Miksi kaikki aina haukkuu mua täällä jos sanon että tuun selviämään lasten kanssa HYVIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tuota öööhh... Toi oli harmaan jonkun ilkeän sanat musta. Ei mun. Se keksi ja karrikoi. Olipas paskamaisesti tehty. Kiitti vaan. Täällä on oikein lynkkaus kusipäitä. Mieti vähän miksi esiintyisin harmaana ja haukkuisin itseäni? HALOOO piparisuu ..alennuit samalle tasolle kuin vieras. Men aio mennä teidän tasolle:(
Lopetan sinulle kommentoinnin ennen kuin haukut lisää.

Etsipäs yksikin lause, jossa haukun sua. Lue tämän jälkeen tuo oma lauseesi jonka olen mustannut. Sanoppas sitten kuka se on tässä joka oikein haukkuu!!! :attn: :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Musta on vaan ärsyttävää, että joku voi sanoa, että kaikki sujuu ja koskaan ei tule mitään ongelmaa jne.
Kun sä et voi sitä tietää.
Itse nautin lapsista, mutta kyllä se vaan välillä ärsyttää, kun 2uhmaa koko ajan, ei se sitä tarkota et äitiyttä vaihtaisin.

En epäile etteikö minunkin tulevat lapset uhmaisi jopa vuosia :D

Kaipa sen kaikki tietää, että lapset uhmaa. Mutta voitko tietää, miltä se sinusta tuntuu ja miten siihen reagoit?

Mulla repii hermoja kun kaikki kaupankassoista ja puolitutuista lähtien ovat tietämässä että "odotappas vaan,kyllä se sullakin/lapsellakin...". Mitä hittoa,mistä ne etukäteen tietää miten minä tai lapsi tullaan käyttäytymään missäkin tilanteessa? :o

Neuvoja voi antaa myös rakentavasti eikä tuomitsevan kaikkitietävästi.
Suurinta närkästystä voi aiheuttaa se ettei sinulla ole vielä lapsia, mutta puhut silti niin kuin sinun ajatuksesi äitiydestä/kasvatuksesta olisivat niitä ainoita oikeita ja vieläpä elämänkokemuksen tuomia. Eli tavallaan ihmiset uskovat/arvostavat negatiivisia ohjeita paremmin jos niiden antajalla on kokemuksen tuomaa auktoriteettia. Verrataan vaikka auto-ongelmaa niin ihmiset uskovat autoasentajaa ennemmin kuin naapurin Perttiä vaikka molemmat ilmoittaisivat, että kyseessä on sama vika.

Alkuperäinen kirjoittaja uskomaton:
Sä olet myös sanonut yhtä ja toista vammaisista ja sellaisenkin muistan missä yksinäisyydestä puhuttiin ja sinusta ihmisessä on jotain perustavan laatuista vikaa jos ei ole kavereita. Sanoit että oma vika, turha valittaa.
Luulen ettet ole ilkeä, hieman yksinkertainen vaan.

Ilmoitan kaikki mustamaalaamiset ylläpidolle. Myös tämän. Kiitos. Koska en halua riitaa. Mene vaikka kiusaamaan lapsiasi.. Mitä sinä täällä roikut mua haukkumassa ja varmaan muitakin.

Siis sähän olet ihan pimee! Oikeestiko sä ihmettelet miksi joku sanoo sulle "pahasti"....

Alkuperäinen kirjoittaja uskomaton:
Sä olet myös sanonut yhtä ja toista vammaisista ja sellaisenkin muistan missä yksinäisyydestä puhuttiin ja sinusta ihmisessä on jotain perustavan laatuista vikaa jos ei ole kavereita. Sanoit että oma vika, turha valittaa.
Luulen ettet ole ilkeä, hieman yksinkertainen vaan.

Ilmoitan kaikki mustamaalaamiset ylläpidolle. Myös tämän. Kiitos. Koska en halua riitaa. Mene vaikka kiusaamaan lapsiasi.. Mitä sinä täällä roikut mua haukkumassa ja varmaan muitakin.

oliko tuokaan niin kauniisti sanottu.... tästä voisi ilmoittaa ylläpidolle..
ei sinun kanssa voi edes puhua, vaikka itse haluat nostaa kissan pöydälle.

Ehkä uhmaava lapsi ei ole minulle ongelma :) Vaan kesytettävä haaste! Onhan noita -- elämän koukeroita auottu. Pahin on takanapäin *toivoo*
Jos lapsi sairastuu tai vammautuu niin sekään ei ole ongelma. Mä tykkään hoivata niin en usko että arki kaatuisi sellaiseenkaan. Toki toivon että lapset pysyy terveenä. En oikein edes tykkää spekuloida muuta kun tulee ikäviä ajatuksia :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Pianza:
Mulla repii hermoja kun kaikki kaupankassoista ja puolitutuista lähtien ovat tietämässä että "odotappas vaan,kyllä se sullakin/lapsellakin...". Mitä hittoa,mistä ne etukäteen tietää miten minä tai lapsi tullaan käyttäytymään missäkin tilanteessa? :o

Been there, done that. Siinä se kaikessa lyhykäisyydessään.

Tuota öööhh... Toi oli harmaan jonkun ilkeän sanat musta. Ei mun. Se keksi ja karrikoi. Olipas paskamaisesti tehty. Kiitti vaan. Täällä on oikein lynkkaus kusipäitä. Mieti vähän miksi esiintyisin harmaana ja haukkuisin itseäni? HALOOO piparisuu ..alennuit samalle tasolle kuin vieras. Men aio mennä teidän tasolle:(

Etsipäs yksikin lause, jossa haukun sua. Lue tämän jälkeen tuo oma lauseesi jonka olen mustannut. Sanoppas sitten kuka se on tässä joka oikein haukkuu!!! :attn: :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Siis mä käsitän niin et sulla ei vielä ole yhtään lasta ennestään? Eli odotat ensimmäistä? Jos näin on niin ethän sinä mitenkään voi tietää miten tulet jaksamaan sitten lapsiarkea? Et ihan mitenkään =)

eihän sitä voikaan tietää. haavekuvia voi kyllä maalailla ja siinähän ei ole mitään jos asiat todella menevät kertakaikkisen hyvin. siihen lapsen hoitamiseen ja lapsen kanssa jaksamiseen vaan vakuttaa moni muukin asia kuin se lapsi. jos esim puoliso sattuu kuolemaan, luulen että suummalla osalla voimavarat kävisi vähän vähiin. henkinen väsymys on iso asia.. vaikka fyysisesti jaksaisi päivästä toiseen. mutta kellekään en toivo sitä että elämä vaikeaksi menisi.

Parhaat neuvot lasten kasvatukseen antaa yleensä ne joilla ei oo vielä ollenkaan omia lapsia tai yhden lapsen tuoreet vanhemmat. Viis siitä mitä kokeneemmat jo tietää :whistle:
Mut ap yleensä ihmiset selviää ihan kohtuullisesti vanhemmuudesta - kutakuinki hengissä.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

mä en ole haukkunut ketään. toistin vain lukemani, jotkut muutkin tässä ketjussa mainitsevat asiasta kuin minä.
ja edelleen, on todella vaikea todistaa, koska se ketju on poistettu, äitiyslomalaisen nauramiset raiskatulle poistettu, ja kommentit äitiyslomalaisille kun muut palstalaiset tuohtuivat tästä nauramisesta.

menkää vaikka katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Näin monta vastaajaa ja vain ap, keikas ja silmukka eivät valita. Kaikenmaailman masennukset ja väsymykset. Pah, sanon minä. Suurin osa (ei kaikki) on kyllä nykypäivän aikuisten laiskuutta ja veltoutta.

Minä ymmärrän pointtisi ap.

Et tainnut lukea kaikkia vastauksia kunnolla? :D En omassa vastauksessani valittanut.Mutta elämää paljon nähneenä ja kokeneena totesin, että kaikki ei aina mene niin kuin suunnittelee ;)

Tää menee nyt varmaan osittain ohi aiheenkin, mutta menköön. En tiedä....joistain sun kommenteista on varmaan aika monilla jäänyt paljonkin hampaankoloon ja ne tunteet sitten putkahtavat esiin jo pelkästään sun nikin osuessa silmiin. Välillä sun jutuista huokuu semmonen ehdottomuus, sellainen "minä olen paras ja vain minä olen oikeassa" -asenne. Voi toki olla väärinkäsityskin kyseessä, tekstit kun kuitenkin ovat suht ilmeetöntä ilmaisua. Ja eiväthän ihmisten huumorintajutkaan aina kohtaa.

Vaikea myös arvioida, mikä on totta ja tarua näissä palstajutuissa, sinä kun selvästikin herätät voimakkaita tunteita kanssapalstailijoissa. Eilen esimerkiksi sinusta oli todella ihmeellistä juttua (joltain harmaalta) siinä eräässä ketjussa, jossa puhuttiin niistä aviovelvollisuuksista. Sinusta ei oikein ota selvää, oletko lintu vai kala vai mikä. En tiedä yhtään, milloin kirjoitat jotain tosissasi ja milloin vähemmän tosissasi. Tarkoitan tietysti, että minä en saa sinusta kirjoituksiesi perusteella mitään otetta. En luonnollisestikaan voi puhua kuin omasta puolestani. Välillä kirjoitat tosi hyviä juttuja ja sitten yhtäkkiä saa lukea jotain tosi pöyristyttäviä juttuja, joita olet näppikseltäsi syytänyt. Olen itse samanikäinen kanssasi (lapsia kolme), mutta jotenkin liikumme usein aivan eri aaltopituuksilla.

Hienoa, jos tunnet, että tulet pärjäämään lapsesi/lastesi kanssa. Positiivinen asenne auttaa elämässä pitkälle! =)

Hei. Itse olen sairastanut keskivaikean masennuksen ja nykyisin jos huomaan itsessäni masennuksen kaltaisia oireita lisään liikuntaa. Tiedän, että se lähteminen ulos raittiiseen ilmaan ja liikkumaan on se suurin kynnys. Siksi toisvoisinkin, että mulla aina olisi ystäviä jotka ei vaipuisi mukaan mun silloiseen mielialaan, vaan jaksaisi sinnikkäästi kannustaa mua ylös, ulos ja lenkille:) En ole enää vuosiin käyttänyt lääkkeitä, ja oman mielen tasapainossa pitäminen vaatii ainakin minulta itseltäni sitä, että pidän huolta säännöllisestä liikkumisesta ja terveistä elintavoista... ne palkitsevat paljon. Ap:lle onnea loppuodotukseen ja nautihan vauva-ajasta kiireettömästi ja avoimesti... vauvan tulo mullistaa koko sen hetkisen elämän monin tavoin:) Ja jos sitä väsymystä ja masennusta myös tulee, ota ne vastaan asioina jotka kuuluvat tähän ihmisen eloon ja oloon... kaikille muille myös ihanaa syksyn aikaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja muori harmaana:
Lenkkeilen ja syön masennuslääkkeitä,koska ne on mulle määrätty.

Auttaako kumpikaan tai kumpikin? Mitä mieltä olet lenkkeilystä? MUlla oli itselläni tänään mieli maassa.. masennuksen ensi oireita ja lenkki ja tekohymy auttoi :D Tosin tää keskustelu osin saa mieltä taas alemmaksi kun en tule ymmärretyksi. Mutta enköhän sen kestä ( taas...). :laugh:

Tosin miksi kaikille pitäisikään tulla ymmärretyksi. Toiset vaan haluaa aina sanoa viimeisen sanan pahana.

Mä taas toivon että te kaikki olisitte onnellisia lastenne kanssa ja arki olisi niistä vastoinkäymisistä huolimatta ihanaa :heart: Koska mun mielestä elämä on "sen mitä teet siitä itse". Jokainen kantaisi oman vastuunsa niin vastoinkäymiset olisi helpompia kun ei tarvisi katkeroitua kuin korkeintaan itselleen ( kun on itse vastuussa onnestaan..). Joku samaa mieltä?

Eli jos sun lapsi sairastuu vakavasti ja kärsii kovista kivuista päivät ja yöt itkien, niin sinä olet iloinen koska sinusta on kiva hoivata?
Et lainkaan surullinen, koska lapsesi kärsimyksen näkeminen tuntuu pahalta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

mä en ole haukkunut ketään. toistin vain lukemani, jotkut muutkin tässä ketjussa mainitsevat asiasta kuin minä.
ja edelleen, on todella vaikea todistaa, koska se ketju on poistettu, äitiyslomalaisen nauramiset raiskatulle poistettu, ja kommentit äitiyslomalaisille kun muut palstalaiset tuohtuivat tästä nauramisesta.

menkää vaikka katsomaan.

Tuo mun kysymys oli äitiyslomalaiselle tarkoitettu... Musta aika selkeetä pässinlihaa, että se on selkeä haukkuminen mua kohtaa, vaikka en missään vaiheessa ole häntä haukkunut. En ole edes osallistunut hänen "Lynkkaysketjuihin" kunhan kerroin asioita, joista joku toinen on saattanut vetää herneet nenuunsa ja siksi sanoo yhtä ikävästi takaisin kuin äitiyslomalainen on sanonut..

No jaa. En tiiä. Minusta äitiyttä voisi verrata vaikka semmoiseen, että matkustaa ekaa kertaa Afrikkaan. On lukenut matkaoppaita, katsellut kuvia kirahveista, tietää, että siellä on kuuma ja aurinko porottaa ja hiekka pöllyää ja ihmiset on köyhiä. Pystyy siis kuvittelemaan, millaista siellä on. Sitten matkustaa Afrikkaan ja totta, siellä on kuumaa ja köyhää ja kirahveja. Mutta ei se silti samalta tunnu se todellisuus kuin kuvitelmat, vaikka ne samat elementit on läsnä molemmissa. Sitä on ehkä kuvitellut, että jee, kun näen kirahvin, niin se on varmaan tosi siistiä. Sitten se ei olekaan mitenkään erityistä. Tai on voinut kuvitella, että se kuumuus on paha juttu, mutta ei se olekaan. Sama kai se on vanhempana olemisessa, montaa asiaa voi kuvitella ja suunnitella ja valmistautuakin voi, mutta tietää ei varmaksi voi mitään.

Yhteistyössä