Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon alla:
mä en jaksa enää meikata yksinkertasesti siksi, ettei se naama näytä sen paremmalta oli siinä meikkiä tai ei.

No varmasti nayttaa! Jos ei nayta, niin olen 100% varma ettet osaa meikata.

Naama näyttää 100%varmasti rumemmalla kun siinä on meikkiä. Vaikka se olisi kenenkä ammattilaisen tekemä. Luonnonkaunis on aina in.

Sanoppa tuo "luonnonkaunis on aina in" esim. muotipiireissa, heheh.

Tai mene vetämään perskänneissä tankotanssia kirkkoon.

Mä en muiden naisten meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen liittyvistä motiiveista tiedä sanoa, mutta itse meikkaan lähinnä vain silloin, kun lähden viihteelle, ravintolaan syömään, juhliin tms.
Mä tunnen itseni ihan sieväksi puhtaana, hiukset harjattuna ja siisteissä vaatteissa :) Ja mun arkinen liikkumiseni keskittyy useimmiten leikkipuisto-kirjasto-lähikauppa-akselille ja näihin paikkoihin en koe tarpeelliseksi kaunistautua erityisemmin.

Ei jaksa eikä kiinnosta läheskään aina. Plus että oma mies usein jopa ärsyyntyy kun pitää mun meikkaamista täysin turhana. Joten laitan meikkiä ihan vaan silloin kun huvittaa ja se ei ole kovin usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mä en muiden naisten meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen liittyvistä motiiveista tiedä sanoa, mutta itse meikkaan lähinnä vain silloin, kun lähden viihteelle, ravintolaan syömään, juhliin tms.
Mä tunnen itseni ihan sieväksi puhtaana, hiukset harjattuna ja siisteissä vaatteissa :) Ja mun arkinen liikkumiseni keskittyy useimmiten leikkipuisto-kirjasto-lähikauppa-akselille ja näihin paikkoihin en koe tarpeelliseksi kaunistautua erityisemmin.

Peesi tähän. Mulla on aina kulmat ja ripset kestovärjätyt, ihostani pidän huolta (en käytä edes meikatessa puuteria tms.) ja näytän ihan oikeasti HYVÄLTÄ ilman meikkiäkin.

Mut tosta meikkauksesta juhlissa ja muualla. Mä ajattelen sitä kai jotenkin samanlaisena kun pukeutumisesta. Jos mä voin pukeutua arkisesti, mä voin näyttää naamastakin arkiselta. Sit taas josko on joku tilaisuus mihin pitää pistää esim.juhla-asu niin musta se meikki kuuluu jotenkin "hyviin tapoihin" naisella tässä kohtaa...

Tulipa selkeästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Kaikilla ei ole sama käsitys ulkonäöstä huolehtimisesta, eli ei se kaikille tarkoita meikkaamista.

Peesi. Itse olen usein kaupungilla muuten ihan siistinä, eli puhtaat, siistit vaatteet ja hiukset jne., mutten läheskään aina ehdi meikata. Jos se jotain häiritsee, niin voi voi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi se niinku kuuluu kellekään, kuka meikkaa ja kuka ei? Miksi se on semmonen juttu, jonka perusteella sitten saa haukkua muita ihmisiä?

Eritoten ihmetyttää se, että jos joku on itse ilman meikkiä tyytyväinen, niin outoa siis, että alkaa haukkua niitä, jotka haluaa meikata.

Meikittömiähän tässä on haukuttu! Että he eivät huolehdi itsestään jne.. Pakostakin nousee takajaloilleen kun ilman syytä aletaan haukkua! Luonnonkauneus on in ja jos et sitä pakkelisi alta tajua niin ongelma ei ole ainakaan meikittömien!

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ei jaksa eikä kiinnosta läheskään aina. Plus että oma mies usein jopa ärsyyntyy kun pitää mun meikkaamista täysin turhana. Joten laitan meikkiä ihan vaan silloin kun huvittaa ja se ei ole kovin usein.

Mä voisin sanasta sanaan peesata tätä:)

Mieskin on sitä mieltä, että kaunis on kaunis ilman meikkiäkin, ja ruma on ruma vaikka kuinka meikkaisi :whistle: Mun elämääni ei ole meikkaamatta jättäminen vaikuttanut kyllä millään tavalla, mutta kyllä välillä on kiva meikatakin. Yhtään kauniimmaksi tai huolitellummaksi mun olo ei siitä kuitenkaan tule, vaan ne asiat tulee ihan muualta(osaan kyllä meikata, on ammatti)

Aikaisempina vuosina mun oli ihan pakko meikata joka päivä, enkä tunnistanut itseäni ilman meikkiä, kun taas nykyään on oikeastaan ihan päinvastoin... ja muutenkaan mä en saisi edes sitä parin minuutin rauhaa siihen meikkaamiseen joka päivä, niin että helpompi se on unohtaa:) Ja lapsetkin sylissä kiehnäävät ja minun kasvoja vasten nyhjäävät, niin on kivampi kun siitä ei irtoa mitään ylimääräisyyksiä. Sitten kun työelämään palaan, niin joutuu taas meikkailemaan joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Ei meidan toimistolla ainakaan nay meikkaamattomia naisia. Kylla vahan tulisi ihmettelya jos sellainen uusi tyontekija aloittaisi.
Meidän toimistolla ei juuri muita naisia näykään kuin meikkaamattomia.

Ajattelin juuri että missä nämä paljon parjatut vl ihmiset ovat esim töissä kun joka paikassa kerran täytyy olla meikattuna?! Hehän eivät meikkaa. Tuttuni on ainakin sihteerinä ja toinen sairaanhoitajana. Kumpikaan ei ole ainakaan maininnut että meikkaamattomuus olisi tuomassa potkuja..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelin juuri että missä nämä paljon parjatut vl ihmiset ovat esim töissä kun joka paikassa kerran täytyy olla meikattuna?! Hehän eivät meikkaa. Tuttuni on ainakin sihteerinä ja toinen sairaanhoitajana. Kumpikaan ei ole ainakaan maininnut että meikkaamattomuus olisi tuomassa potkuja..
Mun työkavereistani 2 on naisia ja heistä kumpikaan ei meikkaa.

Miksi se niinku kuuluu kellekään, kuka meikkaa ja kuka ei? Miksi se on semmonen juttu, jonka perusteella sitten saa haukkua muita ihmisiä?

Eritoten ihmetyttää se, että jos joku on itse ilman meikkiä tyytyväinen, niin outoa siis, että alkaa haukkua niitä, jotka haluaa meikata.

Meikittömiähän tässä on haukuttu! Että he eivät huolehdi itsestään jne.. Pakostakin nousee takajaloilleen kun ilman syytä aletaan haukkua! Luonnonkauneus on in ja jos et sitä pakkelisi alta tajua niin ongelma ei ole ainakaan meikittömien!

Luitko ollenkaan mitä kirjoitit? :o En voi tajuta tuollaista asennetta.

Sun oma asenne ei ole yhtään sen parempi. Lueppa ajatuksella siltä toiselta kannalta tämä ketju.

Täytyy olla todella huono itsetunto, jos ei pysty meikittä kulkea...
Itse meikkaan joskus, jos siltä tuntuu esim. kaupungille lähtiessä, mutta pystyn kyllä menemääm meikittäkin =)
Lähinnä säälittää naiset, joilla on niin paksu maski päällä ettei hymyilemään pysty..
Luonnollinen ehostus on mielestäni kaikkein kaunein, ja saunapuhdas nainen ylivoimaisesti ykkönen =)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Itse meikkaan joskus, jos siltä tuntuu esim. kaupungille lähtiessä, mutta pystyn kyllä menemääm meikittäkin =)
Lähinnä säälittää naiset, joilla on niin paksu maski päällä ettei hymyilemään pysty..
Luonnollinen ehostus on mielestäni kaikkein kaunein, ja saunapuhdas nainen ylivoimaisesti ykkönen =)

Miksi huonolla itsetunnolla pitää aina selittää kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä?

Sun oma asenne ei ole yhtään sen parempi. Lueppa ajatuksella siltä toiselta kannalta tämä ketju.

Miltä kannalta? Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että on ihan se ja sama, meikkaako ihmiset. Saa meikata tai olla meikkamatta. Haukkumista en ymmärrä. Minusta meikittömienkään ei tarvitse haukkua rumaksi niitä, jotka meikkaavat. Siitä meikkaamisesta tai meikkamattomuudesta ei kuulu tuntea minkäänlaista ylemmyyttä, ylemmyydentunto kielii vaan jostain tunne-elämän ongelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Miksi huonolla itsetunnolla pitää aina selittää kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä?
Ei meikkaaminen mun mielestä välttämättä huonoa itsetuntoa osoita. Yks ystäväni ei lähde viemään edes roskia ulos ilman meikkiä, mutta sanoo olon olevan kuin alastomalla, jos menisi. Osoittaako huonoa itsetuntoa, jos ei mene alasti viemään kerrostalon roskikseen roskia? Ei kai?

Ei ole pokkaa mennä luomuna ihmisten ilmoille, maskin takaa onnistuu paremmin =) yllättävän monessa tilanteessa pitää paikkansa.. se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... :)

Ei ole pokkaa mennä luomuna ihmisten ilmoille, maskin takaa onnistuu paremmin =) yllättävän monessa tilanteessa pitää paikkansa.. se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... :)

voi vittu mä en todella jaksa tällasta tahallaan väärin ymmärtämistä. Onneksi itse tiedän itsetuntoni tilanteen. Ihmettelen sun itsetuntosi tilaa, kun täytyy analysoida muiden itsetuntoja meikkaamisen perusteella.

Meikillä on usein sama merkitys kuin sotamaalauksella.

Kyllä minäkin ajattelen että se on naamari, ei halua että ihmiset ajattelevat että on ruma tai ihan tavallinen. Näkyyhän se täälläkin kuvapinoissa ja fb-profiilikuvissa yms. että sitä haluaa laittaa sen kuvan jossa on parhaimmillaan, eikä sitä tulin just suihkusta kuvaa.
Minä en lähde ilman meikkiä mihinkään ettei ihmiset tietäis kuinka kamalalta oikeasti näytän :laugh:
Kun itsetunto paranee, meikki vähenee. Noin se ainakin mulla on aina mennyt.

Yhteistyössä