te ketkä ette meikkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy vielä selvennykseksi mainita että itsehän en ajattele noin. Oma käsitykseni ihmisen luonteesta tulee ihan muualta onko meikattu vai ei, ellei nyt sit lähdetä vertaamaan ihan totaalisesti itsestään huolehtimatonta ja toista ääripäätä eli kaikkia mahdollisia lisäkilkkeitä mitä ulkonäköön vaan saa.

:) No en mä sulle vastannut.

Mut naiset(kin) tekee aika pinnallisia tuomioita ihmisistä, olen huomannut. Aina olisi parempi ettei vaikka yksi finni tai väärä sana tai ele heittäisi roskiin koko ihmistä. Mut sinkkunaisissa tällaisia hyvin kriittisiä tuntuu olevan suht paljon. Ehkä ovat siksi sinkkuja :) Mulle taas tärkeä on kokonaisvaikutelma, johon kuuluu paljon juttuja. Eikä ne pienet asiat.

Pinnallisuus on musta hyväksyttävää viehätyskokemuksena, mutta siinä mukana pitäisi olla myös ajatuksia ja tunteita, ei vaan silmänruokaa. Pelkkä silmänruoka on väärä peruste valita kumppani ja kiinnostua, mutta osatekijä se on.

[QUOTE="mies";29264800]:) No en mä sulle vastannut.

Mut naiset(kin) tekee aika pinnallisia tuomioita ihmisistä, olen huomannut. Aina olisi parempi ettei vaikka yksi finni tai väärä sana tai ele heittäisi roskiin koko ihmistä. Mut sinkkunaisissa tällaisia hyvin kriittisiä tuntuu olevan suht paljon. Ehkä ovat siksi sinkkuja :) Mulle taas tärkeä on kokonaisvaikutelma, johon kuuluu paljon juttuja. Eikä ne pienet asiat.

Pinnallisuus on musta hyväksyttävää viehätyskokemuksena, mutta siinä mukana pitäisi olla myös ajatuksia ja tunteita, ei vaan silmänruokaa. Pelkkä silmänruoka on väärä peruste valita kumppani ja kiinnostua, mutta osatekijä se on.[/QUOTE]

Niin totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29264798:
En pidä myöskään tätä luotaantyöntävän näköisenä.

nude-makeup-vancouver.jpg

Ja kohta joku "asiantunteva" mies itkee ettei näitä ole edes meikattu kun ei ole niitä kilon sotamaalauksia... :oP

Höpö höpö, ihmiset on erilaisia! Toiset meikkaa enemmän, toiset vähemmän, toiset ei ollenkaan. Kaikilla omat syynsä. Keskitytään siihen omaan hyvinvointiin omissa nahoissamme ja annetaan naapurin mirjan keskittyä omaansa.. Tää on yhtä kehittävä keskustelu kuin ne alapääkarvoituskeskustelut.. Makuja on monia ja tuollainen yleistäminen on vain idioottimaista..

Tässä on perus meikkaamattoman palstamamman käsitys meikkaamisesta

various-celebrities-bad-make-up-10112011-08-430x665.jpg

Ei ihmekkään, että tulee tunne, ettei "jaksa" meikata. Raskastahan tuollaista olisikin meikata päivittäin. Normaalit eivät näin kuitenkaan tee.

• Tykkää
Reactions: purjosipuli
BTW, kauneus on subjektiivinen käsite.

No ei ihan täysin.

Mutta oma käsityksesi on ihan linjassa, sen kanssa mikä kauneudessa on totta. Luonnollinen on kauniimpaa kuin luonnoton. Tämä on selvä.
Sitten on olemassa kaikenlaista himoa, mikä ei perustu ihmisten väliseen rakkaudelliseen yhteyteen. Tähän tarpeeseen vastaa sitten meikit sun muut, millä peitetään ihmisen luonnollista ulkonäköä. Kysymys ei tuolloin ole mielestäni ihmisen kauneudesta (koska sitä juuri peitetään tai korjataan), vaan esineiden.

Itse suhtaudun meikkeihin ja meikkaamiseen taidemuotona, en jonakin, mitä naisten pitäisi tehdä miellyttääkseen toisiaan tai miehiä. Meikki voi olla tapa ilmaista itseään ja pitää hauskaa ihan siinä missä pukeutuminenkin (enkä tarkoita pelkästään alakulttuureita). Itse en meikkaa, jotta näyttäisin muiden mielestä kauniilta (tiedän, mitä minun kokoisistani naisista ajatellaan). Teen sen, koska se on minusta hauskaa. Se on minun harrastukseni.

Mitä siihen kaunistautumiseen tulee, kyllä taitavalla meikillä voi luoda illuusion tasaisemmasta ihosta ja sopusuhtaisemmista kasvonpiirteistä, pyöreämmistä rinnoista jopa. Sillä voi myös suunnata huomiota pois ns. vähemmän viehättävämmiksi mielletyistä piirteistä. Mutta siihen ei vaikuta meikin määrä vaan meikkaajan taito ja tuotteiden laatu. Ja se, onko se oikeasti kauniimpaa kaikkien mielestä, on ihan toinen juttu.

• Tykkää
Reactions: purjosipuli
Itse suhtaudun meikkeihin ja meikkaamiseen taidemuotona, en jonakin, mitä naisten pitäisi tehdä miellyttääkseen toisiaan tai miehiä. Meikki voi olla tapa ilmaista itseään ja pitää hauskaa ihan siinä missä pukeutuminenkin (enkä tarkoita pelkästään alakulttuureita). Itse en meikkaa, jotta näyttäisin muiden mielestä kauniilta (tiedän, mitä minun kokoisistani naisista ajatellaan). Teen sen, koska se on minusta hauskaa. Se on minun harrastukseni.

Mitä siihen kaunistautumiseen tulee, kyllä taitavalla meikillä voi luoda illuusion tasaisemmasta ihosta ja sopusuhtaisemmista kasvonpiirteistä, pyöreämmistä rinnoista jopa. Sillä voi myös suunnata huomiota pois ns. vähemmän viehättävämmiksi mielletyistä piirteistä. Mutta siihen ei vaikuta meikin määrä vaan meikkaajan taito ja tuotteiden laatu. Ja se, onko se oikeasti kauniimpaa kaikkien mielestä, on ihan toinen juttu.

Illuusio=itseilmaisu.
Tuon "tapa pitää hauskaa" pointin ymmärrän, mutta meikki ja vaatteethan (etenkin alakulttuurien) juuri peittävät sitä itseä, joka olet. En tietenkään kannata nakuilua, mutta vaatteet on vaatteet ja minua ainakin naurattaa koota mielessäni kaikki "erikoiset" samanlaiset riviin ja huomata, että siinä se heidän erikoisuutensa nyt oli.

Viisi kauppatieteen opiskelijatyttöä rivissä on minusta upea variaatio erilaisia, verrattuna vaikka miss gay finlandin viiteen lyhyttukkaiseen neonvärillä hiuksensa värjänneeseen "tyttöpoikaan", jotka ovat kaikki NIIN ERILAISIA.

Ilmeisesti tunnet enemmänkin niitä miehiä jotka muna kovana kuolaavat meikattuja "barbeja" ja toivovat oman akan olevan kiiltoa uhkuva povipommi?

Itse en tunne niin urpoja tapauksia jotka eivät edes epäilyksen tasolla kiinnittäisi huomioita jos naisella kynnet kuin purkkapalat tai ripset överisiisti tasainen viuhka.

harvalla aikuisella naisella kuitenkaan on kuvailemasi kaltaista lookkia, vaan me ihan tavisnaiset tyydymme siihen ripsariin, puuteriin ja kulmakynään, ehkäpä vielä sipaisu huulikiiltoa tai punaa huulille ja siinä on ihan tavallinen arkimeikki, joka sopii työmaallekkin.
toki nuo ripsenpidennykset on yleistyneet hirveästi, mutta usein sitten niillä naisilla joilla on laitetut ripset, eivät sitten muuta meikkiä tarvitse, ehkäpä vain sen puuterin ihoa tasoittamaan, kaikki ihmiset kun eivät ole siinä onnellisessa asemassa, että iho olisi ihan täydellinen ja tasaisen värinen, itsellä esim. tulee helposti tummat silmänaluset joten mielelläni laitan vähän sitä valokynää sinne silmien alle, jotta näytän vähän pirteämmältä.
Koskaan en ole kuullut kenenkään valittavan siitä, että oma vaimo/naisystävä meikkaa liikaa tai käyttää siihen liikaa arkena aikaa.

mutta kuten sanottu, mielenkiinnon kohteet jokaisella ihmisellä on erilaiset, musta on vaan helvetin typerää, että meikkaavaa naista haukutaan täällä kiiltäväksi barbeiksi joilla kilo pakkelia naamassa, eikä kotkankynsiensä vuoksi voi hoitaa tavanomaisia kotihommia parkumatta katkenneita kynsiään... koska todellisuus on aivan muuta, moniko mies huomaa kaupungilla, että onko vastaantulevalla naisella meikkiä vai ei? tuskin kovinkaan moni, koska saattaa moni nainenkin erehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja meikitön-;29264886:
Illuusio=itseilmaisu.
Tuon "tapa pitää hauskaa" pointin ymmärrän, mutta meikki ja vaatteethan (etenkin alakulttuurien) juuri peittävät sitä itseä, joka olet. En tietenkään kannata nakuilua, mutta vaatteet on vaatteet ja minua ainakin naurattaa koota mielessäni kaikki "erikoiset" samanlaiset riviin ja huomata, että siinä se heidän erikoisuutensa nyt oli.

Viisi kauppatieteen opiskelijatyttöä rivissä on minusta upea variaatio erilaisia, verrattuna vaikka miss gay finlandin viiteen lyhyttukkaiseen neonvärillä hiuksensa värjänneeseen "tyttöpoikaan", jotka ovat kaikki NIIN ERILAISIA.

Ei vaatteet ja meikit tietenkään luo sitä, kuka ihminen on persoonana. Ja kun puhutaan erilaisuudesta ja yksilöllisyydestä, ne on kaksi eri asiaa. Ei tarvi yrittää näyttää "erilaiselta" ollakseen yksilö. Mutta toisaalta ei myös mun mielestäni ole todellisuudessa sellaisia merkityksistä neutraaleita vaatteitakaan. On siis sellaisia, jotka mielletään tavallisiksi ja sellaisia joita ei, mutta... Tavallaan yhtä merkityksillä ladattuja ne ns. "vain vaatteetkin" ovat. Tiedätkö? Siis joko niin, että kaikki vaatteet ja tyylit ovat itseilmaisun muotoja tai kaikki ovat "vain vaatteita". Molempi lienee totta yhtä aikaa.

Tarkoitan itseilmaisulla ehkä enimmäkseen vaan leikkiä. Sellaista "tää näyttää mun mielestä kivalta ja musta on kiva nyt olla näissä meikeissä." Tietyllä tasolla siitä tulee yksilöllisyyden ilmaisu, kun kävelee jossain kaupungilla vaatteissa jotka ovat vain vaatteita ja meikeissä jotka ovat vain meikkejä, ja saa siitä melkoisen vaihtelevaa vastaanottoa. Siis sellainen asia, jonka pitäisi lähteä leikistä ja olla ihan harmitonta, on toisille sitä, että tekee numeron itsestään: "Miksei tuo voi olla niinkuin muutkin?" Ja sitten pitää tehdä se ratkaisu, että pitää kiinni siitä, mikä on itsestä kivaa ja mukavannäköistä, koska ei kuitenkaan satuta sillä muita.

[QUOTE="mies";29264767]Ymmärrän näkemyksesi, mutta on kiinnostavaa, miten jotkut naiset kokevat, että meikkaava nainen on heikko ja epävarma ja rohkea ja itsenäinen nainen on laittamaton. Kyse on feministisestä troopista, jonka koulutetun ainakin luulisi tai toivoisi hoksaavan.

Suosittelisin kultaista keskitietä miehenä. Ei liikaa meikkausta, mutta ei ehostamattakaan. En kuulu miehiin, joista saunanainen on kaunein nainen, ehkä kun en itsekään sauno kovin usein. Luonnollisuus ei mulle ole itseisarvo, vaikka luonto ja maaseutumaisuus onkin tärkeää.[/QUOTE]

Jos jäi epäselväksi, en pidä kaikkia meikkaavia naisia epävarmoina. Puhuin itsestäni.

Mulla ei myöskään ole mitään tarvetta näyttää kaiken aikaa "mahdollisimman kauniilta", ei vaan kuulu omiin kiinnostuksiin. Näytän ihan tarpeeksi hyvältä naturellina, omasta mielestäni. Mulle on sitten ihan sama näytänkö siinä kassajonossa seisoessani kaksi astetta kauniimmalta meikissä, vai kaksi astetta huonommalta ei meikattuna.

Jokainen varmasti löytää sen oman tiensä, niin mies kuin nainenkin.

On surullista, että maailmassa on naisia jotka eivät oikeasti kehtaa kävellä edes roskikselle ilman meikkiä. Minusta on upeaa se, että naiset uskaltautuvat tässä kriitisessä maailmassa esiintyä julkisilla paikoilla ilman meikkiä.

Mietin aina sitä, että kun nainen meikkaa todella raskaasti, löytää itsellensä miehen ja ensimäistä kertaa esiintyy ilman meikkiä, eikö miehet pelästy?

Tässä esimerkki jossa meikin kanssa ihan kaunis nuori nainen, mutta ilman...

nimetön - Aijaa.com

Tyypillinen nuorten likkojen meikki. hyh
Hän on kaunis ilman meikkiä.

Mieluummin jätän meikkaamatta ollenkaan, kuin että tekisin jonkun nolon meikkimokan. Minusta meikkimoka on nimenomaa se, että näyttää siltä, kuin olisi laittanut kilon meikkiä naamaan. Se on hyvä jos itse osaa itsensä meikata, mutta harvemmin tulee niitä vastaan. Yleensä ne on just niitä, joilla on ihan liian raskas meikki.

Joten itse olen mieluummin ilman, kuin että rupeaisin taitamattomana räpeltämään mitään.

Ja minusta se että "mitä enemmän meikkiä = sitä enempi aikaavievää", ei välttämättä edes pidä paikkaansa. Eniten aikaa vie taidokkaasti tehty meikki; jaksat tehdä pohjustuksen kunnolla, levittää meikkivoiteen tasaisesti (kenties jopa sekoittaa sen että se on just oikea sävy), jaksat peitellä erikseen pikkuvirheet, jaksat häivyttää hyvin ja korostaa taitavasti ne oikeat kohdat. Siistit ja ohuet rajaukset on hankalampia kuin tuollaiset paksut pandasilmät. Kyllä kuka vaan osaa pellemeikin tehdä 5 minuutissa, luonnollisen näköinen ja raikas meikki vie enempi aikaa. Yksittäiset ehostukset asia erikseen, jos esim. käyttää vain ripsaria ja kulmakynää, niin pääsee tietty helpommalla.

On surullista, että maailmassa on naisia jotka eivät oikeasti kehtaa kävellä edes roskikselle ilman meikkiä. Minusta on upeaa se, että naiset uskaltautuvat tässä kriitisessä maailmassa esiintyä julkisilla paikoilla ilman meikkiä.

Mietin aina sitä, että kun nainen meikkaa todella raskaasti, löytää itsellensä miehen ja ensimäistä kertaa esiintyy ilman meikkiä, eikö miehet pelästy?

Tässä esimerkki jossa meikin kanssa ihan kaunis nuori nainen, mutta ilman...

nimetön - Aijaa.com
Onko tässä joku todellisuus hämärtynyt? Toki tuossa "Meikkaamattomassa" naamassa ilme on kummallinen. Mutta tuo meikattu on aivan liian raskaalla meikillä. Mihin showlavalle se on valmistautunut menemään?

Mikä sitten on riittävä meikkaus ja mikä on sopiva meikki reilu 30v? Itsellä tullee sen verta harvoin meikattua, että lähes joka kerta täytyy ostaa uus ripsari kun vanha on paakkuuntunut. Harvoin kun meikkaa, niin ei se arki meikkikään ihan 5 minuutissa onnistu. Eikä oikein tiedä miten pitäis meikata, ettei näyttäis 90-luvulle jämähtäneeltä muttei kuitenkaan "tyypilliseltä nuoren likkojen meikiltä, hyh".

Nyjyään en jaksa meikata. Tekoripsetvkyllä löytyy, mutta ollut vasta pari viikkoa. Ilman niitä meikkasin välillä silmät, koska pidän tummista silmistä. Itelläni on kyllä tummat kulmat ja ripset muutenkin joten ero ei ole huolimatta. Meikkivoide on musta se mikä tekee naamasta pakkelimaisen. Iho myös huononee ja punoittaa herkästi. Vrt. Miesten kasvot. Punaisuutta ja väriä, kiiltoa kannattaisi nimenomasn hoitaa rasvoilla. Laitan kyllä juhliin sitä meikkivoidettakin kun noita iho ongelmia edelleen esiintyy välillä. Kasvojen iho on tosin jo aika kaunis ilmankin eikä enää punoita kuten meikkaamisen aikoihin. Toki joillain on couperosaa tms. Tummia silmänalusia, mutta iho kannattaisi silti meikata mahd. Kevyesti.

Onhan niitä värillisiä kosteusvoiteitakin jotka tasoittavat ihon sävyä.paksu meikkivoide on kai se mikä miehiäkin ällöttää.

Muu meikki on taas sitten persoonan korostamista ja meikatkoon jos haluaa. Musta meikkaaminen on ihan mukavaa mutta näytän ihan hyvältä ilmankin...ainakin näillä ripsillä. Mies ei välillä ole edes huomannut onko silmissä meikkiä vai ei. Tosin tykkään laittaa kajaalia yläluomiin mikä kyllä näkyy.

Ystäväni kyllä näyttää aika kaamealta ilman meikkiä. Hänellä on tummat ssilmnaluset, värittömät ripset ja kulmat ja poskissa couperosaa. Hän näyttää ihan eri ihmiseltä ilman.

Yhteistyössä