Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Jaahas... herra simahti. En tajua, ei voi mitään hampaita kait vielä olla tulossa, mutta käuhee tarve on hinkata ja sitten se sellanen puoli itku-kitinä jatkuva. No nyt on suppo pyllyssä tuolla tuhisemassa, mutta eiköhän tämäkin yö mene heräillessä. mietin jo että voiko sen takia öisin heräillä että ikenent kutiaa ja sitten tissi auttaa siihen ja nukahtaa, kuun ei se tosiaan nälkäänsä joka kerta yöllä syö???
No huomenna meen äitin luo, niin saa kattoo ton suuhun. ite en siellä mitään ihmeellistä näe tai tunne???
niin ja puklailu on taas lisääntynyt. tulee siis n. 1h kin päästä ruokailusta ja haisee oksolle :x
Mistä lie sekin johtuu...
no jospa siä 3vko päästä alettas maistelemaan jotain kasvista.
Käyttääkö joku muu vielä rela-tippoja tai muita masun helpottajia? Meillä nimittäin menee edelleen ja ajattelin niitä jatkaakin.
Mites muut, joko ootte siirtynyt vaunuissa ratasosaan? Sanna taisi ainakin olla kokeillut Ellalla....?!

Kirjotelkaas nyt muutkin, kun mä tätä palstaa koko ajan täytän omilla höpinöilläni.
Siis mulla ei ole elämää, juu myönnän.

Enni ja Jakke 3kk 1vko

Kovin meillä on tosissaan tämä palsta hiljentynyt! :whistle: Ällistyneenä oon seurannut lokakuisia, kun ne tarvitsee jo joka viikolle oman erillisen pinon! :D

Alisa kutiaa kyllä, varsinkin tuosta masun ja kylkien alueelta. =)

Mä sunnuntaina testailin tuon vaunun eri asentoja yms ja lopputuloksena otin sitten tälläerää pelkästään kantokopan sivukovikkeet pois. Se tuo tytölle vähän enemmän tilaa. Ratasosassa ne selkänojan säädöt oli sellaset, ettei ihan vielä tunnu tytölle sopivilta. Mutta kai sitäkin jonninajan päästä voi uudelleen katsella...

Täälläkin Emmi kutiaa.. Varpaankynsien leikkaaminen onkin haasteellista hommaa, kun toinen kikattaa ja vetäää koko ajan jalkaa pois. Kyljet ja kainalot on kans kovia kutiamaan.
Juu.. ja Emmi nauraa ihan tyhmänä mun jutuille
:LOL: Tuntuu et se kikatta sanoin mä sit mitä tahansa :D

Meillä on olemassa matkasänky, tosin miehen veljen muksulla se on ollut lainassa nyt jo pari vuotta.. Sellanen samantyylinen, mikä DJmussukallakin oli. Yleensä ollaan jonkun näkönen patja lisätty sinne pohjalle.

Mitäs vielä.. Talonrakennuskuume löytyy täältäkin :wave: Miehellä vaan sattuu olemaan niin vaativa maku, et ei ihan pikkurahalla sellasta taloa rakenna, mikä miellyttäis tota.. :whistle: Mut suunnitteilla on et tässä jossain vaiheessa (muutamien vuosien sisällä) saatais rakennutettua uusi koti.. Toivossa on hyvä elää..

Talvi tuli tännekkin!! :D Lunta on maassa ja jopa pakkastakin.. Jee!!

Huomen aamulla sit koko komppanjan kans esikon hammaslääkäriin.. |O jee :whistle:

jos mäkin vaikka harkittisin tota nukkumaan menoa..kaikki muut nukkuu jo.. Tylsää yksin.. ja hiljasta..

Taidan tietää syyn neidin kiukutteluun.. Aloin tossa vaan miettiin et ku Ella oli n. vrk:n hoidossa niin siellä menny n. 1.5l maitoa ja 1.5prk sosetta. Ella normisti syö n. 800ml maitoa ja n. 1prk sosetta pvässä, että tais olla masuvaivoja eilinen ku nyt on kaupunkireissun jälkeen leikkiny lattialla ja jutellu ja ollu varsin tyytyväinen..

Ratasosan olen juu nyt laittanu vaunuihin ja Ella siellä viihtyy hyvin ja kun sen kerran saa myös makuuasentoon niin mikäs siinä ja sit ku herää niin näkee vähän ympärilleen ku nostaa selkänojan siihen seuraavaan asentoon.

Noh, ehkä meillä vähän hiljasempi pino ku lokakuisilla mut ehkä tänne meille sitte aina kerralla kirjoitellaan pidemmät pätkän kerran pari päivässä.. Mä ainaki olen ottanu sen linjan et koneella en ole ku olen Ellan kanssa kaksin jos hän on hereillä. Koneella olen sit jos Ella nukkuu päikkäreitä tai mies on kotona siis pvällä..

Leluja Ellalla on ihan riittävästi ja kokoajan saa lisää tuolta mun siskon luota. On Ella sitte ihan uusiaki saanu mut ite en ole mitään ostanu..

Niin ja kyllä Ella välillä nauraa kunnolla ääneen ja välillä on vaan naama sillai "nauruasennossa" mut ääntä ei kuulu..

Vai unia musta nähty :D

Mut jospa menis syömään jotai..

Enni: Mä olen käyttänyt pojalla koko ajan relaa. Tai no en ihan säännöllisesti ole antanut mut kuiteski aika usein. Nyt on relat loppu joten tänään hain Lachtophilus-jauhetta pojalle. Voi kuulemma sekottaa maidon joukkoon. Ihan aattelin,että maha kestää kun noita kiinteitä alotellaan jossain vaiheessa. Ja onhan niitä muutenkin ihan hyvä antaa. =)

LilliM

Joo, mäkin aattelin, että reloista ei mitään haittaakaan ole niin annetaan nyt niitä sitten ja tuntuu vatsa toimivan paremmin niiden kanssa kun ilman.
Mutta tää menee nyt suihkuun ja pohtii ehtiiköhän nukahtaa ennen ensimmäistä herätystä???? |O

meillä on rattaat käytössä kyllä juu.. oikein kätevät! En enää halua käyttää noita meiän "hyökkäysvaunuja", just laitoin ne tonne huutikseen myyntiin! Meillä on kanssa portaattomasti säätyvä selkänoja niin siellä tuhisee usein, mutta enenevässä määrin on myös hereillä siellä ja silloin nostan pikkasen niin näkee ympärilleen.

Minni oli hereillä toissapäivänä koko automatkan (vaan 45 min), ikinä aikasemmin ei oo sitä tehnyt, on aina simahtanut samantien kun pääsee turvikseen. Siellä takapenkillä neiti iloisesti jutteli leluilleen:)

Jalkapohjat kutiaa täällä, muualta ei :LOL: Olen pohtinut sellasen puuhamaton hankkimista kun tuntuu viihtyvän niin hyvin lattialla jos on leluja katteltavana. Ovat vaan aika hintavia (haluun sellasen tiny gyminin) uutena joten pitänee tutustua huutiksen maailmaan :D

Vaunujen ratasosa odottelee vielä hyvän tovin käyttöönottoa. Siinä selkänojan tosin saa makuuasentoon mut en koe hyödylliseksi vielä tässä vaiheessa. Lelujaalkaa olemaan nurkat täynnä mutta kiva niitä on saada ja hommata koko ajan lisää :whistle: Pienestä meilläkin nauretaan, edelleen suosikki on kypärämyssyn laittaminen...oikein aina odottaa sitä ja sit nauraa ääneen kun osuu naamaan se reuna ja siis mä oon ihan :eek: mikä siinä voikaan olla niin hauskaa ? Ja kaikin puolin ihanan ilonen lapsukainen :heart:

Aikanaan kun kysyin neuvolantädiltä* apua ilmavaivoihin niin lätkäs vaan relatippojen mainoslehtisen käteen ja sanoi et näitä voi koittaa...just joo. Kun sitten kysyin tyyliin seuraavalla kerralla et onko väliä koittaako disflatylia vai cuplatonia niin taas lätkäs sen perkuleen relalehtisen...Meillä siis edelleen käytössä disflatyl, ja toimii :)
Niin sitä haukotellaan päivät ja ollaan väsyneitä --> täällä taas roikutaan vaikka päiväkin jo vaihtuu kohta puoliin ;)

Huomenta vaan!

Nyt tuli sit talvi ja pakkaset ja mulla meni heti talvitakki rikki! Vetoketju sanoi sopimuksen irti :/

LilliM Mä olen kans käynyt odotuspuolella kyttäilemässä, et millon uusi marrasvauva-pino tulee.. siellähän se jo on.. Ajatella, et siitäkin on jo vuos..

Mies oli nähnyt meijän kummipojan äidin ja epäili et se olis raskaana.. hmm.. uskaltaiskohan kysästä.. Sit kyl hävettäis, jos ei olekkaan :D

Täällä on kylmä!! Pitänee lämpöä lisätä sisälle, mittari näyttää vaan 20 astetta!! :whistle:

Mä tässä odottelen, et meijän lapset heräis.. Sinne hammaslääkäriin pitäis suunnistaa kymmeneksi.. Ajattelin raeruoho tarkikkeita käydä tyttöjen kanssa ostamassa. Pääsiäinenkin jo parin viikon päästä.

Meillä Emmi ei tykkää lainkaan pukemisesta.. Jos Tipillä nauretaan kypärämyssyn laitossa, niin täällä alkaa siitä huuto.. :whistle: Huuto loppuu siihen, kun saadaan kaikki vaatteet päälle ja pääsee kaukaloon istumaan. Emmi on nyt kans alkanut automatkoja valvomaan. Ennen nukahti heti, kun pääsi kaukaloon ja nosti sen ylös, mut nyt vaan kattellaan ihmeissään.

Mut nyt täytyis varmaan ittensä jo mennä laittamaan kuntoon, kun on vielä hiljaista ja rauhallista..

Ellu ja Emmi (ens viikolla jo 4kk :eek: )

Taas tunnin välein herätty syömään yhdestä eteenpäin... Annan illalla perunaporkkanavelliä 200 milliä, lisäksi tankkaa tissiä. Jos tää on taas jotain maidontilaamista. Mietin että uskaltaiskohan sitä parin viikon kuluttua kokeilla sitä puuroa mikä oli 4kk eteenpäin? Onhan toi jo sitten melkein neljäkuinen. Muuten pärjätään pelkällä tissillä loistavasti, mutta yöt vaan on vähän syömistä.

Äsken oltiin lenkillä ja taas poitsu jatkaa uniaan parvekkeella. Ennenhän Eetu ei suostunut ollenkaan nukkumaan enää kun päästiin kotiin, nyt on monena päivänä nukkunut vielä tunnin pari lenkin jälkeenkin.

Haa, lisää kahvia ja vaikka vähän siivoamista :)

Jotenkin tuntuu että tää päivä on jostain tosi syvältä...Isäni on viety viime yönä ambulanssilla sairaalaan sydänvaivojen takia ja pulssi huitelee edelleen 200:n paikkeilla :| rytmi on päin honkia ja verensokerit 17,5 :eek: vähän huolestuttaa siis :| iltapäivällä meinaavat jymäyttää rytmiä paikalleen ja TODELLA toivon, että se pysyis. Viimeksi kun oli kesällä sama homma...Ja jotta olis saanu ajatuksia vähän muualle, niin lähdettiin vauvahierontaan, joka olikin peruttu! :kieh: muuten ei ottais päähän, mutta kun jouduin herättämään Saran kesken unien kun piti lähteä ja sitten sitä ei ollutkaan :kieh:

Annoin Saralle Rela-tippoja ekat pari kuukautta, mutta kerran unohdin ne muutamaksi päiväksi. sitten taas kun annoin, niin tyttö pulautteli aika paljon. Lopetin ne ja pulautukset loppu myös. Mitään masuvaivojakaan ei ole lopetuksen seurauksena ilmennyt =)

Jaahas, nyt alko huuto parvekkeelta :wave:

HE82 :hug:

Piti tulla hehkuttaa ukkeli sit käänty mahalleen,viikonloppuna harjotteli unissaan...Niin teki isoveljesäkki tosi kivaa ähellystä...Pientähän toi on Ellun tyttöön nähen,mut hengitystä kuiteski joutu pidättää siihen asti ku suoritus meni onnistuneesti ohi!

Vimpula :wave:

HE82 :hug: täältäkin.

Melko rauhalliseen tahtiin tätä tekstiä meiltä marraskuisilta tosiaan tuppaa tulemaan. Taitaa arki työllistää itse kutakin melko tehokkaasti...
Minäkään en ole ehtinyt juurikaan olla koneella. Ollaan vaihdettu huonejärjestelyjä melko perusteellisesti ja tavarat hakevat vielä paikkaansa. Aino ei ole ollut niin yhteistyöhaluinen kun olisin toivonut, joten hitaasti tavarat siirtyvät sinne minne kuuluvat. Mieskin on ollut melko pitkiä päiviä töissä. Eilen tuli illalla kahdeksan jälkeen kotiin... Melko väsyneeksi sitä itsensä tuntee kun on yksin aamusta iltaan, yrittää laittaa ruuat, tiskata, siivota jne ja Aino kuitenkin vaatii paljon huomiota. Tytöltä jäi pitkät päikkärit eilen kokonaan välistä. Nukkui ½-1h pari kertaa ja siinä se. Muutenkin on ollut mieli maassa pari päivää. Mummon mies joutui sairaalaan toissa päivänä. Häneltä on löydetty suuri kasvain aivoista ja kokoajan odotan puhelua voidaanko kasvaimelle tehdä mitään. Hän on jo iäkäs, viime kesänä juhlittiin 80v. syntymäpäiviä. Leikkauksessakin on siis jo iän vuoksi suuret riskit, mikäli sellainen edes olisi mahdollinen. Pelkään pahinta, mutta kaikki on Korkeimman käsissä.

Tänään oli lääkärineuvola. Ainon paino on noussut viimeisen viikon aikana hyvin (kävimme ylimääräisessä punnituksessa viime viikolla kun Aino ei suostunut syömään kunnolla). Nyt siis mitat ovat 6200g, 62,5cm ja pään ymp. 40cm. Pituus menee käyrällä, paino putosi aavistuksen miinuksen puolelle. Kuitenkin lääkäri piti kasvua hyvänä, ei ollut lainkaan huolissaan ja kieltämättä oma huolikin on alkanut hälventyä. Kovasti kehuttiin ihoa, iloisuutta ja jäntevyyttä.
Päivisin syödään nykyään lähinnä pullosta, unisena rinta kelpaa hyvin. Perunaa pitäisi yrittää uudestaan ja vähitellen lisäillä sitten niitä makuannoksia. Uskoisin Ainon kasvavan maidolla ihan hyvin vielä, kunhan vaan ei kieltäydy syömästä, mutta olisihan se hyvä kun oppisi huolimaan muutakin kun maitoa. Niin, tänään tytöllä on ikää tasan 4kk . Uskomatonta miten nopeasti aika menee!

Taidan häipyä höpisemästä, ei ajatukset pysy kasassa ollenkaan. Lueskellessa oli monta juttua mielessä joita piti kommentoida, mutta nyt pyörii ajatukset tietojen odotuksessa.

HE82: Myös minä jaksamisia lähettelen. :hug:

Meillä oli tänään 3 kk-neuvola. Pituutta tytölle oli kertynyt 63 cm, painoa 6380 g ja päänympärys 43 cm. Pituus edelleen piirun verran keskikäyrän päällä, paino täysin käyrällä ja päänympärys kasvaa tasaseen täysin omalla käyrällään. :) Rotan loppuosa saatiin, vähän tyttö sitä irvisteli. Ja piikkiä ei sekä äiti että tyttö edes ehtineet huomata, kun se oli jo annettu! =) Muuten tyttö naureskeli ja höpötteli neuvolatädille paljon, neuvolakortissa erityismaininta "hymytyttö". :heart:
Kiinteiden aloittamisesta puhuttiin, että kun tuntuu siltä voi alkaa testailla. Mutta ei meillä suurempaa kiirettä ole, ehtiihän tässä vielä. Niin ja hoitaja myös huomasi, että tyttö on vähän toispuoleinen. On ollut sellanen melkolailla alusta asti, kovin tahtoo touhuta oikealla puolella. Täytyy nyt yrittää houkutella vielä enemmän tyttöä touhuamaan vasemmallakin puolella, kiinnittää enemmän huomiota molemminpuolin käsittelyyn yms. Pitäisi sillä kuulemma tasaantua.

Kunnon päiväunille tyttö suostui vasta tuossa neljän aikoihin. :eek: Joten vieläkin ollaan periaatteessa päikkäreillä. Kai tuolta kohta jotain tuhinaa alkaa kuulua... Toivottavasti ne rokotteet ei ala nyt iltaa myöten vaivata. Ekasta Rota-rokotteesta ei ainakaan tullut minkäänlaisia oireita.

Menenpä tekemään jotain. :whistle:

mussu & alisa -päivää vaille 3 kk

HE82 iso :hug: täältäkin.

Ella kuulostaa flunssaselta, mut ei kuumetta ole ja syö suht hyvin niin kattellaan.. Äsken kyl kävin kattoo Ellaa ku nukkuu omassa sängyssä niin rohisee kyllä pahasti, voi pientä kultaa..

Mua alko tänään ihan suunnattomasti ärsyttää toi mun maha. KAappi täynnä housuja mut suurimpaa osaa ei voi julkisellepaikalle päälle laittaa. Päätin aloittaa nyt sit ihan oikeesti kunnon kuntokuurin vaikka en sinne salille nyt oikeen pääsekään niin kotona on jumppapallo ja kuminauha ja sitte lenkille vaan Ellan kanssa ja loppu toi herkkujen syönti nyt. Mä en ole tottunu tällaseen mahaan..

SAin tänään Ellan ja mun kuvatki ku oltiin siellä kuvauksessa. On kyl ihania..

Mut jos menis jatkaa tota kuntoilua, joten :wave:

iltoja! on ollut muka taas niin kiirettä ettei ole kerennyt kirjoittamaan mukamaste.. :ashamed:

meillä on huomenna 4kk lääkärineuvola ja saas nähdä mitkä huudot tyttö nyt antaa kun alkanut vierastamaan, viimeksi antoi aikamoiset hätähuudot :eek:

paino on varmasti jo yli 8kg :whistle: taitaa meillä olla tyttö sieltä isommasta päästä missä taitaa muutama muukin olla :heart:

Lauantaina otan ja lähden muksujen ja vanhempieni kanssa vantaalle siskontytön rippijuhliin, niin se aika vaan menee, tässä tuntee itsensä jo vanhaksi :( olin itse 7w kun tämä ensimmäinen siskontyttö syntyi ja nyt se menee jo ripille ja saa naimaluvan :whistle:

Olin tänään muka tänään reipas ja tehtiin pojan kanssa munkkeja :p :p kyllä ne omat vaan on sitten hyviä, vaikka nuo meidän kaupasta saatavat irtorinkelitkin on kyl namia :p

meillä tuossa äsken lattialla ollessa mentiin kyljelleen, niin se vaan tyttö rupee meilläkin liikkumaan enemmän, hiljaa hyvä tulee :) halu ois kyllä kova lähtä jo liikkeelle varsinkin jos veli pelleilee ja juoksentelee

Huomennahan se lupas myräkkää ja ois mentävä anopinkin luona käymään kun hän on sanu tehtyä sen kaukalopussukan vyöaikoilla nyt tuolle vkoloppureissulle valmiiksi, niin ois sen haku...toivottavasti ei kovin oo koiranilma kun sinne mennään, matkaa ei onneksi ole kuin alle 20km mut kerkeehän siinäkin tapahtumaan jos on tapahtuakseen...

Veli sitten soitti ja sanoi tarttevansa lumentyönnintä lainaan kun se on auton perässä mulla porukoilta lainassa, et saa parkkipaikan puhtaaksi, niin sano sitten kun oli puhistanut et iskeppä ihtes tuohon auton rattiin niin käydään ajelulla, eihän siinä mitään, mut veljellä on automaattivaihteistoinen niin olin ihan uu aapisen laidalla kun vasen jalka ehti kuumeisesti sitä kytkintä kun jarrutti :whistle: mut en romuttanu kuitenkaan autoo et hyvä minä :LOL: manuaalin kannattaja olen minä (tosin jos joku miulle ostais automaatin niin ajelisin silläkin ;) )

jahas jos nyt lopettais jorinat ja antais muillekin palstatilaa :wave: tulen huomenna kertomaan neuvolakuulumiset

Perfekta ja Sara (huomenna 4kk :heart: )

HE82 :hug:
Donu :hug:

Oon pikkasen ihmeissäni tuon pojan syömisten kanssa. Nyt on keksinyt että vois tuon klo 22 ruokailun siirtää puoli yhteen tai vaikka kahteen yöllä. Mut samapa se, kunhan syö. Ongelmaksi on tullut päiväajan syöminen. Itkee nälkäänsä (näin tulkitsen) mutta kun näkeekin pullon niin alkaa huutamaan. Sitten rauhoittuu kun lasken vaikka lattialle ja leikitään vähän aikaa kunnes alkaa taas huutamaan. Mutta ruoka ei kelpaa, tuttia ja leikkimistä mut sit kuitenkin itkee niinkuin nälkä olis. Sylissä itkee, lattialla e niin paljon! Tätä sit jatkuu kauan kunnes yhtäkkiä sylissä kesken huutamisen keksii, että voishan sitä vaikka vähän syödäkin. Alkaa syödä ja voi samantien vetästä 180 ml. Tosin välillä täytyy vähän imemisen välillä itkeä. Tai sit on niin väsynyt, että syö lähes unissaan ja syömisen jälkeen saa sänkyyn tai vaunuihin kipata. Nyt nukahti syömisen jälkeen kuudelta ja nukkuu vieläkin. Siis ilmeisesti alotti yöunet jo? :| Kuinkahan aikasin huomenna herätäänkään :eek: Kun yöllä herää syömään, on ihan unessa ja syö kunnolla. Oon tässä pähkinyt, että missä vika. Ennen kun syöminen oli ihan mukavaa puuhaa ja nyt tuntuu olevan ihan mahdotonta :/ Oon miettinyt voiko jotenkin suuhun sattua kun huutaa niin kovin. Sit oon miettinyt, että voiko vauva, joka ei oo kiinteitä saanut, näin ilmaista, että olis aika niitä antaa? Voiko haluta jotain mitä ei oo koskaan edes saanut eikä siitä mitään tiedä? Toisaalta pelkään, että juo vielä huonommin maitoa, jos aloitan kiinteät. Käytiin cittarissa vaunulenkin lomassa, olisin ostanut bataattia muttei löytynyt. Viilentävän purulelun ostin, tämän otti hanakasti suuhunsa ja alkoi imemään.
Tänään päiväunilla nukkui yhteensä kolme tuntia, kun yleensä vetelee jo yksillä tuon kolme tuntia. Joten tuo aikanen nukkumaanmeno selittynee sillä.
Tietääkö joku, kuinka paljon tämänikäisille pitäisi vähintään tulla painoa viikossa/kuukaudessa? Kun ei tuolla meiän hoikalla pojulla olis hirveesti enää varaa laihdutuskuuriin.

Noh, mun pitäis kyllä laihduttaa paljon, oon nyt kokeillut tuota Ennin mainitsemaa suklaa, keksi, pulla, sipsi -ruokavaliota, jostain kumman syystä se ei toimi mullakaan :LOL:

Meillä poju on nukkunut kaikki yönsä omassa pinniksessää, joka vieläpä parin metrin päässä meidän sängystä. Johtuu ihan siitä, ettei muuten saatu mahtumaan. Perhepedissä mä tuskin saisin nukuttua ja mies pitää sen verran elämää öisin ettei se varmaan olis vauvalle turvallistakaan. Mua on pari kertaa huitassu kädellä kasvoihin! Onneksi tuo perheväkivalta on kuitenkin rajoittunut tohon.

Kenelläs se olikaan vauvalla jotenkintoispuolisuutta liikkeissä. Meillä sama homma. Kääntyy useammin katteleen vasemmalle puolelle. Tosta sanoin neuvolassa jo kuukausi sitten ja nyt viime käynnillä terkkakin sit kiinnitti siihen huomiota. Kovasti oon yrittän yt aktivoida tota toista puolta ja mun mielestä on vähän jo auttanutkin.

Viides päivä ilman telkkaria. Tai telkkari on mut ei siitä näy mitään. Vierotusoireita on mut ei nyt vallan valtavia :snotty: Nettiriippuvuus on huomattavasti lisääntynyt :whistle:

Jee =) oon ihan fiilareissa täällä kun Petra käänty tänään pariin kertaan mahalta selälleen :heart: :heart: :heart: oli niiiin söpö. Ja ei meinaa malttaa selällään maata lainkaan kun puskee kyljelleen =) Voih, pienet on ihmisen (lue:väsyneen äidin) ilot.

Huomisia kahvitteluja odotellen,
Tipi

Meillä ollaan oltu koko ilta kärttyisiä. Nukkumaan alkoi normisti ennen kahdeksaa, mutta pari kertaa sen jälkeen herännyt itkemään :( Tai siis herännyt ja herännyt, itkenyt kumminkin ja saanu laittaa tutin uudestaan suuhun. Voiskohan nämä kiukkuilut nyt sitten johtua hampaista? Kun koko ajan pitäisi olla jotain suussa. Toiseksi vaihtoehdoksi veikkaisin nälkää. Tissiä kun olen itkemiseen tarjonnut, niin on kyllä reippaasti syönyt. Parhaassa tapauksessa puolen tunnin välein... Että olisikohan meidänkin aika alkaa kokeilemaan niitä kiinteitä.

Laihduttaminen ilmeisesti sujuu! Näin mun äitiä tänään, ja kilot kuulemma karisee. Veljeäni näin viikonloppuna, ja hän sanoi samaa. Hyvä juttu, kun on ennen ollut kokoa xs on vähän vaikea sopeutua tähän isompaan muotoon. Ja hormonitoiminta edelleenkin sekaisin - nyt mulle on alkanut tulemaan finnejä.

Jospa sitä vaikka menisi nukkumaan. Meillä kun on nyt joka aamu herätty pikkaisen edellistä aikasemmin. Huomenna mun laskelmien mukaan nousemme ylös klo 7.30 :)

HE82 ja Donu :hug:

ohhoh mikä päivä.. Minnin kanssa alkaa olla mahdotonta liikkua missään missä voi olla muitakin kun äiti! Mentiin tänään illalla kylään mun kaverin äitille ja Minni huusi koko ajan.. Ei rauhoittunut edes mun sylissä. Aluks kaikki meni ihan hyvin siellä kunnes näki mun kaverin äidin ja sen miehen siitä se sitten alko ja jatku koko kylässä olo ajan:( Tänään se oli aikasemmin päivällä vetässy hirveet vierastus itkut kun tulin suihkusta ja mulla oli pyyhe päässä (ei muka tuntenut).. Sit kun toi meiän neiti alkaa huutamaan ei siinä loppua näy! Onko kellään tietoa kauan tää eka "vierastuskausi" kestää? eli siis kuinka kauan joudutaan olemaan kahdestaan täällä neljän seinän sisällä:(

ei kai muuta meen nukkuu, oon aika naatti..

Meillä ei vielä vierasteta. Tänään kävi eläkeläispariskunta kattomassa tätä kämppää ja poju väläytti niille kaikkein valloittavimman hymynsä ja jutteli kovasti :D

Kävin äsken kattomassa vauvaa (joka siis tosiaan aloitti yöunet klo 18). Nukkuva vauva on kyllä ihan mielttömän suloinen :heart: Pitäis kai mennä itekkin nukkuun, aamuyö voipi ola kovaa tuttirumbaa

Meillä Emmi ei ole vierastanut muita kun tätä meijän neuvolatätiä. Ens viikolla sit neuvolalääkäri, joten katotaan vieläkö vierastaa..

Meillä taitaa Emmi olla aika pikkunen kooltaan.. 3kk neuvolassa painoa oli 5,6kg.. sit ku satuin kattomaan meijän Noran mittoja 3kk iässä, niin se oli ollut melkein kilon painavampi ja 3,5cm pidempi.. No Emmi taitaa tulla mun pituuden mukaan, kun isommat tytöt huitelee iänsä kanssa jossain nuilla yläkäyrillä.. :whistle:

Emmi nukahti eilen illalla jo klo 19.30 ja heräs ekakerran klo 01. Sit klo 05 ja klo 07. Tää oli tosi ihana yö :D Emmi hoksasi eilen et se saa otettua lattialta leluja käteen. Pyöriskeli lattialla ja meni aina lelun lähelle ja nappasi käteen..oi sitä riemua! :D

Onko teilä muilla kylvetys ongelmia? Mä en oikeen tiedä et miten päin mä tuota tyttöä kylvettäsin.. Kun pidän selälleen, niin pää ja jalat ottaa ammeen reunoihin kiinni ja sit Emmi alkaa potkimaan sitä reunaa..(hieman hankaluuksia sit pitää tyttöä pinnan päällä) En mä tiiä.. Musta tuntu eilen, et en oikeen saa mitenkään "hyvin" pidettyä kylvyssä.. Siellä se sit toinen istu ammeessa ja kasteli äidin litimäräksi..hmm..pieni vesipeto meillä.. :whistle:

Laihduttamisesta.. Mä olen lähinnä miehelle manannut tuosta herkkujen kantamisesta kotiin.. Oon omissa mitoissa kyllä, mut haluisin hieman kiinteytyä ja sit toinen kantaa päivittäin jotain herkkuja kotiin..ei niistä kuulemma liho :LOL: Yritä siinä sit ittes pitää erossa herkkukaapilta.. :ashamed:

Aamukahvin tankkaukseen..

Yhteistyössä