Mies murjottaa mulle kun en suostu "masentumaan" hänen kanssaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murehtijan vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murehtijan vaimo

Vieras
rahatilanteestamme. Tällä hetkellä on siis vähän tiukka tilanne, en ole saanut vielä yhtäkään ansiopäivärahaa, vaikka työttömäksi jäin helmikuun alussa sijaisuuspaikan sähläämisen takia. Palkkaa olen saanut, mutta noin 300 euron edestä. Ollaan siis pärjätty tähän asti miehen palkalla ja lapsilisillä noin karkeasti ottaen. Nyt sitten loppukuulle on tulossa ylimääräisiä laskuja ja mies huokaili, että mistä rahaa ja että konkurssi tulee... Ensi viikolla pitäisi tulla minullekin ensimmäiset päivärahat, joten se puoli pitäisi alkaa nyt säännöllisesti toimimaan.

Nyt sitten mies tiuskii mulle kun en ota tätä tarpeeksi vakavasti eli en huokaile äänekkäästi enkä valittele hänen mukanaan vaan mietin, että miten saamme laskut maksettua. En minä suostu parkumaan sen takia, vaan luotan siihen että kaikki järjestyy kun näkee sen eteen vähän vaivaa. Ja kun se viimeinenkin "kortti" on vielä käyttämättä...

Mies vielä väittää omaavansa positiivisemman luonteen kuin mitä minulla on.

Siis tottakai huolissaan saa olla ja saa miettiä, että riittääkö rahat. Minäkin olen, mutta ilmaisen sen eri tavalla ja minulle ei siitä tarvitse hermostua jos en sitten reagoikaan samalla tavalla kuin mies. Minä tiedän, että me selvitään tämä kuukausi ja olen yrittänytkin hänelle sitä kertoa. Ens kuussa jälleen helpottaa!

Aivan varmasti selviätte! Mitä jos tekisitte yhdessä kirjallisen "tililaskelman", johon laitatte kulut ja menot. Siitä konkreettisesti näkee, mihin rahat riittävät ja jos oikeesti ei riitä, niin sitten voi miettiä eri ratkaisuja. Murehtimalla ei ainakaan sitä rahaa lisää tule.

Mieheni kanssa saamme molemmat noin 2000e/kk käteen. Ensin olin minä hoitovapaalla ja sitten mieskin oli vuoden hoitovapaalla, jolloin toisen puolison tulot n.300e ja lapslisät päälle. Hyvin pärjättiin eikä tehnyt tiukkaakkaan =)

Yritä tartuttaa luottamus elämään mieheesikin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Aivan varmasti selviätte! Mitä jos tekisitte yhdessä kirjallisen "tililaskelman", johon laitatte kulut ja menot. Siitä konkreettisesti näkee, mihin rahat riittävät ja jos oikeesti ei riitä, niin sitten voi miettiä eri ratkaisuja. Murehtimalla ei ainakaan sitä rahaa lisää tule.

Mieheni kanssa saamme molemmat noin 2000e/kk käteen. Ensin olin minä hoitovapaalla ja sitten mieskin oli vuoden hoitovapaalla, jolloin toisen puolison tulot n.300e ja lapslisät päälle. Hyvin pärjättiin eikä tehnyt tiukkaakkaan =)

Yritä tartuttaa luottamus elämään mieheesikin :hug:

Täytyy ehdottaa tuota. Ja noita muita laskuja mitä on, voi siirtää vähän myöhäisemmäksikin, jos siltä tuntuu. Ja tosiaan vanhempani ovat luvanneet auttaa aina jos apua tarvii, rahallista tai muuta, niin sekin on vielä käyttämättä. Tosin on sitten ihan viimeinen konsti, jos tosiaan mikään muu ei auta.

Yhteistyössä