Onko teidän mielestänne 22-25 vuotias jotenkin erityisen nuori äiti? Mun mielestä ei todellakaan

24.01.2012
139
0
16
Lapset eivät aina tule silloin kun toivotaan ja toiset yrittävät vuosia lasta. Toiset löytää sen oikean vasta 35-vuotiaana ja joku haluaa iltatähden nelikymppisenä jne. Ei ole oikeaa ikää tulla äidiksi, eikä ikä määritä äidin hyvyyttä.

Mun mielestä on vaan todella järkyttävää lukea tältä palstalta, jossa jonkun mielestä esim. 24-vuotias AIKUINEN NAINEN on erityisen nuori äidiksi? Siis herranjestas.. siis eikö ole ihan NORMAALIA, että tuon ikäiset saavat lapsia?!
Mun mielestä 19v on ihan normaali ikä jo tulla äidiksi.
Vastuuttomia ikiteiniäitejä on kaiken ikäisissä.

Elämäntilanteet ovat erilaisia, enkä tarkoita että äidiksi pitäisi tulla tietyssä iässä.

Minä olen aina halunnut olla nuori äiti :). Halusin lapset ennemmin, kuin täytän 26. Esikoisen sain 22-vuotiaana, kun opiskelin vielä. 24-vuotiaana sain paperit yliopistosta ulos ja siitä kolme viikkoa niin sain kuopukseni.

No tää maailma nyt on nykyään sitä, että kaikki tehdään jotenkin utopisen myöhään. Kouluista valmistutaan keski-iässä, lapsia harkitaan vasta silloin, ku biologinen kello vetelee vimeisiä jne.

• Tykkää
Reactions: Lex ja rops
Ilmeisesti on. Minä aloin 22-vuotiaana odottaa ihan toivotusti esikoista ja minulta udeltiin raskauden suunnitelmallisuutta jopa sellaisissa tilanteissa, mihin se ei TODELLAKAAN kuulunut (kuten hammashoitajalla).

Kun 25-vuotiaana odotin seuraavaa, olin kategorisesti ensiodottaja.

Esikoinen syntyi ollessani 20, tunsin toki olevani nuori mutten mitenkään erityisen nuori. Kuopuksen syntyessä olin 25, ja silloin ei kyllä enää nuorelta tuntunut...:D

Olen 24v ja mulla on yksi lapsi (5kk). Olen kyllä kieltämättä muutamaan kertaan kuullut olevani erityisen nuori äiti sekä näitä kommentteja "enpä olisi uskonut, että sinä noin aikaisin haluat lapsia". Olen ihmetellyt kyllä samaa, myös ääneen, että miten ihmeessä olen joidenkin mielestä ns. nuori äiti. Itse miellän nuoren enemminkin 18-20 -vuotiaaksi. Ilman kuitenkaan sitä lisää, että nuoruus olisi mielestäni negatiivinen asia!

Minä sain poikani 19-vuotiaana. Ylioppilasjuhlien lakituksessa mulla oli ihan selvä vauvamaha.
Kerran yksi puolituttu vanha nainen huuteli mulle, kun olin vaunuttelemassa vauvan kanssa
"kenes vauvaa sä työnnät?". Vastasin vain iloisesti, että omaani. Tuohon tuo nainen tokaisi
"häh, sähän oot kuule vauva vielä itsekin".
Mun oma äiti tuntui aluksi vähän selittelevan muille mun lapsen saamista.
Muulloin en ole törmännyt moisiin.
Meilläkin oli ihan suunniteltu lapsi. Mä halusin lukion jälkeen pitää välivuoden. Vuoden vanhempi mies oli käynyt jo lukion ja ollut vuoden armeijassa. Aloitti opiskelut sinä syksynä, kun vauva syntyi.
Minä olin pari vuotta kotona lapsen kanssa ja aloitin sitten opinnit ammattikorkeakoulussa.
Mies valmistuu kohta yliopistosta.
En edes ymmärrä millä tavoin mun elämä on erilaisempaa, kuin esim. kolmekymppisenä lapsen saaneen.
Lasken meidät ihan lapsiperheeksi, enkä näe eroa naapurin lapsiperheeseen.

Täytän itse piakkoin 25 ja poika täyttää loppukesästä 6. En edes enään ymmärrä ajatella, näkeekö joku minut jotenkin nuorena äitinä.

En ole koskaan ajatellut, että lapsia pitäisi saada tietyssä iässä. On ihan yhtä ok saada lapsi nelikymppisenä, kuin parikymppisenä.

mä sain esikoisen pari vuotta sitten ollessani 24v ja kyllä musta tuntui tosi nuorelta. Olin perhevalmennuksen nuorin ja jotenkin koin sellasta asennetta mua kohtaan kuin olisin teini. Enkä edes näytä mitenkään ikäistäni nuoremmalta. Sama fiilis välillä edelleen puistossa ja muualla missä lapsen kanssa liikkuu - tuntuu että melkein kaikki äidit on reilusti päälle kolmenkympin.

Itse olen tyytyväinen siihen, että perustin perheen jo nuorella iällä :) eikä asia ole mikään ongelma ollut lähipiirillekään. Mies on vanhempi, joten hän on jo "normaali-ikäinen" isä.

kyllä mä koen itseni nuoreksi äidiksi vaikka sain lapsen 21vuotiaana, mun mielestä oon vielä nuori ja siltä musta tuntuukin. nyt tosin jo täyttämässä 23vuotta.

ei todellakaan!.. Mä olin 19(täyttämässä 20) kun poika synty enkä kokenut itseäni liian nuoreksi eikä kokenut mieskään joka on vuodan mua nuorempi. Nyt oon 21 ja vauvakuume on kova.. pitää vaan eka odottaa,että mies pääsee armeijasta xD

esikoisen synty ku olin 22v moni kauhisteli ja päivitteli. ja ku kysy minkä ikäsennä xxxx on syntyny niin menivät hiljaseksi. kuopus synty ku olin 25v halusin lapset nuorena ja hyvä niin, nyt niitä ei enää välttämättä saiskaan...

Mielestäni on nykypäivänä erityisen nuori. Jos on ehtinyt jo valmistua toisen / kolmannen asteen koulutuksesta, niin mikäpä siinä. Parempihan olisi nuorena saada lapset. Jos minulta kysytään, paras ikä lapsen saamiselle olisi 25 vuotta. Itse sain esikoiseni 26-vuotiaana ja kuopuksen 29-vuotiaana. Toisella kerralla olin mielestäni jo aika vanha.

Sain esikoisen 22-vuotiaana ja nyt olen 25 ja odotan toista. Mulla on yliopisto-tutkinto ja vakituinen työ, mies valmistuu keväällä. Ensimmäisen kohdalla olin nuori, nyt toisen kohdalla ei tunnu enää niin nuorelta. Hyvin on elämä mennyt, mutta oishan tuota ensimmäistäkin lasta voinut jälkeenpäin ajateltuna hieman lykätä jos ois sillon vaan malttanut.

Opiskelemaan voi mennä periaatteessa milloin vaan, mutta kyllä se on huomattavasti helpompaa ilman lapsia ellei sitten ole varaa jäädä ihan kokopäiväiseksi opiskelijaksi ja miehen palkka riittää elämiseen.

Mullakin esikoinen syntyi kun olin 22 ja nyt toinen syntyy kun olen 25.Multa sitä osasi suku ainakin odottaa kun oon aina halunnut lapsia:D ja henkiseltä iältä oon varma jo sata vuotias ainakin osittain:p

No ei nyt erityisen nuori äiti, mutta nuori kuitenkin. Jos mietitään et naiset tekee lapsia suurinpiirtein ikävälillä 18-42, niin on 22-25 aika nuori. Mutta ei toki liian nuori. Itsekin olin mielestäni nuori äiti, kun sain esikoiseni 27-vuotiaana.

Minun äiti oli 21v, kun minut sai. Olen aina pitänyt äitiäni nuorena :) Siskon syntyessä äitini oli 30v, sisko kerran huokasi, että voi voi, kun mutsikin on niin vanha :D

Mulla samat kun tässä jollakin toisella äidillä aiemmin, 23v oli koko kolmen sarja kasassa:D kyllä joskus sain vastailla ihmisten kyselyihin iästäni, ja kun olin saanut ensimmäiseni 19v ikäisenä, miehen mummo totesi katsomaan tullessaan jotakin sen suuntasta että: on se kummaa, kun lapset lapsia tekee... Nykyisin lapset jo kaikki koululaisia, vanhin jo lukiossa ja minusta taas hassua, kun saman ikäisillä ystävillä on ihan pieniä lapsia vasta:) kukin tyylillään.

Yhteistyössä