MIHIN TÖIHIN ILMAN KOULUTUSTA? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töihin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töihin!

Vieras
Moi! Ajattelin kysellä nyt teiltä vinkkejä, jos niitä sattuisi olemaan, että minne työpaikkoihin otetaan töihin ilman koulutusta? Toki on varmaan aika kaupunki-/kuntakohtaista ja riippuu paljon työstä/työpaikasta, mutta noin suurin piirtein.

Olen käynyt lukion, jonka jälkeen sain lapsen ja jäin hoitamaan häntä kahdeksi vuodeksi. Nyt kuitenkin kutkuttaa ajatus töihin menosta ja tienaamisesta, sillä kuitenkin suht tarkkaan pitää eurot laskea, kun mies meistä ainoa joka tuo leivän pöytään. (Niin ja "MIKS ET VOI HOITAA LASTASI KOTONA, SE ON TUON IKÄISEN LAPSEN PAIKKA" -kommentit voitte jättää sanomatta, sillä menevät ohi korvieni ;) ).

Olen kysellyt kaupan kassoille, mutta ei tunnu olevan tarvetta. Lisäksi kaikkiin liikkeisiin, mitä tällä perällä suht läheltä sattuu löytymään. Hygieniapassiakaan mulla ei ole, joten ravintolatyöt jää usein saamatta, sinnekin tosin kyselyjä laittanut.

Kassalle, siivoomaan, varastolle, ravintolaan, kahvioon.. Sairaalaan laitoshuoltajaksi.. Joihinkin tehtaisiin tekemään jotain duunarihommaa.
Muoks. Eniten tosiaan suositan opiskelua, tai vaikka oppisopimusta.

Ehkäpä lehdenjakajaksi?! Johonki kauppaan konsultiksi, esittelemään tuotteita?! Puhelinmyyjäksi, lehtikauppiaaksi? Harvaan hommaan taitaa päästä ilman koulutusta...

laita mulle meiliä, phoenix@sci.fi nii vinkkaan sulle paikan, josta saat sekä työn että koulutuksen, jos asuinpaikkasi on Hki, Turku, Hml, Lappeenranta tms., J-kylä, Oulu, Sodankylä... Eikä todellakaan ole varkostomarkkinointia eikä muutakaan sinne päinkään. Mut oikeasti hyvä alku.

Juu olen itsekin miettinyt oppisopimusta, sekä myös opiskelun jatkamista esimerkiksi ammattikorkeassa, ja juuri noiden opiskeluhaaveiden vuoksi ajattelin hakea ns. "lyhytkestoista" työtä. Eli vaikka puoleksi vuodeksi.

Tuntuu vaan niin turhauttavalta, kun olen niin moneen paikkaan hakenut, enkä minnekään ole päässyt. Vaikka otetaanhan "pitkäaikaisia" ja suht hyväpalkkaisia kouluttamattomia kesätyöläisiäkin.

Täällä päin ei aivan älyttömästi ole valinnanvaraa työpaikoissa, en asu pk-seudulla.

Kaupan ala olis varmaan yksi vaihtoehto, samaten siivoushommat.
Jos tietokoneohjelmat on tuttuja, toimistotyöntekijän työt voisi sopia sulle.

Ja tietysti kun sulla on lapsista kokemusta, niin perhepäivähoitajan ammatti. Niistä ainakin Turun seudulla on hirvittävä pula. Tosin palkkaus perhepäivähoitajilla on aika huono, vaikka työpäivät monesti todella pitkät.

Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Moi! Ajattelin kysellä nyt teiltä vinkkejä, jos niitä sattuisi olemaan, että minne työpaikkoihin otetaan töihin ilman koulutusta? Toki on varmaan aika kaupunki-/kuntakohtaista ja riippuu paljon työstä/työpaikasta, mutta noin suurin piirtein.

Olen käynyt lukion, jonka jälkeen sain lapsen ja jäin hoitamaan häntä kahdeksi vuodeksi. Nyt kuitenkin kutkuttaa ajatus töihin menosta ja tienaamisesta, sillä kuitenkin suht tarkkaan pitää eurot laskea, kun mies meistä ainoa joka tuo leivän pöytään. (Niin ja "MIKS ET VOI HOITAA LASTASI KOTONA, SE ON TUON IKÄISEN LAPSEN PAIKKA" -kommentit voitte jättää sanomatta, sillä menevät ohi korvieni ;) ).

Olen kysellyt kaupan kassoille, mutta ei tunnu olevan tarvetta. Lisäksi kaikkiin liikkeisiin, mitä tällä perällä suht läheltä sattuu löytymään. Hygieniapassiakaan mulla ei ole, joten ravintolatyöt jää usein saamatta, sinnekin tosin kyselyjä laittanut.

Ei sitten mihinkään valitettavasti

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
laita mulle meiliä, phoenix@sci.fi nii vinkkaan sulle paikan, josta saat sekä työn että koulutuksen, jos asuinpaikkasi on Hki, Turku, Hml, Lappeenranta tms., J-kylä, Oulu, Sodankylä... Eikä todellakaan ole varkostomarkkinointia eikä muutakaan sinne päinkään. Mut oikeasti hyvä alku.

Mulla on sellainen olo että tossa olis kyseessä myyntiedustajan työ. Villi arvaus!

Yhteistyössä