mitä tehdä kun pinna palaa ja hermot menee lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iiris"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iiris"

Vieras
lapset alkaa "hyppiä" silmille vielä illallakin,...herää pikkuiset myös.
mikään ojentaminen ei auta..ja tuo kiroileminen se jos joku ottaa hermolle...eihän äitiä tarvitse uskoa kun jotakin sanoo..

Elikäs palauttakaas mulle neuvot ja säännöt kuinka saan kuriin omat lapset niin koululaiset kuin taaperotkin..ettei aina tarviis uhkailla että iskä sitä ja iskä tätä sitten niin kun äiti on jo kymmeneen kertaan sanonnu.

puuhat joihin tahdo "kurinpalautusta" ovat
-lasten kiroileminen !!! ja toistensa nimittely
-lasten väliset taistelut: huitominen,lyöminen
-ja mitä vain äiti pyytää tai sanoo niin ei kuulla tai totella

miten tähän jamaan onkin päästy,kyllä ne kai ennen ees jotenki uskoi mua,mutta nyt aion kyllä palauttaa kurin ja uskomuksen..haen vaikka opuksia kirjastosta ja opiskelen

ois kiva kun parilla sanomisella uskottas ettei tarvis huutaa,mikä sekään ei auta,mutta ei myöskään ole itseni eikä lasten kannalta kivaa.

no sainpahan purkaa itseäni ja kyllä tää tästä,lippu korkeelle ja huomen uus päivä ees ja uudet haasteet:)

todennäköisesti lapset ei usko sua, koska aina vaan uhkaat sitä tai tätä muttet toteuta koskaan uhkauksias ja lapset tietää sen? tään on nyt vaan arvaus. sanot kaks kertaa nätisti, kolmannella kerralla uhkaat jäähyllä tms rangaistuksella ja jos ei tottele niin sitte se rangaistus toteutetaan. älä ikinä uhkaa semmoisella mitää et voi toteuttaa

Mun on hyvä neuvoa, kun olen kaukana täydellisyysestä ;) Mutta Nannyn ja mitä niitä nyt on kauhukakarat(?) ohjelmien opeissa on kyllä perää. Rajoja ja rakkautta, johdonmukaisuutta erityisesti. Käytte yhdessä läpi teidän talon säännöt ja mitä seuraa, jos niitä rikkoo. Entäs, kun niitä noudattaa...Esim. Kiroilu->jäähy ikävuosien mukaan esim. 7-vuotiaalle 7 min jne. Kotitehtäviin ottaisin käyttöön esim. tarrataulun ja aina tietyn tarramäärän jälkeen on luvassa palkinto.

Lapsien kanssa olisi hyvä myös tehdä jotain kivaa säännöllisesti, ettei äiti/vanhemmat vaikuttaisi vain tylsiltä tyranneilta. Vielä parempi, jos pystyisit antamaan jokaiselle säännöllisesti kahsen keskistä aikaa sinun kanssa.

Tsemppiä!

Kirjastosta väestöliiton julkaisu: Aggressiokasvattajan käsikirja.

Netissä: Löydä apuvälineitä vanhemmuuteesi, Vanhempainnetti - MLL
Ja vanhempain netti nyt muutenkin on hyvä paikka.MLLltä löytyy mysö vanhempain puhelin ja kirjepalvelu.

Itse sinun ne keinot täytyy löytää, sellaiset mitä itse haluat toteuttaa ja missä pystyt pitäytymään siinä oikeessa arjessa. Taikasauvaa et saa mistään, vaan se on pävittäistä hommaa, joka tunti minuutti ja sekunti, ja mitä enemmän siitä laistaa sen rankemmaksi käy. Perheneuvolasta saa apua myös, ja kannattaa hakea: ei meille ole annettu mitään jumalallista kykyä selvityä joka tilanteesta vaan sillä et se lapsi putkahti ulos, ne tiedot ja taidot täytyy hankkia ja harjotella. Rakkauttakin kun joutuu joskus harjoittelemaan, niin miten sitten ei näitä..
Onnea matkaan!

Minkäs ikäisiä?

Jäähy ei monille lapsille ole kuin osa peliä, ei mitään vaikutusta mihinkään. Äiti suuttuu ja hui kauhistus, istutaan hetki jossain naureskelemassa tai riehumassa. Suoria rangaistuksia vanhemmille lapsille ilman varoituksia. Pelit pois, telkku pois, arestiin, lelut pois.. keinoja riittää.

Pahinta on sanoa, että annas kun kerron isälle. Silloin otat auktoriteetin itseltäsi pois.

Yhteistyössä