Mikä on mielestänne ihanneikä äidiksi tulemiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle yli 30v ois liian vanha, mutta monet ei sitä ennen ole henkisesti valmiita. Sain esikoisen 22 vuotiaana ja jaksan mielestäni paremmin kuin tuntemani 30+ äidit. Ja sitten kolmekymppisenä on helpompaa kun lapset jo kouluikäsiä :)

[QUOTE="heips";24604955]Mulle yli 30v ois liian vanha, mutta monet ei sitä ennen ole henkisesti valmiita. Sain esikoisen 22 vuotiaana ja jaksan mielestäni paremmin kuin tuntemani 30+ äidit. Ja sitten kolmekymppisenä on helpompaa kun lapset jo kouluikäsiä :)[/QUOTE]

Kylla mina ainakin olisin ollut henkisesti valmis ennen 30v. jos esim. vahinko olisi kaynnyt. Mutta en olisi missaan nimessa halunnut lapsia niin nuorena, koska elamalla oli niin paljon tarjottavaa nuorena etta lapsi olisi ollut iso hidaste.

[QUOTE="mhm";24603849]Olin 19 kun sain ekan, aivan sopivan ikäinen. Toisille liian nuori ja sen uskonkin.
Itse en ole kuitenkaan kokenut että rellestämään olisi pitänyt päästä tai muutakaan. Tavallista tasaista perhearkea vietettiin.

Matkustelemme ihan yhtälailla edelleen kuin ennenkin lapsia, matkustimme ekaa kertaa lapsen ollessa 8 kk.

Se vaan nyt on niin että elämästä lapsen kanssa voi tehdä ankeaa jos siitä haluaa sitä, mutta elää myös voi normaalisti lapsenkin kanssa. :)[/QUOTE]

Mut tottahan se on, että 30v. on henkisesti niin paljon kypsempi äidiksi, kuin alle parikymppinen. Rellestykset tulevat ennemmin tai myöhemmin, ja aina parempi, kun lapset eivät ole siinä kärsimässä.

[QUOTE="heips";24604955]Mulle yli 30v ois liian vanha, mutta monet ei sitä ennen ole henkisesti valmiita. Sain esikoisen 22 vuotiaana ja jaksan mielestäni paremmin kuin tuntemani 30+ äidit. Ja sitten kolmekymppisenä on helpompaa kun lapset jo kouluikäsiä :)[/QUOTE]

Heh, "Mulle yli 30v ois liian vanha, mutta monet ei sitä ennen ole henkisesti valmiita" MUTTA siis minähän olin niin fiksu ja kehittynyt jo parikymppisenä, että olin jo täysin valmis äidiksi....

Salli mun nauraa ja tule sanomaan tuo sama olet oikeasti elänyt tätä elämää ja saavuttanut rutkasti elämänkokemusta. Joka ikinen kolmekymppinen TIETÄÄ, mitä eroa on parikymppisellä ja kolmekymppisellä ;)

[QUOTE="vieras";24605056]Mut tottahan se on, että 30v. on henkisesti niin paljon kypsempi äidiksi, kuin alle parikymppinen. Rellestykset tulevat ennemmin tai myöhemmin, ja aina parempi, kun lapset eivät ole siinä kärsimässä.[/QUOTE]

Itse olen huomannut, että myöhemmin lapsen hankkineilla on paljon hankalampi jakaa aikaansa lapselle kun ovat tottuneeet siihen, että saa tehdä mitä itse haluaa ja milloin haluaa. Ovat tottuneet ns. kissanpäiviin.

Kaikilla ei tietenkään näin olen, mutta omien kokemuksieni pohjalta olen tämän huomannut.

[QUOTE="vieras";24605083]Heh, "Mulle yli 30v ois liian vanha, mutta monet ei sitä ennen ole henkisesti valmiita" MUTTA siis minähän olin niin fiksu ja kehittynyt jo parikymppisenä, että olin jo täysin valmis äidiksi....

Salli mun nauraa ja tule sanomaan tuo sama olet oikeasti elänyt tätä elämää ja saavuttanut rutkasti elämänkokemusta. Joka ikinen kolmekymppinen TIETÄÄ, mitä eroa on parikymppisellä ja kolmekymppisellä ;)[/QUOTE]

Tietääkö?!

Itse täytän ensi keväänä 30v. Enkä todellakaan monessakaan asiassa koe itseäni yhtään sen viisaammaksi kuin pari kymppisenä. Toki on asioita mitkä vaikuttavat paljonkin mitä ei 20v ollu tietoakaan, mutta kyllä silti olen sitä mieltä, että 24v oli parempi saada lapset kun mitä jos ne tekis "vasta" nyt.

[QUOTE="vieras";24605083]Heh, "Mulle yli 30v ois liian vanha, mutta monet ei sitä ennen ole henkisesti valmiita" MUTTA siis minähän olin niin fiksu ja kehittynyt jo parikymppisenä, että olin jo täysin valmis äidiksi....

Salli mun nauraa ja tule sanomaan tuo sama olet oikeasti elänyt tätä elämää ja saavuttanut rutkasti elämänkokemusta. Joka ikinen kolmekymppinen TIETÄÄ, mitä eroa on parikymppisellä ja kolmekymppisellä ;)[/QUOTE]

Kukaan ei muuten ole ekaa lastaan synnyttäessä 100% valmis äidiksi, siihen kasvetaan sen lapsen myötä. Ikä ei siinä paina.

Vieläkö tätä "lälläslää oon sua vanhempi tiedän elämästä enemmän"- leikkiä leikitään?
Saman muistan ala-asteelta. :)

Ja en ole sama jota lainasit.

[QUOTE="vieras";24605164]Itse olen huomannut, että myöhemmin lapsen hankkineilla on paljon hankalampi jakaa aikaansa lapselle kun ovat tottuneeet siihen, että saa tehdä mitä itse haluaa ja milloin haluaa. Ovat tottuneet ns. kissanpäiviin.

Kaikilla ei tietenkään näin olen, mutta omien kokemuksieni pohjalta olen tämän huomannut.[/QUOTE]

Musta taas tuntuu, että mun kaveripiirissä taas ihan toisinpäin. Itse olen tullut 3 kertaa äidiksi välillä 34-38v ja täytyy sanoa, että nautin suunnattomasti lasten kanssa olosta enkä rasitu kiukuista tai yövalvomisista, koska en kaipaa enää mitään muuta. Olen ennen lapsia viettänyt hyvin aktiivistia elämää, matkustellut maailman ääriin, bailannut, tehnyt uraa. sama tuntuu olevan muillakin tuntemillani saman ikäluokan äideillä. Sen sijaan kaveripiirini ädit, jotka ovat saaneet lapsensa noin 26-28v valittavat jatkuvasti, että pitäisi päästä sinne ja tänne, on selvästi vielä jäänyt nuoruutta elämättä.

Musta taas tuntuu, että mun kaveripiirissä taas ihan toisinpäin. Itse olen tullut 3 kertaa äidiksi välillä 34-38v ja täytyy sanoa, että nautin suunnattomasti lasten kanssa olosta enkä rasitu kiukuista tai yövalvomisista, koska en kaipaa enää mitään muuta. Olen ennen lapsia viettänyt hyvin aktiivistia elämää, matkustellut maailman ääriin, bailannut, tehnyt uraa. sama tuntuu olevan muillakin tuntemillani saman ikäluokan äideillä. Sen sijaan kaveripiirini ädit, jotka ovat saaneet lapsensa noin 26-28v valittavat jatkuvasti, että pitäisi päästä sinne ja tänne, on selvästi vielä jäänyt nuoruutta elämättä.

Niimpä, erilaisiahan me olemme :)

Itse olin 24v kun sain esikoisen ja todella rymyreissut tekemättä ja matkustelut samoin. Mutta itseä ei kyllä haittaa, baariin ei mieli tekisi muutenkaan ja matkoille varmasti kerkiää myöhemminkin. :) Elämä on tässä ja nyt.

Hyvin nuorena lapsen tehneet vanhenevat ennen aikojaan. Kun taas ne jotka ovat pikkulasten vanhempia nelikymppisinä, ovat viriilejä ja kauniita. Siinä vaiheessa ne kaksikymppisenä ja teininä jakaantuneet , on jo mummoja ja näyttävätkin todella siltä.

Yhteistyössä