Masupallerot syksy/talvi -09 - talvi/kevät -10

Hentsu Juu, ei ole kivaa ei.. toivottavasti tänä yönä ei kramppaa.. oon vettä tankannu koko päivän, jos ois nestehukasta johtuvaa.. :/
Lääkäri neuvolassa.. täällä ainakin niin et neuvolan täti mittas verenpaineen,Hb:n, pissasta proteiinit ja sokerit, punnittiin.. ja sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras.. ja sydänäänet kuuneltiin.. vaikka mulle sillo lääkäri sano ettei kuulu ja viikkoja oisko ollu 14..
Joo, iltaa myöten masusta tuleepi sellai pallo.. :D mut muuten aika pieni..vielä..
tsemppiä sinulle nukkumisen kanssa.. :hug: mäkin käyn yöllä kerran vessassa mut hyvin saan unta sen jälkeen..

Neuvola kuulumisia:

Paino: 222g/vk
Turvotus: -
RR: 115/75
Pissa: Puhdas
Hemppa: 116 ->Raudat kehiin

Vaava:
:heart: : +160
Liikkeet: ++

Kelan laput sain. Ja yht. 3 aikaa, yhden lääkäriajan ja kaksi neuvola aikaa. Sain lääkäriajan toiselle lääkärille, mutta ei osannut lainkaan sanoa, hoituuko sama sitten Toisella käynnillä, kun sillon on taas loma ajat menossa, mutta tämä kelpaa tälläerää :D
Vaava riehui tosiaan mahassa ja potki vain anturia ja 10min joutui hakemaan että sai sykkeen kuuluviin, kun Deri rauhoittui :LOL:
Kysyi, että onko yleensä noin vilkas ja siihen vain, että aina tähän aikaan päivästä ja uudestaan illalla =)

Pojalla taitaa olla korvatulehdus :(
Huomenna vietävä lääkärille näytille.

Parveke istutukset on nyt vihdoin laitettu täysin lopullisiin penkkeihin, joten nyt vain odotellaan ja ihaillaan...kevään raskas urakka pulkassa :D

Deri räyhää ja heiluu kokoajan...kamala ikiliikkuja iltaisin =)

Nyt mentävä lohduttamaan poikaa :wave:

paapelo+poju+Deri 22+2

Moikka moi kaikille.

Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin!
Siellä se masukki liikkui ja sydän äänet kuului!
Ensin ultrasi päältä ja näkyi siintäkin hyvin, sitten alakautta tarkemmin, oli kyllä ihana kätilö tekemässä, tosi huolella otti kuvia (6kpl!!) ja selitti kokoajan mitä näkyy ja mitä tekee!
Pituutta masukilla oli 3,4cm ja niskaturvotus vain 0,4!
Raskauden kesto on se mikä mun omien laskujen mukaan ei 10+2 kun neuvolan mukaan oli 11+3. Kuulemma kaikki näkyi silti niin hyvin ettei tartte tota ultraa tehä uuestaa. Toisaalta sitten ois kyllä päässyt yhteen ylimääräseen, mutta hyvä näin! ihanaa ku saa vähän mielen rauhaa!
Täällä mennää pää pilvissä! Ainii ottivat samalla labrassa sen verikokeen ja meinasin pyörtyy ku rupes huippaamaan.

jenninho+masukas 10+2

ainii huomenna laitan kuvia kunhan saan koneelle laitettuu, ei viitti töissä ruveta skannailee.
Joo ja miehen mielestä masukki näytti yhessä kuvassa ihan pikku alieniltä.
Mut ihanan hempee oli mieskii, taitaa nyt pystyä hänkin iloitsemaa kunnolla ku näki ja kuuli pienen.
:heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja teddybear82:
Lääkäri neuvolassa.. täällä ainakin niin et neuvolan täti mittas verenpaineen,Hb:n, pissasta proteiinit ja sokerit, punnittiin.. ja sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras.. ja sydänäänet kuuneltiin.. vaikka mulle sillo lääkäri sano ettei kuulu ja viikkoja oisko ollu 14..
juu no mäkin sen käsityksen sain et neuvolantäti ottaa noi verenpaine jne hommelit,mut mä vaan mietin ku meillä käydään eri paikassa ultrassa et miks se lääkäri sit uudestaan ultrais??!!Olenko mä nyt jotenkin tyhmä vai miksen mä tajua.. :LOL: eli siis meillä käydään keskusneuvolassa ultrassa ja sit erikseen on lääkärineuvola..

No joo..kertokaa te viisaammat..sillon ku pienemmällä paikkakunnalla asu ni ei ollu kyl tollasia erikseen..siihen lopputulokseen mä tulin ku yritin muistella tuota asiaa.. :D

meillä oli tänään työpaikan koulutuspäivä ja vähän jänskätti et huomaako kukaan mun mahaa,ku tuntu et se loppupäivästä turpos ihan älyttömästi ku join pari kuppia kahvia..saa nähä lähteekö huhut kiertään töissä mut enköhän mä kohta jo uskalla kertookin,vaikka suunnittelinkin et kerron vasta loman jälkeen eli heinäkuun puolessa välissä..

Mut joo,taidan lähtee tekemään ruokaa,kun mies ja tyttö tulee kohta kotiin..

P.s. viime yönä heräsin VASTA kuudelta pissalle..sit en enää viittinytkään mennä nukkumaan kun herätys olis ollu seiskalta..mut toivottavasti koko raskausaikaa ei tarvis valvoskella noiden yöpissojen takia.. :D

VOI IHANAAAAAA :heart: :heart: :heart: :heart: ! Mie pakahdun onnesta!!! Rakenneultra onnellisesti takana ja tyttöveikkaus kätilöltä! Pikkuisella pituutta kokonaisuudessaan 20cm ja painoa 350g! Kaikki kuten pitääkin ja koko vastasi viikoja täysin :heart: :) !

Tyttöveikkauksesta mies kysyi, että veikkaus siis vain, niin kätilö tähän, että yleensä tytöistä annetaan vain veikkaus, sillä pojan sukukalleudet saattavat olla piilossa...mutta itsellä on kyllä ollut niin tyttöolo viimeaikoina ja kun kätilö sitten sanoi, että kovin -"sileältä" näyttää, että päätelkää siitä niin kyllä se olo vain vahvistui. Pientä prinsessaa siis odotetaan. Mutta jos prinssi tuleekin, niin yhtä innoissan olen siitäkin! Aivan sama kumpaa sukupuolta: kunhan tulisi terveenä tähän maailmaan!

Voi tätä onnea :heart:

Hugis ja papu 20+4

Hentsu enpä oikee osaa sanoa.. täällä ku ultrataan samassa paikkaa.. lääkäri vastaanotto on vaan eri huoneessa mitä neuvolantäti..

hugoliina ihanaa... :hug: onnittelut tyttölupauksesta.. :heart:

paapelon neuvolakuulumiset bongattu.. :) onnea niistä..

jenninholla ultrassa kaikki hyvin, onnittelut siis.. :)

Kiitos kiitos :D

Hentsu:
Meillä ei kyllä lääkäri ultraa koskaan :whistle: Tosin ei ole laitettakaan, millä ultraisi, joten... :kieh:

Onnittelut iiihanista ultrakuulumisita, tasapuolisesti. Ja todella ne nt-ultran otokset kyllä pahasti muistuttavat alienia :D
Mutta söpöä sellaista :heart:

Pojalla on sitten korvatulehdus. Oltiin onneksi aikaseen liikkeellä ja ei ollut pahaksi mennyt, mutta silti päivällä nousi kuume ja on nukkunut ressukka siitä asti. Toivotaan, että lääke tepsii nopeasti.
Tämä onkin eka kerta kun on kunnolla kipeänä. Koskaan ei ole mitään kierto pöpöä itseensä saanut vaan kaikki räkäpäivät on tulleet heti rokotuksen jälkeen.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan :ashamed:

Mutta Deristä:
Eli olen vakuuttunut, että hän on alkanut kuulemaan. Reagoi säpsähdyksin ja yhtäkkisin potkuin koviin tai äkkinäisiin ääniin, kuten kiljaisuun, minun äkkinäiseen huudahdukseen pojalle, itkuun, yms. Ja rauhoittuu sitten joko heti tai sitten tarvitsee pienen sormilla hieronnan mahalle, jotta laantuu :heart: :D
Joten pääsen sitten vihdoin kuunnelluttamaan samoja kappaleita kuin pojallekkin aikanaan, jotka hän muistaa vieläkin, vaikkei pitkään aikaan soittaisikaan. Esimerkiksi yhtä kappaletta en soittanut sitten hänen oltua 5kk ja seuraavaksi muistin soittaa kun oli jo 10kk ja oikein pysähtyi kuuntelemaan ja sitten muisti ja voi sitä iloa =)
Joten suosittelen, voi olla mielestäni mikä tahansa suht rauahallinen kappale, joku teidän lemppari...ei siis pelkkiä lastenlauluja...mutta sellaisia joissa on tarttuva melodia ja voi ihan hyräillä...itsellekkin rentouttavaa sitten, kun jos vauva on itkenyt kovasti ja laittaa lempi kappaleen soimaan, johon vauvakin sitten varmasti rauhoittuu heti...molemmin puolinen rentoutus hetki =)

Nyt lepäämään...harjoitus supistuksia tulee taas :whistle:

Paapelo+poju+Deri 22+3

Moikka kaikille! :wave:

Miekin olin ihan yllättynyt noista kuvista että olivat noinkin selkeitä, ol selkeesti hyvä kätilö ultraamassa, ja vielä noin monta kuvaa sain kotiin :heart:

Paha olo tuntuu vaan pahenevan kokoajan.. ja miekun aattelin että tää alkais vähitellen helpottaa. Mies on ollut ian uskomattoman ihana ja joka aamu keittänyt mulle kahvin ja tehny leivän. Mitenköhän mä pärjään kun se lähtee lappiin viikoksi ens tiistaina. :ashamed:

Jenninho+masukas 10+3

Ja onnea kaikille iloisia uutisia saaneille! :flower: + tsemppiä ultraan kaikille! :heart:
Onnea hugis tyttö ennusteista.

Moro Paapelo ja muut!

Pakko tulla tännekin säätämään ettei vaan lopu lukeminen kesken... Mä kun aloitin jo vapaan viettämisen, ensin kesä- ja heinäkuu työttömänä ja elokuun alusta sitten mammalomaillen. Esikoinen on syntynyt 02/01 ja Ötzkin la on 06.09.

Meillä on jo rakenneultraa myöten noi ultratutkimukset ohi. Ötzkin sukupuoli tiedetään mutta se jääköön salaisuudeksi vielä toistaiseksi. Ainoastaan yksi ihminen tietää meidän perheen ulkopuolella sen ultraajien lisäksi.

Mä tiedän jo varmasti että ötzki kuulee jo masun ulkopuolisia ääniä. Isin ääni herättää hyvinkin reaktioita potkujen muodossa, samoin äkilliset paukaukset ja tämä näppiksen naputus kun kirjoitan. Mulla kun näppis on niin lähellä masua.

Olkkis ja ötzki masupallero 26+3

Eilen poksui viikot täällä.
Olo on aika hyvä. raudat on tehonnut, kun olen entistäkin pirteämpi :LOL:
Harjoitus suppareita tulee joka päivä, aika keljuja on, mutta tietääpähän sen tekevän hyvää ajatellen synnytystä.

Yksi oikeakin supistus tuli tuossa yksi päivä, kun höyrysin pojan kanssa turhan lujaa. Pitää ottaa siis jo rauhallisemmin.

Pojalla on eka uhma alkamassa. Tai se on lähinnä sellaista kiukkuamista asioista, joita hän tahtoisi osata tehdä, muttei tietty vielä osaakkaan. Se pistää herran hermot tiukaksi ja sitten kiukkuaa naama rullalla :D

Parin viikon päästä onkin sitten eka lääkäri. Uudelleen synnyttäjillä kun ei ole kuin se kaksi käyntiä lääkärillä, ainakin meillä.
Eipä haittaa. :D
Ovat aina niin totaali tylsiä käyntejä. Lääkärit meidän asemalla ei juurikaan osaa puhua, eli homma menee sanoin: -Ole hyvä ja riisu alaosa paljaaksi. Toimin työtä käskettyä. -Ole hyvä käy sängylle. Teen työtä käskettyä. Tekee tutkimuksen joka kestää noin 30sekuntia. Kuuntelee hyper nopeasti sydämen sykkeen. -Voitte nousta ja pukea. Teen työtä käskettyä.
-Onko ollut epänormaalilta tuntuvia kipuja? Vastaan että varmaan että ei.
Kirjaa tiedot neukka korttiin ja sanoo näkemiin :LOL:
Liukuhihnatyötä siis :whistle:

Nyt ottamaan vielä kuppi kahvia ja sitten liikkeelle tästä torpasta :wave:

paapelo+poju+Deri 23+1

Tervehdys tähänkin pinoon :wave: !

Tänne ei ihmeempiä...kovasti pikkuinen myllertää masussa ja äsken käydessäni hammaslääkärissä pienimuotoisessa "kidutuksessa", vaava hermostui oikein todenteolla: muljusi, tökki ja möyri masussa ihan pöhkönään: ihan kun olis halunnut huutaa "älkää satuttako äitiä" :LOL: :LOL: :LOL: (tai niin tämä mamma haluaa ajatella... ;)!)

Nyt on se "hyvä vaihe" raskautta ihan selkeästi menossa: etelän matka oli aivan ihana: ei mitään vaivoja siellä (lukuunottamatta muutama yöllistä suonenvetoa+yhtä kunnon närästystä ) ja kuumuuttakin jaksoi melkein entiseen malliin. Masu on jo ihanan kokoinen: ei kuitenkaan vielä liian suuri: tykkään siitä niin kovin, etten ehkä haluaisi ikinä luopua ;)! Tai no: Kysykääpä tuossa muutamien kuukausien kuluttua uusiksi ;). Nyt vaan kaikki on niin hyvin ja ensi viikon torstaina on se kauan odotettu 4D-ultrakin...jännää =) ! Näin jo unta siitä, että oltiin siellä ja eivät suostuneet kertomaan vauvan sukupuolta :kieh: ! Vaikka jo tyttöveikkaus kätilöltä saatiikin, niin ihan ei vielä kokonaan pysty asiaa todeksi uskomaan- odotetaan siis vielä lääkärin veikkaus =) . Mitään muuta väliä ei sukupuolella ole kuin se, että osa sitten jotakin ihanaa vaalenpunaista/- tai sinistä hankkia tulokaalle :). Tosin meillä tuota tavaraa jo siihen malliin, ettei kyllä kovin montaa vaatetta enää osteta...ihan vaan"hieman"olen innostunut näissä hankinnoissa ja sitten kun tutuiltakin tuli vielä isot kasat kaikkea tavaraa ja vaatetta :D!

Paapelo: meillä vähän sama meininki neuvolalääkärissä: nopeaa ja rutiininomaista. Jos haluaa jotakin ehtiä kysymään, niin varmaan syytä laittaa asiat paperille ja pommittaa ne lääkärille sitten ennen kun heitetään "pihalle" sieltä vastaanotolta :LOL: . Onko muuten mahdollista, ettei mulla ole kuin 2 neuvolälääkäriä koko raskaudessa? Tehdäänkö se synnytystapa-arvio kaikille? Ja mitä jos ei tehdä: mistä ne tietää mahtuuko vauva tulemaan... :eek:

Jaahas..jos sitä vaikka alkaisi koota itseään sen hammaslääkäri episodin jäljiltä ja keittäis vaikka kunnon kahvit...torstaina uusi hammaslääkäri eli kauaa tätä autuutta ilman kipua ei kestä...mutta lopputulos on pakko pitää mielessä: sen on pakko olla hyvä kun on niin pitkät hoidotkin =) . mulla on siis yhden hampaan paikoilleen siirtäminen tekeillä ja tänään irroitettiin viimeinen maitohammas suusta...heh...ihan hyvä: ehkä tän äitylin on jo aika luopua omista maitohampaistaan ja keskittyä sitten vauvelin maitohampaisiin kun sen aika on :LOL:

Kertokaahan kuulumisianne mammat =)!

~ Hugis ja Papu 21+3 ~ :heart:

...jestas kun tää aika rientää! Niin se vaan meni, että rakenneultraan asti aika tuntui matelevan, mutta nyt päivät kiitää sellaista kyytiä, että ei meinaa laskuissa pysyä mukana! :)

Hugis:

Joo itse ainakin esitän haastavat kysymykset suoraan neukkatädille...oikeasti noiden meidän lekurien artikulointi kyky rajoittuu latinaan :LOL:

Synnytystapa arviota ei tehdä kaikille. Siihen vaikuttaa ikä, mahdolliset rakenne erot normaaliin nähden, vauvan tarjonta ja arvioitu koko loppuvaiheessa (esim sokerivauvat ) ja äidin mahdollinen synnytyspelko sekä uudelleen synnyttäjillä edellisen synnytyksen/synnytyksien komplikaatiot.

Eli kun lääkäri tekee sisätutkimuksen hän yleensä tuntee samalla miten tilava lantion sisäosa on. Myös päältä päin voi arvioida suhteellisen suuntaa antavasti vauvan koon.
Se miten leveä tai kapea lantio on ulkoa päin katsottuna ei kerro vielä mitään lantion sisämitoista.

Myöskään tuo synnytystapa arvio ei ole kuin suuntaa antava, sillä se tehdään rv36+..siinä jos todetaan vauva olevan normaalikokoinen sillä hetkellä ei aleta miettimään mitään.
Siskolla todettiin vauvan olevan normi kokoinen, mutta niin vain poju kerrytti varastoja ja painoi sen 4210g ja oli 54cm.
Mutta hyvin mahtui, eikä repeämiäkään tullut yhtä 2mm nirhaumaa lukuunottamatta, tämä kiitos pidemmän ponnistusvaiheen...eli aina pitkä ponnistaminenkaan ei ole pahasta.

Kannattaa jutella neuvolassa asiasta jos pelottaa, mutta tosiaan tuo synnytystapa arvio on sellainen, että siihen ei pääse ilman pätevämpää syytä, pelkkä äidin pohdinta ei ole riittävä syy vaan sinun pitäisi olla pelkopotilas vähintäänkin.

Ja noista maitohampaista:
Ystävälläni oli 4 poskihammasta tai on siis vieläkin ja serkullani on edelleen (30v ) alaetuhampaat maitohampaita :D

Ja tosiaan tämä aika menee ihan naurettavan nopeasti.
Tuossa juuri katsoin annettuja neukka aikoja ja minulla on siis 2viikon päästä lääkäri ja siitä kuukausi on neuvola, sen jälkeen ollaankin rv30 ja se kolmas käynti onkin jo tuosta 2viikon päästä ja välikin sitten tiheneekin tuohon 2xkuussa....vaude vau!

tulipahan sepustusta taas :LOL:

paapelo+poju+Deri 23+2

Tsemppiä Hugoliina hammaslääkäri käyntien kanssa.. mä en oikee tykkää käydä hammaslääkärissä, mutta aina välillä on pakko.. :D

Täällä myös käyty neuvolassa tänään:
rv 18+0 (14+1)
RR 128/71 (136/78)
pissa puhdas (puhdas)
Hb 107 (124) jos alkaapi väsyttää enempi, niin rautaa pitääpi alkaa popsimaan..
paino +375g/viikko (-156g/viikko)
turvotus +/- (ei merkitty)
kohdunpohjankorkeus 16 (10)
lapsiveden määrä normaali
vaavin sydämen syke 143, liikkeet +

Ens viikolla rakenne ultra.. :)

TB 18+0 :heart: *POKS POKS*

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Synnytystapa arviota ei tehdä kaikille. Siihen vaikuttaa ikä, mahdolliset rakenne erot normaaliin nähden, vauvan tarjonta ja arvioitu koko loppuvaiheessa (esim sokerivauvat ) ja äidin mahdollinen synnytyspelko sekä uudelleen synnyttäjillä edellisen synnytyksen/synnytyksien komplikaatiot.

Eli kun lääkäri tekee sisätutkimuksen hän yleensä tuntee samalla miten tilava lantion sisäosa on. Myös päältä päin voi arvioida suhteellisen suuntaa antavasti vauvan koon.
Se miten leveä tai kapea lantio on ulkoa päin katsottuna ei kerro vielä mitään lantion sisämitoista.

Myöskään tuo synnytystapa arvio ei ole kuin suuntaa antava, sillä se tehdään rv36+..siinä jos todetaan vauva olevan normaalikokoinen sillä hetkellä ei aleta miettimään mitään.
Siskolla todettiin vauvan olevan normi kokoinen, mutta niin vain poju kerrytti varastoja ja painoi sen 4210g ja oli 54cm.
Mutta hyvin mahtui, eikä repeämiäkään tullut yhtä 2mm nirhaumaa lukuunottamatta, tämä kiitos pidemmän ponnistusvaiheen...eli aina pitkä ponnistaminenkaan ei ole pahasta.
Pakko kirjoittaa tuosta synnytystapa-arviosta kun just siitä lääkärin kanssa maanantaina juttelin. Mulle hieman sitä jo lupailtiin kun esikoinen oli isokokoinen syntyessään eikä ollut edes mikään sokerivauva. Lääkäri oli sitä mieltä että seuraavassa neuvolassa kolmen viikon päästä jos juttelis siitä omalle neuvolatädille niin sais sitten viimeisen lääkäriajan niin että tarvittaessa pääsen sitten tuohon synnytystapa-arvioon. Mä kyllä aion vaatia tuon arvion vaikka esikoinen syntyikin ihan normaalisti alateitse vaikka pieniä rajoituksia tuo isokokoisuus aiheuttikin mm epiduraalia oli mahdotonta laittaa kun en päässyt tarpeeksi kumaraan. Ötzkikin on nyt jo kuulemma viikoihin nähden "hyväkokoinen ja napakka vauva". Sitä sitten en tiedä mitä tarkoittaa kun lääkäri käsikopelolla sitä tunnusteli.

Onkos täällä vielä muita joilla ei vielä liitoskivut sen kummemmin vaivaa? Mulla ei oo toistaiseksi ollut mitään isompia liitoskipuja, jotain pientä kyllä muttei niin pahoja että esim liikkumista häiritsisivät. Toivottavasti eivät edes pahenisikaan tästä. Mulla oli ennen raskautta liikuntakyvyn täysin vievä issias ja se voisi aktivoitua myös jos nuo liitoskivut pahenee. Pidän peukut ja varpaat pystyssä tuon puolesta ettei pahenisi enää yhtään.

Olkkis ja Ötzki 27+5

Olkkis:

Kannattaa juu pyytää kunnon syyni. Ikävää olisi jos menisi hankalan kaavan kautta tällä kertaa...muistaakseni esikkosi syntyi oikeasti yliaikasena? Nyt ei varmaan päästetä yli, jos alkaa kokoarvio näyttämään suuria lukuja.

Minähän noista kipuiluista sanoin kärsiväni.
Nyt ne on itseasiassa hellittänyt, mikä on aika kummallista...tai esikosta kun alkoivat, niin myöskin viikko viikolta pahenivat.
En tiedä onko liikkuminen auttanut (sekään ei kyllä ole enään kovin tehokasta sellaista ) mutta häpyliitos ei tosiaan vaivaa, ellen ole istunut pitkää tovia paikkallaan. Lonkka yrittää vähän vihoitella ja ristiselkä, mutta eivät haittaa liikkumista.
Ihan aamusta voi olla vähän jäykkänä, mutta ei muuten haittaa.

Ja samaa toivon minäkin, että pysyisi sitten myös aisoissaan...en missään nimessä toivo niitä samoja kipuja esikon odotusajasta itselleni saatikka kenenkään muunkaan risaksi.

Ja nyt lepäämään...täällä minä vaan pyörin, kun väsy tulee ja sitten taas menee :headwall: :D

Paapelo: Juu... La oli 03.02.01 mutta neiti syntyi 17pv yli la:n. Tää on jättänyt minuun jonkinasteisen luottamuspulan kaikkia synnytyslääkäreitä kohtaan ja siitäkin kun neuvolalääkärin kanssa juttelin niin sanoi että vaikken menekään samaan synnytyssairaalaan (eli Jorviin) niin jos haluan niin loppuraskauteen tuon synnytystapa-arvion lisäksi pääsen kätilön juttusille jotta saan hieman tuota luottamusta takas.

O&Ö

Iltoja =) !

Meillä enää kaksi päivää 4D-ultraan...niin jännää :heart: ! Tänään oli neuvola ja kaikki muu kuten pitääkin, mutta painon muutos +600g/vko ...viimeksi kävin kuukausi takaperin...koko päivä meni ihan harakoille kun jäin tuota painon nousua vatvomaan- nyt siis kokonais-saldoa +5,2kg :headwall: - ei todella tarttis olla vielä näin paljoa :ashamed: ! Lopputulos pelottaa, sillä itseni tietäen kiloista on todella hankala päästä eroon. Nyt siis huomen aamusta alkaa uusi, terveellinen elämä =)! Jos jotakin hyvää, niin verenpaine oli todella hyvä 110/78 heti ensimmäisellä mittauksella (yleensä jännitän mittausta niin, että lukemat korkealla...) ja hemppa 133, vaikken ole rautaa ottanut kuin silloin tällöin satunnaisesti, max.muutaman kerran viikossa. Nyt Sain luvan ainakin toistaiseksi lopetta raudan napsimisen :). Sf-mitta oli 19 ja meni keskikäyrällä- leikkimielisen syntymäpainoarvioin neuvolan tätsy antoi 3500g :).

Synnytystapa-arviosta: meillä se tehdään kuulemma lähes kaikille, tänään selvisi sekin neuvolassa :)! Sain tänään myös kelan paperit ja reippaana tyttönä kävin ne jo täytettynä kelaan palauttamassa...nyt vaan äippäpakkausta odotellen :whistle: :D ! Ja vaikka aiemmin vaahtosin, että meillä ei ole kuin 2 neuvolalääkäriä, niin sekin osoittautui vääräksi tiedoksi ja niitä on yhteensä 3 kertaa =)

Meillä pikkuinen melskaa niin kovin pitkin päivää, että mietin jo ehtiikö hää lainkaan levätä :LOL: , potkut tuntuvat nyt masun ulkopuolellekin selvästi ja mies on tästä aivan täpinöissään :heart: !

Liitoskivuista oli puhetta ja mulla niitä on ollut satunnaisesti ja joskus melko kipeitäkin, mutta eivät juurikana ole elämää häirinneet kun vielä tosiaan sen verran harvakseltaan niistä kärsin.

Nyt unet kutsuu katselemaan, hyvää yötä kaikki :wave: !

~ Hugis ja Papu 22+3 ~

Minulla oli myös aikaseen muistaakseni juurikin rv19+3 r-ultra ja kaikki tarvittava saatiin hyvin mitattua...tosin vastasikin sitten 3pv vanhempaa, eli sehän jo tekee paljon noiden rakenteiden näkymiseen.

hugis:
Elä suotta murehdi vielä tuota painoa...ainakin minun korvaan kuulostaa tuo luku ihan keskiverrolta. Yleensä puolessa välissä painon nousu on suurempaa ja vastaavasti lopussa hitaampaa...tämäkin tietysti tapauskohtaista =)

Ja tuo leikkimielinen painoarviokin on juuri keskiverto...tulisikos teillekkin sitten käyrien mukainen nassukka...meidän poikahan se menee juuri tasantarkkaan käyrän mukaan ja neuvola täti jaksaa sille naureskella :D

Mennään ostamaan minulle uusi puhelin...pudotin eilen vahingossa vesilasiini sen :ashamed: :LOL:
Aika mahtava sihti täytyy sanoa :D
No kyllä se jotenkuten vieä toimisi, mutta koska minut pitää saada kiinni ja minun pitää pystyä soittamaan aina kun on tarve, niin en viitsi jättää tuon uitetun puhelimen varaan...joo olen ehkä hiukan neuroottinen, kun ajattelen että koskaan ei voi tietää milloin sattuu ja tapahtuu...mutta tämä ajatus malli on osoittanut tarpeellisuuden jo pari kertaa tänä vuonna.

Eli uusi puhelin vain käyttöön :D

Joten häippäsen laittamaan itseäni lähtö kuntoiseksi...tämän takkutukan selvittelyyn kun kuluu ikuisuus :LOL:

paapelo+poju+Deri 24+3

olkkis niin.. tuon ajan sain rakenne ultraan ku soitin ja ajan varasin synnäriltä.. :O toivottavasti kaik näkyy vaan.. np-ultraskin kävin jo rv 10+3, siinä samalla siis veriseula jonka takia niin aikasin..

paapelo toivottavasti löydät mieleisen puhelimen.. :)

hugis kiva että neuvolassa kaik hyvin.. ja kyl minustakin tuo painon nousu kuullostaa normaalilta.. :) ja kiva juttu että onki enempi lääkärikäyntejä mitä luulit.. :)

TB 19+1

no niin.. rakenne ultrassa käyty ja kaikki niin kuin pitikin, löyty kädet ja jalat,sydämen kammiot jne.. sukupuolta emme tiedä, saa olla arvoitus loppuun saakka.. pari kuvaa saatiin myös.. pikkuinen vastasi viikkoja 19+0, vaikka menkkojen mukaan 19+3.. ja istukka olikin takaseinämässä.. et kaiketi ne on ollu liikkeitä ne tökkäykset mtä oon tuntenu.. :/

TB 19+3 (19+0)

Yhteistyössä