onko 40-50 vuotiaita NAISIA paikalla? selittäkää mulle, kun en ymmärrä teitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CherryCake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen työssä huomannut sen, että jokaisesta ikäluokasta ja sukupuoleen katsomatta löytyy yhtälailla niitä kärttyisiä vittupäitä, mutta keski-ikäinen nainen on ainoa, kuka EI pyydä anteeksi tai pahoittele epäasiallista käytöstä. Toinen on sitten selkeästi vanhemmat miehet.

Saman olen minä ja moni työkaveri huomannut. Asiakaspalvelu kuuluu osittain työhön ja asiakkaina on kaiken ikäisiä ihmisiä, enimmäkseen kyllä naisia, paitsi nuorisossa sitten tyttöjä ja poikia yhtä lailla. Kaiken ikäisissä on toki näitä ketkä ei tervehdi tai kiitä, mutta nuo turhasta valittajat on usein sitten niitä vanhempia naisia. Toki heistäkin löytyy niitä mukavia. Ja itse olen 30v ja ehkä mies asiakkaat ei niin viitsi sitten naiselle alkaa valittamaan, vaan usein ovat todella ystävällisiäkin. Tuntuu vaan että monesti ne paljon parjatut teinitkin osaa paremmin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.

Mä sanoisin kuitenkin et 50+ ikäryhmään tuo sopii paremmin ja vaihdevuosistahan tuo johtuu. Toki jollain alkaa aikaisemminkin..

Mun työpaikalla on kolme 50v naista, yksi käyttää hormonikorvaushoitoa ja kaksi on sitä mieltä että ei heissä mitään vikaa ole ja jos nyt jotain tarvitsee ottaa niin luontaistuotteet riittää. Nämä kaksi on tosi vaikeita tyyppejä, äyskitään ja tiuskitaan, valitetaan IHAN kaikesta, naama nurinpäin joka ikinen päivä, arvostellaan toisten työntekoa jne. Ja tämä yksi on itse aurinko :) Hän onkin yrittänyt markkinoida näille kahdelle muulle vaihdevuosilääkitystä, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.Itse olen onneksi nyt äitiyslomalla, joka päivä töissä oli yhtä tuskaa..

Koitan pitää mielessä että itse haen apua siinä vaiheessa kun olen saman ikäinen ja työkaverit alkaa vituttamaan. Että välttis vika ei oo työkamuissa...

Kyllä noita löytyy joka ikäluokasta, pakko päästä pätemään-besserwissereitä. 50-luvun lopussa ja 60-luvun alussa syntyneissä naisissa on kyllä eniten sellaisia jotka ei edes kuuntele mitä yrittää selittää, huutaa päälle, keskeyttää lauseen ja niin edelleen. Sellaisille olen (töissä) sanonut useammankin kerran, että jos haluat tämän asian hoitaa niin nyt käyttäydyt asiallisemmin, minä en viitsi tommosta kuunnella. Pari kertaa on tullut tyrmistynyt "mitä sinä sanoit?" ja kun vastaa että pyysin käyttäytymään asiallisemmin, me saadaan ihan varmasti tämä asia paremmin selvitettyä niin kyllä ne hiljenee.

Itse olen 43v ja tähän ikään mennessä olen huomannut, että asiat tuppaa hoitumaan paljon jouheammin jos kysyy neuvoa, hymyilee ja kiittää. Tarvittaessa myös pyytää anteeksi. Sitähän ei tiedä minkälainen hirviö olen 10v kuluttua, toivottavasti muistan pitää hermoni kurissa.

[QUOTE="vieras.";29397009]Itsestäni olen huomannut, että mitä enemmän tulee ikää, sitä pehmommaksi ja lunginmaksi muutun, mustavalkoisuus hävinnyt lähes kokonaan ja pahimmat särmät hioutuneet. Nuoruuden ajoittainen nipotus katoaa ja pienet ärsytykset muissa kuittaan olankohautuksella. Samaa havaittavissa ystävissäkin. Ehkä sinulla on ollut vain huonoa tuuria?[/QUOTE]

Peesi tälle! Olen huomannut saman asian itsessäni. Ja olen +40.

Olen miettinyt aivan samaa! Pikkuhiljaa olen tajunnut kuinka katkera ja ilkeä ihminen oma äitinikin pohjimmiltaan on. Arvotelevat työporukkansa kanssa ihan jokaista asiaa ja ovat todella kiittämättömiä. Välillä on kivaa saada kunnolla äitini hiljaiseksi argumenteillani, kun hän haukkuu tai tekee omia ilkeitä johtopäätöksiä aivan viattomista ihmisistä :)

No mä olen huomannut taasen,että n 30-35 vuotiaat naiset on sellaisia ihme kiukkukasoja mitkä ei välitä toisista pätkääkään kunhan omat asiat vain saa hoidettua,muista viis.

Tosin tämä johtuu varmasi paljon siitä,että tämä ikäryhmä on juuri sitä surullisen kuuluisan vapaan kasvatuksen tuotosta.

Emmää vaan tunnusta mitään, mutta muistanpa, kun olin 20-vuotias ja töissä pienessä työpaikassa. Työpaikassa oli kaksi 40-50-vuotiasta rouvaa ja he olivat kamalia. Itkettivät nuoria työntekijöitä, jos nuoret eivät toimineet juuri heidän haluamallaan tavalla. Ehkä 40-50-vuotias voi olla ikävä tyyppi, kun kuvittelee tietävänsä ja osaavansa asiat paremmin kuin nuoret tytönheitukat. Jos ihminen ei arvosta toista ihmistä, niin se näkyy myös käyttäytymisessä.

En tunnista tuosta ap:n kuvauksesta itseäni enkä ystäviäni. Omin tapoihini kuuluu mm moikata bussikuskia ja kiittää kyydistä. Pytin olemaan kohtelias ja huomioimaan toiset. Niitä huonosti käyttäyviä henkilöitä löytyy kyllä ihan joka ikäluokasta. Jos törmään jossain etuileviin ihmisiin, nämä ovat miltei sataprosenttisesti venäläisiä, jotka ovat käyttäytyneet kuin maailman omistajat.
En kuitenkaan työskentele naisvaltaisella alalla siellä tilanne voi olla toinen. Asiakaspalvelutehtävissä olen myös työskennellyt enlä sieltäkään voi miyään yksittäistä ikäryhmää hankalaksi nimetä.

No minä vielä nyt 41-vuotiaana työnnän itse rattaita ja mukana kulkee vielä tuo vähän vanhempi lapsikin eli kyllä minä vaunuille ja rattaille tilaa annan jos tilanne niin vaatii.

Ja ei ne vaihdevuodet ala monilla kun joskus lähempänä 50-vuotta. Mutta siis tokihan tässä elämänsä aikana on tullut yhtä ja toista nähtyä ja osaan kyllä vaatia palvelua. Ja miksi en saisi vaatia? Ei se mitään vinoilua ole vaan kyllä saa joitakin asioita vaatia. Suomalaiset eivät ole vaan siihen tottuneita kun ovat suurin osa niin lampaita. Kannattaisi käydä vaikka ulkomailla niin näkisi millaisia ovat todella vaativat asiakkaat.

Ihan pakko vielä todeta että on ihan hirveää mennä johonkin liikkeeseen missä olettaa saavansa ASIANTUNTEVAA palvelua niin sitten joku tyttö sanoo vaan että en mä tiedä tai jotain muuta ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja niihin olen törmännyt viime aikoina useamman kerran. Onneksi löytyy myös sitten niitä asiansa osaavia useimmiten paikalta.

[QUOTE="wieras";29399339]

Ihan pakko vielä todeta että on ihan hirveää mennä johonkin liikkeeseen missä olettaa saavansa ASIANTUNTEVAA palvelua niin sitten joku tyttö sanoo vaan että en mä tiedä tai jotain muuta ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja niihin olen törmännyt viime aikoina useamman kerran. Onneksi löytyy myös sitten niitä asiansa osaavia useimmiten paikalta.[/QUOTE]

Niin löytyy, toisaalta ei se ole nuoren tytön vika jos hänet palkataan hommaan johon hänellä ei ole osaamista, mutta hänelle ehkä voidaan maksaa vähempi palkkaa tai jopa 0€ harjoittelun nimissä, eikä edes saa asianmukaista työnohjausta ja koulutusta. Kyllä se on paikan omistajan vika eikä tytön.

Ap:n mainitseman ikäluokan edustajana voisin muistella kalatiskille jonottamista viime viikolla. Miten nuori äiti vaunuineen kiilasi meidät kaikki ja kun siitä hänelle sanottiin kehtasi vielä loukkaantua. Vauvan takia meidän olisi pitänyt kipeine jalkoinemme ja selkävaivoinemme ottaa muunlainen asenne. MIksi? KOko porukan päätöksellä annettiin nuoren mamman kiilata, koska 1. hänellä ei ollut joulumieltä 2. hän oli täydellinen esimerkki huonotapaisuudesta, josta häntä ääneen kehuttiinkin. Kun kerran osaat kiilata, niin annappa palaa loppuun asti. Onneksi älysi edes vähän hävetä ja jäimme useampi kiilattu ääneen miettimään voiskohan se pikkuäiti siitä jotakin vielä oppia. Sillä meillä kaikilla on olleet lapset vauvoja, emmekä ole synnyttäneet niitä teini-ikäisinä. Joten tarinoita hankalsta nuorista, keski-ikäisistä ja vanhuksista voi jatkaa maailman tappiin.

Niin että taannuitte sitten itsekin aasin tasolle kun sellaisen tapasitte, voi miten noloa. Ja vielä tulit sen tänne kertomaan.. oi voi.

Voi olla ihan perää, että näin on. Olen huomannut vähän samaa monesti, esim. kun meillä lapset pieniä ja vaunujen kanssa kuljin, niin harvoin naiset, varsinkaan arvioilta tuossa iässä olevat esim. avasivat ovea. Ennemminkin niin päin, että minä kampesin ovea auki vaunujen kanssa ja joku muija tukkii sivusta ohi..

Nyt olen itse 42 ja en onneksi ainakaan vielä tunnista itseäni tuollaiseksi. Väitän omaavani käytöstavat ja esim. kassoilla yritän vilkuilla muitten ostosmääriä, että täysien kärryjen kanssa seiso yhtä kahvipakettia tai tikkaria ostavan edessä.
Ihan äskettäin satuin yhden kaupan kassalle, jossa yhdellä, arviolta 25-30v naisella oli kärry liki laitoja myöten täynnä. Hänen perässään nainen, jolla yksi tuote ja sitten minä, jolla kaksii tuotetta kädessä. Ei sitten meinannutkaan, että olisi eteensä päästänyt.
Kyllähän noita itsekkäitä löytyy joka ikäluokasta ja pahoin pelkään, että itsekkääksi kasvatettu ikäpolvi on nyt tulossa täysi-ikäiseksi. 40-50vuotialla on kuitenkin aikoinaan ollut suht normaali kasvatus ja käytöstavat ovat olleet tuolloin vielä kunniassa toisin kuin nyt.

Tosin 40-50 naisilla voi olla joku keski-iän kriisi menossa ja paha olo puretaan muihin tai sitten vaan pätemisen tarve on suuri. Tuon ikäiset naiset ovat yleensä kaikkein vaikeimpia mm. asiakaspalvelussa (kela, työkkäri), ovat varsinaisia v""#"ilun" asiantuntijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja CherryCake;29396891 anteeks ja kiitos.... Kivittäkää vapaasti *kaivaa kilven esiin *[/QUOTE:
No me olemme tietenkin niin kovin kateellisia sinulle, koska olet niin nuori ja kaunis ja viisas.
Sitähän sä kysyit?
TeiniX.

En tiiä onko muut törmänny tähän mutta tästä oon jutellu mieheni, siskojeni ja kavereiden kanssa ja kaikki on huomannu saman asian...

Olen itse kohta 48-vuotias, ja valitettavasti olen huomannut myös tuon kyseisen asian. Tätä samaa on myös muissa ikäryhmissä, ei vain 40+. Epäilen, että kyseessä on pitkälti vain huonot käytöstavat sekä jotkut osaavat olla luonteeltaan oikeasti ilkeitä. Nämä yhdessä niin...

Viimeksi muokattu:
kateellisia ovat tietty nuorille kauniille vetreille hedelmällisille 20-30 v. Ymmärtävät, että eivät enää nuorene vaan katkerana katsovat peiliin ja laskevat ryppyjään, odottaen toinen jalka haudassa lopullista multalapiollista vaaleanharmaan (eikös ole muotitrendi sisustuksessakin) arkkunsa päälle. Myös 40-50 v. ei tarvitse enää myötäillä ketään, vaan uskaltavat jo sanoa mielipiteensä ja sanoa EI, ja näin näistä 20 v. lastenvaunujen työntelijöistä tulee aivan samankaltaisia raakkuvia variksia 40 -50 -vuotiaana kun ns löytävät itsensä.

- Itsetunto lisääntyy ja miellyttäisen halu vähenee. Harmillinen yhtälö, mikä saa naisen laukomaan mielipiteitään joskus karkeastikin siinä luulossa, että on hienoa sanoa "totuus suoraan".

Tuo on pelkkä harhaluuloon perustuva käytösmalli. 40 vuotta sitten toi oli vielä harvinainen.

Eihän mieskään, joka ei halua miellyttää, ala välttämättä sikaileen, olemaan tyly tai muuta. Kyseessä on enemmän opittu ja hyväksytty tapa toimia vähän kuten "uutena vuotena on oltava humalassa -> hauskaa".

Elämä kuluttaa ja katkeruus ja pettymykset lisääntyvät iän myötä. Yleensä nelikymppiset ovat vielä suht ok, mutta 50-vuotiaat naiset ovat tosiaan usein jo melko tympeitä. Miehillä tuo veemäisyys alkaa yleensä ilmetä n 10 vuotta myöhemmin.

Yhteistyössä