Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Ellu: Meillä on juuri kyseistä ongelmaa tuon kylvettämisen kanssa. Just eilen mietinkin kun poikaa kylvetin,että kuinkahan kauan onnistuu vielä tossa punkassa kylvetys...ja kun aikaa menee vielä siihenkin kun itse osaa istua :whistle: Toi punkka on oikeesti pieni Petrukselle ja nyt on oppinut polskimaan jaloilla niin sitä vettä on sitten joka paikassa =)

Petrus sitten krohisee :/ Ajattelin illalla,että mikä on kun ei oikein tahtonut saada unen päästä kiinni ja silloin kuulin,että krohisee ja kurkussa tuntuu limaa olevan :/ Toivotaan nyt ettei mitään kovin ärhäkkää tautia ole tulossa. Sitten meidän keskimmäinen on nyt kuumeessa ja valittaa päätä ja kurkkua.

Cara: On varmasti hankalaa toi vierastaminen. Petruskin vierasti mummaansa viimeksi kun nähtiin,mutta ei ihan noin pahasti. Eipä tuohon taida auttaa kuin aika...

Ei onnistu täälläkään laihdutus :kieh: Tai enemmänkin mun pitäisi kiinteytyä kuin laihtua,mutta eilenkin tuli illalla vedettyä suklaata :ashamed: :p Mutta oon mä skarpannut aika paljon kun en viikolla pahemmin herkkuja syö :saint: Mutta parantamisen varaa toki olisi...

Onkos Nitasta kuulunut hetkeen??

HE82:lle voimia ja :hug:

LilliM+Petrus
 
Nitaa minäkin olen miettinyt, kun ei ole kuulunut hetkeen =)

Kylpyamme on ehdottomasti liian pieni meidän pojallekin! Eetu kirjaimellisesti sekoaa veteen päästessään niin, että hörppii vettä suuhun, kolauttelee päätään laitoihin vaikka miten varovainen olisi ja koko ajan on sellainen euforinen ilme naamalla. Pitäisi varmaan ihan oikeasti alkaa harkitsemaan sitä vauvauintia... Jo vaatteita riisuttaessa alkaa innostuminen, ilmeisesti tietää että kylpy edessä!

En lähtenyt edes lenkille tonne myrskyyn. Eetu nukkui tunnin tirsat parvekkeella hyvin topattuna niin sain vähän opiskeltua. Pitäisi vaan lähteä ajelemaan parin tunnin kuluttua, kun menen ottamaan uutta tatuointia. Ihana ajokeli :|

Nyt varmaan antamaan nälkäiselle lapselle ruokaa ja suihkuun.
 
AAAARRRGHHH!!! :headwall: Meijän auto on nyt vuosihuollossa ja... tuli pikku yllätys.. Autoliikkeestä soittivat et auton takaosasta on joku juttu melkein halki ja uusi pelkkä osa maksaa 1050e! ja työt ja ne huollot päälle!! Eli tänään pitäis jostain irrottaa sellaset 1500?!! JIPPII!! :headwall:
 
HE82 ja Donu :hug:
Ellu24 olipas epämieluisa yllätys :eek: , toivottavasti asia järjestyy vaikka harvallapa sitä tosiaan on 1500e takataskussa yllätysten varalle.

Meillä on alotettu kiinteitä syömään, Eemeli on saanu nyt kolmena päivänä riisipuuroa, ostin Hollen riisipuurojauhetta joka on siis nimenomaan vauvoille tarkoitettu, ihan vaan veteen sekoitin sen jauheen kun Eemeli ei ole korviketta koskaan juonu niin tietääpä sitten mistä oireita tulee jos on tullakseen. Eilen oli Eemelin kyljessä ja käsivarsissa muutama nokkosrokon näkönen näppylä, ja nyt sitten pähkäilen mistä ne mahdollisesti on tullu, täytyy seurailla, toivottavasti ei ainakaan riisistä, se kun on harvoin allergisoiva niin sitten olis varmaan triljoona muutakin allergiaa jos riisille olis allerginen.

Meillä on koti jatkuvasti nykyään sekainen :kieh: , mulla ei yksinkertasesti riitä aika enää tän kämpän siivoamiseen, täytyy ruveta delegoimaan hommia vähän tasasemmin kun isommat lapset kuitenkin jo osaa vaikka mitä, mulla on vaan tapana tehdä kaikki ite eikä pyytää apua.

Nyt painelen hakemaan Hiljan kerhosta, sitten kotiin käväsemään ja sen jälkeen Jeremiasta hakemaan eskarista, ihana tarpoa tuolla lumimyräkässä edestakasin :kieh:

katjuza ja Eemeli
 
Meillä kans on amme käynyt aivan liian pieneksi... Tuntuu, että missään asennossa ei ole hyvä pitää lasta siellä. Olenkin ratkaissut tämän asian suihkulla... Pesen tytön nykyään suihkussa. Käymme yhdessä suihkussa ja se homma on kyllä sujunut hyvin. Tyttökin tykkää ihan selvästi.. Toisaalta oli pakko opetella suihkussa käynti, koska olemme aloittaneet vauvauinnin. Vauvauinti on kyllä mukavaa puuhaa ja tyttö naureskelee aina altaaseen päästyään...
 
Heij på dej.

No nyt se flunssa iski sitten minuunkin, vaikka luulin siltä tänä talvena välttyväni... Onneks vielä ei kauheesti nenä vuoda, on tällai kivasti alkumetreillä -viluttaa ja silmiä särkee ja nokka tukossa ja välillä tulee kirkasta räkää. Yää. Toivottavasti nomppis ei sais tartuntaa. Jäi sitten tuo kafeteeriatapaaminenkin väliin tältä viikolta.

Meillä ei vierasteta vielä ainakaan.

Laihdutus.. juu... samoin kuin Sanna valitteli mahaansa nin sama onkelma mulla. En ole tottunut tällaseen ylimääräiseen lärpäkkeeseen vaan kun ei se oikein tahdo tuosta lähteä :snotty: Oonkin nyt sitten tämän viikon alottanu oikeen kunnolla laihduttamaan. Herkut pois ja pienemmät annoskoot. Joo ku tulee viikonloppu niin eiköhän taas mun pyhät periaatteet petä herkkujen suhteen... :whistle:

Sain Nompan nukkumaan omaan sänkyynsä päikkäreille. Saa nähdä kuin kauan nukkuu, sisällä kun ei ole tottunut nukkumaan. En viittiny tuonne myräkkään sitä viedä koisaamaan. Sataa vielä koppa täyteen lunta.

Siivousurakka olis eessä kun saisin tuon äijän rötväkkeen ylös tuosta sohvalta niin pitäis alka imuri ja moppi heilua..

kristiina, utelias ihminen ku olen, niin mitäpä opiskelet? :) Ai niin ja mulla kans on ruennu noita finnejä pukkaamaan.. ei kiva ei. :(
 
Kylvyssä menee tytöllä lujaa, mutta vielä mahdutaan ammeeseen, jotenkuten. Aikamoiset pärskeet Aino saa aikaan, ja hauskaakin tuntuu olevan. Välillä on myös äiti melko märkä, mutta onneksi mua ei ole tehty sokerista. :LOL:

Vierastamista on ollut pariin kertaan, mutta esim eilen lääkärineuvolassa Aino väläytti melkein saman tien leveimmän hymynsä lääkärille. Taitaa olla vähän päivästä kiinni ja siitäkin onko Aino väsynyt vai ei.

Ellu24 Kylläpä oli kurja yllätys tuo autojuttu!

Ilmat ovat ainakin meillä päin olleet nyt jo pidemmän aikaa syvältä sieltä mihin auringon valo ei ulotu...! Tuntuu että aina vaan tuulee!!! Eli ts joko mua harmittaa kun taivaalta tulee joko lunta, räntää tai vettä ja tuulee TAI sitten kun se aurinko sattuu kerrankin paistamaan oikein kauniisti, tuulee niin että meinaa lähteä hiukset päästä (lähtevät tällä hetkellä kyllä ihan itsekseenkin...). Tulisi jo pian se kevät, vaikkei kunnon talveakaan kyllä ole vielä ollut.

Toukokuun treffien tarkka päivämäärä on muuten selvinnyt, joten kurkkikaahan kalentereihin jos sattuisi olemaan 17.5. vapaana ja ilmottautukaa mukaan!!! :D
 
Heippa

Neuvolakuulumisia: 4kk strategiset mitat ovat siis 7930g ja 65cm. Kovasti kehuivat että hyvin kasvaa =) Pihla vähän meinas vierastaa neuvolan tätitä, painu suupielet niin alas, että rupes ihan naurataamaan äitiä kun oli niin surkeen näkönen tyttö..

kutsu käy.. palailen myöhemmin..
 
edla, oon ollut viimeiset pari vuotta enemmän innoissani töistä kun koulusta, joten nyt äitiyslomalla hyvää aikaa tenttiä parit lukiokurssit + hoitaa ensi vuonna kirjoitukset alta pois. Usko ainakin on kova, sain niiiiin hyvillä arvosanoilla ensimmäiset palauttamani esseet takaisin :D

Tatuointia en sitten ottanutkaan tänään. Tultiin siihen tulokseen että kun kumminkin olen laihduttamassa, laihdutan vielä ja otan sitten. Otan niin ison kuvan, että paljon laihduttaessa voisi olla karun näköinen.

Kauppaan, eipä olla viikkoon käytykään, ja tämä mamma tahtoo jumppapallon!
 
Mua väsyttää |O |O |O Ella on päättäny et yöllä on kivempi syödä ku pvällä. Herää nykyään 3-4 kertaa yössä syömään ja syö joku 60-90ml, jee jee. Söis sitte edes kerralla kunnolla mut ei. Otin taas jossai vaiheessa Ellan viereen niin sai tuttia tungettua suuhun paremmin ku sit se nukkuminen neidillä on sitä et tutti tippuu, kitinä, tutti suuhun ja nukutaan eli eipä tässä ole ite nyt su jälkeen kunnolla saanu nukuttua ja ukko on iltavuorossa eli käytännössä koko pvän pois ja mä yksin sitte ton neidin kanssa.. Ja sit viel ihme kitinää taas ollu ja ei viihdy välillä ku sylissä.. Joo joo ja vali vali.. On varmasti muilla vaikeempaa mut olis kiva joskus edes nukkua kunnolla..
 
Täällä taitaa olla useampia joilla on talonrakennusprojekti meneillään tai tuloillaan. Meilläkin ollaan pikkuhiljaa aloittelemassa. Tarkoituksena ois tehdä alusta asti itse. Mies on minun isän kanssa useamman viikon olleet talopuita kaatamassa minun isän metsäpalstoilla ja tänään on sitten moto ollut kaatamassa loput puut appivanhempien metsässä. Hieno homma kun saatiin talopuut vähän niinkuin ennakkoperintönä molempien vanhemmilta. Löydettiin sopiva talomalli yhdeltä talotoimittajalta mutta aika paljon sitä muutellaan ja luultavasti minun isä tekee siihen tekniset piirustukset. Tonttikauppa ei kyllä vielä ihan varma oo, mutta toivottavasti se saadaa. Ainakin kunnanjohtaja sitä meille lupaili. Ois semmonen 18 hehtaarin palsta että ei ihan heti ala naapurit ahdistaan :LOL: Mutta jos ei tuota saada niin sitten ilmeisesti appivanhemmilta saadaan tai ostetaan jonkinnäköinen tonttimaa. meillä on sinänsä hyvä tilanne kun lähipiiristä löytyy ammattilaisia. Minun isä on rakennusmestari, serkkupoika on sähkömies ja toinen rakennusmies, eli apuja löytyy ja kaikki asuu vielä tässä muutaman kilometrin säteellä. ja minun eno omistaa noita motoja joilla tänäänkin metsää kaatui. ilmeisesti ei ois UPM antanut sopimuskoneita käyttöön mut vähän niinku sukulaisina saatiin kone yhdeksi päiväksi käyttöön. Mutta taitaa olla tuo meidän talon valmistuminen vielä useamman vuoden projekti. Hidastahan se on ite alusta alkaen tehdä, mutta toivottavasti tulee halvemmaks ja onpahan sitten tosiaan ihan ite tehty. Minkälaisia taloja teille muille on tulossa? Meille todennäköisesti tulee yksikerroksinen n.135m2 jossa on 4mh,oh,k,khh,s,kh ja 2wc ja sitten erillinen rakennus missä on autotallit, -katos, lämminvarasto ja lämmityskeskus. Minusta tuntuu että nykyään useat talomallilt on tosi huonoja. Pohajratkasut on ihan peestä. Hukkaneliöitä ihan älyttömästi, joku sisääntulo aula saattaa olla parikymmentä neliötä ja sitten makkarit on alle 10 neliön koppeja.

Eljas nukkui viime yön taas hienosti. Ysin aikaan nukahti ja heräs kuudelta syömään ja sitten pikkasen aikaa sängyllä höpötteli ja nukahti uudestaan ja nukuttiin puol 8 asti. Tämä päivä oltiin minun vanhempien luona. Minä lähinnä kestovaippoja ompelin. Voi kun sais joskus oman ompelukoneen ja ennen kaikkea tilan sille. No ehkä sitten kun tuo talo joskus valmistuu... Eljas nukkuu vieläkin iltapäikkäreitä. Pitäsköhän kohta puolin mennä herättelemään ettei yöunet mee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu24:
AAAARRRGHHH!!! :headwall: Meijän auto on nyt vuosihuollossa ja... tuli pikku yllätys.. Autoliikkeestä soittivat et auton takaosasta on joku juttu melkein halki ja uusi pelkkä osa maksaa 1050e! ja työt ja ne huollot päälle!! Eli tänään pitäis jostain irrottaa sellaset 1500?!! JIPPII!! :headwall:
Meille meinas kans syksyllä tulla kallis autoremppa kun autosta hajos muistaakseni polttoainepumppu tai jotain sinnepäin, joku pumppu kuitenkin :)... No merkkiliikkeessä sanoivat että uus maksaa toista tonnia ja pitää tilata saksasta asti kun ei suomesta löydy, että ei siitä halvemmalla selviä. No mies sitten huvikseen soitteli varaosaliikkeisiin ja siellä oli joku asian tietävä sanonu että niitä on paljon korjattu pelkäällä tiivisteiden vaihdolla, että joku tiivisterengas vaan todennäköisesti on hajonnu ja itse pumppu on ehjä. No mies sitten tilas 20e maksavat uudet osat ja laittoi ite paikoilleen ja tuli parempi kuin uus. Noissa liikkeissä usein vedätetään, ne korjaa usein kalliimman mukaan. Jos yhtään tietää ite autojen päälle tai joku tuttu tietää niin kannattaa aina kysellä vähän vinkkejä tai edullisempia paikkoja. Noi liikkeet kun tosiaan saattaa veloittaa jo parin minuutin työstäkin satasia.
 
Ellu24 Tosta autosta, niinku tossa Sanle jo kirjoittelikin niin ei ihan heti kannata uskoa merkkiliikkeen touhuihin.. MEille tossa vuos sittte väittivät et pitää kansi vaihtaa ja plaa plaa plaa ja monen monta tonnia maksaa. Noh, mies sitte vähän vilas ja oli vaan vesipumppu (?) rikki ja makso Motonetissa joku 25e ja ite vaihto ja ei muuta vikaa ollu..

Multa pääsi äsken itku ku vaihdoin lappua Ellan niskaan. Siitä luomesta lähti pala ja Ella alko huutaan ja sit tuli verta ja oli pakko uus lappu laittaa päälle ja huomenna aamulla sama homma edessä ku se taas tarttuu kiinni. Lähtis nyt pois koko luomi.. Ens ke on aika taas TYKSiin ja sillon se myös ultrataan ja mietitään mitä tehdään..

Hemmetin hemmetti ku toi tapaaminen on samaan aikaan ku kaverin kolmekymppiset, olis ollu niin kiva nähdä teitä.. Meen pitää sit tulla joku kerta ku teil on siel pääkaupunkiseudulla joku teen oma tapaaminen, mut joskus keväämmällä vasta sitte.. Tai mistäs sitä tietää koska tullaan jos Ella joutuu leikkaukseen niin Hkissä se luomi sitte leikataan..
 
Joo, mä olen kans kuullut noista merkkiliikkeiden "huijauksista".. Noh..auto on nyt kunnossa.. Toi meijän auto on vaan sellanen et siihen ei itte saa tehtyä oikeestaan mitään.. Lamputkin täytyy käydä liikkeessä vaihdattamassa. Renkaat saa itte vaihdettua ja nesteitä lisättyä :LOL: Loppu hyvin kaikki hyvin.

Mies lähti äsken sitten ajelemaan Helsinkiin..Ei päässy tämä tyttö mukaan :ashamed: Miehen kaverin lapset on tulossa kolmen aikaan mulle hoitoon. Sit alkaa taas tää vipinä ja vilske, kun on talo täynnä pikkusia.

kristiina- Mihin sä ajattelit sen tatuoinnin ottaa? Joko oot kuvanpäättänyt? Mä olen kans netistä kovasti noita kuvia kattellut.. :whistle: Mut mä toivon et mulle tää yks riittää, on sen verran iso et et.. en kai toista sit ala ottamaan.

Mä heräsin yöllä neljän aikaan ja ihmettelin, et Emmi ei ollut herännyt kertaakaan. Se on nyt taas alkanut nukkua hyvin. Päivälläkin nukahtaa ihan yks kaks vaan lattialle. Meillä isommat tytöt vaati aina pulloa nukahtamiseen, mut Emmi näyttää nukahtavan ittekseen.

Sanna Ei siihen luomen päälle vois laittaa rasvalappua tai vastaavaa, et ei tarrais siihen luomeen kiinni? Voi toista pientä.. Meillä on Emmillä iso luomi reiden sisäpuolella ja sitä nyt seuraillaan neuvolakäynneillä et jos kasvaa entisestään tai väri tummenee, niin ihotautipkl:lle heti aikaa. Se luomi on tällähetkellä joku n.2x4cm eli aika iso vielä..

Nyt pitäs mennä kaittää tytöille aamupuuroa ja eskarilaiselle tekemään eväät mukaan eskarin metsäretkelle.. Palailen taas..

 
Ellu, mulla on pohkeessa jo aika iso kuva, sellainen itse piirretty kukka, niin jatkan vaan sitä alemmaksi tonne jalkapöydän päälle, levitän vähän sivuille --> lisään lehteä ja kukkaa ja sekaan heitän Eetun syntymäajan. :)

Pitäis varmaan mennä pukemaan ja pakkamaan koirat + vauva autoon. Lähdetään hakemaan mies töistä, ja minä samalla reissulla lenkille.
 
Ellu, mulla on pohkeessa jo aika iso kuva, sellainen itse piirretty kukka, niin jatkan vaan sitä alemmaksi tonne jalkapöydän päälle, levitän vähän sivuille --> lisään lehteä ja kukkaa ja sekaan heitän Eetun syntymäajan. :)

Pitäis varmaan mennä pukemaan ja pakkamaan koirat + vauva autoon. Lähdetään hakemaan mies töistä, ja minä samalla reissulla lenkille.

Sanna, toivottavasti pääsette siitä luomesta eroon!
 
Tarttee tota rasvalapun mahdollisuutta kysyä ens vkolla ku mennään taas näyttää sitä. Ja se oli 4cm pitkä, n. 2.5cm levee ja n. 1.5-2cm korkee ja ihan keskellä niskaa että iso on kyllä toikin ja on kyl niin hankalassa paikassa ja ku on verisuonikasvain niin verta saattaa tulla ja oikeen vaan kunnolla. Pahanlaatuiseksi se ei onneks koskaan muutu..

Pistetään nyt sit pikku GALLUPPI: KENELLÄ on tatuointi? Monta ja missä? Itellä on 2 kpl, toinen alaselässä, sellanen koko selän levyinen ja n. 20cm korkee ja sit toinen on nilkassa ja se on tosi pieni. Selässä on tribali ja nilkassa on nuottiviivasto ja nuotteja.. Pitäs ton äijän mulle piirtää joku kuva ja siihen pitäs jotenki jotai Ellasta saada, just ehkä syntymäpvä, en tie viel...

Ella kattoo Disney Channelia sitterissä ja huutelee :D
 
Mulla on yksi tatuointi alaselässä, kans tribali :D ja melkeimpä selän levyinen ja n.15cm ehkäpä korkea. Piti ihan käydä tarkistamassa.. :ashamed:

Sanna Meil on Renault Laguna -04.

Nyt jatkamaan siivousta.. :wave:
 
Kiitos kaikille voimahaleista! :heart: Elämä alkaa taas hymyilemään. Isukki pääsi eilen kotiin, kun rytmi pysy kohdallaan ja vointi on jo parempi. Toivottavasti pysyykin hyvänä. Sen kunniaksi ;) käytiin sitten eilen miehen kanssa ostamassa meille uusi auto, Mondeon farmari. Ollaan jahkattu ja jahkattu auton ostoa, mutta viime viikkojen aikana alko tympäsemään, kun ei vanhassa autossa ollut tilaa koiralle ja vaunuille samaan aikaan. Nyt on ainakin tilaa, eli ei voi valittaa :D mä olen niiiiiiiin onnellinen! :D

Sain tänään vielä ittestäni niinkin paljon irti, että siivosin kämpän. Kauanpa se taas veikin :ashamed:

Sanna:toi Ellan luomi on kyllä tosi inhottava juttu. Mulla tuli raskausaikana otsaan sellasia ihan pieniä tulipunasia pisteitä ja kerran raapasin vahingossa niistä yhtä ja se vuoti varmaan 2 viikkoa. En koskenut siihen muuten, mutta aina kun pesi naamaa/kävi suihkussa, niin se alkoi vuotamaan. Ja siihen kasvoi patti, joka oli suurimmillaan kooltaan n. 2mm, mutta olin ihan järkyttyny että kuinka paljon se vuosi verta ja oli ihan tulipunainen! :eek: kun Sara syntyi, niin patti pieneni ja muuttui vaaleaksi, mutta ei se vieläkään ole kokonaan kadonnut. Jälkitarkastuksessa piti siitä kysyä, mutta enhän mä muistanu :headwall:

Kävin viime viikolla pitkästä aikaa vaa´alla (viimeks käyny jälkitarkastuksessa 2.1.) ja vaa´an mukaan olen laihtunut 2kk:ssa 6kg! Painan tällä hetkellä 4 kg vähemmän kuin ennen raskautta vaikka en kyllä juurikaan ole syömisiäni kattellut. Oon kyllä käyny kuntosalilla ja joka päivä käydään kärrylenkeillä et kai nekin asiaan auttaa. Niin ja imetys tietysti kai vie jotain mukanaan :whistle:

Meille ei myöskään käy toi tapaamisajankohta, mutta yritetään käydä noilla kahvitreffeillä =)

Jospas sitä lähtis jotain ruokaa kehittelemään :wave:
 
Petrus oli eilen aikasta räkäinen ja silmäkin vuosi aika pahaenteisesti. Aattelin että joku vuosisadan lenssu on raukalle tulossa mutta tänään ei oikein ole enää mikään??! Voiko flunssa mennä vuorokaudessa muka ohi?? Niin ja sit illalla laitoin pojalle supon ekaa kertaa niin pian alkoi armoton huuto...väänsi selkään ulottuvat kakat ja elämä hymyili taas =) En tiä,että haittasko sitä niin kovin se suppo vai mikä oli.

Petrus vetää nykyään itseään tukasta :eek: Sormet on nyt muutaman kerran kietoutuneina hiuspehkoon. Varmaan voi vähän sattua :whistle:

Mut nyt kuuluu sellanen vinkuna että täytyy mennä...ai niin,aamulla tossa 9 maissa aattelin kokeilla laittaa pojan ulos nukkuun että saisin vähän siivoiltua niin nukkui melki 3h :eek:

LilliM
 
Meillä kanssa Pihla pyörittelee hiuskiehkuraa ja paijaa itteensä kun syö, siis tissistä syödessään. On jotenki hellyyttävän näköstä =) Joskus näyttää aika rajulta toi hiusten helliminen, kaipa se on pari kertaa kunnolla nykässykkin. Nykyään kyllä roikkuu enemmän mun paidan kaula-aukossa..

Paljonko teillä menee kiinteitä päivässä? Meillä ehkä 1/5 purkillista hedelmää ja pari kolme jääpalakuutiollista peruna-bataattimössöä. Ja siis pari viikkoa ollaan maisteltu noita. Ja mihin aikaan annatte tuon kiinteen aterian? Meillä aamulla 10 aikaan hedelmä ja 14-15 aikaan toi kunnon pöperö. Nauvolassa kyllä eilen sanoi et hedelmäsoseet ei pidä nälkää juuri ollenkaan ni vois siitäkin varmaan luopua, kun tässä iässä varmaan aika turha, kun maito kuitenki se pääravinto. Ja hedelmistä meillä siis käytössä mango ja luumu. Nii joo ja minkä merkkisiä käytätte jos annatte kaupan soseita? Me vedetään noita semperin hedelmiä, nissä ainakin lukee et ei olis lisättyä sokeria..

Mulla kanssa on tatuointi, tossa lavassa sellanen tribaalimerihevonen. Nilkaan aattelin kanssa jonkun missä olis jotain tohon tyttöön liittyvää, niinku just se syntymäaika jontenki tungettuna. Jos serkku vaikka jonkun kivan suunnittelis kun on sellanen taiteellisesti lahjakas tapaus =)

Mä löysin Pihlan hiusrajasta niskasta syntymämerkin, tai ainakin siksi sitä luulen, sellanen pieni punanen alue, Se ei kyllä näy kun on siinä takatukan seassa :) Onko muiden vauvoilla syntymämerkkejä? Mulla itellä on kankussa sellanen jalanjäljen muotonen ja mun isällä kanssa sellanen aika iso, arvelinkin että tuolle tytölle tulee kanssa kun kulkee vähän niinkun suvussa..

Jep jep, tulipas taas kaikkea.. Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Kiinteistä meillä vähän vaihtelee tuo menekki päivittäin. Mut nykyään lämmintä ruokaa eli perunaa, porkkanaa tai bataattia menee ehkä noin puoli purkillista. Teen siis ite sen mutta säilön noihin tyhjiin pilttipurkkeihin. Sitten tarjoon kaks kertaa päivässä hedelmäsosetta. aamupäivällä ja sitten joskus 6 aikoihin toisen kerran. Joskus sitä menee purkillinen päivässä joskus vaan puol purkillista. Meillä on noista hedelmistä kokeiltu mangoa ja nyt pari päivää päärynää. Päärynä tuntuu uppoavan paremmin kuin mango. Mä oon ostanut kaikkee, eli pilttiä, bonaa ja semperiä. Vähän mikä on käteen sattunut.
 
Saako liittyä seuraan? Oon seurannut teidän kirjoituksia jo vuoden ja nyt vasta ekaa kertaa "uskaltauduin" kirjoittelee. Meillä on siis marraskuussa syntynyt poika. Raskaus meni ihan hyvin, synnytyksestä selvittiin ja arki on lähtenyt ihan hyvin pyörimään poitsun kaa. Perheestä löytyy myös 3-vuotias tyttö, joten toimintaa riittää joka päivälle.
Tässä tällei lyhyesti...poitsu kutsuu...
 

Yhteistyössä