Neuvolakuulumisia: rokotus laitettiin, Elli ei juurikaan siihen reagoinut. Iskä oli mukana ja heilutti lelua nenän edessä kriittisellä hetkellä.

Pituutta oli 68,7 cm ja painoa vähän vajaa 7,5 kg.
Yöt on edelleen tosi risaisia. Viime yökin meni näin: Elli nukahti 20:30 maissa, heräsi 23:30 syömään. Nukahti uudelleen nopeasti. Heräsi 01 aikaan ja 02 aikaan vääntelehtimään, rauhoittui tutilla. Söi klo 04. Nukahti. Heräsi klo 06, otin viereen, missä nukkui tosi levottomasti klo 08 asti. Mä en nukkunut juuri lainkaan sen kuuden jälkeen enää, kun toinen vääntelehti vieressä... Koskakohan sitä sais nukkua itse kunnolla...? Mies ei edelleenkään herää mihinkään ääniin (paitsi jos Elli itkee ihan kunnolla), joten mä hoidan kaikki yöheräilyt. Argh.
Me ei olla paljoa jätetty Elliä muille hoitoon. Nyt kun oltiin Ylläksellä ja anoppi oli mukana, jätettiin kyllä muutamaksi tunniksi hänelle kun oltiin laskettelemassa. Kotioloissa ollaan jätetty kerran pariksi tunniksi anopille. Ja mun äiti on ollut katsomassa Elliä pari kertaa, mutta Elli on silloin nukkunut. Iltaisin on vähän hankala jättää kenellekään, kun Elli huutaa pää punaisena jos mä en häntä nukuta. Miehellekin siis raivoaa. Nyt ollaan menossa lauantaina ulos syömään, mut lähdetään vasta kun Elli on nukkumassa. Mun äiti tulee siksi aikaa meille. Mä oon yksin käynyt kaupungilla ja kaverin kanssa syömässä muutaman kerran, kerran baarissakin, ja mies on siis ollut Ellin kanssa kotona. Ja tietty kaupassa oon käynyt lukemattomia kertoja...

Jotenkin vaan mun on vaikea jättää Elliä edes miehelle pitkäksi ajaksi, en oikein edes tiedä miksi. Elli kuitenkin juo pullostakin...
Kolmena päivänä ollaan annettu bataattia. Tosi hyvin maistuu, menis enemmänkin kerrallaan. Huomenna annetaan varmaan perunaa, sit vois koittaa porkkanaa ja maissia. Sit ajattelin jotain hedelmäsosetta ja aika pian riisipuuroa. Nyt on vaan ongelmana taas se, että Elli ei ole kakannut neljään päivään... Ei hän kyllä ole mitenkään tuskainen, mutta mua ainakin häiritsee. Mahtaako maito imeytyä jo niin hyvin ettei siitä riitä kakaksi asti?? Muilla kokemuksia? Kiinteiden aloitus tietysti voi aiheuttaa vähän tuollaista ummetusta myös...
Lillis ja Elli 5 kk 1 pv