V
"vieras"
Vieras
Minulla on pieni söpö koira, ja vuosien varrella on melko moneen otteeseen käynyt niin että kun ollaan esim. vieraissa ja siellä on lapsia myös, niin joku pitää koiraani sylissä ja tunkee sen lapsen naaman eteen, ja sitten lässytetään. Miksi niin moni tekee näin? Koirani ei ole koskaan purrut eikä murissut kenellekkään, mutta se näyttää ihan selvästi kuinka epämukava tilanne sille on; se kääntää päätä, korvat menee luimuun, se vähän saattaa tärrätä ja vetää suupielet taakse.
Sanon AINA että ei saa tunkea koiran naaman lähelle, pistäkää koira maahan ja se kyllä tulee itse tutustumaan ja haistelemaan jos haluaa.
No joo, kyllä minä ja omat lapset voidaan tunkea naamaamme koiran naamaan ja pusutella eikä koira ole moksiskaan vaan nauttii, mutta eihän se nyt päde jokaiseen vieraiseen lapseen :O vai johtuuko tämä vain siitä että koirani rotu on ns. lelukoirana pidetty, joten ei osata ajatella että se puree siinä missä muutkin jos kokee tilanteen uhkaavaksi?
Sanon AINA että ei saa tunkea koiran naaman lähelle, pistäkää koira maahan ja se kyllä tulee itse tutustumaan ja haistelemaan jos haluaa.
No joo, kyllä minä ja omat lapset voidaan tunkea naamaamme koiran naamaan ja pusutella eikä koira ole moksiskaan vaan nauttii, mutta eihän se nyt päde jokaiseen vieraiseen lapseen :O vai johtuuko tämä vain siitä että koirani rotu on ns. lelukoirana pidetty, joten ei osata ajatella että se puree siinä missä muutkin jos kokee tilanteen uhkaavaksi?