G: Mikä on mielestänne paras ikä saada lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä myös 20-25v JOS VAAN elämäntilanne sallii. Fyysisesti ja henkisestikin (siis muuten kuin mahd. elämäntilanteen ja "elämänjanon" puolesta) paras ikä.

28 vuotta. Ei sen parempaa ikää minulle ole, kun sain ainokaiseni silloin. Juuri oikeaan aikaan ja oikeanlaisen" lapsen minun tilanteessani.

Sairauksia on, mutta silti. Juuri paras ikä tuo mainitsemani kaikin puolin. Olin ehtinyt jo 5 vuotta eläää uusperheen elämään lasten kanssa joten tuossa vaiheessa kovasti kiitollinen omasta biologisestakin.

Hmm... no itse tein esikoiseni 19 vuotiaana, ja nyt 20 olen, että lapsi swmmomen 1 vuoden ikänen pirpana. Jotkut väittää että 16-20 olisivat liia nuoria lapsia hoitamaan, noh, tästäkin montaa eri mieltä voi olla, mutta itse oon hyviin jaksanut lastani hoitaa, eikä synnytyksessäkään mitään ongelmia ollut, Ehkä paras ikä kuitenki siinä 20-30, koska siinä 40-50 ei välttämättä ihan voimat riitä pienen vauvan hoitamiseen. Tietysti tämäkin todella yksilöllistä sanoa, jotkut on valmiita äideiksi 16 vuotiaina, jotkut taas 40 vuotiaina, etttä sitä "oikeaa" ikää ei olekkaan.

Hmm... no itse tein esikoiseni 19 vuotiaana, ja nyt 20 olen, että lapsi swmmomen 1 vuoden ikänen pirpana. Jotkut väittää että 16-20 olisivat liia nuoria lapsia hoitamaan, noh, tästäkin montaa eri mieltä voi olla, mutta itse oon hyviin jaksanut lastani hoitaa, eikä synnytyksessäkään mitään ongelmia ollut, Ehkä paras ikä kuitenki siinä 20-30, koska siinä 40-50 ei välttämättä ihan voimat riitä pienen vauvan hoitamiseen. Tietysti tämäkin todella yksilöllistä sanoa, jotkut on valmiita äideiksi 16 vuotiaina, jotkut taas 40 vuotiaina, etttä sitä "oikeaa" ikää ei olekkaan.

Paras ikä siinä 20- 30 v, itse sain ensimmäinen 21 vuotiaana ja oli oikein passeli ikä. Yli kolmekymppisenä en enää haluaisi lapsia saada. Ei pitäisi lykätä tietentahtoen sitä lastentekoa sinne keski-ikään asti, fyysisesti (ja yleensä henkisestikin) se + 20 on ihmiselle luonnollinen aika saada niitä lapsia... Toisaalta kovin nuorenakaan ei pitäisi niitä lapsia mielestäni tehdä, sukulaisissa ja kaveripiirissäni on monta 16- 18 vuotiaana lapsen saanutta ja ainakin nämä 16 vuotiaat (mm. siskoni ja kaksi serkkutyttöäni) olisivat olleet paljon valmiimpia siihen lapsen tuloon muutaman vuoden vanhempina... Nauttikaa se pari vuotta sitä nuoruutta ihan rauhassa, kyllä sitä jossain vaiheessa alkaa kaipaamaan kuitenkin vaikkei se silloin vauvakuumeessa siltä tuntunutkaan. Hyvin ehtii vielä siinä parinkympin kieppeilläkin. :)

Yhteistyössä