A
"arg"
Vieras
Ärsyttää kun on kyse niin itsestään selvästä asiasta. Ei voi näyttää esimerkkiä lapsille eikä vaadi omalta lapseltaan asian muistamista. Olen huomannut että muistuttaa yhteisille lapsille kun olen paikalla. Jos mies jää yksin lasten kanssa niin kukaan lapsi ei tee kun mies ei enää muistuta ketään. Miehen lapsi on kuitenkin jo 10, ja vielä tyttö, kädet jää aivan pissiin kun hätäisesti pyyhkäisee, kakkos hädästä puhumattakaan. Pönttöäkin saa perässä vedellä. Näyttää että lapsen kummallakin vanhemmalla tuntuu olevan samanlainen logiikka käsihygieniassa, äitinsä sanonut ettei jaksa kytätä peseekö vai ei. Mieheni on välinpitämätön. Yhteiset lapset kasvoivat siihen ikään että asiaa harjoitellaan. Olen pyytänyt että mies opettaa tavan isommallekin ettei tarvitse selitellä miksi isompi ei tee samoin. Aina sama kaava: minä sanon lapsille, pyydän miestä sanomaan ja sanoo vasta kun minä sanon. Poikkeuksena välillä yhteiset lapset.
Miten olette ratkaisseet tällaisia aivan turhanpäiväisiä asioita mistä ei pitäisi edes joutua juttelemaan ?
Miten olette ratkaisseet tällaisia aivan turhanpäiväisiä asioita mistä ei pitäisi edes joutua juttelemaan ?