MIHIN MUN KANNATTAA HAKEA TÖIHIN ILMAN KOULUTUSTA JA TYÖKOKEMUSTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosiaan ehdottomasti kannattaa soitella, ei avoimista paikoista tule kuin (pieni?) osa hakuun. ETENKÄÄN sellaisista paikoista, joihin kelpaa "kuka tahansa".

Myös apteekkiin voi päästä ilman koulutusta ns. teknikseksi. Tietotekniikan kun oppii nopeasti ja maalaisjärki on päässä, niin hyvin pärjää ja työssä oppii.

Kannattaa hakea monista paikoista ja soitella hakemuksien perään. Reipas kannattaa olla ja ihmisiä pelkäämätön. Kyllä sinä töitä saat. Nyt ensimmäiseksi tuo asenne vaihtoon! =)

Harva työpaikka sitä paitsi on sellainen, ettei se vaatisi perehdyttämistä, vaikka koulutus olisikin. Kaikkea ei tarvitse osata aloittaessaan, vaan se opetetaan tai sen oppii tehdessä.

Kun soitan hakemukseni perään, soitanko liikkeeseen? Kai ne "tavalliset myyjät" yhdistävät sitten myymäläpäällikölle tai antavat numeron?
Onko järkevää lähetellä osaan työpaikoista sähköpostitse avoimia hakemuksia, ja sitten viikon-pari päästä soittaa perään? (Osaan toki vien ihan itse kirjallisen hakemuksen)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otan kaikki vinkit kiitollisena vastaan.
Elämä alkaa mennä pian alamäkeä, jos en onnistu töitä saamaan.

Tehtaaseen.
Duunarin palkka yleensä on ihan kohtuullinen eikä moneenkaan hommaan tarvita kuin tekevät kädet.
Itsekin täysin kouluttamattomana ja vailla kokemusta menin lukion jälkeen erääseenkin tehtaaseen välivuodeksi töihin ja nyt olen taas kesähommissa toisessa tehtaassa.
Soittelemaan vaan lähialueen paikkoja läpi! näin mäkin sen paikkani silloin sain.

Sinulla ap tuntuu olevan se vielä hakusessa. Ole reipas ja ota yhteyttä eri firmoihin. Jos ajattelet ettet kuitenkaan saa töitä ja vähättelet itseäsi niin sillä ei pitkälle pötkitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun soitan hakemukseni perään, soitanko liikkeeseen? Kai ne "tavalliset myyjät" yhdistävät sitten myymäläpäällikölle tai antavat numeron?
Onko järkevää lähetellä osaan työpaikoista sähköpostitse avoimia hakemuksia, ja sitten viikon-pari päästä soittaa perään? (Osaan toki vien ihan itse kirjallisen hakemuksen)

Avoin hakemus voi tuottaa tulosta. Et siinä ainakaan häviä mitään.

Kyllä soittaisin avoimen hakemuksen perään. Ei se ota, jos ei annakaan, mutta palauttaa ainakin hakemuksen mieleen ja antaa aktiivisen kuvan. Luulisin, että avoimet hakemukset saattaa helposti unohtuakin, koska luultavasti heillä on muitakin töitä tehtävänä. :D Ja sittenpä ainakin kuulee myös sen, jos tarvetta ei ole, ei tarvitse turhaan odotella.

Itse olen ainakin soittanut (apteekkeihin soittaessani) ns. liikkeeseen ja sitten esitellyt asiani lyhyesti, jolloin he ovat yhdistäneet /pyytäneet puhelimeen asiasta vastaavaa henkilöä.

Niin ja mitä se sitten tarkoittaa, että cv on tyhjä? Kyllä siihen voi kirjoittaa muutakin kuin työkokemuksen. Kielitaidon, tietotekniikkataidot, luottamustehvävät, (olen nähnyt 28-vuotiaan ihmisen cv:ssä yläaste-aikaisen tukioppilaana toimimisen :D ), harrastukset jne. Voipa siihen kertoa vaikka perhesuhteistaankin. Kannattaa yrittää jollain tavalla henkilöityä, erottua muista, sillä tavalla jää mieleen.

Pienetkin asiat voivat vaikuttaa, koska ihmisiä ne siellä valintaprosessin toisessakin päässä ovat. Jos vaikka olet kissa-ihminen, ja valitsijakin on, niin se saattaa (ainakin alitajuisesti) vaikuttaa. :D

Yhteistyössä