Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Tervetuloa TiJo! Kiva kun taas löytyi uusi marraskuinen! :)

Meillä ei oikein ole lähtenyt toivotulla tavalla tuo kiinteiden maistelu käyntiin. Aino työntää kaiken ulos suusta sellaisella ilmeellä että on naurussa pitelemistä. Ja tippa meinaa raukalla tulla silmään. Täytyy vaan sinnikkäästi tarjota, jospa se siitä sitten vähitellen.

Jaahas, taas pitää mennä... :wave:

Heissan TiJo ja tervetuloa. Kerrotko syntymäpäivän ja mitat ja vauvan nimen jos haluut niin lisäilen tonne etusivulle.

Ella nukku tänään 2.5h päikkärit SISÄLLÄ. Ei oo ikinä päivällä nukkunu tollasia päikkäreitä siis nyt "vanhempana".

Ihanaa, mä saan huomenna nukkua. Miehen poika tulee tänne taas ja mies lupas sitte olla molempien lapsien kanssa et mä saan kunnolla nukkua..

Ella tuijottaa Joka kodin asuntomarkkinoita :LOL:

Kiinteistä Niin mulle neuvolassa sanottiin et nyt alkuun kerran pvässä hedelmää ja kerran kasvissosetta. Olen sit pvällä antanu hedelmää ja sit illalla kasvissosetta..Nyt tänään en ole antanu mitään ku Ellalla ihan hirveen kivulaita ilmavaivoja niin ajattelin tän pvän kokeilla johtuuko kiinteistä vai lääkkeistä. Luulempa et lääkkeistä ku ilmaantuivat samaan aikaan ku toi kortisoni kuuri alettiin.. Kuuri alko la ja su-ma asti piereskelly kivuliaasti... Niin ja menny ½ purkkii hedelmää ja ½ purkkii kasvissosetta.. Ja hedelmät olen ostanu valmiina ja on Bonaa ja Pilttiä nähtävästi.. Kasvissoseen teen ite ja laitan tyhjään Piltti tms purkkiin ja annan 2 pvää ja sit teen uuden. En ole pakastanu ku ei tonne mahdu ku en ole vielä saanu sitä kunnon jääkaappi-pakastinta. Nyt on tollanen jenkkikaappi.

Mun tarttis mennä meen vaunujen kanssa sinne liikkeeseen mistä ostettiin ne. Yks pyörä jotenki heittää kieroon ja on kahdet eri pyörät olemassa ja molemmilla tekee samaa ja sit se jotenki klonksahtaa ja tuntuu aisassa sellanen klonksuna välillä. Onpas vaikee selittää.. Ja musta se on tehny sitä alusta alkaen, nyt vaan pahentunu.. Muuten on kivat vaunut, kevyet työntää ja muutenki liikkuu näppärästi ja tykkään niiden ulkonäöstä.. Matkarattaat kyl pitäs kesäks hommat. Onkos teillä millasia matkarattaita?

Kauhee jano..

Matkarattaat meillä on Gracon Spreet. Ne on nyt ollu mummolassa Eljaksen päikkärivaunuina kun siinä saa ihan makuuasentoon sen selkänojan. Ostettiin yhtäaikaa ton logico kaukalon kans mutta ei olla kyllä sen kans ikinä käytetty. Taitaa enemmän kesävaunut olla noi matkikset. Noi on kyllä kätevän oloset. Hirmuhyvä ohjaus, kumirenkaat, säädettävä työntöaisa, jalkapeite, portaaton selkänojan säätö ym. Mutta sitten varsinaisessa käytössähän sen näkee et miten hyvät on.

Matkarattaita ei olla vielä hankittu. Meillä vain 2 x yhdistelmävaunut joissa toiset parveke- ja toiset lenkkikäytössä. Esim. kaupassa käydään yleensä liinan kanssa niin ei olla matkarattaita vielä tarvittu.

Tatuointeja on 3 kappaletta; selässä eräänlainen itse visioitu tribaalisysteemi (öö oisko 25 cm halkaisija), koko pohkeen pituinen kukkahässäkkä + yksi pienempi kaveriporukan oma "inside"- tatuointi vatsassa (ei muuten kärsinyt raskaudestakaan). Nyt siis laihdutuksen jälkeen jatkamassa pohkeen täyteen + ottamassa ranteesta kyynärpäähän ulottuvan kuvan (paikka selvillä, kuva vielä hukassa :D).

Kiinteitä ollaan maisteltu toisinaan teelusikallinen tai pari, mutta tänään kokeilin persikkaa mitää poika veti maiskutellen alas melkein puoli purkillista! Sylki ulos siinä vaiheessa kun oli maha täynnä :) Annoin persikkaa aamulla, ja mitään ei ole ainakaan vielä ilmaantunut. Normaalisti aurinkoinen poika ollut. Huomenna ajattelin kokeilla sitä puuroa mikä oli 4kk eteenpäin, sillä tissiä tosiaan syö paljon, maitoa tulee suihkuamalla ja lisäksi menee korviketta + velliä joku 500 milliä päivässä. Ja poika ei mikään megapossu kuitenkaan ole, vaan mun mielestä laihtunut.

Avo- onni ei kukoista täällä tänään. Harmittaa kun oon melkein koko ajan hermot kireällä.

Hemmetti et mä vihaan näitä vkoja ku ukko on töissä klo12-23. Mä olen ihan poikki. Tarttis varmaan alkaa oikeesti syömään jotai vitamiineja ja muutenki kunnolla..

Just sain Ellan nukkuu ja avasin siiderin ja tein popcornia :D Se siittä laihduttamisesta taas..

Mitäs muuten olisitte mieltä jos perustettas kans kerho? Sinne vois sitte kirjoitella niitä juttuja mitä ei halua tänne yleiselle palstalle kirjoittaa ja laittaa kuviaki vapaammin.. Mä voin perustaa jos kiinnostusta löytyy..

Juu.. mies tosiaan lähti kaverinsa kanssa työasioissa Helsinkiin ja oli sillon lupautunut et mä olen lapsenvahtina pari tuntia sen kaverin muksuille (1v ja 3v) kun heijän äiti menee iltavuoroon. Oli puhe, et tulevat viidelta.... no.. Eipäs oo miehiä vieläkään näkynyt!!! Kuulemma lähellä jo ovat, mut mun pää hajoo ihan just! :headwall: _Emmiä oon kantanut koko ajan, kun tää 1v lyö muuten..nukutin Emmin keittiönpöydällä.... :kieh: Ei jaksa enää! Menin sit tupakalle jäähylle, niin eikös oltu astianpesukonejauheet levitetty pitkin keittiön lattiaa!

Nonni.. Tultiinhan sieltä ja niin nöyränä poikana.. Ihanaa! Rauha maassa! Tytöt nukahti ihan heti, kun ulko-ovi meni kiinni. Huomenna on kuulemma tälle mammalle tiedossa shoppailu reissu Turkkuseen..! :LOL: No, ei kyl hetki sitten vielä naurattanut. Kuuma suihku takana, nyt tölkki lonkkua, hetkeksi sohvalle ja natti natti..

Tervetuloa mukaan TiJo! =)

Täällä ollaan mummolassa viikonloppua viettämässä. Eli mun vanhempien luona. Tytsi on jo nukkumassa. Että jos tässä muutaman rivin saisi kirjoiteltua, kun ei selän yli urkkijoitakaan ole kokoajan hyörimässä ympärillä. :)

Eilen tultiin tänne ja siinä iltapuhteeksi neiti veti sellaset raivarit, ettei ikinä ole moisia vetänytkään! :( Oli ilmeisesti niin väsynyt, vieras ympäristö (edelliskäynnistä on taas melkein kuukausi aikaa) ja jonninmoista pientä vierastusta, niin sitten huudettiin aivan täyttä kurkkua ja naama punaisena pitkänaikaa! :( Mies väittää, että sitä kesti jotain 20 minuuttia, mutta musta se tuntui ikuisuudelta. :'( Mä aloin jo säikähtää, että on jotain vakavampaakin, mutta lopulta se onneksi simahti miehen syliin. Viimeinen apu oli, kun mies hypähteli paikallaan tyttö sylissä ja höpötti tytölle samalla. Varsin erikoisen näköistä, mutta toimi. :D Vei ilmeisesti huomion tarpeeksi hyvin muualle... Mies on viikonlopun kouluhommissa, joten pelkäsin, jos tuota vierastusta alkaa enempikin tänäviikonloppuna näkyä, niin aika puhki olen sunnuntaihin mennessä. Mutta kaikki hyvin ainakaan toistaiseksi. =)

Tatuointi. Se on ollut mulla semmonen ikuisuusprojekti, josta ei ikinä varmaan mitään tule. :ashamed: Kun oon jo yli 10 vuotta sopivan kuvan suhteen jahkaillut, on sen keksiminen jo lähes mahdotonta... Miehelle ostin huomenlahjaksi tatuoinnin (sai siis sen kuvan tottakai itse valkata ja ainut kriteeri oli, ettei mitään mun nimeä tms pahaenteistä ;) ) ja siltä tatuoijalta voisi ehkä jotain kivaa löytyä itsellekin, kirjasista tai päästä. =) www.liskogalleria.fi Kyllä minä vielä joku päivä, kun "joudan". ;) :whistle:

Mä kannattaisin tuota kerhon perustamista. =)

Itkuhälyttimestä alkaa kulua pahaenteisiä äännähdyksiä... :wave:

mussu & alisa

Täällä yks kerhon kannattaja kans :wave:

Meillä noita kiinteitä menee silleen,et aamulla syö puol purkkia jotain hedelmä juttua,neljän viiden välillä menee purkillinen peruna ja porkkanaa tai vastaavaa ja illalla kaheksan pintaan iltapuuroo noin desi.Tissiä ottaa noin kaheksan kertaa päivässä ja ihan reilut imuttelut,aamupäivä pärjätään ihan hyvin pelkällä tissillä,mut illat alko olla yhtä imuttelua ja esikoinenki alko siitä jo kärsimään.Eikä muuten enää panttaakkaan ku saa puuroo,tänäänki kolmet kakat ja ihan huomaamatta,ei tarvi enää levolacia käyttää.Jätkä muuten käänty nyt toisenki kyljen kautta mahalleen! :heart:

Tervetuloa TiJo :wave:

Kiinteitä ollaan siis aloteltu ja tosiaan muutama päivä tota veteen tehtyä vauvojen riisipuuroa oon antanu, nyt vaan on se nokkosihottuma ollu jo eilen kolmatta kertaa :/ , eli lopetan riisin antamisen ja katson loppuuko oireilu. Kumma kun se ihottuma on lehahtanu joka kerta illalla samoihin aikoihin, puuron oon siis antanu aamupäivällä. Meidän maitoallerginen tyttö rupes just samanikäisenä reagoimaan samalla tavalla, hänkin oli rintamaidolla joten ei niin voimakkaita reaktioita tullut kun ei lehmänmaitoa koskaan suoraan saanu. Muitakin yhtäläisyyksiä on eli toi pulauttelu, huonot unenlahjat sekä päivällä että yöllä ja sitten pituuskasvun hidastuminen. Miehestä ei taas ole tässä asiassa apua ja tukea, hänellä kun aina tapana kieltää ensiksi tämmöisest asiat, jotenkin ei haluais uskoa että vois jotain olla vialla :/

Täällä joku kirjoitti että vauva repii hiuksiaan, meillä Eemeli taas raapii päätään ja niin kovaa että päässä on jatkuvasti syviäkin haavoja :eek: , vaikka kuinka tarkista ja leikkaan kynnet vähintään joka toinen päivä niin jotenkin hän vaan onnistuu raapimaan niin kovaa että päälaki on täynnä haavoja ja rupia edellisistä haavoista. Nyt oonkin sitten pitäny ohutta puuvillahattua sisälläkin.

Tatuointia mulla ei vieläkään ole, haaveillu olen siitä 16-vuotiaasta asti mutta onneksi en silloin nuorempana haavettani toteuttanu koska olis aika järkkyjä tatskoja nyt :eek: , nyt olen uudestaan ruvennut miettimään vähän jotain hillitympää ;) , saas nähdä toteutanko haavettani koskaan.

Meillä on matkarattaina Gracon Quattro Deluxit

Niinhin kuuluu tällänen kantokoppa

Ja niistä saa kuomun käännettyä toisinpäin niin että vauva on kopassa työntäjään päin

Vauva jää tosin hyvin suojaan kun kuomu on näin päin matala, tosin meidän lastenmielestä rattaat on avaruussukkulan näköiset näin päin :LOL:

Aivan loistavat kulkupelit ja pitkäikäiset kun on voinu käyttää heti vastasyntyneestä asti. Autolla paljon liikkuva ehkä mielummin valitsee hiukan kevyemmät matkarattaa mutta meille nää on ollu tosi hyvät :D

Nyt kakkavaipan vaihtoon ja aamukahville :wave:

katjuza ja Eemeli

Hyvää naistenpäivää kaikille meille :flower: :flower: :flower:

Minä kannatan kans kerhoa, ehkä paremmalla moodilla kirjottelee kun tietää ettei joka ajatus ole kaiken kansan luettavissa :|
DJMussukka kirjotteli raivareista. Täällä oli toissailtana sama juttu, ja kesti noin 2 tuntia...argh :headwall: sitä oli jo ehtinyt unohtaa miten hajottavan kuulosta yhtäjaksonen huutaminen on...tiedän, kuulostaa kamalalta äidin näppikseltä mut väsyneenä kun kuuntelee itkua niin |O
Saattoi liittyä kakan panttaamiseen ? Sinä päivänä tuli vaan pieni tiraus aamusta...TAidan kokeilla sitä levolacia jos sitä voi kerta antaa tommoselle pienelle :heart:

Eilen illalla oli pakko ottaa iltapäikyt ja otin Petran viereen ja jännitin mahtaako neiti rauhottua lainkaan..noh, herättiin sit puoli kymmeneltä vasta....semmoset reilut parituntiset siinä maattiin :D olipa vaikea saada neiti sit yöunille!

Tuo viimeaikoina alkanut käsittämätön jalkajumppa on ihan hullunnäköstä- tassut kohti kattoa ja sit täysillä alas :eek: luulis ettei jäis kakka jumiin kun tollain jumppailee :/

Lisää kahvia, kahvia :p

Jahas tulin äkkiä kertomaan tytön 4kk mitat, eli painoa 8035g ja pituutta 65,6cm, pitkiä ja pyöreitä ollaan :heart: me ollaan ihan kohtsilleen lähdössä reissuun sinne vantaalle siskontytön rippijuhliin ja maanantaihin asti ollaan siellä et vierotusoireita varmaan tulee :whistle: mutta nyt pitää mennä, Sara huutaa siihen malliin :wave:

Perfekta ja Sara

Kerho saa täältäkin kannatusta!

Meillä oli aivan käsittämätön yö. Aino nukkui 8h syömättä, aivan uskomatonta! Mietin aamulla moneen kertaan kun heräsin että eikö meillä tosiaan herätty yöllä syömään. Aivan käsittämättömiä heilahduksia noissa yösyömisissä. Yön pituus on kyllä pysynyt "vakiona", se kestää Ainolla 8-10h...
Aino onnistui riisumaan yöpukunsa viime yönä! Yöpuku on haalarimallia ja siinä on vetoketju. Aino osaa avata vetoketjun puolivahingossa ja loppuosa riisumisesta on ilmeisesti hoidettu potkimalla ja sängyssä möyrimällä. Napilliset potkaritkin on nykyään usein avattu ja paljas iho vilkkuu, kun Ainon lattialle laittaa leikkimään. Sukat eivät tahdo pysyä jaloissa yhtään... Aino on aina pitänyt riisumisesta. Hoitopöydällä hihkutaan riemusta kun vaatteita otetaan pois! Ainolle on kyllä jo vähän vihjailtu, ettei tytön sovi olla niin riemastunut kun vaatteet vähenee... :LOL:

Hyvää naistenpäivää kaikille!!! :flower: :hug:

Naistenpäivää:flower:

Ja meillä on 2v kihlajaispäiväkin tänään. Kannatan kerhoa, vaikka toisaalta oon tälläkin puolella aika avoimin mielein laittanu juttua.. Mut sit olis kivoja salaisuuksia, mitä urkkijapalstalaiset ei nää :p

Meillä pantattiin kakkaa maanantaista asti ja tänään onkin sit ollu kunnon skebelidageni. Useet kakkavaipat on siis tullu vaihdettua. Ja kaikki on oleet jokseenkin täysiä.. Varmaan laihtunu yli kilon tänään pelkästään suolentyhjennyksellä toi Pihla.

Meijän paikallisella kuntosalilla oli tänään avoimet ovet ja olin heti aamusta jumppaamassa, mä oon aika varma et en taida huomenna päästä ylös sängystä, reisiä ihan tärisyttää, varsinki kun menee rappusia alas.. Hitto mitkä hinnat noilla saleilla on!! Kävisin, jos olis varaa ja aikaa. Mutku 72e/kk ni pitäis ainaskin se 3krt viikossa käydä et kannattais tuo homma ja eihän mulla ole sellaseen aikaa!!! Ja mitään 10 kerran korttia ei ole mahdollista ostaa vaan se on toi joko tai. Aina tai ei koskaan. Mut joo meenpä ruikuttamasta, ukko lupas tehä tortilla-aterian illalliseks =)

Nii ja vielä et meillä Donu kanssa toi alastomuus on in. Tosin riisumisessa tarvitaan huomattavasti enemmän apua kun teillä =) Harmi vaan ku asutaan maantasossa ni vetää sen verran et ei ihan ilkosillaan kehtaa koko ajan pitää..

Aino on kyl melkonen strippaaja :LOL: Vaikka eipä ollu täälläkään kaukana ettei Ella aamulla ollu ilman yöpukua.. On kans sellanen sätkijä ja potkija ja riehuja et huh huh..

Mä teen sen kerhon sitte ja multa saa sitte yv:llä salasanaa kysyä. Mut mä ilmoitan sitte ku olen sen perustanu..

Mies vei Ellan aamulla suihkuun et saatas se lappu luomen päältä paremmin pois. Joopa joo, sama huuto tuli ja taas siitä irtos palanen ja nyt tuli sellasta nestettä ja vähän haiskahtaakin se ja alkanu myös sieltä alta vuotaan :( Ke on sitte se lääkäri siittä ja ultra. Toiv. nyt oikeesti tekevät sille jotai ja pian.

Meillä kans eilen illalla huudettiin joku 2h. Ella nukku n. 30min yöunia ja sit alko. Kauhee piereskely kävi ja se ilm. sattu ja maitoa veti 3h aikana 220ml :eek: Tosin, ei päiväsaikaan oikeen suostu kerralla paljon syömään.. Laitoin jo suponki ku ei millään rauhoittunu ja sit veti pikku maitohuikat ja sammu jossai vaiheessa, kun ei jaksanu enää huutaa. Onneks mies tuli jossai vaiheessa raivoja kotiin, mä olin ihan loppu.. Eikä ole taas kakka tullu pariin päivään..

Mitäs puuroa voi antaa? Onks se jotai valmiita vai millasia? koitin tänään kaupassa kattoo mut meni hermot ku oltiin Citymarketissa ja siellä Mammuttimarkkina ja porukkaa niin hemmetisti..

Ostin Pampersin 4 kokoo Active fittejä tolle meen megayöpissaajalle. Ei tunnu toi 3 riittävän enää ja ne Baby dryt ei pysy edes päällä ku neiti sätkii ja potkii niin paljon niin noi Active fitit on ollu hyvät, pysyy paikallaan..

Jaaha, lattialla raivotaan eikä mies taas viitsi tehdä mitään...

moikka moi!

Kiva kun täällä oltiin mua kaipailtukkin :) En oo tosiaan saanu itteeni kirjautumaan tänne kun aina mukamas niin kiire mut silti täs koneella tuntuu et on vähän väliä. No jos koittais ryhdistäytyä! :whistle: ;)

Tuosta KERHO:sta ,niin on munkin mielestä kyllä hyvä idea. Ei sitä ehkä kaikki ajatuksiaan viiti täällä yleisesti kertoa ;) Vaikka ei mulla ainakaan niin salasia juttuja KAI ole :D

Meillä täällä elämä menee ihan hyvin eteenpäin, ollaan nyt n.viikon ajan maisteltu kiinteempi. Viime lauantaina korviketta ja perunaa vähän, toissapäivänä ja eilen peruna-porkkana sosetta ja tänään vähän mangoa :) Ei tyttö oikein ymmärrä että mitä sille ruualla pitäis tehdä vaan työntää vain kieltä ulos jotenka kokeillaan taas hetken päästä uusiks.. :)
Eilen illalla raivos ja raivos ja sitte huomasin et on vaipassa sellanen kivikova kakka klöntti mikä oli vähän vihertävä?! :whistle: Sara huus ihan sellasta kipuitkua ja mä jo mietin et voisko olla allergia tms vai ihan vaan sitä ettei masu ollu tottunu? Nyt ei oo sen jälkeen sellasta tullu mut kiinteempää kakkaa on silti.. Hyväntuulinen tyttö jne muuten siis..

MATKARATTAIsta on ollu puhetta niin meijän pitäis kyl kans hankkii täs kohta sellaset,ois niiiiiin paljon helpommat autossa ja kauppakeskusksis yms ku noi vaunut,ei niit koskaa jaksa kantaa mukana :/ Pitäis käydä liikkeist kattoo niitä rattaita ku en niistä oikein mitään tiedä et jos myyjät osais neuvoo minkälaiset ois hyvät :)

MIKÄS SEN ALKAEN 4KK PUURON NIMI OLIKAAN? mäkin mietin että jos sitä jo kokeilis :)

Mut nyt pitää taas tästä kiitää,koitan taas kirjoitella pikkasen ahkerammin. :)

nita ja sara 28.11

Ensipuuroista, mä olen Eemelille tarjonnu Hollen riisipuuroa,saa luontaistuotekaupoista, mutta Muksullakin on noita ensipuuroja, tästä linkistä löytyy muutama
http://www.nutriciababy.fi/tuotteet/fi_FI/Lempea_ensipuuro/

Vitsi mulla menee hermot tämän palstan kanssa :headwall: Jatkuvasti jotain häikkää ettei pääse tänne ja arvatkaa mitkä vierotusoireet :LOL:

Minä kanssa kannatan kerhoa =) Toivottavasto osaan vaan sinne :whistle:

Ellu: Mä voin kuvitella kuinka rankkaa olis hoitaa muidenkin muksuja tässä omienkin lomassa. Ja just niin tyypillistä ettei ukoilla mikään kiire kotiin. Tai siis mun ukolta onnistuu toi mutkien kautta kotiin tuleminen :headwall:

Katjuza: Meidän allergikko raapi päätänsä :/ Pää oli täynnä raapimajälkiä ja niskassa sellanen rupi minkä sai aina raapastua auki :( Niin ja oli riisille pahoin allerginen vaikka sitä oli vaikea uskoa...senhän kun yleensä pitäisi sopia...

Petrus nukkuu nykyään huippuhyviä päikkäreitä =) ja voin sanoa että VIHDOINKIN! Melkein 3kk siihen meni että jätkä osaa nukkua päivällä. Tänäänkin sellaset yli 4h =)

Mut nyt tutustumaan tuohon kerhoon :wave: Tavataan siellä =)

LilliM

Eli salasanaa sitte kerhoon multa ja muutamille sen jo kerroin. Sitte täytätte siellä sen jäsenhakemuksen ja mä hyväksyn sen ja pääsette kirjoitteleen ja laittan kuvia..

Tarttee jotai puuroa kyl kans tolle meen pimulle alkaa antaa jos nukkuis paremmin.. Tossa kasin aikaan veti maissisosetta ja maitoa ja tunnin on nyt nukkunu omassa sängyssä. KAttoo nyt sit miten tää yö taas menee..

Huoh, lapset nukkuvat vihdoin. Oon koko viikonlopun yksin lasten kanssa, kun mies on maalla traktoriaan laittamassa.

SANNA: Joona syntyi 10.11, rv 40+6 ja mitat 3642g ja 48cm.

Joona ei ole pariin viikkoon syönyt öisin, sitä ennen söi kerran tai kaksi. Toivottavasti näin jatkuukin... Joona saa niin korviketta kuin rintaa. Huomenna ajattelin antaa perunaa ekaa kertaa, saa nähdä miten poitsu reagoi.
Kovasti telkkari ja isosiskon puuhat kiinnostavat.
Päivisin nukkuminen on niin ja näin. Vaunuissa ja autossa nukutaan hyvin, mutta sisällä nukutaan lyhyitä pätkiä muutaman kerran päivässä. Mut ehkä tää tästä. Esikoinen oli kova nukkumaan syntymästä lähtien.
Mut nyt meen suihkun kautta nukkumaan.
Öitä.

Yhteistyössä