Onko teidän mielestänne 22-25 vuotias jotenkin erityisen nuori äiti? Mun mielestä ei todellakaan

Mä sain esikoisen 24 vuotiaana ja toisen 26 vuotiaana ja kyllä kummankin aikana olen jo tuntenut itseni vanhaksi.. :p :whistle: Nuori äiti olisin ollut jos olisin alkanu puskee mukuloita maailmaan siinä 17 ikävuoden korvilla..

Ei ole liian nuori. Oma poika syntyi, kun olin 20. Tossa ylempänä vertaus siitä että sekä äiti että lapsi saisivat lapsilisää oli aika osuva "liian nuoresta". Kyl mä vähän ite vierastan ajatusta, kun esim 13 vuotias yrittää raskautua.. Mut ei ikä sinänsä mitään kerro, vaan mitä on saanut aikaseksi.

Ei se ole. Itse olin 24 kun aloin odottamaan esikoista ja 25 kun hän syntyi. Jouduin itse raskausaikaisten ongelmien takia käymään paljon naistenklinikalla niin siellä puhuttiin aina tämä nuori äiti. Omaankin korvaan kuulosta vähän oudolta kun en itse kokenut olevani nuori äiti mutta kun tuo ensisynnyttäjien keski-ikä on niin korkea jotta heihin verrattuna olin nuori. Sitten kun katselin aina erikoislääkärin odotusaulassa muita äitejä niin arviolta siellä muut olivat 35-40 ikäluokkaa. Saas nähdä miten nyt käy kun odotan toista lastani ja ikää 28, että vieläkö sairaalassa kutsutaan nuoreksi äidiksi :). Mulle oli myös selvää että haluan lapset alle 30 vuotiaana

[QUOTE="lissu";25614742]Mielestäni on nykypäivänä erityisen nuori. Jos on ehtinyt jo valmistua toisen / kolmannen asteen koulutuksesta, niin mikäpä siinä. Parempihan olisi nuorena saada lapset. Jos minulta kysytään, paras ikä lapsen saamiselle olisi 25 vuotta. Itse sain esikoiseni 26-vuotiaana ja kuopuksen 29-vuotiaana. Toisella kerralla olin mielestäni jo aika vanha.[/QUOTE]

Ei kyllä vielä 22-vuotias ole varmaan ehtinyt valmistua ainakaan yliopistosta. Tosin onhan näitä superlahjakkaita poikkeuksia, mutta moni ei ole 22-vuotiaana vielä edes aloittanut vaikkapa nyt yliopisto-opintoja.

Eihän se nuori ole. Jos nyt optimaalisinta ikää saada lapsi ajattelisin, niin kyllä se munkin mielestä olis siinä 25 vuoden korvilla. Toki mun on vaikea ajatella muuta, kun silloin sain omani. :D

Biologisesta näkökulmasta ajatellen optimaalisin lisääntymisikä olis varmaan alta 26-vuotiaana, mutta sosiaalisestä näkökulmasta ajateltuna taas tuota myöhemmin. Ja tämä on se ristiriita. Kun itse ehdin kyllä valmistua ennen lasta mutta työkokemusta en ehtinyt kartuttaa, niin sitä nyt sitten tässä paikkailen ja tehdään se toinen sitten joskus, jos vielä saadaan.

Nyt olen siis 28-vuotias eikä toista vielä näköpiirissä. Toivoisin kuitenkin toista, mutta en ole sitten enää kolmekymppisenä se "nuori äiti". Koska nuorinhan mäkin olin kaikissa perhevalmennuksissa sun muissa, vaikka kuvittelisi, että alta kaksvitosetkin lisääntyy. Näköjään ei ainakaan meidän alueella. ;)

[QUOTE="vieras";25616441]Ei kyllä vielä 22-vuotias ole varmaan ehtinyt valmistua ainakaan yliopistosta. Tosin onhan näitä superlahjakkaita poikkeuksia, mutta moni ei ole 22-vuotiaana vielä edes aloittanut vaikkapa nyt yliopisto-opintoja.[/QUOTE]

Ja vielä useampi ei koskaan aloitakaan yliopisto-opintoja. Jo olisi tämä maa sekaisin, jos kaikki potentiaaliset synnyttäjät olisivat yliopiston käyneitä.
Tai ainakin valtaosa maan väestöstä maisterikoulutettuja kaupan kassoja ja siivoajia, tai lääkäreitä lähihoitajan hommissa.

Ei se ole. Itse olin 24 kun aloin odottamaan esikoista ja 25 kun hän syntyi. Jouduin itse raskausaikaisten ongelmien takia käymään paljon naistenklinikalla niin siellä puhuttiin aina tämä nuori äiti. Omaankin korvaan kuulosta vähän oudolta kun en itse kokenut olevani nuori äiti mutta kun tuo ensisynnyttäjien keski-ikä on niin korkea jotta heihin verrattuna olin nuori. Sitten kun katselin aina erikoislääkärin odotusaulassa muita äitejä niin arviolta siellä muut olivat 35-40 ikäluokkaa. Saas nähdä miten nyt käy kun odotan toista lastani ja ikää 28, että vieläkö sairaalassa kutsutaan nuoreksi äidiksi :). Mulle oli myös selvää että haluan lapset alle 30 vuotiaana

Samma här! :)

Yhteistyössä