Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Mä tunnen oloni nuhjuiseksi, likaiseksi yms. jos naamassa päiväaikaan meikkiä.

Mulla on ihan ok iho, melko voimakkaan tummat ripset ja kulmakarvat ja muutenkin sellaiset kasvot, että meikkiä en mielestäni edes tarvitse päiväsaikaan. Olen omalla tavallani luonnonkaunis.

Ja omaa silmääni miellyttää enemmän luonnonkauniit naiset. Meikatut eivät ole koskaan niin kauniita.

Itse kyllä meikkaan esim. juhliin tai muihin iltamenoihin, koska pimeässä keinovalossa "täytyy" olla vähän enemmän väriä kasvoilla.

Miksi meikkaat illalla, jos et sitten näytä kauniilta?
Meikkaat, vaikka se rumentaa sinua?

Enhän sanonut meikkaavani illalla?

Vaan meikkaan juhliin tms. iltamenoihin, joissa ollaan ns. pimeässä. Silloin on ihan
hyvä laittaa poskipunaa, huulipunaa ja tasapainoittamaan vähän rajausta ja ripsiväriä..

Ja muutenkin paras meikki on sellainen josta ei huomaa, että on meikkiä.

No mutta miksi meikkaat iltamenoihin tai juhliin, kun kerran itse kirjoitit, että meikatut naiset eivät ole mielestäsi koskaan kauniita...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
en minäkään itseäni huijaa, sama ihminen sisimmässäni olen tietenkin, mutta on mukavampi olo!
Tässä se ero on. Mulla ei ole yhtään mukavampi olo meikattuna.

Ketjussa taitaa olla nyt joku toinenkin hmmm enkä se ole minä, mutta kiitos keittiönoita, kun autoit ymmärtämään asiaa, etkä alkanut sotajalalalle, kuten tällä palstalla usein ryhdytään:)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Mä tunnen oloni nuhjuiseksi, likaiseksi yms. jos naamassa päiväaikaan meikkiä.

Mulla on ihan ok iho, melko voimakkaan tummat ripset ja kulmakarvat ja muutenkin sellaiset kasvot, että meikkiä en mielestäni edes tarvitse päiväsaikaan. Olen omalla tavallani luonnonkaunis.

Ja omaa silmääni miellyttää enemmän luonnonkauniit naiset. Meikatut eivät ole koskaan niin kauniita.

Itse kyllä meikkaan esim. juhliin tai muihin iltamenoihin, koska pimeässä keinovalossa "täytyy" olla vähän enemmän väriä kasvoilla.

Miksi meikkaat illalla, jos et sitten näytä kauniilta?
Meikkaat, vaikka se rumentaa sinua?

Enhän sanonut meikkaavani illalla?

Vaan meikkaan juhliin tms. iltamenoihin, joissa ollaan ns. pimeässä. Silloin on ihan
hyvä laittaa poskipunaa, huulipunaa ja tasapainoittamaan vähän rajausta ja ripsiväriä..

Ja muutenkin paras meikki on sellainen josta ei huomaa, että on meikkiä.

No mutta miksi meikkaat iltamenoihin tai juhliin, kun kerran itse kirjoitit, että meikatut naiset eivät ole mielestäsi koskaan kauniita...

Ja vain rumat meikkaavat. hehhee.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja intro:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Mä alan meikkaamaan heti, jos joku kertoo, mitä konkreettista hyötyä siitä meikkaamisesta mulle on.

no, vaikkapa tunnet itsesi kauniiksi.

Hehe, ja sulle kuten muillekaan ei ilmeisesti mene tajuntaan että kaikille se ei ole niin tärkeää sitä "tuntea" (eli meikata) joka päivä tai koskaan.

anteeks???? Mä vastasin keittiönoidan viestiin, mikäs sua alkoi siinä riivata?

Tää taitaa olla Beepille arka aihe.

Ei arka, vaan mielenkiintoinen. Mä en monessakaan asiassa ajattele massan tavalla, kuten en tässäkään.

Ketjussa taitaa olla nyt joku toinenkin hmmm enkä se ole minä, mutta kiitos keittiönoita, kun autoit ymmärtämään asiaa, etkä alkanut sotajalalalle, kuten tällä palstalla usein ryhdytään:)
Samalla nimimerkillä kirjoittavat menee väkisinkin sekaisin :) Mulla ei ole mitään meikkaamista vastaan. En vaan katso tarpeelliseksi itse meikata. Jos mulle tulee joskus tarve, niin sitten meikkaan.

Teininä meikkasin säännöllisesti, nykyään satunnaisesti. Syynä ei suinkaan ajanpuute meikin laittamiseen, joskin sen poistamiseen ei väliin tunnu löytyvän sopivaa rakoa.
En yksinkertaisesti viihdy meikeissä pienten lasteni kanssa.

Miksi se niinku kuuluu kellekään, kuka meikkaa ja kuka ei? Miksi se on semmonen juttu, jonka perusteella sitten saa haukkua muita ihmisiä?

Eritoten ihmetyttää se, että jos joku on itse ilman meikkiä tyytyväinen, niin outoa siis, että alkaa haukkua niitä, jotka haluaa meikata.

en minäkään itseäni huijaa, sama ihminen sisimmässäni olen tietenkin, mutta on mukavampi olo!
Tässä se ero on. Mulla ei ole yhtään mukavampi olo meikattuna.

Mullakaan ei ole, vaan epämukavampi. Tuntuu et pitää koko ajan varoa ettei meikit osu mihinkään vaatteisiin yms. Hiukset heiluu tuulessa, tarttuu huulimeikkiin ja sit mun naama on viiruissa... oh yeah...

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mä alan meikkaamaan heti, jos joku kertoo, mitä konkreettista hyötyä siitä meikkaamisesta mulle on.

no, vaikkapa tunnet itsesi kauniiksi.

Hehe, ja sulle kuten muillekaan ei ilmeisesti mene tajuntaan että kaikille se ei ole niin tärkeää sitä "tuntea" (eli meikata) joka päivä tai koskaan.

anteeks???? Mä vastasin keittiönoidan viestiin, mikäs sua alkoi siinä riivata?

Tää taitaa olla Beepille arka aihe.

Ei arka, vaan mielenkiintoinen. Mä en monessakaan asiassa ajattele massan tavalla, kuten en tässäkään.

Tapahan se on tuokin imarrella itseä

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi se niinku kuuluu kellekään, kuka meikkaa ja kuka ei? Miksi se on semmonen juttu, jonka perusteella sitten saa haukkua muita ihmisiä?

Eritoten ihmetyttää se, että jos joku on itse ilman meikkiä tyytyväinen, niin outoa siis, että alkaa haukkua niitä, jotka haluaa meikata.

Ja mua ihmetyttää miksi joku alkaa sättimään, jos jollekin se meikki ei ole tärkeä eikä tunne itseään hiireksi ilman meikkiä. Ihmettelee, kun naiset ei halua huolehtia ulkonäöstään :o Eihän siitä kysymys yleensä ole.

Meikkaus
By Timo
Nainen! Tiesitkö, että ihosi kautta saattaa imeytyä jopa 2,5 kiloa meikkien kemikaaleja elimistöösi? Siihen päälle vielä shampoot, hoitoaineet, saippuat, hammastahnat, vartalo- ja kasvovoiteet, tuoksut, aurinkovoiteet, hiusvärit, vaatteiden pesu- ja huuhteluaineet jne., niin ei ole ihme, jos on kaikenlaisia iho- ja allergiaongelmia. Alla linkki englanninkieliseen artikkeliin asian tiimoilta.

http://v.mercola.com/blogs/public_blog/Body-Absorbs-5-Lbs-of-Make-Up-Chemicals-Per-Year-23344.aspx

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ja mua ihmetyttää miksi joku alkaa sättimään, jos jollekin se meikki ei ole tärkeä eikä tunne itseään hiireksi ilman meikkiä. Ihmettelee, kun naiset ei halua huolehtia ulkonäöstään :o Eihän siitä kysymys yleensä ole.

No, sehän on samasta syystä johtuvaa käytöstä. Eroa vaan sillä, meikkaako tämä haukkuja itse, vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
No mä en usko tohon. Mieluummin olen riskeeraamatta omaa ihoa. Toki meikkaan joskus mutta mulla on niin herkkä iho muutenkin etten oo toistaseks edes löytänyt sellasia meikkivoiteita ettei iho kuivuis ja puuteria en voi kuvitellakkaan käyttäväni eli mulle ne ei sovi muutenkaan. Mut mun mielestä on väärin jos arvostaa itteensä vaan pakkelit naamassa.

Kuka on väittänyt arvostavansa itseään vain pakkelit naamassa!?!?[/quote]

Vastaapa Champion kysymykseeni...

Mä laitan kuvan,jotta näkee meikittömät silmät.
Kertokaa nyt sitten rehellisesti näyttääkö tosiaan niin pahalta.
(minähän aiemmin kirjoitin kyllä että tekoripset mulla kyllä on)

http://www.aijaa.com/v.php?i=4895166.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Miksi sulla on tekoripset?

Salamalla otetuissa kuvissa näkyy ihon kiilto ihan liioitellusti, se tulee muistaa.

Rehellisesti saisit kyllä "ryhtiä" silmiin kapeilla rajauksilla ja luomivärillä...

Alkuperäinen kirjoittaja jea:

Rehellisesti saisit kyllä "ryhtiä" silmiin kapeilla rajauksilla ja luomivärillä...

Mä meikkaan jos lähden johonkin,en täällä kotona lasten kanssa ollessa käytä.

Miksi sulla on tekoripset?

Salamalla otetuissa kuvissa näkyy ihon kiilto ihan liioitellusti, se tulee muistaa.

Siksi kun pidän niistä ja ei tarvitse ripsiväriä laittaa ja putsata pois.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
http://seehere.blogspot.com/2006/08/celebrities-without-makeup.html

Eka näytti paremmalta ilman. :xmas:

Ajatella, että noi julkimotkin on ihan ihmisen näköisiä oikeasti, Pamsukin. =)

Noissa kuvissa after-versioissa on muuten aika monissa photoshop viuhunut.

On toki. En jaksanut vain mitään leffaversiokuvia ettiä. Pointtina oli vain, että meikillä saa todella kauniita kasvoja vaikka olisikin "normaali" muuten.

On toki. En jaksanut vain mitään leffaversiokuvia ettiä. Pointtina oli vain, että meikillä saa todella kauniita kasvoja vaikka olisikin "normaali" muuten.

Näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon alla:
mä en jaksa enää meikata yksinkertasesti siksi, ettei se naama näytä sen paremmalta oli siinä meikkiä tai ei.

No varmasti nayttaa! Jos ei nayta, niin olen 100% varma ettet osaa meikata.

Naama näyttää 100%varmasti rumemmalla kun siinä on meikkiä. Vaikka se olisi kenenkä ammattilaisen tekemä. Luonnonkaunis on aina in.

Sanoppa tuo "luonnonkaunis on aina in" esim. muotipiireissa, heheh.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim. työpaikalla. Tehty tutkimuksiakin aiheesta.
Huomenna on aivan pakko kokeilla :D Mutta melkein veikkaan, että kohtelu on tismalleen sama kuin muinakin päivinä. Pitääköhän meikin olla kuinka voimakas, jotta työkaverit sen ylipäätään huomaa?

Ei meidan toimistolla ainakaan nay meikkaamattomia naisia. Kylla vahan tulisi ihmettelya jos sellainen uusi tyontekija aloittaisi.

Yhteistyössä