Masupallerot syksy/talvi -09 - talvi/kevät -10

Niiz Mie kävin yksityisellä tossa ultrassa, tuntui vaan siltä etten jaksa enään kuukautta odottaa! Se jäi kotkassa maksamaan 100 euroa kelakorvauksen jälkeen.
Oli kyllä sen arvosta, sain kaks kuvaakin ja kuulin sydämmen lyönnit.
Meillä täällä ei kuulu normaaliin raskauteen kuin kaksi ultraa keskussairaalalla.

Kyllä se neuvolassa käyntikin selkeytti tosi paljon kaikkea, ja kyselin tosi tyhmiä kysymyksiä. Kuulemma liian tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. :)

Vähän harmittaa ku oli niin mukava se "neuvolan-täti" ja sit se jää heti äitiyslomalle.
Kyl se sit siihin totes että ku on näin pien paikka kunta ja lapset syntyy samanavuonna, niin nähään sitten lasten vanhempain-illassa viimeistään. :saint: :LOL:

jenninho+masukas 8+2

jenninho:lle onnea kovasti ihanista ultrakuulumisista :heart: ! Muistan niin tuoreena vielä tuon tunteen...meillä lääkäri oli varhaisultrassa vielä n. 15min myöhässä ja olin aivan hermoraunio...jokainen minuutti lisää tuntui tunnilta :LOL:! Tuosta ultran hinnasta: Asutaan samassa kaupungissa ja kävin myöskin yksityisellä ja maksoin ultrasta 115e korvausten jälkeen- myöhemmin huomasin, että olisi ollut halvempi toisaalla :headwall:! Tosin oli kyllä joka sentin arvoista nähdä, pienen sydämen läpätys eli eipä tuo hinta jäänyt harmittamaan loppupelissä lainkaan =)

Neuvolassa kaikki hyvin: Hemoglobiini oli noussut 130 ja painoa tullut lisää "vain" viikkovauhdilla 200g - sain oikein kehut neuvolan tädiltä joka oli oikein kannustava muutenkin tällä kertaa :D. Verenpainetta mitattiin useampaan kertaan, mulla kun tuppaa hieman tuo jännitys mittaustilanteessa nostamaan sitä. Viimeinen mittaus antoi tuloksen 89/113. Kotona kuitenkin seuraan painetta eli enpä tuosta huolestu, vaikka alapaine olikin noin korkea neuvolan mittauksessa.

Hugis ja papu 18+4

Hugoliina Meilläkin oli myöhässä ainakii 15 minuuttia, ja oikeesti tuntu siltä et saan sydärin. Ihan hirveä tunne. Ei muakaan hirveesti toi hinta häirinny, en ois millään pystyny enää olemaan neljää viikkoa tietämättä että masukilla on kaikki hyvin. Nyt on kuitenkin vähän rauhallisempi olo.

Heh kivasti alko aamu, kun miehen yhtiökumppani kertoi meille että hän ja vaimonsa saa vauvan joulukuussa... mehän oltiin ajateltu ettei kelleen kerrota vielä enne ku 12vk on täynnä, mut nyt oli pakko ku se ihmetteli et mitä me virnuillaan.
Ihanaa! Masukki saa heti yhen kaverin
Ne oli kans eilen käyny ekassa ultrassa ja kaikki oli hyvin.

Nyt kun ite vielä pystyisi vähän rentoutumaan ja nauttimaan tästä raskaudesta.. kokoajan vaan miettii että mitäs jos sitä ja mitä jos tätä... hermothan tässä vaa menee. En varmaan lopeta hermoilua ennen ku masukas syntyy ja näen että kaikki on hyvin.

Jenninho+masukas 8+3

Minulla myös ongelmana tuo terkkari jännitys...vaikka en siis itse neuvolaa jännitä tms. mutta kun se mittari siihen naaman eteen lyödään, niin alan jännittäämään, että mitä se näyttää :LOL:

Äitini luona katsastin sitten tilanteen ja paineet oli 80/90 :eek: Hmmmm...salmiakkia, ei ihme että noustessa taas huippaa :ashamed:

Nyt on taas mentävä, mennään tenavatupaan pojan kanssa :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 20+4

Moikka moi. :flower:

Täällä kaikki kulkee samaa rataa, ei uusia tuntemuksia, etoo ja vässää ja välillä viiltelee masuu.

Menispä aika nopeemmin... :ashamed:

url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2851]
[/url]

moikka!Onpas vähän jääny tää kirjottelu tänne..tai no myönnän et olen enempi kirjotellu tuonne kuukausiketjuun :ashamed: mut kyl mä tännekin kirjottelen ku pääsis nyt sinne ekaan neuvolaan ja ultraan.. :D olis jotain uutta kerrottavaakin.. :D väsymys tuntuu taas painavan..huonoo oloo ei ihme kyllä ole ollu hirveesti vaik tänään on todella huonosti tullu syötyä..mut muutamat itkut olen tirauttanu kyl tänään..varmaan johtuu väsymyksestäkin tää mun itkeminen..tahtois nukkuu,mut ku ei vaan saa sit unta..nyt mies lähti vielä tytön kans ulos et saan ottaa rennosti mut no joo..täällä mä koneella hengailen.. :LOL:

kirjottelen taas paremmin ku ajatukset harhailee jossain ihan muualla taas.. :D

ai niin viikot poksuu tänään.. :D

Moikka moi kaikille! jenninho kyllä se aika alkaa nopeammin rullaamaan kun se ensimmäinen kokannes on taitettu ja pääsee "varmemmille" vesille =), mustakin tuntui tuo ensimmäinen 13 viikkoa ihan törkeän pitkältä odottelulta, mutta kyllä tämä aika on nyt mennyt huomattavasti joutuisammin :). Tosin edelleen hiukan matelee: rakenne ultra vielä edessä eli se jännittää...Meillä tosiaan ultra tulossa kesäkuun ekalla viikolla ... Mitään muuta kummempaa ei meidän rauhaan kuulu ja nyt sanon hetkeksi heipat palstalle: viikon loma auringossa odottaa: lomasääksi luvattu 30-33c koko viikolle B) ! Heippa siis ja palaan viikon kuluttua kertomaan rakenneultra kuulumiset :wave: !

~Hugis ja Papu 19+2~

Heippa taas kaikille ! Onpa ollu rankka viikonloppu, eilinen päivä meni juhlijoita kuskatessa, tonne aamuneljään saakka, tää päivä onki sit menny nukkuessa, puol yheltä heräsin yöunilta, sitte kolmesta viiteen päikkärit, ja kohtpuoliin vois lähtä yöunille taas. :p Näköjään se väsymys alkaa nyt iskee todenteolla, ei tähän asti ihan näin pahaa oo ollu, mut nyt vois vaan nukkua ja nukkua. Sit tänää on ollu lisäks viel jotenki tosi ahistavan tukala olo, joka paikkaa kolottaa, päästä varpaisiin, en tiiä mitähän tää nyt sit on. Mahan juilimiset on melkeen loppunu, välillä vaan yskiessä tai aivastaessa repäsee tuolta alavattasta. taas pelottaa että onkohan kaikki hyvin. kai sentään, on vaan niin outoa.
- no just. kissaki rupes just oksentaa tossa vieressä, just kerkesin työntää sen alas sohvalta ettei siihen pulauttanu -

Sit mä tosiaan itkeskelen koko ajan, jouduin siirtää neuvola-aikaa, olis ollu jo ens tiistaina, mut töiden takii en pääsekään, ni sit seuraava aika meni melkee kahen viikon päähän. 5.6 vasta, ni herttinen sentää ku sen takia joutu pillittää taas. Ja tuo mies on ihan ihmeissää näitten mun kohtausten kans, tänää sai mut itkemää ku olis halunnu lähtä lenkille ja mä en jaksanu. :D Joku ( ? ) puhu myös niistä itkupotkuraivokohtauksista, tääl vähä samaa havaittavissa, ei just tarvi montaa väärää sanaa ton miehen sanoo ku ärähtelen, v****taa jo itteeki olla tällänen.. :/

Niin ja , jos tää tästä raskaudesta johtuu ni antaa tulla vaan, oon ennen ollu aivan käsittämätön suklaan mussuttaja, nyt ei oo pariin viikkoon voinu ajatellakaa suklaata, eikä juuri mitään muutakaa makeeta. jei !! :D

Mukavaa uuden viikon alkua kaikille jo valmiiks tältä illalta !!
Hugoliinalle mukavat lomat ! Hentsulle ja Jenninholle onnea poksuista!
Täälläkin toivois että menis aika vähän nopeemmin..ainakin sen kuutisen viikkoa äkkiä jooko..

Niiz ja pallero 6+0 POKS !! :D

Onnea poksusta =)

Täällä ollut ulkoilu päivä tänään. Lähdettiin puoliltapäivin ensin leikkipuistoon. Siellä poika leikki ikäsensä englantilaispojan kanssa hiekkalaatikolla onnellisena yli tunnin, sitten keinuttiin ja taas laatikolle. Kotiin kun päästiin oli poika niin täynnä hiekkaa...kengistä ja taskuista tuli saaliiksi varmaan puoli rikkalapiollista :LOL:
Sitten syötiin, poika nukkui. Kun heräsi, syötiin taas ja lähdettiin taas ulos ja oltiin 3h ja tultiin siis tuossa kahdeksan kieppeillä. Iltapala nassuun ja yöunille, kun oli jo niin kiukkuinen :D

Tässä juuri nautiskelin yhden Snicckersin ja johan alkoi hulina mahassa...kauhea piehtarointi ja heittää ihan häränpyllyä täällä :LOL: Maha suorastaan välillä pomppii :D

Ostettiin tuossa eilen sohva...oli niin upea ja tarjouksessakin, että eihän sitä voinut jättää sinne...mistäkö rahat moiseen...no äiti on himoinnut näitä meidän sohvia jo ties miten kauan ja hälle myytiin vanhat, joten ei jää paljoakaan maksettavaa uudesta :D Hyvät kaupat ettenkö sanoisi =)
Ensiviikolla viimeistään pitäisi tulla...hii, en malta odottaa.

Ja kohta pääsee laittamaan vauvan kamppeitakin.
Ensin tässä on mökkeilyt ja kukkien laitot välissä, sitten siitä vielä pari viikkoa ja saan aloittaa :D

Nyt poistun taas takavasemmalle :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+2

hei hugis hauskaa matkaa sulle..nauttikaa lämmöstä jne. :D

Toisille poksujille onnittelut myös täältä..

TBlläkin jo rv16 wau...et sä ole ku kaks kuukautta edellä.. :D tasan... :)

Niiz mulla kans noita itkukohtauksia tulee ihan mistä vaan.Ei tarvi paljoo sanoo ku itku tulee.. :) siis apua..onneks töissä olen välttynyt noilta itkukohtauksilta..siellä kyl muutenkin unohtaa sen et on raskaana. :)

Torstaina olis sit eka neuvola..iik..aloin vaan miettimään ku en tajunnut sillon kysyä siltä tädiltä et ku mun täytys ottaa likka mukaan sinne neuvolaan..ei kai se haittaa??!!Osaaks joku sanoo?Mä tajusin sen vasta sit ku olin jo varannu ajan et sehän täytyy ottaa mukaan.

Tänään vähän olin turhan innokas töissä nosteleen kaikkee painavaa..ehkä täytys ottaa hiukan rauhallisemmin..ihan vaan vastasuuden varalta..kyllä viime raskaudessakin nostelin vielä ihan viimesilläni,mut mun toimenkuva on pikkasen muuttunu niiltä ajoilta..

Täällä etova olo alkanu meneen ohi..jos ei ole muistanut syödä ni iskee vaan hirvee nälkä.. :D oikein maha kurisee..huutaa oikein.. :LOL:

mut eipä tänne sen ihmeempiä..tuun sit kertoilemaan ekat neuvolakuulumiset torstaina viimeistään.

Hentsu:
Saa lapset ottaa mukaan neuvolaan, vaikka joka kerta, se ei ole este millekkään. Meidänkin neuvola täti aina kysyy, että enkös taaskaan ottanut hurmuria mukaan :D Itselle vaan mukavampi mennä ihan itsekseen, kun mummolle saan aina pojan hoitoon, jos mies ei juuri silloin ole kotona...saa keskittyä vain itseensä ;) Tapa se tämäkin ottaa OMAA aikaa :D

Ja otahan rauhallisesti, tai muista ainakin nostelun perus sääntö, ei suoralle selälle vaan ensin jaloilla sitten vasta muulla kropalla =)

Nyt öitä, siskon poika tulee aamulla pariksi tunniksi hoitoon, sisko menee koklaamaan onneaan joskos pääsisi kellosepän koulutukseen =)

paapelo juu no hyvä sitten..meinas stressi pukata ku tajusin et enhän mä sitä neitiä saa mihinkään ihan tosta noin vaan ja mieskin halus tulla mukaan ku ensimmäinen lapsi sille.. :)
ja noista nosteluista et mä olen aina tehny niin et ensin jaloilla jne. koska mulla toi selkä on vaivannu jo muutaman vuoden muutenkin et se ei ole muutenkaan kunnossa ja silti teen tollasta "raskasta" hommaa..no mä tiedän kun työkaverit saa tietää mun raskaudesta ne ei anna mun nostella mitään..mut minä olen niin jääräpää et nostelen niin kauan ku se tuntuu hyvältä.. :D
nyt jatkamaan ruoanlaittoo..maha huutaa.. :D

Moikka kaikille! :wave:

Kauheesti taas tullut juttua kun en oo perjantain jälkeen koneelle asti päässyt.

Täällä on vasymys iskenyt oikeen tosi teolla, tuntuu ettei kokopäivässä herää ollenkaan. :ashamed:
Mahaakin turvottaa tosi ikävästi ja ilmaa tulee oikee tosi teolla... miestä hiukan nauratti aamulla kun enne en oo piereskelly ikinä sen kuullen ja muutenkin tosi vähän, niin aamulla venyttelin aamukahvi pöydässä ja samalla tuli ihan kamalan kuulonen töräys. :LOL: :LOL:

Hmm mitäs muuta mulla oli.. hitto ku lyö taas tyhjää, oli vaikka mitä kerrottavaa.
Ainii oltii mökillä sunnuntaina ja mua puri polven yäpuolelta kusiainen, oon oolut ennenki yliherkkä kaikille ötököille, mutta voiko raskaus pahentaa sitä? Nyt nimittäin se tuli ihan punaseksi varmaan kolmen sentin alueelta ja sitten turpos vielä reilummin. Tää miettii kuumeisesti et pitäskö sitä käydä näyttämässä lääkärille ku on vieläkii tommonen!?

jenninho:
Raskaus saattaa joskus pahentaa allergioita tai vastaavasti lieventää, esim. siitepölyallergiat saattaa lieventyä.
Jos näyttää pahalta, eikä tänäänkään lievity niin käy terkkarilla näyttämässä tai soita neuvolaan, josko voisit laittaa siihen kortisoni voidetta. Se kun on vain pakalliselle alueelle ja tosi pienet määrät kyseessä, niin ei pitäisi olla mitään haittaa. Ainakin äitini sai sitä käyttää, kun oli raskaana, hän on erittäin yliherkkä kaikille pistiäisille ja yksi hyttysen pistokin saa aikaan järkyttävän paukaman :/
Ja nuo ilmavaivat vaivasi minuakin alussa...nyt ei poikkea normaalista...synnytyksen jälkeen taas pahenee, kun pitää syödä tuplasti kuituja, jotta maha toimii :LOL:

Lähdetään pojan kanssa ulos kohta. Piti mennä perhekahvilaan, mutta jääkin väliin kun sekä sisko että ystävä joutui perumaan...höh, noh, kohta aukeaa leikkipuiston kesätoiminta, tai maanantaina alkaa, joten ei hätää :D

Loppuviikolle oli luvattu aivan mahtavaa säätä, hellettäkin oikein ja mökille mennään tähän aika lähelle...mahtavaa, kunpa vaan pysyisikin tuossa ennusteessa :D

paapelo+poju+Tiuhti 21+4

neuvolakuulumisia!!!

Tänään tos aamusella käytiin tosiaan neuvolassa.Siis mun mielestä ihan turha käynti.Tuntu vaan et kertokaa jotain uutta. :D siellä oli joku opiskelijakin joka ei osannu edes hemoglobiinia ottaa sormen päästä..meinasin alkaa opastaan sitä ku pisti ja yritti saada verta :LOL: sen verran useesti otettu hemppari et kyl mä tiedän mistä se otetaan vaik ei muuten mitään koulutusta ole asiasta :LOL: Ja tän painon takia joudun siihen pirun sokerirasituskokeeseen :kieh: verenpaineet oli ok 124/76,hb 129,pissanäytteen joudun viemään labraan kun siinä oli jotain häikkää..eipä ole eka kerta kun saan kiikutella pissapurkkia labraan..viime raskaudessa se tuli tutuksi.. :D

seuraavaks olis sit lääkärineuvola heinäkuussa :) ultraa mun täytyy ite soitella ku ei ne saanu mulle edes sitä varattua.Ja la muuttu 6.1.10 mut mä en oikein voi siihen uskoo..kun ne laski sen et mun kierto olis ollu 28 eikä 31 niinku se on.no ultraa odotellessa.

juu mut mä lähen kiehumaan nyt johonkin..siis ottaa niin päähän enkä edes tiedä miks..

Sain varattua sen ultrankin eli 16.6. :heart: meni kyl aika aikaselle mut on vähän kortilla noi ajat täällä Tampereella.Sano soittavansa jos aikoja vapautuu myöhemmin.Nyt on hyvä mieli kun sai sen ultran varattua. :D

Hentsu:
Joo tuo eka neukka aika on niin plaah, jos eivät mitään muuta höpise, kuin miten raskaus etenee jne.
Onnekseni minulla on hyvä neukka täti, joka kyselee kaikkea muutakin ja kertoilee raskaudesta myös sellaisia juttuja mitä seuraavien raskauksien aikana tulee mahdollisesti uutta. Kuten aikaisemmat harkkari supistukset mahdollinen aukiolo kohdunsuulla kun vähänaikaa edellisestä synnytyksestä ja myös kyseli miten esikon synnytys ylipäänsä meni omasta mielestä jne. Eli ei sen kummemmin lähtenyt kertailemaan mitään jo ennestään tuttuja juttuja ellen halunnut, mutta silti siinä reissussa meni silloin 1h, kun pölistiin niitä näitä :D

Speeder täällä taas ollut varsinainen keljuilija tänään. Tunkenut ja venytellyt oikein sydämensä kyllyydestä samassa paikassa niin, että vasenpuoli mahasta aivan painamisen arka :whistle:
Aikun ihanata :kieh:
Alkaa taas hissukseen täällä omassa pienessä kropassa loppua mahalta tila kesken ja kunnes sitten alkaa työntyä sen vuoksi ulospäin, on elo ikävää, mitä tulee näihin vauvan voimainnäytöksiin :D
Onneksi maha on jo selkeästi pinkeä ja topakka, joten eiköhän se pian ala työntyä ihan kunnolla ulos tuolta lantiosta...se taasen tietää taas ikäviä lihas kiinnikkeiden venymis kipuja, jotka tuntuvat siltä, kuin joku vetäisi ihoa kiristys hihnalla kahteen eri suuntaa...hiphei :LOL:

Huomenna tulee sohva...antoipa oikein ihanan aikavälin...klo11-15 välillä...no, minä en kokopäivää ehdi kotona olla, joten vuorotellaan miehen kanssa aamupäivä ja tuo alkuiltapäivä kotona.
Sitten ehkä lähdetään jo huomenna mökille...tai jos ei vielä ehdi huomenna niin sitten lauantaina heti aamupäivästä...aah, maiseman vaihdos tulee tarpeeseen :)

paapelo+poju+Speeder 21+5

POKS POKS 17+0 :D

Pari yötä menny tuskaillessa, ku jalat krampannu.. ensin vasen ja sit oikee.. :( ei kiva, nyt on molemmat pohkeet kipeet.. satunnaisesti päätä särkeny hiukan.. muuten olo hyvä ja masukin alkaa näkymään pikku hiljaa.. :D

Mitäs teille muille kuuluupi? :)

TB 17+0 :heart:

moikka!

Tänne ei ihmeempiä..tuntuu et oireetkin kadonneet johonkin..varmaan tyyntä myrskyn edellä :LOL: tai no pientä nippailua alavatsassa,mut siihen se on nyt jääny.

Mä tässä pähkäilen et miten ihmeessä mä ehdin viemään pissanäytteitä labraan ja pitäs niissä verikokeissakin käydä..ja ultraan aikaa VAAN kaks viikkoo..

Mä tuossa aloin myös miettimään ku en saa millään päähän edellisestä raskaudesta et mitä siellä lääkärineuvolassa tehdään?olis kuukauden päästä se aika.

ihanaa TB kun sulla masu alkaa jo näkymään.Toi ei kyl ole kivaa et jalat kramppaa..Niin ja onnittelut poksuista.. :D

Mua inhottaa kun jos yöllä herään vessaan ni sit sen jälkeen vaan pyörin sängyssä ja uni ei tule. :kieh: siis raivostuttavaa..

mut joo,taidan painua pehkuihin kun ei tosiaan viime yönä tullu paljon nukuttua..

Hentsu ja masuasukki rv8+2

Yhteistyössä