Miksi ET meikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luppakani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En niin hirmuisesti tarvitse meikkiä. Olen tummapiirteinen ja ripset valmiiksikin jo tummat ja ihan kivan pituiset, valitettavan suorat tosin. Sama pätee kulmakarvoihin joita löytyy - kasvaisivat varmaan yhteen jollen siistisi. Mutta noista saa ihan kelvolliset kun viitsii pitää "kuosissa" nyppimällä. Sit kun on vielä tummanruskeat ja isot silmät, niin kyllä nuo pärstästä erottuu ilman pakkelia...

Töihin yleensä vähän meikkaan. Lähinnä ihoa tasoittelen ja ripsiväriä sen verta että ripset taipuu (juu, en osaa käyttää taivutinta =( ) Mutta kotioloissa, kaupoilla ym käyn surutta ilman meikkiä

en oo meikannu nyt moneen päivään ja muutenki oon aika laiska siin hommassa jos en oo lähös bailaa tms. en vaan jaksa ja näytän ihan ok:lta vaikka en meikkaiskaan.

Meikkaan kyllä yleensä, mutta tämä kesä on ollut niin kuuma, hikinen ja kiireinen, että ei ole jaksanut eikä viitsinyt. Hikoilen tuplasti enemmän raskauden takia, joten ihan turha meikata, kun 5min päästä ne jo valuu pitkin naamaa.

Juhliin meikkaan kyllä vähän, ja ihan pikkusen kauppareissuilleki ym menoihin, mutta kotona en meikkaa. En tykkää meikata ku en oikeen osaa, ja sit niitä on ärsyttävä pestä pois.

Toi oli huvittavaa, että meikki vanhentaa :laugh: :laugh:
Mä ihailen naisia, jotka vanhetessaan (sanotaan nyt että 55v ja eteenpäin ) edelleen jaksavat nähdä vaivaa ulkonäön eteen ja meikkaavat hillitysti. Se tekee naisesta usein tyylikkään.
Ne luonnontilassa olevat vanhemmat naiset ovat yleensä hyvin mitäänsanomattoman näköisiä. Sellaisia joita ei edes huomaa, saati katso ihaillen.

Mä tahtoisin olla meikkaamatta. Ihoni on kuitenkin niin kirjava, näppyläinen ja täynni pintaverisuonia, että en kehtaa näyttäytyä ihmisten ilmoilla ilman niiden peittelyä.
Mulla on myös vaaleat ripset (tyvi tumma, mutta puolestä välistä ihan värittömät) ja kulmat on ohuet koska niitä teininä vähän liikaa nypin (ei kasva enää) . Silmätkin ovat väriltään harmaat ja kooltaan pienet.
Olen yrittänyt totutella omaan naamaan ja toisinaan kun on ihon kannalta parempia päiviä niin olen jopa käynyt lähikaupassa meikittä!
Nyt olen saanut ihoa vähän paremmaksi apteekin voiteella ja koetankin käyttää meikkiä koko ajan vähemmän.

Se mikä meikittömyydessä kiehtoo on luonnollisuus ja helppous. Omaa silmää miellyttää vähämeikkiset tai kokonaan meikittömät ihmiset enemmän kuin selvästi meikatut.

Niinpä, ja helteellä ne varmaan imeytyy aika tehokkaasti verenkiertoon ku hikoilee.

Ihossa on sen verran monta kerrosta, että ei ne meikit siitä verenkiertoon pääse imeytymään sitten millään, hikoilisi miten paljon tahansa :) Ja jos osaa meikata oikein, ja käyttää oikeanlaisia meikkejä, ei sitä meikkiä kasvoillaan tunne. Mutta olen aivan samaa mieltä kuin moni muu edellä, että ei sitä meikkiä tarvitse, jos itsestä siltä tuntuu. Ja luonnollisuus on aina kaunista. :)

minäkään en tykkää siitä tunteesta. Enkä siitä että pitää töllötellä peiliin koko ajan siltä varalta että jotain on levinnyt. Kyllä mä mascaraa joskus laitan mutta ne tulee yleensä hinkattua parissa tunnissa pois. Ihoa voin vähän tasotella mutta siitä tulee se ällö tunne, ja näillä keleillä ei voi kyllä senkään vertaa meikata.

Meikkaan kyllä muuten, mutta kesällä olen lähes meikitön (joskus korkeintaan ripsiväriä). Ja syy tähän on, että onhan se ihan järkyttävän näköistä miten tällaisilla helteillä meikit leviää, meikkivoide eritoten kasaantuu todella järkyttävän näköiseksi. Ihokin paranee kun on meikittä.

Mä ihailen naisia, jotka vanhetessaan (sanotaan nyt että 55v ja eteenpäin ) edelleen jaksavat nähdä vaivaa ulkonäön eteen ja meikkaavat hillitysti. Se tekee naisesta usein tyylikkään.
Ne luonnontilassa olevat vanhemmat naiset ovat yleensä hyvin mitäänsanomattoman näköisiä. Sellaisia joita ei edes huomaa, saati katso ihaillen.

Ei välttämättä kaikkia, mutta mua vanhentaa. Monella vanhemmalla naisella rypyt korostuu meikillä - valokuvista sitä ei huomaa, mutta kasvotusten.

[QUOTE="hei";24154561]Sitten on varmasti syytä käydä asiantuntijan pakeilla. sulla on väärät meikkituotteet tai/sekä väärä tekniikka.[/QUOTE]

No olen huomannut saman monista ikäisistäni, jotka säännöllisesti meikkaavat. Sen vanhentamisen huomaa nimenomaan kasvotusten, kun meikkivoide ja puuteri päivän mittaan korostaa pienetkin rypyt silmien ympäriltä. Olen käynyt joskus meikattavanakin, enkä ole ihan dramaattista eroa huomannut.

Lisäksi mulla rasvottuu luomien päältä ja meikki alkaa levitä, korjailemalla selviää, mutta ei kiinnosta nähdä vaivaa arjessa. Enkä erityisesti pidä kasvoistani ehostettuna, eri asia jos menee ulos ja muutenkin pukeutuu/laittautuu. Meikkaamiseksi en laske talvi-ihon tasoittamista (couperosa) tai kiillon poistamista.

Paljon meikkaavat tai meikkialalla olevat näkevät varmaan eri tavalla, koska se, mikä mun silmissä on nättiä, ei yleensä ole heidän. Ja mikä mun silmissä on yliampuva ja kovaksi tekevä, on heidän mielestään kaunis.

Miksi ihmeessä kuvittelet että kaikki haluavat "tulla huomatuksi"? Ja hyvin laajalla skaalalla alle 40v saa meikillä kyllä ihan kiitettävästi vanhennettua kun meikkaa vähän liikaa ja "väärin", eikä se tosiaan ole aina imartelevaa ;)

En meikkaa koska en jaksa ja koska en tunne niin pakottavaa tarvetta. 10v riitti, sitten tuli kyllästys. Iho ei ole loistava mutta paljon paremmassa kunnossa kun ei tuki huokosia jollain töhnällä joka päivä enkä osaa enää ollenkaan olla jos on jotain ylimääräistä kasvoissa tai edes ripsissä. Vielä en ole niin susirumaksi itseäni kokenut että ihmiset kirkuen juoksisi karkuun kun mut meikittä näkee, sori jos jotain kauheesti haittaa :D

[QUOTE="Hmmm";24152538]Olenko ainoa joka kuvitteli tämän tarkoittavan "Miksi ET (=Extra Terrestial) meikkaa"[/QUOTE]

Et. Itse ainakin vastasin nimenomaan, että ei tarvitse, koska kulmissa on kestoväri ja ripset on laitettu. Eli en meikkaa, koska on nuo kestohommat nyt. Ja siis, ap kysyi "jos et meikkaa". Ja joskus meikkaan, joskus en. Jos en meikkaa, niin en meikkaa siksi, koska on nuo kestot. :)

Mä en aamukiireessä yleensä jaksa, kun vessassa käyminen ja hampaiden pesu ja tukan harjaaminenkin tuntuu välillä saavutuksilta. Sit kun vauvan saa nukahtamaan ekoille päikkäreille, olisi hetki aikaa mutta käytän sen yleensä aamupalan syömiseen ja siivoilemiseen. Iltapäivällä ei enää viitsi. Jos jonnekin lähdetään, yleensä on kanssa kamala kiire kun pitää huolehtia muista enkä taas jaksa. En koe että mun naamalle olisi kauheasti hyötyä laittaa ripsiväriä tai huulikiiltoa, jotka saisi kyllä nopeasti laitettua, ja kunnollista pohjameikkiä en viitsi/jaksa tehdä kiireessä vauvan huutaessa taustalla :) Jos on joku tärkeämpi meno, pyydän miestä aamulla hoitamaan vauvaa että saan meikata rauhassa :D

[QUOTE="vieras";24156453]Mä en aamukiireessä yleensä jaksa, kun vessassa käyminen ja hampaiden pesu ja tukan harjaaminenkin tuntuu välillä saavutuksilta. Sit kun vauvan saa nukahtamaan ekoille päikkäreille, olisi hetki aikaa mutta käytän sen yleensä aamupalan syömiseen ja siivoilemiseen. Iltapäivällä ei enää viitsi. Jos jonnekin lähdetään, yleensä on kanssa kamala kiire kun pitää huolehtia muista enkä taas jaksa. En koe että mun naamalle olisi kauheasti hyötyä laittaa ripsiväriä tai huulikiiltoa, jotka saisi kyllä nopeasti laitettua, ja kunnollista pohjameikkiä en viitsi/jaksa tehdä kiireessä vauvan huutaessa taustalla :) Jos on joku tärkeämpi meno, pyydän miestä aamulla hoitamaan vauvaa että saan meikata rauhassa :D[/QUOTE]

Ihania nää kotiäitien jutut :D Aina on niin TEKOkiire, että mitään ei ehdi eikä jaksa. Annetaan itelle lupa olla nuhjusena koko päivä. No, näitä riittää ;)