Masupallerot syksy/talvi -09 - talvi/kevät -10

tb:
onnea ihanista ultrakuulumisista. Tokihan nuo liikkeet on vielä hetken tosi pieniä, mutta odotappas vaan kaksiviikkoa...johan käy jytinä :D

Tai niin minulla kävi...istukka myös takaseinämässä ja alkuun liikkeet hentoja, mutta selkeitä, rv21+ sitten tapahtui huikea muutos niiden vahvuudessa ja tunnussa muutenkin, kun vaavi sai lisää lihasta ja pituutta...nyt jytisee niin että maha vetelee länteen ja itään ihan silmissä ja vaava on alkanut täyttää kohtua sen verta, että jos nojailee tai venyttelee sen näkee päällepäin ja myös tuntee ERITTÄIN selkeästi paineena ja kädellä erottaa pepun tai jalan :D

minun kukat on vienyt minun sydämen :heart:

Laitan lempeni kohteesta Köynnöskrassista nyt varsinaisen kuvasarjan tänne...toivottavasti kukaan ei pöyristy :LOL:

paapelo+poju+Deri 24+5

paapelo:
juu, varmasti tuosta voimistuu.. semmoi pieni töktök on väilillä tuntunu ku oon ollu menos nukkuu.. :) haittaakohan tuo et oli ultran mukaan nuorempi? ja kaiketi lasketaan, niin minkä mukaan viikkoja nyt sit lasketaan? :ashamed:

tb:
Ei ole merkitystä sillä päivien määrällä, ellei heitä sitten yli viikkoa alaspäin, silloin voi olla jotain häikkää, mutta sinulla ei heittänyt, joten ei hätää =)

Ja itse lasken viikot kuten neuvola on merkinnyt, sillä La ei vaihtunut. Meillä Deri vastasi rv19+2 ultrassa rv19+5, mutta lasken siis vanhan kaavan mukaan, sillä noilla muutamalla päivällä ei ole laskennallisesti merkitystä =)

Meillähän rakenneultrassa rv 20+5 Ötzki vastas kooltaan viikkoa 19+4 muttei sitä la:aa alettu muuttamaan. Nyt tuntuu kasvaneen kauheaa vauhtia kun alkaa jo tiettyjä istumisasentoja haitata, tuo masu siis. Yhtään ei enää voi istua "rutussa" kun heti alkaa sähinä....

Nyt esikoista peittelemään ja halimaan yöunille...

Olkkis ja Ötzki 28+4

Lomalta palailtu.. :)

Omaa napaa sen verran että selkä jää aina välillä 'jumiin' tai särkee sillai ikävästi, asennon vaihtokaan ei auta.. :( myös oikean jalan kantapää vihoittelee.. :( sattuu kun kävelee..
Täällä myös poksuttiin rv 21 eilen.. :) muljahteluja tuntuu aika ajoin.. :heart:

TB 21+1

Hyvää huomenta...jos sit itsekkin kirjoittaisi tänne :whistle:

Neukkalääkärissä oli silloin kaikki oikein hyvin...Deri antoi lekurille kunnon liikenäytöksen ja maha suorastaan velloi siinä silminähden kovaa :D

Maha on kasvanut silmissä viimeisen viikon aikana...tämän viikon aikana mahan ympärykseen on tullut 4cm eli vattan ympärys on nyt 98cm...painotan että pojasta kun olin jo rv40 oli VAIN 109cm, varmaan tuosta kyllä kasvoi sen kahden viikon aikana, mutten mitannut kun olin niin kypysynyt :D

Tänään mennään mattorantaan..joten pitää mennä :wave:

paapelo+poju+Deri 26+3

Voi kurja...unohtunut koko pinkka :ashamed:

Täällä voidaan suhteellisen hyvin.
Pahimmat liitoskivut on saatu kuriin hyvin hitaalla etenemisellä ja välttämällä äkkinäisiä liikkeitä.

Maha senkun kasvaa...ympärys mitta nyt 100cm :eek:
Esikosta oli 109cm suunilleen rv40 :whistle:

Seuraava neuvola on tuossa parinviikon päästä.

HArjoitus supistuksia tulee aika herkästi, varsinkin iltaisin ja niiden yhteydessä on alkanut esiintyä tuttua sukkapuikko kipuilua tuolla alapäässä...en tiedä miten niihin tuntemuksiin tulisi nyt suhtautua, mutta sen näkee sitten...ei huolta.

Pojan kanssa alkaa olla vähän hankalaa häärätä...ei pysty enään kantamaan juuri ollenkaan, mutta onneksi olen ehtinyt opettaa aika omatoimiseksi.
Osaa nousta ja laskeutua portaat ihan itse ja muutenkin ymmärtää puhetta jo sen verran hyvin, että totteleekin suureksi osaksi.

Vaipan vaihdot on sitten luku erikseen...ei meinaa taipua sitten millään...onneksi tuo mies nyt on sentään suht paljon paikalla kotona, joten hän saa hoitaa nuo tuommoiset.

Kyykkyyn pääsee, mutta entäs sieltä ylös :LOL:

Eli on tosi tiinee olo :D

Jotenkin tuntuu niin hassulta, kun paino ei juurikaan ole noussut, siis jos vertaa esikon raskauteen...muutama pahainen kilo ja kohta oltaisi jo 30 viikossa...esikostahan minulla tuli tasaisesti painoa ja loppusaldo oli n.14kg ja viimeiset 4kg tulikin viimeisen 6vk aikana, joten...
Kivahan se on tietty niinkinpäin...nähtäväksi jää miten pahasti tulee tälläkertaa turvotusta...plääh.

Ei sen ihmeempiä turinoita täältä.

Pitää rientää ulos :wave:

paapelo+poju+Deri 27+2

Neuvolakuulumisia
rv22+2 (18+0)
paino +100g/viikko (+375g/viikko) n. kilon verran noussu yhteensä
RR 120/64 (128/71)
Hb 120 (107) sokeri 4,9 (rv8 6,3)
pissa puhdas (puhdas)
turvotus +/- (+/-)

SF 22 (16), lapsivedenmäärä normaali
beibin sykkeet 140 ja liikkeet + (143 ja +)

TB 22+2 :heart:

Tällaisia kuulumisia tällä kertaa.. :)

Hyi häpeää...niin onkin päässyt käymään :ashamed:

Täällä poksui tänään viikot.
Poika siirtyi eilen isojen poikien sänkyyn pinniksestä ja äidin ylpeydeksi ei noussut sieltä kertaakaan pois :D

Yöt menee katkonaisesti, maha painaa ja Deri möyryää niin mahdottomasti.

Käväisin viime tiistaina lääkärissä kun oli tullut ikävän paljon harjoitus supistuksia ja niiden yhteydessä ikäviä viiltelyjä tuonne alakertaan.
Paikat olivat kiinni onneksi, mutta vauva oli laskeutunut :whistle:
Esikoinen ei moista temppua tehnyt kuin vasta synnytyssalissa :D

Eli toivoa olisi hippusen enempi, että emme joutuisi käynnistykseen ainakaan yliaikaisuuden vuoksi, mutta katsotaan nyt :D

Ensiviikolla on neuvola...niitä on nyt 2vk välein.
Tulen sitten kertoilemaan kuulumiset. :D

paapelo+poju+Deri 31+0 *POKS*

ohoh.. taas unohtunu koko pinkka.. :ashamed:

mitäs muille masupalleroille kuuluupi?

Neuvolakuulumisia..
rv 31+2 (29+3)
paino +700/viikko (-300g)
turvotus - (-)
RR 131/80 (134/78)
Hb 107 (113) rautaa nyt 2 tabl./päiväs, aikasemmin 1/päivä
pissa puhdas (puhdas)

SF 30 (26) eri mittaajat ollu..
lapsivettä N (N)
Tarjonta RT (RT)
:heart: -äänet 140 (134)
liikkeet +(+)

Ylimääräinen lääkärikäynti supistusten takia (ei siis ole ollu kivuliaita, mut halus tarkistaa silti), sairaslomaa sain 10 pvää.. lepoa ja rentoutumista.. kaikki siis muuten hyvin. :) Kahden viikon päästä taas neuvola.. :)

TB 31+2:heart:

No jopas kyllä on unohtunut koko pinkka :ashamed:

Täällä on alkanut loppusuora. Minun puolestani saisi tulla jo, mutta otan mitä saan :D

Viimeinen neuvolalääkäri ennen synnytystä (toivon ) oli tänään, tässä sieltä kuulumiset.

Rv36+4

paino +550/vk (yht.raskauden aikana n.6,5kg )
RR 124/80
sf 35cm (tätä en usko mitenkään, edellinen hänen mittaus oli 2vk sitten 31cm )
lapsiveden määrä N
tarjonta RT
syke +160
liikkeet ++

kohdunsuu: pehmeä, kiinni, kaulaa 3cm
Vauva laskeutunut ja kuulemma tiukasti kiinnittynyt lähtökuoppiinsa (HALLELUJAH ) :D

Kysyin painoarviota. Ei uskaltanut mitään korttiin merkitä, kun sanoi olevansa useammin väärässä kuin oikeassa :LOL:
Mutta pyysin silti sanomaan mitä veikkaisi ja sanoi, että nyt vaikuttaisi olevan suunilleen 2800g ja jos LA:na syntyy, niin voisi olla isompi kuin poika (3484g )...Itse tosin veikkaisin ennemmin, että on nyt 2600g, mutta mitä minä tiedän :LOL:

Kehtasi tuokin letkauttaa, että ei välttämättä LA:ta nähdä mahan kanssa...anna mun kaikki kestää...edelleen, uskon vasta kun näen :D

Supisteluja riittää ja illat on yhtä mahan kiristystä. Eli siis harjoituksia tulee pääosin. Mutta koska vauva on laskeutunut, niin kivut onkin ikävät tuolla alakerrassa :/

Mies jo hehkuttaa, että tämä lapsi syntyy varmasti ihan kohta jo :LOL:
Kiva että toinen meistä on optimistinen :D

Jos tässä yrittäisi muistaa kirjoittaa vähän enemmän nyt. Mutta viimeistään tulen ilmoittamaan kun lapsi on sylissä tai LA on ylitetty :D

paapelo+poju+Deri 36+4

Yhteistyössä