Millä pesuaineella te pesette kestoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Ostin erisanin sensitiveä, luin että ei sisällä valkaisuaineita, vaan pakkauksessa kuitenkin lukee että sisältää. :/ Ja nini luki mun mielestä kaikissa muissakin joita kaupassa tutkin, huoh.

kestovaippainfon sivuilla on lista muuten mitkä soveltuu ja mitkä ei. Mä käytin erisania, nestemäistä. mitäs toi erisanin sensitive oikein sit on? erisanin color ei ainakaan sisällä valkaisuainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
kestovaippainfon sivuilla on lista muuten mitkä soveltuu ja mitkä ei. Mä käytin erisania, nestemäistä. mitäs toi erisanin sensitive oikein sit on? erisanin color ei ainakaan sisällä valkaisuainetta.

Enpäs oo tajunnut sieltä katsoakaan, kiitos, lukasen listan läpi!
No se on valkopyykille, ihan siksi ostin kun on paljon vaaleita/valkoisia petivaatteita ja noita kestoja.. Ja kun yhdessä listassa luki että ei sisällä valkaisuainetta, vaan pakkaus tosiaan väitti toista.

Mä pesen Ecover Delicatella. Sitä saa ainakin Prismasta ja on ihan parasta! Nestemäinen ja pitää vaippapyykin todella pehmeänä ja sopii ihan kaikkeen vaipapyykkiin, myös villiksille.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Rainbow sensitive color.Saa S-ryhmän kaupoista.

Ei kannata. Tää oli ennen kaikkein paras pesujauhe, mut nykyisin siinä on zeoliittia. Ja pyykki haisee aivan järkylle. Minäkin ostin Allegroa ja hyvää on ollut, vaikka olen pessyt ehkä vasta 10 koneellista. Mutta enää ei haise.

meillä on nestemäistä erisania, ei ole valkaisuaineita ja alle 5% saippuaa, mikä on toinen kriteeri kestoille. Se kestää myös 95 asteen pesun, mitä ei moni nestemäinen kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Miksi muuten kestot pitää pestä colorilla.Siis kun suurin osa on kuiteski vaaleita????

Ilmeisesti juuri siksi että colorissa ei ole valkaisuaineita. Minä tyhmä tosiaan oon ostanut nyt kaksi pakettia valkopyykille tarkoitettua ja niissä nyt sitten valkaisuaineita. :/

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Miksi muuten kestot pitää pestä colorilla.Siis kun suurin osa on kuiteski vaaleita????

Ilmeisesti juuri siksi että colorissa ei ole valkaisuaineita. Minä tyhmä tosiaan oon ostanut nyt kaksi pakettia valkopyykille tarkoitettua ja niissä nyt sitten valkaisuaineita. :/

Miten ne menee pilalle siitä valkaisuaineesta?

valkaisuaineet sisältää jotain mikä haurastuttaa esim pul vaippojen (kuoret/taskut)laminoinnin.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

valkaisuaineet sisältää jotain mikä haurastuttaa esim pul vaippojen (kuoret/taskut)laminoinnin.

Lähteekö kuiteski tahrat vaaleista vaipoista?Siis ilman valkaisuainetta.

Lähteekö kuiteski tahrat vaaleista vaipoista?Siis ilman valkaisuainetta.

Lähtee ne kun vaan huuhtaset ne vaipat heti tuoreeltaan. Me ollaan sen verran tarkkoja, että huuhdellaan niin ettei mitään tahroja edes jää. Ja sitten sappisaippuaa mahd. tahroihin.

Yhteistyössä