oikeasti töissä? Olisin olemassa, vaikka en töitä tekisikään; ei kai täällä kukaan ole väittänyt, että vain työ tekee ihmisestä arvokkaan? Jos on, niin missä niin on väitetty?

Katsos, kun tämä yhteiskunta ei toimi, jos ei työtä tehdä. Olis sinullakin kurjaa, kun et voisi meidän työntekijöiden maksamilla verorahoilla nostaa soskusta rahaa ja anoa Kelalta tukia. Vai mistä saat rahaa?

Toivottavasti opetat lapsesi pärjäämään omillaan! (HUOM! en tarkoita, että opetat heidät hakemaan vaan tukia....:))

Työtä, työtä ja työtä. Missä on lapsen edut? Oletko tosiaan niin moukka, että asetat valtioin hyvinvoinnin oman lapsesi edelle? Paskapuhetta. Olet siis työntekijänä tärkeämpi hyöty yhteiskunnalle, kuin äitinä omalle lapsellesi?

Höpölöpö. Minä en ole 24 h/vrk töissä: olet varmaan kuullut TYÖAJASTA? :D Lopun ajan vietän lapseni kanssa. Ja käymme ostamassa ITSE TIENATULLA rahalla meille ruokaa :) Olen tärkeä sekä kotona että töissä. Ihanaa :)

Työntekijänä olen tärkeä myös lapselleni, sillä työni kautta rakennetaan yhteiskuntaa, jossa myös lapseni elää.

ps. Pahoittelen, että kirjoitan osan tekstistä isolla. Jotenkin tulee sellainen tunne, ettei tämä Mrs. ymmärrä kaikkea kirjoitettua.

Mutta eihän tuo edellä mainittu ollut Mrs:n kirjoittamaa????

On se :)

No eihän ole:)

millaisia vaurioita lapsi sitten saa, jos hän menee 9kk tai alle 2v. ikäisenä hoitoon pph:lle tai päiväkotiin? eli kuinka pahoin minun lapset ovat vaurioituneet mielestänne? (9kk ikäisenä ovat menneet PÄIVÄKOTIIN)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
millaisia vaurioita lapsi sitten saa, jos hän menee 9kk tai alle 2v. ikäisenä hoitoon pph:lle tai päiväkotiin? eli kuinka pahoin minun lapset ovat vaurioituneet mielestänne? (9kk ikäisenä ovat menneet PÄIVÄKOTIIN)

Ei välttämättä mitään vaurioita, jotka myöhemmässä elämässä näkyy. Mutta siinä tilanteessa vauva/lapsi tuntee itsensä hyvin hylätyksi.

Ei välttämättä mitään vaurioita, jotka myöhemmässä elämässä näkyy. Mutta siinä tilanteessa vauva/lapsi tuntee itsensä hyvin hylätyksi.

mikä on se myöhemmässä elämässä? aikuisena vai vanhuksena?

Murrosiässä/aikuisuuden kynnyksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole sanonut missään vaiheessa etten kestäisi katsoa omaa lasta. Se on minulle rakkain koko maailmassa, vaikka menisinkin töihin. Sitä paitsi "pienimuotoinen harrastustoiminta" ei todellakakaan vastaa sitä millaista on töissä. Ja kaipaan juuri TÖITÄ.

No, toivottavasti näet sitten edes lapsenlapsiasi :)

Eihän tää ap niitäkään jaksaisi. Hän on ihminen joka ei uskalla eikä osaa avata silmiään, tutustua edes itseensä vaan määrittää itsensä yhteiskunnan ja työn kautta. Ahdistaa siis omat ajatukset kun on vaan kotona ja on vaan tylsää, aikuisuutta ja kypsyyttä olisi uskaltaa myös kohdat itsensä, tutustua itseensä. Ettei heti tule itku kun tulee tylsää. Mutta robottina on helppo elää ja kuolla. Kaikki eivät vaan tyydy siihen vaan jotkut tosiaan osaa katsoa elämää ilman oravanpyörääkin.

ja kuinka ilmenee?

Joo siis oli tarkoitus olla se 3v kotona, mutta ei vain pysty. Olen niin tylsistynyt olemaan kotona, ja ihan oikeasti kaipaan työtäni. Onko se joillekin vaikea käsittää että joku voi ihan HALUTA töihin :D Ja minä olen itse ollut hoidossa jo alle vuoden ikäisenä, eikä ole mitään traumoja jäänyt. Enkä ole ikinä tuntenut olevani hylätty.

ja kuinka ilmenee?

Mitä sä höpiset? Sanoin, ettei välttämättä ilmene mitään vaurioita, jotka myöhemmässä elämässä näkyy.

Joo siis oli tarkoitus olla se 3v kotona, mutta ei vain pysty. Olen niin tylsistynyt olemaan kotona, ja ihan oikeasti kaipaan työtäni. Onko se joillekin vaikea käsittää että joku voi ihan HALUTA töihin :D Ja minä olen itse ollut hoidossa jo alle vuoden ikäisenä, eikä ole mitään traumoja jäänyt. Enkä ole ikinä tuntenut olevani hylätty.

Itse asiassa joo, on vaikea ymmärtää. Ensin haluat olla lapsen kanssa, sitten et haluakaan vaan työ onkin kivempi juttu.

Sä varmaan muistat, miltä susta tuntui sillon puolvuotiaana ->

Etkö, miksi sitten toistat saman omalle lapsellesi? Läheisyyden kokemus ja sen jakaminen on jäänyt puuttumaan. Et uskalla sitoutua lapseesi omien kokemustesi pohjalta. Kukaan tasapainoinen ja terve ihminen ei jätä pientä vauvaa.

Etkö, miksi sitten toistat saman omalle lapsellesi? Läheisyyden kokemus ja sen jakaminen on jäänyt puuttumaan. Et uskalla sitoutua lapseesi omien kokemustesi pohjalta. Kukaan tasapainoinen ja terve ihminen ei jätä pientä vauvaa.