Masupallerot syksy/talvi -09 - talvi/kevät -10

paapelo

Ens keskiviikkona on np-ultra, jännittää ihan sairaasti.. Mutta uskon että kaikki on hyvin! =)
Kuviakaan ei ole vielä, tolloin np-ultrassa saa sitte sen ensimmäisen kuvankin :heart: jota mä oon odottanu niiiiiin pitkään.

Lääkärissä käytiin eilen ja paino oli tippunu n. kuukaudessa 2kg! Johtunee varmaan siitä että edellinen punnitus oli pian joulun jälkeen. Vaikka ruoka on kyllä maistunut tammikuun ajan hyvin :D Pahalta ololta oon onneksi välttynyt, olo on kuin ei olisikaan raskaana.. On saanut mennä kuinka itse tahtoo eikä jäädä koti nurkkiin olemaan.
 
Tämä mamma elelee Helsingissä :D

Kokkailen juuri kalasoppaa, joskos sitä saisin nieltyä alas :p
Pissillä saa ravata jatkuvasti, jos ei mene tulee kramppeja mahaan ja sitten loppuu kun on jälleen käynyt...ei siis mitään kivuliaita kramppeja vaan semmoisia, kuin olisi pidätellyt tuntitolkulla kuplaotsassa, vaikka todellisuudessa edellisestä käynnistä olisi kulunut vajaa tunti :LOL:
Maha toimii muutenkin yliaktiivisesti... :ashamed: Noh, parempi niin kuin että jämähtää, tai ainakin muistan esikosta sen tuskan kun kirosin että miten hemmetissä sitä saa yli kolmekiloisen ulos jos ei tätäkään :LOL:

Mies tuossa mietiskeli hassua sattumaa...ensin hän sai myöhäisen synttärilahjan viime helmikuussa kun poika syntyi, hänellä siis synttärit helmikuussa myös ja nyt jos kaikki sujuu hyvin niin minäkin saan synttärilahjan lokakuussa, jolloin minulla on synttärit...olisikohan kolmas lapsi sitten joskus mahdollisesti yhteinen joululahja :D
Ja semmoisenkin jatkumon huomasi, että kun aloitti työt toissavuonna uudessa paikassa, olin raskaana ja taas kun jatkui keväällä oli poika syntynyt, nyt taas kun aloittaa keväällä olen raskaana ja kun aloittaa sitten jälleen keväällä niin olisi lapsi syntynt :D
Mies siis on kausittain töissä ja puuhaa tai kouluttautuu uusiin aloihin väliajalla =)
 
olette tietämättä laskeneet toisillenne synttäri lahjat =) =)

jossain tutkimuksessa on selvittetty että loppu syksystä ja alku talvena syntyneet lapset ovat pidempiä ja voimakkaampia. Meillä ei kyllä pidä paikkaansa :D :whistle:
 
Jaahas...no enpä tiedä pituudesta...itse olen 156cm ja mieskin sen perus miehen mitan käsittävä 170cm, joten... :D
Poika kyllä on aika itseppäinen ollut kaikessa...ei suostunut enään parinkuukauden iässä makaamaan vaan häntä piti köllöttää pystyasennossa, jotta näki ympärilleen ja alkoi tanssia seisten tuettuna sylissä tuosta parin viikon päästä...pituudesta en sitten menisi vannomaan meidän pituuksia ajatellen :LOL:

Taaskaan en onnistunut syömään kunnolla lämmintä ateriaa...sain liemen ja leivän alas, mutta kaikki muu keitosta sitten menikin hukkaan...tai mies ne siitä söi jos tarkkoja ollaan :D

Kaipa tämä tästä, kun ei ole edes huono olo, mutta ei vain maistu...ei se Tiuhti siellä kovinkauaa voi elellä pienellä rasvavarastollani, niin pakko hänen on suoda minun syövän, taitaa olla nirso :D

 
Heippa vaan, tänään kävin varhaisultrassa ja siellä se pienen sydän sykki kiivaasti :heart: :heart:
Olo on helpottunut ja onnellinen:) La tuli 28.09 eli vähän myöhemmin, nyt siis menkkojen ja koon mukaan.
Kaikki oli siis kaikin puolin kunnossa, hih:)

Eipä tässä muuta kuin täytyy pistää maateen jos vähän helpottais taas tähän pahaan oloon..

Inka 6+4 :heart: :heart:
 
Huomenta kaikki :wave: !

Pääsenko mukaan pinoon, vaikka kovin alussa vielä raskaus onkin? Tänä aamuna näytti cb:n testi selkeän plussa, viikkoja 4+1 , esikoisen laskettuaika 15.10 :heart: ! Onnesta olemme molemmat miehen kanssa sekaisin...voi kunpa kaikki menis hyvin :heart: :heart: :heart: ! Teen vielä varmistustestejä varmaan sata ennen kun uskon tämän todeksi :LOL:
 
HUGISS!!!! :wave:
Tottakai saat tulla mukaan...ihanaa, paljon tulee syysvaaveja :D
Tee vaan niin monta testiä ku kukkaro antaa periksi :D Mutta oli tuo sinun testisi kyllä niin selkeä jo nyttenkin :heart:

inka85:
ihanaa että siellä pikkuinen oli voimissaan ja kaikki muutenkin hyvin :heart:
tyttöselle toivon myös ihanaa ultrahetkeä, se on kyllä niin mahtava kokemus nähdä oma lapsi mahassa möllimässä, tulee ihan tippalinsiin kun ajattelenkin :'( :D

Hmmm...minua kovasti ihmetuttää nämä elohiirentapaiset juuri kohdun kohdalla...siis uskon kyllä etä ovat elohiiriä, mutta välillä on niin voimakkaita, että koko pieni mahavararenkaanikin tärähtelee :LOL:
Ne muistuttaa niin kovasti potkuja, mutta tiedän ettei näillä viikoilla edes 6 lapsen äiti tuntisi mitään, se olisikin aika mahtavaa :D

 
Itse teen niin ,että menen tuonne ja menen omille sivuilleni...sitten valitsen kohdan raskauslaskuri...tuo oma tickerisi tulee sitten näkyviin ja sen alla on kaksi koodi teksti palkkia...alimmassa on lausekkeiden edessä kirjaimet URL ja myös lopussa...mustamaalaan koko teksti rykelmän ja painan hiiren oikeaa painiketta ja valitsen kohdan kopioi.
Palaan tälle sivulle ja kun olen kirjoittanut tekstini painana taas oikeaa hiiren painiketta ja valitsen liitä.

Tämän jälkeen sama koodikirjoitus on tässä kirjoitus sarakkeessa ja sitten vain lähetän ja voila, se on siinä :D

Eli:
mustamaalaa kuvakoodikirjoitus (alussa+lopussa sana URL )
paina hiiren oikeaa painiketta ja valitse kopioi
liitä kuvakoodi tekstikenttään painamalla taas hiiren oikeaa painiketta ja valitse liitä

Tuli taas tuohon sepustettua niin pitkästi että hullukin nukahtaa :LOL:
 
Hei vain :wave:
Aah...parintunnin päästä olisi sauna...heitin jo öljyhoidon päähän muhimaan, kun tuntuu, että päänahka kohta hilseilee pois :ashamed: Karseaa!

Kaikki hajut hyökkää nenään, yök...joku haju velloo kokoajan nenässä, mutta en kyllä löydä lähdetttä...keittiössä se iskee nenään, mutta olen jo kuurannut kaikki mahdolliset paikat ja etsinyt jopa patterien välistä, mutta ei mitään :headwall:
NOH..tuleepahan siivottua samalla oikein perusteellisesti :D

Jes...6+0 tänään ja seitsemäs raskausviikko alkaa...jotenkin sitä edelleen menee ihan sekaisin kun se lasketaan noin, mutta loogistahan se on, että nyt on 6 viikkoa jo takana ja seitsemättä kuljetaan hitaasti, mutta varmasti :D
Vielä pitäisi n.5-6 viikkoa saada pimitettyä raskautta sukulaisilta...ystäville kerrotaan sitten varmaan vähän myöhemmin, paitsi tietysti kerron varmaan sähköpostin välityksellä ensimmäisenä parhaalle ystävälleni, hän sitten varmaan hoitaakin tohkeissaan muille kertomisen :LOL: Ei osaa tohkeissaan olla suu supussa, ellei sitä erikseen pyydä :D

Toivottavasti saisin sen nt-ultran viimeistään siihen rv12:ta...pakkohan se on...jos oikein kaunnisti pyydän :LOL:
 
Tänäänkin vielä ollut ihan epäuskoinen olo, että voiko tämä olla totta! On niin onnellinen fiilis, että voi toivottavasti pieni papunen pysyy matkassa mukana :heart:

Nälkä on ihan kamala koko ajan, vaikka juuri olisin syönyt, niin 10min ja taas maha kurisee "tyhjyyttään"...ja jos en syö mitään niin etoo niin kamalasti, ettei mitään rajaa. Banaani ja omena pitää aika hyvin etomisen loitolla, mutta nytkin kun olen töissä, niin on kyllä vaikea käydä koko ajan jotain närkkimässä :p

Huomena teen vielä varmistustestin, jotta saan taas hieman konkretisoitua tätä asiaa itselleni :heart:...ei tätä meinaa uskoa todeksi sitten millään, ei minä eikä mies, molemmat ollaan ihan onnesta soikeina&sekaisin :heart:!

Nyt viikonlopun aika kiirusta, mutta palaan viimeistään maanantaina kertomaan kuulumisia ja lukemaan myös teidän juttunne joita en oikein ole vielä ehtinyt ajatuksella lukea!

Ihanaa viikonloppua mamit! :heart:

Hugis ja papu 4+2

 
Tuo nälkä on kyllä kamala asia vaikka olisi juuri ahtanut mahansa täyteen...tosin itsellä se alkaa olla jo hiljalleen takana päin, siis se JATKUVA nälkä, mutta yhä saattaa pamahtaa tyhjyys ihan yllättäen vatsaan ja sitten on saatava pikaisesti jotain suuhun ja banaani on yleensä se nopein...voikun pysyisikin tuolla hedelmä linjalla...pojasta en muuta olisi halunnut syödä kuin kaappikylmää ananas murskaa, jos ei ollut iski itku :LOL:

paapelo + poju + Tiuhti 6+0
 
Jaahas...en sitten malttanut pysyä poissa tämän kauempaa :LOL: ! Mies lähti kaverinsa kanssa kahvittelemaan ja minä täällä hulluna kahlaan netin vauva-juttuja lävitse :whistle: !
Me asutaan Kotkassa...meidän pieni perhe :heart: : minä, mies, 2 kissaa ja papunen 4+2 ;)!

Meillä tämä vaitiolo ei kestänyt ensimmäistä iltaa pidemmälle vaikka vakaa tarkoitus olikin säilyttää salaisuus aina sinne 12 viikolle saakka :ashamed: ...ollaan vaan molemmat niin onnea ja iloa pullollaan, että lähin perhe (ja muutamat parhaat ystävät...) sai sitten eilen tiedon positiivisesta testistä :)...ja onhan se kiva kun voidaan yhdessä ihmetellä ja odotella...ja ihmiset joille kerrottiin, todettiin yhteisstuumin sellaisiksi ihmisiksi, että jos kaikki ei menekkään hyvin, niin jokainen heistä osaa asiaan suhtautua oikealla, asian vaatimalla tavalla. Ja tietysti minä heti kuvittelemaan, että nyt kun kerrottiin asiasta, niin huono karma tulee... :ashamed: ...toivottavasti ei kuitenkaan! Nyt jo tuntuu, että rakastan omaa masuani ja pienen pientä alkua siellä ihan täysillä :heart:

Tämä mahan ja nivusten juilinta on ärsyttävää välillä, mutta toisaalta olen tyytyväinen kun jotakin tuntuu...muuten sitten miettisin, että ollakko vaiko ei ;). Toivoisin niin 12 viikon kuluvan vauhdilla...*huoh*

Varhaisultrasta: onko kukaan käynyt, inka85 vissiin ainakin? Milloin sinne voisi mennä ja paljonko noin about maksaa? Mietittiin tänään miehen kanssa, että tahdottais mennä siihen- näkisi sitten , että pieni oikeaan paikaan kiinnittynyt ja kuulisi pienen sydämen sykkeen :heart:...Ja poistaisihan se sitten tätä alituista huolta hieman...jos kuulisi, että kaikki ok...ja jos ei olisi, niin saisi suht ajoissa sen tietää...

Neuvolaa en ole uskaltanut varata, en tiedä miksi, mutta se tuntuu jotenkin hassulla tavalla pelottavalta jutulta....että mitä jos sen sitten varaakin turhaa jos kaikki ei sujukkaan jne...kait sen ensi viikkolla rohkaistun tekemään, jos testit edelleen plussaa =) . Varmaan se on nyt esikoista odotellessa tällaista...kaikki niin uutta ja ihmeellistä :LOL:

Nyt kaikille hyvät yöt...meitsi painuu uusimman vauva-lehden pariin ;)



 
En tiedä paljonko teillä päin nuo varhaisultrat maksaa, mutta kelan korvauksen jälkeen kiikkuu siinä n.80-150e välillä...riippuu siitä tekeekö sen lääkäri vai kätilö ja mikä yksityinen paikka kyseessä...paikkojen välillä kun on myös tuota hintavaihtelua kovasti. Netistä kyllä löytyy suht hyvin teitoa ja aina kannattaa soittaa eri paikkoihin ja kysellä tarkemmin.

Itse kun selailin täältä helsingin alueelta, niin en onnistunut löytämään tarpeeksi edullista paikkaa, joten jätettiin sitten väliin koko juttu ja odotetaan siihen ekaan nt-ultraan saakka tukka pystyssä :D

Täällä tuli eilen illalla tissit vähän kipeäksi...painaessa tekee kipeää ja kun yrittäisi maata mahaallaan, niin ei toivoakaan. Mutta toivotaan että ei kovin paljoa kipeämmiksi tule...tai en ainakaan usko, että samoihin mittasuhteisiin menee kuin esikosta, silloin itkin kipua jo näillä päivillä :eek:
Nyt vessaan...tuntuu että rakko halkeaa, vaikka edellisestä käynnistä ei ole tuntiakaan :LOL:
 
hugoliina: Juu mää kävin varhaisultrassa, suositellaan kun viikkoja täynnä 7 jotta näkyy sydämensyke :heart: Mä kävin Helsingin Femedassa ja siellä on myös eri hintaista eri lääkäreiden välillä, meillä jäi maksamaan vajaa 70e. Oli kyllä todella ihanaa nähdä että kaikki oli kunnossa ja sai kyllä mielen rauhan myös. NP-ultrahan on myös nykyään jo vähän aikasemmin 10-12vkolla kun esikoisesta 2vuotta sitten kävin vkolla 13. Joten ei siihenkään enää kovin pitkä aika ole :hug:

Me ollaan jo kerrottu osalle läheisille ja kerrotaan kaikille muillekin kun nähdään ;)

Inka 6+6 :heart: :heart:
 
Luoja, mun maha on turpea kuin pullataikina ja ihan pinkeä...turvotus senkuin lisääntyy...onneksi iski nyt kun päästiin mummolasta kotiin pojan kanssa...siinä sitä olisikin ollut seliteltävää, kun en ole millekkään ruoka aineelle edes allerginen :LOL:

Alkaa tehdä hiljalleen tiukkaa...tissitkin kun alkaa olla hellinä...ei hyvää päivää...menisi nyt aika tooosi nopeasti.
Onneksi se eka neuvola on vähän reilu viikon päästä ja sitten ei pitkä aika jos tosiaan saisi sen ekan ultrankin jo tuohon rv10, se olisi luksusta...toivon vain että kaikki olisi kunnossa :whistle:

paapelo+poju+Tiuhti 6+1
 
Mulla on kans tämä turvotus iltaa kohden aika paha jo nyt. Ja tissikipu on sellaista ettei tarvii kuvitella vatsallaan nukkuvansa :LOL:
Jospa menis hetkeks lepäilee. On tullu juostua paikasta toiseen koko päivä...

Flora 4+6
 
Turvotuksesta mulla yleensäkin maha turpoaa ihan älyttömän helposti heti kun syö: nyt on ihanaa kun ei tarvitse peitellä turvotusta lainkaan: siihen on niin ihana syy :heart:

Laitoin joku aika sitten leikkimielellä madam mammalle sähköpostia, ennustus tuli tänään: Korttieni mukaan saatte 4 lasta: tytön tammikuussa v. 2010, pojan maaliskuussa v. 2012, tytön joulukuussa v. 2014 ja pojan maaliskuussa v. 2018. ÄÄÄÄÄK ;) noin monta ja - minne jäi papunen masussa juuri nyt??? Olisihan se hirmuisen kiva jos oikeasti tulisi sovitusti lokakuussa eikä vasta tammikuussa...mikä tietäsisi huonoa onnea tälle papuselle
:eek:
 
Änkeän mukaan minäkin... Kaksi haamua sain ja aamulla nyt vahvan plussan.. kierron pituudesta ei tietoa mutta viikkoja nyt 4+3-4+6... eli LA 13.10-16.10... Ja yhden poitsun äiti olen jo. Poika syntyi 05/07 Eli pian 2v...
 
Vatukka:
Lämpimästi tervetuloa ja suuret onnittelut plussasta :flower: :D

Täällä elelen kuin jossain pikku pöhnässä, jotenkin ihan pönttö olo. Nukuin vaikka miten monta tuntia yöllä, olisko ollut peräti 10h...tosin poika herätti kaksi kertaa, mutta nukahti kyllä nanosekunnissa.
Nyt pitäisi alkaa hissukseen totuttelemaan pullosta pois. E itosiaan jaksa sitten lokakuussa imettää vauvaa (siis jos kaikki menee hyvin) ja sitten heräillä kun poika haluaisi pulloa :eek:
Osaa jo juoda taikamukista ym. joten tottumis kysymys on tämäkin...tottunut saamaan nukkuessaan pullon, mutta varmaan menee pari viikkoa niin on jo unohtunut, ainakin toivon niin :whistle:
 
hugoliina: Onnea esikoisesta, ja tarratossuja että kyydissä kestää. On tämä kyllä jännää. Poikaa kun odotin niin olin vielä niin nuori ja huima (nuori ja nuori 18-19v) ja odotin yksin. Nyt on mieskin rinnalla odottamassa ja jännäämässä niin on tämä ihan erilaista :heart: aivan ihanaa vaikka vaivoja tahtoo ollakkin =)
 
Moikka kaikki!
Taidanpa ilmoittautua tähän pinoon mukaan =)
Laskettua aika lokakuun alussa, ehkä 9 tai 10 päivä.. ihan varma en asiasta ole, mutta rv olisi siis 5+2 tai 3. Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan jo huomiselle!! =) Toista lasta siis odotetaan.

Pitää paremmalla ajalla lueskella nuo sivut läpi ja kirjotella lisää! Pitää lähteä leikkimään tytön kanssa :wave:
 

Yhteistyössä