Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Nyt tipahti! :laugh:
Höh, mitä sä tipahtelet :/ Siis mulle olisi toki hyötyä siitä, että en näyttäisi rumalta ja kulahtaneelta, jos mulla olisi silmät sillä tavalla päässä, että joutuisin rumaa ja kulahtanutta naamaani päivät pitkät katselemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Yhdessä työpaikass pomo sanoi ihan nätisti jossain palaverissa, että voisihan sitä ihmiset peiliiniin katsoa kun aamulla töihin lähtee. Jatkoi vielä, että kyllä se on asiakkaiden arvostusta, jos viitsii itseään hieman ehostaa, kun töihin tulee. Minusta tuo on kyllä totta.
Ei sitä pakkelia tarvitse kilokaupalla naamassa olla, mutta kyllä hyvin ehostettu on siistimmän näköinen kuin ei meikattu.

Eli siis meikkaan joka päivä, vaikka kauppaan meniessä. Ja ei minun elämänarvot ole meikkipussissa, enkä lukeudu kovinkaan pinnallisiin, vaikka ulkonäöstäni pidän huolta.

Kyllä itsensä saa kauniiksi muillakin keinoilla kuin meikillä.. sitä kun harva osaa käyttää oikein!! Ihan tosi, katsokaa ympärillenne, esim noitakin eriketjujen omakuvia, niin eipä ole kehumista!
Kaunistautua voi huolehtimalla ulkonäöstään eikä siihen kuulu automaattisesti meikki (jonka kuvitellaan peittävän epäpuhtaudet yms virheet).
Kauneimmat naiset olen tavannut ilman meikkiä.
Oma mielipiteeni on että hyvin ehostettukaan ei voita siisteydessään meikitöntä naista joka osaa muutoin huolehtia itsestään ja olla luonnonkaunis omin avuin.

Tyhmät lehmät jotka menevät näiden naurettavien "kauneusihanteiden" mukaan..

Miksi naisen täytyisi meikata? Miksi nainen on "ruma" jos se ei meikkaa? Miksi mies ei ole ruma jos se ei meikkaa?

Käytätte varmaan hameita ja paiskitte kotitöitä 24/7..

En mäkään muualla, paitsi Stockkalla meikkiosastolla. Mut se onkin ainut paikka! Varmaan siitä "asenteellisuus". ;)
Mä en luonnollisestikaan koskaan käy Stockan meikkiosastolla. Koska mitäs ihmettä mä siellä tekisin, kun en kerran meikkaa? Tanssisin rivitansseja? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim. työpaikalla. Tehty tutkimuksiakin aiheesta.
Huomenna on aivan pakko kokeilla :D Mutta melkein veikkaan, että kohtelu on tismalleen sama kuin muinakin päivinä. Pitääköhän meikin olla kuinka voimakas, jotta työkaverit sen ylipäätään huomaa?

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Minä meikkaan joka päivä, siis vaikka istuisin koko päivän kotona verkkareissa. Se tulee niin luonnostaan jo, jos jää meikkaamatta niin on sellanen nuhjunen olo koko päivän.

Täällä sama juttu, tavaks jääny eikä osaa olla oikein enää ilman :D

No mut ikävä kyllä mä ainakin olen ruma. Ja tartteen meikkiä. Mun kaveri taas on luonnonkaunis, ei tarttee mitään meikkiä. Ei kaikki ihmiset oikeesti oo mitään luonnonkauniita.

Muuten, mulle itelleni meikkaamisesta on sekin hyöty, et tulee pidettyä parempaa huolta ihosta. Jos mulla ei ois meikkiä niin illalla ei tulis niin huolellisesti pestyä kasvoja yms.

Jännä, että tällaisesta makuasiasta saadaan näin pitkä väittelyketju. Toiset tykkää meikata ja meikkaa, joku syy heillä siihen on, toiset taas ei meikkaa ja heilläkin on siihen syynsä. Itse meikkaan enkä ymmärrä miksi jotkut ei meikkaa, mut so what en tuomitse heitä tai ala heitä haukkumaan

Alkuperäinen kirjoittaja ihme:
Jännä, että tällaisesta makuasiasta saadaan näin pitkä väittelyketju. Toiset tykkää meikata ja meikkaa, joku syy heillä siihen on, toiset taas ei meikkaa ja heilläkin on siihen syynsä. Itse meikkaan enkä ymmärrä miksi jotkut ei meikkaa, mut so what en tuomitse heitä tai ala heitä haukkumaan

Silloin, kun ilmenee tarve haukkua ja yleistää, kieliikin yleensä siitä, että aihe on jotenkin arka.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En mäkään muualla, paitsi Stockkalla meikkiosastolla. Mut se onkin ainut paikka! Varmaan siitä "asenteellisuus". ;)
Mä en luonnollisestikaan koskaan käy Stockan meikkiosastolla. Koska mitäs ihmettä mä siellä tekisin, kun en kerran meikkaa? Tanssisin rivitansseja? :xmas:

Mulla taas luonnollisesti on ollut nuoruus, joka oli hieman erilainen kun tämä aikuisuus, ja silloin tuli käytyä Stockkankin meikkiosastolla kuten muissakin paikoissa, esim. Lontoon M.A.C:issa aikoinaan, eli niinkin trenditietoinen mä olen joskus ollut. Haha...

Edit: Lontoon Harvey Nicholsilla sain hauskat tuijotukset silloin kun uteliaana hiplailin niitä merkkivaatteita jalassa jotkut tennarit ja päällä ruutuhousut. :D

Alkuperäinen kirjoittaja intro:
Mä alan meikkaamaan heti, jos joku kertoo, mitä konkreettista hyötyä siitä meikkaamisesta mulle on.

no, vaikkapa tunnet itsesi kauniiksi.

Hehe, ja sulle kuten muillekaan ei ilmeisesti mene tajuntaan että kaikille se ei ole niin tärkeää sitä "tuntea" (eli meikata) joka päivä tai koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Minä meikkaan joka päivä, siis vaikka istuisin koko päivän kotona verkkareissa. Se tulee niin luonnostaan jo, jos jää meikkaamatta niin on sellanen nuhjunen olo koko päivän.

Täällä sama juttu, tavaks jääny eikä osaa olla oikein enää ilman :D

Mulle taas tulee nuhjuinen olo jos naamassa on vähänkin jotain vierasta putua tai mönjää :D en siedä edes yhden hiuksen kosketusta naamalla.

Mulla taas luonnollisesti on ollut nuoruus, joka oli hieman erilainen kun tämä aikuisuus, ja silloin tuli käytyä Stockkankin meikkiosastolla kuten muissakin paikoissa, esim. Lontoon M.A.C:issa aikoinaan, eli niinkin trenditietoinen mä olen joskus ollut. Haha...
No nuorena mäkin olen käynyt. Mutta ei mulla ainakaan ole muistikuvaa, että olisin sieltä koskaan saanut sen paremmin huonoa kuin erityisen hyvääkään kohtelua. Mun mielestä kohtelu oli aina samanlaista. Ja silloin nuorena kävin siellä välillä meikattuna ja välillä meikkaamattomana.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme:

Musta ainakin on ihanaa joskus heittää ikään kuin aivoja narikkaan ja kitistä ja rutista näinkin triviaaleista. :D

Mä alan meikkaamaan heti, jos joku kertoo, mitä konkreettista hyötyä siitä meikkaamisesta mulle on.

Hehe, ja sulle kuten muillekaan ei ilmeisesti mene tajuntaan että kaikille se ei ole niin tärkeää sitä "tuntea" (eli meikata) joka päivä tai koskaan.

anteeks???? Mä vastasin keittiönoidan viestiin, mikäs sua alkoi siinä riivata?

Eiks se oo vähän huijausta, kun se maski sitten iltasin (tai joskus) pestään pois ja kauhea "rumuus" pääsee valloilleen? Iik, ihmisen naama. voi kun kamalaa. Luonnollinen on pahuutta. Ettehän käytä nahkavöitä tai syö lihaa?

Mä tunnen itseni kauniiksi ilmankin mitään paskoja :D

anteeks???? Mä vastasin keittiönoidan viestiin, mikäs sua alkoi siinä riivata?

Tää taitaa olla Beepille arka aihe.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Teetkö muitakin asioita vain siksi, että niistä on sinulle konkreettista hyötyä?
Ai minäkö? Joo, en tee itselleni epämieluisia asioita ellei mun ole joko pakko tai siitä on mulle jotain konkreettista hyötyä.

Tunnen itseni kauniiksi? Mulla on pienet ja sirot jalat, mutta en koskaan ajattele, että ihanaa, kun mulla on pienet ja sirot jalat. Pitäisiköhän mun alkaa tuntemaan itseni pieni- ja sirojalkaiseksikin? Tosiasia on, että mulle on herttasen yhdentekevää, näytänkö rumalta, kauniilta vai jotain siltä väliltä :)

Alkuperäinen kirjoittaja qq:

Eiks se oo vähän huijausta, kun se maski sitten iltasin (tai joskus) pestään pois ja kauhea "rumuus" pääsee valloilleen? Iik, ihmisen naama. voi kun kamalaa. Luonnollinen on pahuutta. Ettehän käytä nahkavöitä tai syö lihaa?

Mä tunnen itseni kauniiksi ilmankin mitään paskoja :D

Ei musta. En muutu sentään niiiiin erinäköiseksi meikillä. Lähinnä tasoittelen ihon väriä, hieman poskipunaa kalpeisiin poskiin ja huulikiiltoa. En koe olevani juuri kauniimpi meikattuna, mutta huolitellumpi kyllä ja olo on pirteämpi.
Olen luonnostaan tumma, joten siksikään meikki ei juuri muuta minua verrattuna vaaleaan naiseen.

Yhteistyössä