Masupallerot syksy/talvi -09 - talvi/kevät -10

Tervetuloa teddybear82 :wave:

Tämä ei varsinaisesti ole minkään kk ketjun jatko, vaan perustin tämän, jotta mahdollisimman moni erivaiheessa raskautta oleva voisi liittyä mukaan. Pysyy asiat fresseinä ja varhaisemmilla viikoilla olevat voivat mahdollisesti kysellä kokemuksia jo pidemmällä olevilta jne. :D

Täällä on ruvennut tulemaan mielitekoja...tänään oli pakko saada spagettia ja lihapulla kastiketta, vaikka normaalisti syönkin kyseistä ruokaa tosi harvoin. Ja eilen oli pakko saada tehdä rahkapullia...teinkin niitä sitten kaksi pellillistä kerralla :LOL:

Toivotaan, että paino nyt kuitenkin näistä pikku herkuista pysyy kohtuuden rajoissa, kun tulee tuon esikon kanssa riehuttua sitten väsymis pisteeseen saakka monta kertaa päivässä :D

Minulla onkin sitten ensi perjantaina np-ultra...toivotaan että kaikki olisi kunnossa. Eipä tämä raskaus kylläkään niin kovin ole vieläkään konkretisoitunut...esikostakin tajusin kunnolla, että vauva tulee, kun käytiin ekassa ultrassa, sitten uskoin, että mukana joku on :D

Hmm...täällä pitäisi tehdä pojalle sänky hankinta.
Kesällä pitäisi vaihtaa poika nukkumaan lasten sänkyyn tuosta pinnasängystä...saas nähdä minkä hulabaloon tuo poika sitten saa aikaiseksi, kun tajuaa, että pääsee ihan helposti pois sieltä :LOL:
Kunhan nyt sitten ennen uutta pienokaista oppisi siinä nukkumaan niin olen tyytyväinen :D

Nyt on ekitettävä kuppi kahvia.

paapelo+poju+Tiuhti 11+0 poks poks viikot rikki :heart:

TB:
Juu kaikkialle mukaan vaan :D
Kyllä se väsymys kaikkoaa yleensä viimistään tämän ekan kolmanneksen jälkeen.
Itsellä etova olo ja väsymys loppui kokonaan viikko sitten, eli rv10+0. Tosin sitten on tullut tohkeissaan häärättyä tosi hurjasti ja se sitten kostautuu vetämättömällä ololla loppupäivästä. Pitäisi osata ottaa hiukan rauhallisemmin :D

Ja nauti vähäisistä oireista, sillä niitä saattaa tulla, mutta ei ole tavatonta, että niiltä säästyy kokonaan. Kuitenkin jos on oireetonta, niin se ei merkitse yleensä mitään pahaa. Nämäkin jutut on niin kovin tapauskohtaisia.
Esikosta ei ollut alkuraskaudessa juurikaan mitään muuta, kuin tissikipua ja verensokerit laski nopsaan alas, jos jätti yhdenkin ruoan syömättä.
Loppuraskaudessa sitten kärsinkin kovista liitoskivuista, joten kai se sitten tavalla tai toisella antaa itsestään kuulua :D

Siskolla onkin sitten poksunut viikot rv38+0...nyt sitten alkaa jännät viikot. Saas nähdä minä päivänä sisko soittaa, että nyt sisko hyvä on meidän mentävä...olen siis siskon tukihenkilönä synnytyksessä.
Ensi keskiviikkona on hällä vielä synnytystapa arvio..toivotaan, että vaavi on sopusuhtainen eikä mikään järkäle...olen itse tunnustellut masuvauvaa ja veikkaisin hänen painavan n.3200g...saas nähdä meneekö lainkaan lähelle tuo minun veikkaus :LOL:

Nyt on haettava poju lepäämästä :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 11+1

Huomenta päivää!

Mahtaakos tässä pinossa olla vielä elämää ?? :)

Minä täällä etsin jotain "omaa" pinoa, johon liittyä.
Plussan piirrustin eilen aamusta ja tänä aamuna varmensin vielä apteekin omalla, ja kyllä se plussaa oli. :heart: yritys alkoi meillä 7/07 ja pitkän harkinnan jälkeen saatiin ihtemme tutkimuksiin mahdollisia hoitoja varten. Minä olin jo n.1kk sitte lekurilla ja kaikki oli ok, mutta miehelle saatiin simppa näytteeseen aika vasta ens viikon maanantaille. Noh, ens viikolla olis ollu tosiaan se pitkään mietitty ja kauan odotettu lääkäri, mutta yllätys oli enemmän kuin suuri että masuun on tarttunutkin pikkunen papu! :D
Yllätys oli niin ihana että mä meinasin vessassa "huvikseni" testaillessa heittää tajuntani kun sen näin. Ihan ensimmäinen selkeä plussa, kaikkien kymmenien negojen jälkeen.

Laskettu aika, jos kaikki hyvin nyt menee, niin on tuolla joulukuulla, päivää ei vielä osaa sanoa. Eilen kun sen plussan siihen sain niin soitin ihan samalta istumalta tk. neuvolaan ja melkein itkua tuhristin kun selitin että nyt on testi positiivinen....:D Aika jännäähän tuo kun lueskelen kaikenlaisia juttuja niin toiset soittelee viikon sisään neuvolaan, tai joskus hiukan vielä myöhemmin, mutta mulle ei edes tullu mieleenkään odottaa jotain... :LOL:

Tosiaan, esikoinen kyseessä. Tuntuu vaan jotenkin oudolta sanoa "esikoinen" kun en vieläkään voi uskoa asiaa.... minussa kasvaa esikoinen.... =)

Keskenmenot ja tuulimunat käy mielessä joka toinen minuutti.. Mietin eilen illalla että miten ihmeessä mun kärsivällisyys voi kestää toukokuun 12. päivään asti, kun silloin eka neuvola. Tuntuu että sinne on ikuisuus. |O muutenkin kun olen sorttia "mulle kaikki nyt tai heti" ... :LOL:

jahas, nyt alkaa kellokin jo vedellä niin paljon että töihin on mentävä.

Aurinkoista päivää kaikille!! :wave:

Linneja:
Onnea plussasta.
Tämä pinkka jäänyt vähän unholaan, mutta eiköhän tähän jotain eloa saada.
odotuksen alkutaival on todentotta niin päätäriipivää, kokoajan huoli matkassa. Se onneksi hiukan helpottaa, mutta kokonaan huoli hälvenee vasta..hm, ei koskaan :D Aina sitä kantaa huolta pikkuisistaan, vaikka olisivat jo aikaihmisiä :D

Täällä on tänään neuvola ja josko ekaa kertaa ne sydän äänet kuuluisi. Eilen tunsin vihdoin sormillakin selkeän potkun, olin syönyt puolilevyä suklaata ja kävin pitkälleni ja satuin juuri rapsuttamaan alamahaa, kun tumpsista vaan tuli suoraan sormille. Tähän asti on vain tuntunut liikkeitä, mutta vaikka kuinka on kättä pidellyt mahalla, ei mitään ole tuntunut päällepäin. Olen onneissani kuin lapsi karkkikaupassa :D

3viikkoa ja on rakenne ultra.
Malttaisin tuskin odottaa. Sitten onkin jo puoliväli saatu kasaan. Hihhei =)

Nyt on mentävä vähän siivoamaan pojun lelusotkuja, kun huoltomies tulee jossainvaiheessa. Meillä on alkanut syystä tai toisesta halkeamaan olohuoneen ikkuna, sitä mukaan kun lämpötilat vaihtelee sen enemmän se halkeaa :headwall:
Pahuksen urakoitsijan mokia taas...ei ole eka kerta meidän talossa.

Aurinkoista ja lämmintä kevätpäivää toivottavat:

paapelo+poju+Tiuhti 16+3

paapelo
kuinkas neuvolassa ? kuuluiko ääniä ? :)
Kiitos onniiteluista, ja onnea sulle potkuista... ;) Mä haluan jo kans nährä oman piskuisen papuni ja tuntea jotain, edes ihan vähän.......

Eilen saunassa meinasi iskeä paniikki kun alkoi kamala viiltokipu alamasussa, ihan sellainen ettei voinut liikkua koska heti viilsi. Koko illan ravasinkin vessassa tarkastuttamassa pöksyt ja panikoimassa. Huoh. Tää on vaan jotenkin niin epäaidon tuntuista yhä edelleen.. en var,aan usko vielä silloinkaan kun saan käärön ihan syliin asti... toivottavasti.

Millanen talo teillä on kun ikkunatkin halkeilee ?? :eek: ei silti, meillä on nyt alkanut olkkarin puolella halkeilemaan seinä...... ja kivijalka... :ashamed:

missä vaiheessa te kerroitte ystäville ja sukulaisille ? Mulla kun on ihan kamalat poltteet jo kirjotella suurinpiirtein lehtien etusivuille että meillepäs tulee vaavva!! :p mies onneks on hiukan realistisempi ja hissuttelee minkä ehtii.... :headwall:

jahas, nyt se äijän käppänä tulikin, mä tahron lähtee kiertelee kirppiksiä, kun ei kerran kenellään voi vielä mitään puhuakkaan... :LOL: :headwall:

Kiitos kysymästä, hyvin meni.

Paino pysynyt nyt normaalina. Lähtöpaino oli 57.6, mutta sitten yhtäkkiä ilman syytä, putosi 3kg 1,5viikossa, vaikken ole kärsinyt pahoinvoinnista tai edes oksentanut. Nyt oli taas 57.0, joten hiljalleen siitä nousee ja hyvä niin.

Pikkuinen potki niin vimmatusti mahassa ja pakoili dopleria, että nipin napin saatiin syke laskettua, oli oikein reipas 158, kuten veljelläänkin täsmälleen samalla viikolla :D
Verenpaineet oli vähän alhaiset, mutta ei kuitenkaan hälyttävästi.
Eli kaikenkaikkiaan hyvä reissu :D

Tuon käynnin jälkeen olikin vaavilla sitten pasmat ihan sekaisin ja potkua sateli tuon tuosta koko loppupäivän ja sama homma jatkunut tänään =)

Nuo viilto kivut on aika normaaleja alkuraskaudessa, tietenkin sillä erotuksella, etteivät ole jatkuvia ja vomistuvia. Mutta tuo kuulostaa ihan normaalilta minun korvaani, joten ole huoleti.
Tosin helppohan se on nyt sanoa, voin sanoa, että olin ihan neurrottinen pöksyihin kurkkija ekat 3viikkoa plussan jälkeen :D

Asutaan vasta valmistuneessa kerrostalo kolmiossa. Ikkunassa oli ollut selkeästi valmistus virhe ja pintajännitys pettänyt, näin sanoi huoltomies ja laittoi viestiä urakoitsijan suuntaan, jotta hoitaa uuden lasin. Ei siis tarvitse itse maksaa...eipä olisi maksanut kuin vaivaiset 500-600e :x

Minun puolelta saivat äiti ja sisko tietää jo rv6, tosin ihan itse urkkivat. Sisko kun oli silloin viel raskaana ja pörräsi samoill sivustoilla kuin minäkin, niin jostain sitten löysivät hehkutukseni plussasta..ne kierot :LOL:

Mutta nyt tuon np-ultran ja seulatulosten saamisen jälkeen ollaan kerrottu avoimesti aina hyvän hetken tullen ystävilel ja viikko sitten kerrottiinmiehen suvulle.
Itsellä on se periaate, että tahdon itse kertoa kasvotusten, on tämä sen verta suuri asia, jotten näe sopivaksi ilmoittaa puhelimessa tai naamakirjassa ihan lähimmille ystäville ja sukulaisille =)

Mielestäni hauska tapa kertoa, on odottaa, jotta saa kuvan vaavista ja lähettää se sitten vaikka sähköpostin välitykselläheille, joita ei usein naamatusten näe...ja sitten muille antaa kuvan käteen ihmeteltäväksi vaikkapa...mutta tapoja on monia =)

Meidänpojn pallero on nyt niin täynnä energiaa, että on pakko mennä ulos...kiipää pian senillä, jos en tee jotain :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 16+4

moikka!!Löysinhän mä tän paapelon alottaman ketjun..muistatko paapelo mua?Kuumeiltiin yhdessä tuolla vauvakuume-puolella..ku en nyt muista mikä se ketjun nimi oli..oliko syysvauvasta haaveilevat..vaihtu nimi niin useesti sinä aikana ku mä olin siellä mut nyt ei tarvitse enää kuumeilla vaan jännätä et pienokainen pysyy matkassa mukana.. :) eli tein testin ja ihan selvää plussaa näytti..nyt olisin siis rv4+5 :heart:

Oi hentsu, kyllä minä vielä sinusta jotain musitan ja OIKEIN PALJON ONNEA :D :flower: :flower:
Taitaa olla olo vielä suhteellisen epätodellinen? Mutta aivan ihanaa että tuttu sitten kuitenkin tuli tänne, vielä kun muitakin tuttuja löytäisi tänne niin mukavaa olisi :D

Täällä on maanantaina rakenne ultra...luoja, että aika on tosiaan mennyt valonnopeudella...kohtahan jo kesäkin on ohi ja lokakuu häämöttää :LOL:

Nyt pitää alkaa laittaa tavaroita kyllä kasaan. Ollaan viemässä pienin siskoni (8v ) Sea Lifeen, jossa ei ole vielä päässyt käymään. Hän ei iedä mitään koko asiasta ja ei kyllä kerrotakaan vaan saa itse hoksata perillä :D

Tässä muuten eilinen masukuva rv18+4

paapelo+poju+Tiuhti 18+5

oi kun sulla on paapelo ihana maha jo.. :D mäkin tahdon jo.. :LOL:
Olo on kyl aikas epätodellinen vielä..kerroin mun miehellekin tekstiviestin välityksellä kun en voinu odottaa iltaan saakka et nähtäis..ja sekin on niin täpinöissään,kun sen ensimmäinen lapsi..mullahan oli jo edellisestä suhteesta yks lapsi.. :) toivottavasti vaavi pysyy mukana loppuun asti..jokohan mä voin huomenna soitella neuvolaan kun kävin tuolta neuvolan sivuilta kattomassa et viikoilla 7.-9. otettava yhteyttä??!!

Tokihan voit jo nyt ottaa yhteyttä. ITsekkin soitin muutama päivä plussan jälkeen. Ja sain ajan rv7+4 muistaakseni :D

Ja juu, tuo maha on jo aikas iso. Mutta niin se oli esikostakin. Olen niin lyhyt, että vaikka maha onkin normi kokoinen kelle tahansa muulle, niin minulla se on ison näköinen :D

Ai että alkaa syyhyämään sormet sen ultran vuoksi...jos se onkin tyttö-->pakko ostaa sitten pikkuisen tyttöjen hepeneitä, ihan vain muutama. Mutta olen kyllä ihan varma, että poika siellä piilottelee :D

:wave: Hentsu84 :wave: minäkin muistan sinut! Oltiin samassa pinkassa syysvauvoista kuumeilemassa, en tiedä muistatako sä mua, mutta ONNEA ONNEA ONNEA- ihan hirmuisen paljon! Ja itse otin neuvolaan yhteyttä jo viikolla 5 eli mikset voisi soittaa aikaa? Saat ainakin varmasti itsellesi sopivan ajankohdan valittua :D ! Meillä oli ensimmäinen neuvola varhaisultran jälkeen 7+0.

Ja tämän pinon hiljaisuudesta: eiköhän vähän elvytetä tätä henkiin? Onhan tämä kuitenkin "se nostalginen pino", jonka Paapelo pisti pystyyn plussattuaan ja toivotti kaikki vauvakuumeilijoista mukaan sitten kun aika odottajien puolelle siirtymiseen tulee itse kullekin ajankohtaiseksi =)! Muistan miten tuolloin odotin pääsyä juuri tähän pinoon ja voi sitä onnen päivää kun sitten vihdoin pääsin odottajien puolelle:heart: =)! Valitettavasti pakko kuitenkin myöntää, että on mun osalta jäänyt tämä kirjoittelu masupalleroihin, mutta jos intoa muilta löytyy, niin lupaan aktivoitua :D!

Ja musta on ainakin kiva jutskailla raskauden eri vaiheissa olevien kanssa: varsinkin kun itsellään tässä menossa tällainen tasaisempi vaihe: juuri mitään ei tapahdu ennen 2.6 rakenneultraa. Noh siinä onkin jo kiitettävästi jännitystä tälle mammalle eli nautin nyt tästä "tasankovaiheesta" ja masun kasvamisesta :heart: ! Olisi kiva saada mukaan myös hieman pidemmällä olevia tulevia äitejä =)

Mukavaa viikonloppua äiskät ja huomiselle ikimuistoisia äitienpäivähetkiä kaikille, joilla on jo juhlat...itsellänihän vasta sitten ensi vuonna :) !

Hugis ja Papu 17+1

Kiva kun on 'tuttuja'.. :) ja kuitenni ollaan kuumeiltu ensin samassa pinossa joten voimme jakaa tämänkin kokemuksen yhdessä.. :)
Onko kukaan muuten kuullu Hensku00:sta mitään?? Mitä hänelle kuuluu? Ku eikös hänkin, muistaakseni ollu samoisessa pinossa kuumeilu puolella?

Täällä odotellaan lääkärineuvolaa, joka on ens viikolla.. Te pidemmälle ehtineet, niin mitä siellä tehdään?

TB 13+5 :heart:

Sopii mainiosti, että pinkka elvytetään :D
Ja kovasti olen odottanut, että useampia saapuisi kuumeilupuolelta ja siellä olenkin ajoittain urkiskellut :D

Henskusta en kyllä tiedä...

Täällä poksui viikot tänään...voi iloa, enään 21vk LA:n, vaikka eipä tuo LA minun lasten mielestä merkitse juuta eikä jaata :LOL:
Mutta nyt tavallaan alkaa se ihan odotus odotus, jahka maanantain ultra on kunnialla ohi, niin usko vauvan tuloon on varmasti sitten omassa mielessä jämähtänyt ja voin IHAN OIKEASTI olla ODOTTAJA :D

Itsekkin pidän vaihtelevuudesta pinkassa. Toki kk ketjutkin on omam ukava juttunsa, mutta kun aikajana on pidempi, tulee takuuvarmasti sekalaista odottajaa ja raskauden erivaiheet on aina jokaisella niin erimoisia.
Tulee sitten vaikka muistutettua itselle liitoskipujen kourissa, kun aivan alkuvaiheessa oleva onnellinen ilmoittautuu mukaan, että niin, onhan tämä oikeasti ihanaa, tämä odotus kaikikkine vaivoineenkin :D

Nyt on aamupuurt ja kiisselit valmiina pöytään, joten palaan taas paremmalla ajalla!

*POKS*

teddybear82 Voisin kuvitella, että Hensku00 löytyy jostain syyskuisten pinosta? Eikös hänen laskettu aikansa syyskuulle osu...jos nyt oikein muistan?

Lääkärineuvolassa meillä: jonotin ensin lähes 1,5h (ai katkera edelleen- miten niin ;)!?!) kunnes pääsin terveydenhoitajan luokse- siellä normaalit paino- hemoglobiini-pissa-verenpaine-systeemit. Kyseli mitä kuuluu ja laittoi odottelemaan lääkärille. Kun sitten vihdoin pääsin lääkärille, niin housut pois --> lääkäri kurkkasi kohdunsuun ja totesi sen olevan kuten pitääkin. Tämän jälkeen pikainen sydänäänien kuuntelelu, "olikos muuta"-kysely ja heipat. Että semmosia. Meillä on tosi kiva lääkäri kyllä- yksityinen gynekologi, jolla käyn muissakin asioissa ja hän sitten "heittää keikkaa" kunnan puolelle.

~ Hugis ja Papu 17+1 ~

hugoliina niin minäkin muistelisin.. Olisi kiva myös hänestä kuulla.. :)
Jonotit 1,5h?? ohoh.. toivottvasti mä en joudu, meinaa mun rakko ei kestä.. :D tuntuu että saa koko ajan juosta vessassa.. :D

paapelo onnea poksuista.. :) täällä poksutaan ma.. :D

teddybear82 Taisipa tuo olla poikkeuksellinen tilanne: sen verran vihaisia äitejä nimittäin odotushuoneessa oli ja tuskin aina näin :kieh: ! Mutta tuosta rakon kestämisestä: meillä on neuvolassa asellainen pikkuvessa, mihin mennään heti tultuaan antamaan näyte purkkiin --> purkki lavuaarin reunalle ja nimi purkkiin --> ennen kun terveydenhoitaja kutsuu sisään käy hän tarkistamassa pissan...mutta tosiaan: käytäntöjä varmaan yhtä monenlaisia kuin neuvoloitakin :LOL: ! Mulla on tosiaankin isoja ongelmia tuon pissanäytteen antamisen kanssa: koska mun ajat ollu aina aamuisin, niin en pysty lähteä kotoa ennen kun olen käynyt vessassa, mutta sitten neuvolassa ei tule mitään siitä näytteen annosta: istun aina tyyliin 10-15min siellä veskissä ja siltikään ei meinaa onnsitua :ashamed: tosi inhottava probleema, mutat ihan tosissani en valehtele kun sanon, että jos en käy kotona, niin kävelymatkan aikana tulisi varmaan housuun :ashamed:

Olin äsken hieman Sherlock ja katsoin tuolla haulla Hensku00:n tietoja ja näyttäisi, että hänestä ei ole kuulunut sitten tammikuun lopun: liekö ovat perustaneet yksityisen kerhon syyskuisille =) !?

Tosi tylsä päivä täällä kun ulkona vaan sataa...olen siis istunut koko aamun kotona koneella ja telkun ääressä...hyvä nyt istuskella kun on vielä aikaa: vauvan kanssa voi olla sitten aivan toiset sävelet :LOL:

Paapelo mulla on ihan samanlainen "laskutapa": enää niin ja niin monta viikkoa laskettuun aikaan :D ...meillähän siis nyt 23 viikkoa kunnes la koittaa =) ! Mua jotenkin ahdistaa ajatella, että tuo rakenneultra on tutkimus...jos yhtään annan ajatukselle valtaa, niin alan pelkäämään ihan hulluna, ettei kaikki ole hyvin. Meillä kun kuitenkin vielä aikaa tuohon hetkeen vajaa kuukausi, niin koetan nyt ajatella, että kiva mennä moikkaamaan vauvaa =) ...alan sitten jännittämisen todenteolla vasta lähempänä ultraa...pelkään niin ettei kaikki ole kunnossa :(

Meillä neivolassa suoritetaan pissin tutkimus itse :D
Eli vessassa on tikkuja ja ensin pissitään kuppiin. Tikku sinne ja pois. Sitten katsotaan mitä värejä tikun eri kohtiin tulee ja verrataan sitä tikkupurkin kyljessä olevaan taulukkoon. Thän mennessä on ollut vaan miinusta, mutta juuri huomasin ikäviä kivistyksiä, jotka saattavat olla orastavaa pissitulehdusta.
Miehen laitoin ostamaan greippi ja karpalomehua. Jos ne auttavat, niin maanantaina sitten neuvolaan tikkutestiin tai jos pahenee niin jokatapauksessa sinne on mentävä.

Meillä tosiaan neuvola hoitaa nämä tälläiset jutut, joten erillistä lääkärikäyntiä ei tarvita. Sitten jos on tulehduksen merkit, niin näyte labraan ja reseptin voi hakea iltapäivällä, jos tulehdus on tosiaan päällä.

Ja minäkin ajattelen ultran vain tervehdys käyntinä ja nyt ajattelen vain, että miltähän se nyt näyttää ja kumpikohan siellä on. En hirmuisesti uskalla antaa itselleni valtaa ajatella mitä siellä todellisuudessa tehdään ja parempi niin :D
Ehkä vasta siinä vaiheessa kun hyppään tutkimuspöydälle alan miettimään muita juttuja.

Täällä sataa ihan kaatamalla...mukavaa vaihteeksi. Ja kun sade laantuu ja aurinko taas tulee esiin, on ilma raikas ja kaikki on entistä vehmaampaa :D

Nyt odottamaan miestä kaupasta...nälkä on jälleen suuri :p

heipsis!
Eilen töiden jälkeen oli niin veto pois et hyvä et jakso saunassa käydä..ja toi meitin esikoinen ei olis millään halunnu mennä nukkumaan.. :) juu toi väsymys tosiaan tullu liian tutuksi..viikko ovulaation jälkeen se iski ihan totaalisesti..no toivottavasti tämä tästä..edellisestä raskaudesta en kyl muista et näin olis ollu väsymystä..ja tää mun maha..voi jessus..ihan ku olis pitemmälläkin raskaana kun maha turvoksissa tuolla kuljen..mä jo ajattelin kun käytiin mun ja miehen porukoilla tänään et ne alkaa kyseleen olenko mä raskaana ja mä en halua kertoa ennen ku ainakin eka neuvola on käyty.. :D

Hugoliina sinäkin täällä..kivaa..mä katsoinkin et sulla on laskettu aika samana päivänä ku mulla on synttärit.. :D

Mä taidankin ens viikolla soitella sinne neuvolaan..ihan jännittää,kun ekassa raskaudessa asuin pienellä paikkakunnalla ja kaikki tunsi kaikki mut nyt asun isolla paikkakunnalla eikä tiedä millanen käytäntö täällä on noiden juttujen kans.

mut jos nyt ottais pienet päikkärit ni ehkä jaksais valvoo kymmeneen tänä iltana :LOL:

Hentsu 5+1 :heart:

Hentsu84 Mulla oli kanssa alussa tosi kauhea väsymys ja kun se ei meinannut lainkaan hellittää hemoglobiinin laskiessa, niin aloitin sitten raudan ottamisen jo pari viikkoa sitten :headwall: - olisin jotenkin halunnut "selvitä" pidempään ilman tabletteja, mutta ihan ok, että tulin aloittaneksi ne: nyt olo jo kuin uudesti syntyneellä :LOL: ! Voimia sulle alun väsymyksen kanssa :hug: ! Ja lokakuu on ilmeisen haluttu kuukausi syntyä: meidän perheessä/lähisuvussa 6lla ihmisellä on juurikin lokakuussa synttärit. Saa nähdä kenen "oman" päivän Papu "omii" itselleen ;)

Paapelo: onpa kiva käytäntö teillä neuvolassa kun saa itse testata =) , saako niitä tikkuja ottaa kotiinkin vai onko 1 per naama tarjolla? Onnea vielä tätäkin kautta huomiseen ultraan :heart: !

~Hugis ja Papu 17+3~

Ultrassa käyty ja kaikki oikein hyvin.
Nenä on kuin veljellään :D
Sydämen rakenteet selkeät ja oikean laiset.
Pallean kaari selkeä ja siisti.
Selkäranka eheä.
Kasvot oikein mallikkaat.
Kaikki sormet ja varpaat löytyi ja niitä hän kovin esittelikin.
Rakko ja muut havaittavat elimet matkassa mukana.
Ei esitellyt sukupuoltaan kovin hyvin, joten arvoitukseksi jää, olikos se nyt sitten tyttö, sillä selkeitä boltseja ei löytynyt sitten millään, mutta istui niin supussa, ettei kätilö uskaltanut vannoa mitään :D
Ja vastasikin sitten viikkoja 19+5, eli 3pv vanhempi :D
hugis:
Saa ottaa kotiinkin muutaman, muttei tietty purkillista. Näin alan varmaan itsekkin tekemään seuraavan käynnin jälkeen, sillä pidättely kyky häilyy jo uhkaavasti ja veskiin on vain päästävä ennen ulos menoa, vaikka matkaa neuvolaan onkin vain hikiset 200m :LOL:
Ja muutenkin, vaikka sen saa itse tehdä, on rakkoni niin stressaantuvaa sorttia, ettei meinaa antaa periksi neuvolan vessassa, vaikka hätä olisikin :LOL:

Tässä vielä kuva Tiuhtitista:

Joo, no mä en oikee tiiä noista käytännöistä, ku ekas neuvolassa sain purkin kotiin ja se sit piti viedä viikkoa ennen tulevaa neuvolaa labraan..ja piti olla paastoa ennen sitä.. saas nähä miten nyt käy.. mulla siis tullaan seuraamaan noita sokereita hiukan tarkemmin, ku suvussa niin paljon diabetesta..:( mut hyvä että tarkkailevat..

Täällä siis myös rakko tosi tiukalla, tuntuu että koko ajan saa käydä vessassa.. toivottavasti ei ois pissatulehdusta tuloillaan.. :/

paapelo tosi ihana kuva.. :) näkyy tosi selkeesti.. mulla sellai pikkuruinen kuva, otettu viikolla 10+3 .. :)

Kuunnellaanko siellä :heart: -äänet myös siel lääkäri neuvolassa? ku ei olla kuunneltu vielä.. :/

Täällä poksuu viikot.. :D

TB 14+0 *POKS*

teddybear:
Kyllä ainakin meillä läkkärineuvolassa kuunellaan. Käsittääkseni oikein muulla keinoin ei pelkkä terveyskeskuslääkäri saa tietää onko jotain poikkeavaa, joten rutiininomaisesti aina kuuntelevat nopeasti...neuvolassa sitten yleensä kuuntelevat vähän autuaammin.

Itsellä on näin toista odottavana eka nl-lääkäri vasta joskus kesäkuun lopulla...onneksi ja ehdin esittää toiveeni toisesta lääkäristä ensi käynnillä omalle neuvolatädilleni.

Ja kuvat oli tälläkertaa joo ihanan selkeitä. Onneissani niitä katselin aamusellakin.
Mies jo on vhän miettinyt, että kyllä se sitten on se tyttö. Ja pojallekkin höpisi, miten pikkusisaresta tulee sitten pitää huolta...ihankuin elettäisi 1800-luvulla englannissa, kuka sen tietää, jos sisko pitääkin veljensä puolia vaikka pikkusisko olisikin :LOL:

Huomenna olisi kait se kampaaja aika...en nyt ole ollenkaan perillä, mille päivälle se mies sen varasi, mutta onneksi hän minut viekin, niin ei väliä :D Ja sitten laitan värin.
Siskon pojan ristiäiset on lauantaina...mitkähän vaatteet sitä nyt sitten päälleen laittaisi...onneksi kun ostin pojan ristiäisiin viimevuonna tähänaikaan suorat valkoiset housut, katsoin, että pitää venyä ja olla mahan kohdilta matala...liekkö olisi ollut enne tuntemus :D

Nyt on mentävä taas hulinoimaan tuon pojun kanssa :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 19+3

Yhteistyössä