Nostellaas taas vähän...
Moi Aaja, kiva kun kävit täällä taas moikkaamassa!

Mulla kesti jälkivuotoa n. 5 viikkoa (pari ekaa viikkoa runsaampaa, loput semmosta pientä). Sen jälkeen ei ole mitään vuotoa ollut. Menkkoja odotellessa...
Meillä Elli ottaa kyllä esim. helistimen käteen jos sen hänelle antaa, mutta kovasti hän yrittää sitä itsekin ottaa mun kädestä. Ei tuo koordinaatio vaan vielä pelaa ihan sillai kun hän ehkä haluaisi. Mun hiuksista ja vaatteista ym. hän ottaa kyllä kiinni lujasti. Selältä vatsalleen hän ei ole vielä edes yrittänyt kääntyä, siis edes niin että yrittäis kyljelleen. Katotaan nyt kauanko vielä menee. Niskaansa kannattelee hienosti kun nostaa käsistä istumaan. Mahallaan hän ei edelleenkään tykkää olla, vaan alkaa huutamaan viimeistään parin minuutin päästä. Mutta pakko se on mahallaankin välillä pitää. Ei vaan viitsis huudattaa toista.
Tänään oli 3kk-neuvola. Painoa oli nyt 6335 g ja pituutta 63,3 cm. Painoa ei nyt ole tullut niin nopeasti kuin aiemmin, ja mä vähän pelkään että se johtuu pulauttelusta. Se on välillä aivan valtavan runsasta. Mutta terveydenhoitaja ei siihen nyt vielä sen kummemmin sanonut mitään. Käski vaan tarjota rintaa useammin, mutta en kyllä tiedä kuka sitä pulauttelua sitten jaksaa! Nyt Elli syö päivällä n. 2 tunnin välein (paitsi kun nukkuu ulkona n. 2,5-3 tunnin päikkärit). Öisin hän syö 3-4 tunnin välein. En kyllä aio tarjota rintaa yhtään useammin kuin hän sitä itse haluaa... Ja maitoa multa tulee kyllä paremmin kuin hyvin.
Rokotuskin laitettiin nyt sitten. Pikkuisen se Elliä itketti, mutta sitten hän alkoi imemään tuttia ja rauhoittui. Mua jännitti se ihan kamalasti etukäteen, kun mulla on jonkinasteinen piikkikammo. En pystynyt katsomaan kun piikkiä laitettiin. Tuijotin vaan tiiviisti Ellin kasvoja. Katsotaan nyt sitten tuleeko jotain oireita vai ei. Toivottavasti ei.
Oottekos muuten muut käyneet vielä yksin missään ulkona? Viihteellä tms.? Mä olin kaverin tupareissa lauantaina, ja oli kyllä kivaa! En mitään kännejä vetänyt.

Muutama drinkki tuli otettua kyllä. Alkuillasta miehellä oli kotona vähän hankalaa, kun Elli sai jonkun itkukohtauksen eikä suostunut syömään pullosta kun mies yritti antaa "iltapalaa" klo 21 aikaan. Nukahti sitten huutoonsa, ja nukkui puoleenyöhön jolloin söi pullosta kuulemma hyvin ja nukahti heti uudelleen. Mä olin jo varautunut siihen, että joudun lähtemään kotiin kesken bileiden, mutta hyvinhän tuo sitten loppujen lopuksi meni. Ajatukset oli kyllä täällä kotona...
Laittakaapas kuulumisia muutkin!
Lillis ja Elli, 3 kk 3 pv