Masupallerot syksy/talvi -09 - talvi/kevät -10

No hei vain minski :wave:
Ja jee...sulla onkin sitten ihan pian tuo eka neuvola...tänne sitten heti vaan kun kerkeät kertomaan neuvola uutiset :D
Omani on vasta 19.2, joten kotva vielä odoteltavaa, mutta pojan kanssa aika onneksi menee suht nopeaan.

Mies lähtee tänään illalla sinne laivalle...joutuvat heräämään huomenna aamulla jo klo 06.30, mutta laiva ei siis suinkaan ole vielä silloin suomen satamassa vaan joutuvat keikkumaan parituntia merellä, kun laiva palaa Virosta Suomeen :LOL:
Jotenkin mielikuvissani se näyttää niin koomiselle, kun lauma huonovointisia miehiä hortoaa naamat valkoisena laivan auloissa ja pyrkivät olla katsomatta ikkunsta ulos siellä vellovaa merta :kieh:
Mukavaa...hihihi...me ollaan pojun kanssa kotosalla, ehkä illalla käydään vähän pulkkailemassa ja sitten lämpöiseen kylpyyn, jotain hyvää syötävää ja poika yöunille ja itse vaan löhöän...aaahhhh, en malta odottaa :D

Tännehän on tullut vähä lisää porukkaa, mukavaa :) ..mulla edellisen raskauden aikan ei ollu juurikaan mitään ongelmia ei huonovointisuutta tms, nyt toista odottaessa pari päivää ollu etova olo, yäk! ..toivottavasti ei tarvis oksentaa... (en oo nimittäin KOKO elämäni aikana ikuna oksentanu :LOL: ja kaikkia varmaan kiinnostaa B) )

Et ole ikinä oksentanut :eek: Onnekas olet sitten ollut =) No, ei minullakaan ole ollut oksutauteja tai vastaavia varmaan kymmeneen vuoteen.
paapelo: sun suunnitelmat kuulostaa ihanilta. Itekin ajattelin saunoa ja lepäillä tämän illan. Huomenna olis sitten työpäivä :/

Aah...nyt alkoi sitten tämä oma aika. Oli tosi kiva pulkka retki...paahdettiin vieressä olevalle luonnonsuojelu alueelle ja ihmeteltiin siellä kaikkia ääniä, sitten mentiin vähän riehumaan luistelujäälle ja sen jälkeen vähän laskettiin...poika oli kylvyn jälkeen niin naatti, ettei suostunut edes iltapalaa syömään vaan piti päästä suoraan nukkumaan :LOL:

Ekan raskausvitsku tabletinkin otin tänään...en tiedä oliko sillä vaikutusta, vai oliko vain hyvä ajoitus, mutta silloin kun sen naukkasin oli tosi huono olo, puoli tuntia tuon jälkeen etominen katosi ja ei ole vieläkään tullut takaisin...ooh...voikun olisikin tuon valmisteen tekosia, siitä syntyisi rakkaus suhde varmasti :LOL:

Paapelo: Juu naapureita tosiaan:) Vantaahaan lasketaan jo melkein Helsinkiin :D
Täällä on ollut tänään aika hyvä olo, ei siis pahoinvointia. Mutta on väsyttänyt aivan pirusti.
Töissä ei ois millään jaksanut olla, nyt ajattelin vähän aikaa hengailla koneella (poitsu nukkuu ja mies on töissä) mutta eilenkin piti olla vain hetki niin pääsin nukkumaan 23.30 :D
Joten saas nähdä;)

täällä on tänään nukuttu jäleen melkein 3h päikkärit ja helposti ois voinu nukkua vielä lisää ja nyt taas väsyttää |O

Hormonit alkaa ilmeisesti ottaa ylivaltaa...katsoin sarjaa nimelttä Bones, joulu aiheinen jakso oli kyseessä. Siinä ensin nyyhkytin, kun oli pukki kolkattu ja sitten vollotin vuolaasti, kun vankilassa oleva isä sai koko perheensä koolle hänen luokseen vankilaan ja lopulta saivat joulukuusenkin :ashamed: Silmät sitten turvonneena yritän lukea tihrustaa tätä tekstiä :D

Sain juuri kuulla, että eräs tuttuni on myös raskaana, hällä toinen lapsi kyseessä ja viikoja jo n.10+. Esikko onkin jo iso poika, täyttää tänä vuonna seitsemän =)

Oi, se on mukavaa et on joku toinenki tuttu jonka kans saa jakaa raskauden kaikki vaiheet synnytyksestä lapsen kasvuun saakka :) Itselläni serkku sai myös ensimmäisen 3vko ennen meidän tyttöä, ja ollaan kyllä kovasti oltu tekemisissä ja jaettu kuulumisia/ ohjeita ja neuvoja :p Uskomaton olo että sisälläni kasvaa jälleen ihminen :heart: Raskausaika on mielestäni ihanaa.. ja sitten sen pienen nyytin kanssa, voi että! :hug: Olin tänään työpaikkani "pikkujoulussa" poissa kotoa n.2,5h, jolloin minun isoäitini hoiti tytärtämme kun mies joutui töihin, niin eiköhän ikävä yllätä jo siinä ajassa :heart: :heart: Ja nyt kun ovat vielä herkät ajat niin voivoi :D

Mäkin voisin tänne tulla teidän kanssa höpöttelemään.. Eli oon 21 vuotias tytteli, mieheni on 27w, ensimmäinen lapsi tulossa ja La 16.9.09.. :heart: Ensimmäinen neuvolakin olisi 4.2. eli ens keskiviikkona. :)

Oireita on ihan kamalan huono olo koko ajan. Halailen pönttöä n. 20 kertaa päivässä. Ja rinnat on kamalan kipeet koko ajan, masua vihloo. Siinähän ne taisi sit ollakkin. :)

Mullakin on yks tosi hyvä ystävä saamassa kolmannen lapsensa kesällä, ni hänen kanssaan odotellaan samaan aikaan. Ihana kysellä/jutella asioista tän mun ystävän kanssa, kun hän on kuitenkin kokeneempi näissä raskaus asioissa kun minä. :) :heart:

T. Sokruli ja "Kirppu" rv. 7+3

Teretulemasta pieneen, kasvavaan joukkoomme.. Ja onnea kovasti vauvasta! :heart: Joo voihan.. taas yks yökköolo aamu.. :) Pahaa tekee mutta tehkööt :x Lapsen kans pitäis pössöttää mut ei pysty kun saattas tulla jotai yli :LOL: Tätä se nyt vissiin sit on... :heart:

TErvetuloa mukaan uudet!!!

Noi kyllä todella auttaa tähän pahoinvointiin, siis noi raskaus vitamiinit. Eräs tiesi kertoa, että jos sisältää b-vitamiinia, niin se juuri tasoittaa huonoa oloa...Saksassa kuulemma määrätään lapsille matkapahoinvointiin b-vitamiini valmistetta...kaikkea sitä oppii :D

Korjaus... eli siis Sveitsissä määrätään b-vitamiinia pahoinvointiin...alan jo unohtelemaan maiden nimiä :ashamed:

Voi kurja...mutta TAAS luin erään viestin, jossa hänen oma isänsä oli paahtanut apoteekkiin pyytämään jotain raskauspahoinvointiin hädissään ja olivat suositeleet b-vitamiinia...
Oletko katsonut Sokruli tuoteselostetta, että mitä kaikkea sisältää...tai sitten vain on sinulla todella ikävä tuo yökötys...siihen pitäisi auttaa joku pieni tasaisin väliajoin syötävä pala...itse popsin tuoreita baby porkkanoita.

Toivottavasti alkaa helpottamaan olosi pian, todella inhottavaa jos kestää pitkiä aikoja päivästä kerrallaan :ashamed: :hug:

Päivee kaikille :wave:

Täällä on huono olo pysynyt kurissa...vähän jouduin taistelemaan nielemisen kanssa tuossa jugurttia syödessä, mutta muuten olo on hyvä.
Vatsa on ihan turpea ja housun nappi uhkaa painautua ihonläpi :headwall: Mutta tämä nyt on varmaan ihan ohimenevä ellei sitten yksiraskaus ole saanut kohtua jotenkin edemmäs...epäilen vahvasti :LOL:

Parisen viikkoa vielä ekaan neuvolaan, plaah, tahtoisin sen Vau kirjasen, jota jakavat tällähetkellä...olen himoinnut siskon kirjasta jo siitä asti, kun hän kävi ekassa neuvolassaan :LOL:

Ja haamupotkuja tulee vähän väliä...kohtu nykii juuri saman tuntuisesti kuin tulisi monotusta...mutta kyllä nämä ihan jotain elohiiriä on vielä :D

Paapelo Ne siellä apteekissa suositteli just noita vitamiineja, ku kerroin mun huonosta olosta jne..

Mutta lähden tästä vähän ulkoilemaan, tosi kiva ilma ulkona.. :)

T. Pahoinvoiva Sokruli ja "Kirppu" rv. 7+4

Sokruli:
Toivotaan että parinviikon päästä alkaisi jo sitten helpottamaan tuo olo :hug: JA itsellä ainakin ulkoilu parantaa oloa, ei pelkästään huonoa oloa vaan myös piristää mukavasti =)

Mitäkäs muille?

Täällä kärsitään vatsataudista :x Yöllä alkoi ja nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Poika pääsi onneksi mummille ja ukille hoitoon pariks tunniks kun miehen piti lähteä töihin.
Meillä on töissä pyörinyt tuo vatsatauti nyt reilu 3vko.

Mun pitäis kans käydä ostaa noita vitamiineja:) Vielä 4 päivää ultraan :heart:

Inka 6+4vko :heart: :heart:

inka:
voi kurjuus, toivotaan että meneekin yhtä nopeasti ohi kuin tulikin :hug: Ja ihanaa ultraa...laitahan sitten kuva tänne jos semmoisia saatte, tai ainakin luulisi saavan =)

minski:
toivottavasti myös säästyt pahimmalta kuvotukselta...tuo kylmä horkka on todella inhottavaa, tuntuu ettei mikään vaatekerros ole tarpeeksi lämmin :D täälläkin kävellää kotona pitkä villaneule päällä pitkin päivää ja välissä painutaan peiton alle lämmittelemään :headwall:

Tänne ei mitään uutta, pahoinvointia välillä on ja hillittömiä väsykohtauksiaki, muttaku ei nukkumaankaan pääse... :| Pitää varmaan kans hakee niit jotain lääkkeitä tähän oloon, mut oliko ne jotain erityisiä vai vaan jotai b-vitamiinitippoja? :) Pitäis kans varata neuvola-aika ensviikolla.. =) Kaveri sanoi et on (ajateltiin että ei oikeen monille kerrota kun vasta varmaan sitten kun alkaa näkyä :D saas nähä kuinka pystyn pitää suuni kiinni... :LOL: Voimia ja jaksamisia kaikil!

Lellu ja "HeppuHuoleton" ( :LOL: onko kukaan kattonu kaltevaa tornia?? :LOL: )

Mul ei oo onneks vielä ollut pahoinvointia, mutta tässähän on vielä hyvin aikaa siihen kun näin alussa olen :LOL: Väsymys on kyllä nyt tullut jäädäkseen. Nukuin tänään päikkärit, mitä ei ole tapahtunut pitkään pitkään aikaan. Yleensä en saa päivällä nukuttua, mutta nyt otin puolen tunnin torkut ja heräsin oikein virkkuna taas :)

lelluriina:
itse ostin multitabsin raskausmonivitamiini purkin...siinä on 80kpl tabletteja ja hinta haarukka pyörii ainakin meilläpäin siinä 15-18e teitämillä...sisältää kyllä niin paljon alkiolle ja sikiölle tarpeellisia aineita, joten on kyllä hintansa väärti.

Täällä on nyt saatu pahoinvointia ruotuun...sitkeästi kun vaan aloitaa pienen pupeltamisen porkkanalla tms. heti herättyä niin kykenee jo päivällä syömään lämpimän aterian ja olo on tasainen...eipä ihme että turvotustakin on, mutta onneksi tämä vaihe menee ohi ja sitten voi syödä silloin kun itselle maistuu, eikä silloin kun vatsa huutaa 1h välein :D

Tervetuloa tyttönen :wave:

Joko teillä on ollut nt-ultra? Himoaisin nähdä pikkuisen vauvelin kuvia :D

Mitäkäs muille kuuluu?

täällä kärsitään ruoka haluttomuudesta...paha olo on pysytellyt poissa hyvin, mutta mikään ruoka ei tahtoisi maistua :ashamed: Ällöttävää yrittää sitten väkisin niellä alas ruokaa :x
Plaah :D
Tulisipa se neuvola aika pian...vielä pariviikkoa saa kitua :whistle:

Meille ei juurikaan uutta.. Kurjaa tuo paapelon pahoinvointi :| ..no voin lohduttaa että et oo ainut, täällä nimittäin siitä kärsitään myös! ..toivottavasti vaan mullekki tulis tuo ruokahaluttomuus :D viime raskauden aikanaki tuli painoa hirvittävästi :ashamed: Toivotaan että tämä raskaus menee vähemmillä painolukemilla.... En oo saanu vielläkään aikaiseksi soittaa sinne neuvolaan.. :x Jaksoja kaikille! :hug:

Yhteistyössä