Voi olla ihan perää, että näin on. Olen huomannut vähän samaa monesti, esim. kun meillä lapset pieniä ja vaunujen kanssa kuljin, niin harvoin naiset, varsinkaan arvioilta tuossa iässä olevat esim. avasivat ovea. Ennemminkin niin päin, että minä kampesin ovea auki vaunujen kanssa ja joku muija tukkii sivusta ohi..
Nyt olen itse 42 ja en onneksi ainakaan vielä tunnista itseäni tuollaiseksi. Väitän omaavani käytöstavat ja esim. kassoilla yritän vilkuilla muitten ostosmääriä, että täysien kärryjen kanssa seiso yhtä kahvipakettia tai tikkaria ostavan edessä.
Ihan äskettäin satuin yhden kaupan kassalle, jossa yhdellä, arviolta 25-30v naisella oli kärry liki laitoja myöten täynnä. Hänen perässään nainen, jolla yksi tuote ja sitten minä, jolla kaksii tuotetta kädessä. Ei sitten meinannutkaan, että olisi eteensä päästänyt.
Kyllähän noita itsekkäitä löytyy joka ikäluokasta ja pahoin pelkään, että itsekkääksi kasvatettu ikäpolvi on nyt tulossa täysi-ikäiseksi. 40-50vuotialla on kuitenkin aikoinaan ollut suht normaali kasvatus ja käytöstavat ovat olleet tuolloin vielä kunniassa toisin kuin nyt.
Tosin 40-50 naisilla voi olla joku keski-iän kriisi menossa ja paha olo puretaan muihin tai sitten vaan pätemisen tarve on suuri. Tuon ikäiset naiset ovat yleensä kaikkein vaikeimpia mm. asiakaspalvelussa (kela, työkkäri), ovat varsinaisia v""#"ilun" asiantuntijoita.