Miksi ET meikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luppakani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hih";24156478]Ihania nää kotiäitien jutut :D Aina on niin TEKOkiire, että mitään ei ehdi eikä jaksa. Annetaan itelle lupa olla nuhjusena koko päivä. No, näitä riittää ;)[/QUOTE]

No sinä varmaan sitten tiedät paremmin :) Minä en koe että tekokiireen takia jätän meikkaamatta kun en jaksa meikata pitäen rimpuilevaa vauvaa kainalossa, kun ei se sitterissä tai kantoliinassa viihdy. Onneksi en ole nuhjuinen vaikkei mulla meikkiä olisikaan :)

[QUOTE="hih";24156478]Ihania nää kotiäitien jutut :D Aina on niin TEKOkiire, että mitään ei ehdi eikä jaksa. Annetaan itelle lupa olla nuhjusena koko päivä. No, näitä riittää ;)[/QUOTE]

Noh, mä ainakin koen, että meikkaaminen on helvetin turhaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa...puuterin verran arkisin. Ripsarista saan kutiavat silmät ja huulipunasta kuivat huulet. Aihjaoih sitä meikkaamisen onnea.

[QUOTE="vieras";24156498]No sinä varmaan sitten tiedät paremmin :) Minä en koe että tekokiireen takia jätän meikkaamatta kun en jaksa meikata pitäen rimpuilevaa vauvaa kainalossa, kun ei se sitterissä tai kantoliinassa viihdy. Onneksi en ole nuhjuinen vaikkei mulla meikkiä olisikaan :)[/QUOTE]

Jep! Omat on jo teinejä ja ikinä ei ole ollut heidän vauva/lapsuusaikanaan tilannetta etten olisi kyennyt meikkaamaan tms aamuisin.
Mutta kukin tyylillään ;)

[QUOTE="hih";24156515]Jep! Omat on jo teinejä ja ikinä ei ole ollut heidän vauva/lapsuusaikanaan tilannetta etten olisi kyennyt meikkaamaan tms aamuisin.
Mutta kukin tyylillään ;)[/QUOTE]

Sulle oli varmaankin meikkaminen tärkeämpää kuin monelle muulle. Ei kai se sen monimutkaisempaa ole.

ei vain hermot millään kestä sitä :D
"Osaan" meikata eli laittaa luomiväriä ja ripsiväriä ehkä jopa meikkivoidetta, mutta en todellakaan viitsi herätä sen takia viideltä aamulla että kerkeäisin meikata. tukkaponnarille ja menoksi sopii hyvin meikäläiselle :D eipä tuolla töissä kukaan mummo tai pappa ymmärrä sitä olenko meikannu vai en :D hyvällä tuurilla ne valuis jo työmatkalla pitkin naamaa kun sataa ja poljen töihin, mutta viimeistä silloin kun suihkuttaa potilaita niin meikit valuis pitkin naamaa :D

meikkaan yleensä vain silloin kun olen lähdössä jonnekkin hienompaan paikkaan :D

[QUOTE="hih";24156515]Jep! Omat on jo teinejä ja ikinä ei ole ollut heidän vauva/lapsuusaikanaan tilannetta etten olisi kyennyt meikkaamaan tms aamuisin.

Kaikki vauvat eivät ole samanlaisia. Meidän tapausta joutui pahimmillaan kantamaan 15 tuntia vuorokaudessa yhteen menoon ja jos asento muuttui, alkoi huuto joka ei meinannut lakata, puhumattakaan siitä että olisin jättänyt vauvan johonkin pinnasänkyyn ja painunut meikkaamaan. Olen kyllä sen verran huono äiti että annan vauvan huutaa pää punaisena sillä aikaa kun käyn vessassa tai otan ruokaa, mutta en viitsi meikkaamisen takia huudattaa pientä. Tai hei, aamulla neljältä se yleensä on aika sikeässä unessa, pitäsiköhän laittaa herätys siihen aikaan että pääsen maalaamaan naamani ;)

en meikkaa kesällä kun on ripsipidennys ja hyvä rusketus :) töihin meikkaan kun niitä on eli parina päivänä viikossa ja jos lähden ulos niin silloi tai jos on jotkut juhlat... Tää on kyllä niin kätevää ku on rakennekynnet ja ripset laitettu niin ei tarvitsekun suihkussa käydä ja on valmis lähtemään! :)

En tajua miten se joidenkin henkilöiden kenkiä puristaa, etteivät kaikki naiset meikkaa ja elävät silti normaalia elämää. Yhtälailla minullekkin meikkaamattomana naisena on aivan sama mitä muut naamaansa työntävät. Teini-iän jälkeen en ole aktiivisesti enää meikannut. Silloin minäkin valittelin sitä, kun naisten on pakko meikata ja kyllä olisi miehenä helppoa kun ei aamuisin ole laisinkaan niin paljon tekemistä kuin naisilla ulkonäkönsä vuoksi.:D

Meikkaamattomuuteni lähti käyntiin kumminkin ikävästä ajanjaksosta. Surun hetkellä en yksinkertaisesti jaksanut meikata, hyvä että jaksoin nostaa pääni tyynystä aamuisin. Töissä täysin ilman meikkiä ollessani aloin sitten saamaan ihmisiltä kommentteja, ettei sitä hirveästi huomaa ja joidenkin mielestä näytin jopa paremmalta ilman meikkiä. Nykyinen miehenikin sanoo pitävänsä minusta enemmän meikittömänä kuin meikattuna. Olen kysynyt juurikin siksi, koska meikkaisin kyllä jos se olisi hänelle tärkeää. Toisaalta panostan sitten enemmän pukeutumiseen ja hiusten laittamiseen. Ehkä n.30min aikaisemmin pääsen tälleen kotoa lähtemään kuin jos meikkaisin.

Täydellinen palstamamma jonka täydelliset lapset ei tulleet edes täydellisen äidin täydellisen ulkonäön tielle heidän täydellisessä pastellielämässään :saint:

miksi ihmeessä meikkaisin? minut on tällaiseksi luotu, jos olisi tarkoitus että naamassani olisi sentin pakkelikerros, niin kaiketi se olisi ollut jo syntyessäni valmiina. vähän samalla linjalla ajatellen, kuin edesmennyt allen carr: jos ihminen olisi tarkoitettu polttamaan tupakkaa, hänellä olisi savupiippu selässä =)

En normipäivinä meikkaa, koska olen ihan kaunis ilman meikkiäkin. Jos lähden kaupungille hengailemaan tai tapaamaan ystäviäni, laitan kevyen meikin. Juhliinkin meikkaan itseni mahdollisimman luonnollisen näköiseksi.

Mä oon vissiin viimeks helmikuussa meikannu. Ja sitä ennen en edes muista.
Mä olen tässä jo varmaan puoli vuotta haaveillu että pääsisin semmoseen meikkaus juttuun missä ammattilaiset kattoo mulle oikeenlaiset meikit ym. Ja olen päättänyt että sitä ennen en itse mene niitä meikkejä ostelemaan joten niin kauan kun en saa aikasiseksi mennä sellaseen opastus juttuun niin en myöskään meikkaa.
En myöskään osaa meikata kovinkaan hyvin. :)

No jos jonkun mielestä huutava vauva tai jatkuva väsymys on tekokiirettä, niin noin se varmaan onkin.

Ja mitä ihmeen lupaa ihminen tarvitsee meikittömyyteen? Pitäisikö minun anoa lupa myös jos haluaisin pitää hiukseni luonnollisen värisenä?

No mitä mä olen kuvia nähnyt palstailijoista niin lähes kaikilla ollut meikkiä, joten .....
Ja kyllä meikkaan päivittäin, näin kesäisin pelkkä ripsari riittää.

Erosit aikoinaan?
Et vienyt ikinä lapsia hoitoon ja et meikannut etkä tehnyt muitakaan omia juttuja ja jotenkin vain hyvä mies muuttui yllättäin huonoksi?

Haluaisin jaksaa meikata jokapäivä.
En kuitenkaan jaksa jos olen vain kotona(tai korkeintaan kaupassa kiäyn), varsinkaan nyt kesällä.
Normaaliarkena meikkaan päivittäin aina töihin/kouluun lähtiessä.
Olen meikannut arkena päivittäin koko lapsen eliniän, vauva ei onneksi ollut 24/7 huutavaa sorttia.

Mä en keksi ainuttakaan syytä meikata, jos olen äitiyslomalla ja käyn korkeintaan jossain pikku lähikaupassa tai cittarissa. Meillä kun ne ei ole mitään kohteita, jonne mennään "näyttäytymään" ja vedetään parhaat päälle :D

Näin kuumalla meikkaaminen on kyllä kamalaa ja oikeastaan turhaa kun kaikki valuvat kuitenkin pitkin naamaa. Itse oon sellaisessa työssä että se vaatii vähän ehostusta mutta vapikset menee kyllä naturellina ja etenki tälläset kuumet päivät [niinkuin tänään 28 astetta huhhh]
:cool:

[QUOTE="vieras";24157239]No mitä mä olen kuvia nähnyt palstailijoista niin lähes kaikilla ollut meikkiä, joten .....
Ja kyllä meikkaan päivittäin, näin kesäisin pelkkä ripsari riittää.[/QUOTE]

Niin no, tää on taas vähän tällainen juttu. Mun naamakuva on ollut palstalla useammankin kerran, joka kerta ilman meikkiä koska mä nyt vaan en meikkaa. Mutta niitä kuvia ei kukaan koskaan huomaa tai sen kummemmin kommentoi. Johtuisiko siitä et olen harmaa, niin nimimerkkinä kuin olemuksenkin puolesta? Mutta siis pointti oli se, että on täällä niitä kuvia jossa ollaan ilman meikkiä, paljonkin, mutta ei niihin vaan kiinnitetä koskaan mitään huomiota.