Hiljaista täällä meillä. Missäs kaikki on?
Meillä on kauheeta huutoa iltaisin (taas). Huuto alkaa joskus 19 aikaan ja kestää nukkumaanmenoon asti, joka nykyään on n. 20:30 - 21 aikaan. Tää on kyllä mun mielestä ihan selkeesti väsyhuutoa. Mikä siinä on kun ei voi nukahtaa ilman että ensin huudetaan pää punasena? Ja jos on ihan poikki jo klo 19, niin en mä kyllä viittis vielä sänkyyn silloin laittaa, kun sit hän herää jo kuudelta aamulla. Ja sitäpaitsi hän ottaa puolen tunnin torkut vielä 18-19 aikaan illalla, eli ei luulis että jo seiskalta pitäis päästä sänkyyn... Mulla meinas eilen mennä hermot ja miehellä kans. Yritin nukuttaa sylissä hyssyttelemällä, ja sit kun hermo meinas mennä, vein makkariin meidän sängylle, ja kas, neiti hiljeni heti... Makoiltiin siinä sitten hetki, ja sit nostin hänet omaan sänkyynsä, mihin nukahti vähän aikaa touhuttuaan. Täytyy kyllä alkaa nukuttmaan niin, että hän saa rauhoittua ja nukahtaa rauhassa omaan sänkyynsä. Tosin jos on huutokohtaus päällä, ei varmasti rauhoitu yksin omassa sängyssä. Tai mistä mä tiedän kun ei olla kokeiltu!

Meillä ei tissille olla nukutettu ikinä. Elli on semmonen pikasyöjä - 5-10 minuuttia syö ja sit irrottautuu itse ja pulauttelee jo. Öisin kyllä torkahtaa rinnalle kun on vähän aikaa imenyt. Irrotan hänet siitä ja nostan sänkyynsä. Onneksi hän öisin siis nukahtaa pian syötyään eikä huutele silloin.
Toinen juttu mikä nyt vähän nyppii (noitten iltahuutojen lisäksi) on se, että viikon verran Ellin päikkärit on huonontuneet. Ennen hän nukkui vaunuissa kolmekin tuntia ihan tyytyväisenä, mutta nyt heräilee jo yleensä 5 minuuttia sen jälkeen kun ollaan tultu lenkiltä. Oon saanut hänet kyllä nukahtamaan uudelleen, ja yhteensä 2 tuntia oon yrittänyt vaunuissa pitää. Sinä aikana saa kyllä käydä useamman kerran vaunuja työntelemässä. Mistäköhän Elli ainaa tietää että "nyt äiti meni sohvalle lepäämään, NYT pitää alkaa kitisemään"... Tai "nyt äiti alkoi syömään, toooosi hyvä hetki herätä." Äh.
Osataanko teillä muilla kääntyä selältä mahalleen jo? Meillä ei ole minkäänlaista yritystä vielä, edes kyljelleen ei kampea itseään. Muuten kyllä sätkii ja potkii paljon, ja mahallaan pää nousee korkealle ja kääntyy siis mahalta selälleen. Niin, ja millaista ääntelyä teillä on? Elli pitää semmosta "ooo ooooo"-laulamista vienolla äänellä ja välillä "röhisee" ja kiljahtelee innoissaan. Välillä ei "juttele" mitään, eniten aamuisin heti herättyään.
Lillis ja Elli 3,5 kk