Mun mielestä 20-25v. Siis ensimmäinen lapsi. Itse olin 22v. Mulla on ammatti, vuosien suhde, taloudellinen tilannekin ihan ok. Mielestäni olen ihan riittävän kypsä äidiksii, mutta tiedän, että monet mun ikäset ei ole. Ja ei monilla ole sellasta parisuhdettakaan, että lapsia kannattaa vielä miettiäkään. Tuskin oon yhtään sen viisaampi kun muutkaan mun ikäset, mutta joitakin vaan tämä vaihe ei vielä kiinnosta, eikä sillon kannata lasta tehdäkään. Mut sit jos haluaa mennä vielä reilusti yli kolmikymppisenä vaikka tietää haluavansa "joskus" lapsia niin kannattaa ehkä alkaa miettimään tärkeysjärjestystä uusiksi..
ITSE en haluaisi lapsia yli kolmevitosena, mutta ei se multa poiskaan ole jos joku lapset vasta sitten tekee. Minusta sillon on liian riskialtista ja hedelmällisyyskin voi tehdä tepposet ja siinä vaiheessa on eletty omaa elämää niin kauan, nukuttu ja menty sillon kun huvittaa niin voi käydä tosi raskaaksi laittaa koko elämä yhtäkkiä uusiksi. Varsinkin tietäen, et sit kun lapset lentää pesästä, alkaa itse olla jo pian eläkeiässä.. Uskon, että vanhemmat äidit väsyy helpommin unenpuutteen jne. takia. Mutta toisaalta, jos lasta on yritetty vuosikaudet niin varmasti lapsi on todella toivottu. Mutta se on sitten oikeastaan ihan eri asia siihen verrattuna, että tahallaan lykkää lapsen tekoa. Karmeaa lukea joidenkin julkkisten vuodatusta joskus 39-vuotiaina, että "lasten aika ei ole vielä" jne. Voi olla, ettei sitä aikaa enää tuon iän jälkeen sitten tulekaan..