Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Vauva unilla ja mami taas netissä.

HE82 Onnittelut! :flower:

Enni Siitä se lähtee rakentaminen. Näihin aikoihin meillä tais viime vuonna olla kans talopakettikauppa tehtynä. Tän kuun lopulla pitäs päästä muuttasan. Tasi meiän on pakko muuttaa ainakin johonkin kun tää kämppä menee alta. Mutta jos Tampereen seudulla pyörit niin tule ihmeessä noihin tamperelaisten mammojen kokoontumisiin. Jos vaan aikataulusi antaa myöten.

Ellun tyttö se onkin kova menijä =) Meillä ihan lähtökuopissa vaan. Pari päivää sitten poju kääntyi vatsalta selälleen. Aattelin että onkohan pelkkä vahinko (kun kerran aikasemmin ihan vahingossa pääsi ympäri) käänsin sitten takaisin vatsalleen ja taas ympäri. Yhteensä kolme kertaa käänty ja sen jälkeen rupes hiukka ärtyneeseen sävyyn kommentoida kun aina takas käännettiin =) Ei oo sen jälkeen kääntynyt, aatteli kai vaan näyttää äidille että osataan jos halutaan mut kun ei vaan toi kääntyminen huvita :D Selältä punnertaa hyvin kyljelleen mut loppu ei suju. Pitkään jaksaa vatsallan olla, hytkyy siinä eestaas ja sit menee hermo kun ei mihinkään liiku. Oon kans miettinyt, että pitäiskö pitää ihan vaan lattialla jos sit vaikka vähän liikahtais. On nyt tommosella huovalla, joka vaan menee ruttuun kun vauva siinä äheltää.

Mä en vakavasti edes harkinnut kestovaippailua. En varmaan jaksais ja nytkin on ongelmana toi vaatteiden kuivatus kun ei mihinkään mahdu. Täällä kämpässä on niin älyttömän ahdasta :headwall: Oon muutaman kerran niin menettänyt hermoni tähän rojuun. Mies ei oikeen ymmärrä, tykkää että ei sen nyt niin väliä jos jonkin aikaa on tällasta. Kun ei se kattelekaan tätä 24 h, käy täällä lähinnä nukkumassa :headwall: Olohuoneen lattialta on lähtenyt sentään wc:n lavuaari mut tilalle on tullut laatikollinen hanoja ja suihkuja yms :kieh: Ei täällä viitti edes siivota enkä mä sit siivookaan :whistle: Mulle soitti tänään mahdolliset tulevat asukkaat, haluavat tulla katsoon kämppää. Joku eläkeläispariskunta, nainen soitti, sanoi ettei heidän takiaan tarvi mitään suursiivousta tehdä :LOL: No ei kyllä tulis edes mieleeni :LOL: :LOL: Pikkasen varottelin, että täällä on aika sekasta ja paljon tavaraa. Toivottavasti niillä ei oo mitään sepelvaltimotautia, etteivät saa sydänkohtausta kun näkevät tän kämpän :eek: No pesin mä tänään saunan, sai kunnolla juuriharjalla jynssätä. Koskahan se oli viimeksi pesty :ashamed:

Meillä mies taitaa olla vähän poikkeuksellinem, se tykkää vaihtaa pojun vaipat, ihan tuotoksesta riippumatta =) Tosin se ei paljon ehdi poikaa hoitamaan kun rakentaminen vie kaiken vapaa-aja. Nytkin lähti kahdeksan aikaan hommiin, tyypillisesti palailee siinä kahden jälkeen yöllä. Ja sit aamulla töihin. onneks tää pahin pyöritys on kohta ohitse. Onhan siellä vielä hommaa muuton jälkeenkin tosi paljon.
 
Vattihattu aika mielenkiintoinen on teillä ollut tuo isyydentunnustus :| Tostahan saa jo syyn mennä vihille ennen seuraavan lapsen syntymää, jos ei muutoin oo ajatellut avioliittoon astella.

Niin joo, meillä ei sitte näy tv! Kun ei oo digiboxia, ei viittitty hankkia kaapeliverkkoon sopivaa kuukaudeksi. Ei ainakaan vähennä mun nettiriippuvuuttani :whistle:
 
Meillä ei isyydentunnustuksessa kysytty muuta ku et kauan ollaan asunu yhdessä ja sit nimet paperiin, tosin miehellö luki siellä väärät tiedot ja niitä muuteltiin, mut ei siis muuta kysytty ku et kauan asuttu yhdessä ja se siittä..Mut eipä toi mies nyt olis sitä oikeen mitenkään pystyny edes kiistää ku kerran TYKSissä Ella tehty =)

Odottelen just ukkoo töistä, et tuo mulle ruokaa. Mun on NÄLKÄ!!! Tän siittä sit saa ku ollu la ryyppäämässä et tekee viel pari pvää mieli jotai roskaruokaa =)

Ella on kiukutellu melk. koko pvän. Sylissä rauhoittu mut sillonki piti seisoa, jos meni istuu niin alko huuto. Nyt on ysistä asti sentään ollu yöunilla. Tiedä sitte vaivaako ne hampaat vai se luomi vai ne lääkkeet, mut ihan kivaa taas kun ei mitään voi tehdä, edes vessaan ei pääse ilman huutoa. Ja miehellä iltavuorovko niin tulee kotiin klo22-23 aikaan.
 
Ihmeellisintä tossa tunnustuksessa on mun mielestä se, että se virkailija kirjotti kaikki tiedot paperille ylös :eek: siis mitä hemmettiä se tekee sillä tiedolla, että kauanko lasta hingattiin alulle ja muuttaako se jotain, onko ollu kortonki vai kierukka ehkäsynä :LOL: ja niin päin pois...

Jospa sillä tuomarilla on joku salanen lista asioista, jotka pitää täyttyä ennen ku voi päättää, että isäehdokas kelpaa isäksi...vähän niinku lottokuponkia täyttäis, heh....joopa joo!

Nyt jo koko asia naurattaa, mutta sillon pisti vihaks :whistle:
 
Niin ja HE82:lle onnittelut :flower:

Toi isyydentunnustusjuttu on kyl outo, kun siinä paperissahan on kohta kauan seurusteltu ja kauan asuttu yhdessä. Mitä väliä tollasillakaan on?! Jos mies haluaa isyyden tunnustaa niin miks hemmetissä sit joltai udellaan kaikkee tollasta ku teiltä Vattihattu. Ja miten se nyt niin varma sitte on et naimisissa jos ollaan et se lapsi on sen miehen, eihän se välttis ole mut automaattisesti kuitenki on sen aviomiehen lapsi. Enkä nyt siis tarkoita että täällä naimisissaolevien lasten isä on joku muu ku se aviomies mut noin niinku yleisesti ajateltuna..
 
Tosta isyysasiasta tuli mieleen yksi tapaus, jossa suomalainen mies oli mennyt naimisiin afrikkalaisen naisen kanssa. Myöhemmin he olivat asumuserossa mutta jostain syystä lopullnen ero jäi hakematta. Vaimo asui omassa kotimaassaan, mies täällä Suomessa. Nainen sai lapsen. Koska olivat avioliitossa, mies katsottiin isäksi automaattisesti. Nainen osasi hyvin nimetä todellisen isän ja oli lapsikin sen verran tumma, ettei olisi tämän suomalaimiehen lapseksi käynyt. Tämä vaimo ei siis koskaan edes yrittänyt väittää, että suomalaismies olisi isä mutta mies joutui silti käymään verikokeessa voidakseen kiistää isyytensä. :xmas:

Mut en mä kyllä ymmärrä mitä aikaisemmin käytetty ehkäisymuoto vaikuttaa isyysasiassa :LOL:

Sanna hyvä että luomi nyt parempana. Kurja juttu tommonen :/
 
Huomenta!

Tosta Ellan luomesta niin lähtis jo pois, mä olen ihan loppu. Meillä meinaan huudetaan ja lujaa ja oikeen vaan sellasta kipuhuutoa kun vaatteita laitan Ellalle. Eikä meillä oli ku 3kpl sellasia kietaisubodeja ja eilenki vaikka tuli puklut niin en vaihtanu bodya ku kerran kun kotona vaan oltiin. En viitsi kiusata toista. Ja aamulla ku olin vaihtanu sen lapun niskaan niin verta sieltä vähän tuli taas :( Mut siis on sellanen "kuivahtanu" jo se luomi ja parempaan päin mennään mut vois silti tapahtuu vähän nopeemmin kun kerran Ellaa sattuu...

On toi isyydentunnustusasia kyllä niin "outo"
 
Merikukka: Rakensitteko alusta asti ite vai otitteko paketin? ja jos paketin, niin kuinka valmiin? Meinaan vaan, että meillä kun ois haavena jo joulua viettää omassa kotona. Ja kesällä myydään tää jyväskylän asunto ja asutaan sit mun isällä, niin ei kovin kauvaa jaksais sellasta.... Että onkohan meillä vähän liian suuret luulot ton talon valmistumisaikataulusta????

Meillä on ihme kitinää taas..... nyrkit on koko ajan suussa ja kitistään. Mutta en mä kyllä mitään hampaisiin viittaavaa suusta löydä. No nyt nukkuu hetken, heräs kylä jo tossa välillä j piti vähän tissiä saada että uni tuli takas silmään. Meillä muuten on alettu nukkuun enempi sisällä päivälläkin...
Ja nolona tunnustan, että saatetaan viettää aamulla eka hereilläoloaika tuolla sängyssä höpötellen ja hassutellen ja sitten ekoille unille nukahtaa yökkäri päällä tonne sänkyyn :ashamed: taidan olla vähän huono äippä.... Mutta toi aamu on musta niin ihanaa, kun ei ole kiire mihinkään jne.
Ja en tiä miksi tunnen syyllisyyttä myös perhepedistä. SIis illalla siirrän Jaken omaan sänkyynsä, mutta eka heräyksestä sitten nukkuu meiän sängyssä. Viime yönä muuten heräs jo 22 ekan kerran, mitä ei oo tehnyt koskaan.... siis menee yöunille 20... ja siitä sitten viime yö taas 2 h välein. En ymmärrä, kun tissit on kuitenkin ihan täynnä, että ei tää nyt mitään maidonnostatustakaan ole??? :eek:
Niin siis tosta perhepedistä vielä. Olen ajatellut, että nukkukoot kun tykkää ja mua ei häiritte. Ja kun reissaillaan nyt niin paljon, niin joka tapauksessa nukkuu mun vieressä sillon ja sitten kun tulee se muuttokin, niin taas asiat muuttuu...
Ehkä ei pitäs kehitellä syyllisyyttä ja stressiä moisista asioista, mutta minkäs teet... Päätin muuten että ensi vkl tää äippä lähtee kaupungille YKSIN ja jättää noi miehet itekseen.... Ja tuosta miehestä vielä, että kyllä se siis ihan mielellään jää ton kanssa, mutta sitten saattaa tulla puolen tunnin päästä mulle soitto, että kotiin.... Onneksi asutaan keskustassa niin ei ongelman =)

Mutta jos vaikka pyykkäis ja siivois, ku huomenna taas tampere kutsuu, niin ei jää koti pommikoneen jäljille.

Enni ja Jakke
 
Meillä taas on sit jonku sortin kriisi menossa,eilen huusin naama punasena ukolle,saa nyt nähä tajusko se ees...

Meillä toi isyydentunnustus oli ihan siinä ku laitettiin valmiisiin papereihin nimet alle!Eli aikas helppo nakki,tää oli kuiteski jo toinen lapsi.Ei se paha ollu ekallakaan kertaa,kysy vaan kui kauan ollaan oltu yhessä ja ukolta,et tunnustaako.Toi on muuten aika paljo siitä virkailijasta kii.

Meillä on nyt parina iltana maisteltu puuroo ja hyvää on ollu,jätkän ruokavaliostahan löytyy jo pottu,porkkana,maissi,luumu,päärynä,ruusunmarja,mango,persikka,vadelma uusinpana on nyt toi kaura.Masu tykkää ja panttaus helpottaa.Maitona rintamaito.

Mieki ootan millo tää lähtee liikkeelle,yritys on kova...navan ympäri pyörii jo ja jalkoja yrittää vetää mahansa alle.

Nyt tarttee mennä! :wave:
 
Enni Meille tuli talopaketti, ulkoa valmis, mikä tarkottaa siis että on ulkoverhous (pohjamaali + kertaalleen pintamaali), ikkunoiden laudat, koristeet, räystäslaudotukset yms mutta parveke ja kuistit uupui. Lisäksi kattoasennus (tiilikate) tuli talotehtaan kautta tilattuna. Maillä on erillinen autotalli, johon vain materiaali talotehtaalta (kattotuolit mm.) ja sitten oli palkattuna kirvesmies tekeen sitä. Ulkoverhous puuttuu, jää ensi kesään.
Me rakennetaan haja-asutusalueelle, homma alkoi metsän kaatamisella eli tontti piti ihan raivata, tuli kaivo ja oma puhdistamo. Lisäksi pieni pätkä pihatietäkin, noita oli tekemässä kaivuri kuskeineen. Lisäksi perustus tuli talotoimittajan kautta. Mutta paljon tehtiin itsekin, salaojitukset, routasuojaukset, pohjan tasotus, bitumikermit... Talopaketti tuli siksi vasta heinäkuussa. Kirvesmies jatkoi talon sisällä hommia. Eli paljon on teetetty vaikka mies todella paljon oli tontilla ja minäkin yritin mahdollisimman paljon auttaa mutta raskaus rajoitti aika paljon, väsytti niin ja sitten moni homma aiheutti supisteluja. Sisäpintoja on tehty pitkälti talkoilla. Mies toivoi, että päästään jouluksi muuttaan, mä olin ihan varma ettei onnistu, ajattelin että helmikuun loppu vois olla realistinen. Siitä siis kuukaudella yli. Muutetaan ensin alakertaan, yläkerran rakentaminen jatkuu sitten, sieltä puuttuu pintatyöt. Mut mies ei oo mikään alan ihminen, joten todella paljon hänellä meni aikaa siihen, että otti selvää miten mikäkin vaihe tehdään.

Kohta lähdetään kaupungille, on tapaaminen muiden mammojen kanssa. Pitäis hankkii purulelu tuolle pojalle + uusia tutteja. Mites muuten, mitä leluja teiän vauvoilla on ja mistä tykkäävät? Meillä mennään vielä tuolla heliistn ja nalle linjalla. Pitäis kattoo nyt uusia juttuja, oon aatellu, semmonen lelu olis kiva, jossa tapahtuis jotain, esim tulis ääniä tai valo vilkkuis, kun vauva vaikka painais sitä. Toi Ellun kuvaama soiva tuoli olis varmaan just sellanen kiva. :)
 
Leluja pojalla on ihan liian vähän! Seuraavan kerran kun kauppaan eksytään, näillä näkymin huomenna, on edessä muutaman härväkkeen ostaminen poitsulle. Lapsiparalla on yksi pehmeä hirviökirja mistä tykkää, muutama pehmeä helistin + se äitiyspakkauksen helistin mitä on kiva jyrsiä. Meidän pitäisi vihdoin ja viimein hommata sellainen puuhamatto tolle, että olisi lapsella vähän enemmän tekemistä.

Oltiin äsken piiitkällä lenkillä ja Eetu jatkaa onneksi uniaan vielä niin saan datailtua rauhassa :D Mies kun pääsee töistä minä lähen solariumiin ruskettamaan siskonmakkaroitani, ihanaa.
 
Kristiina ei täällä sden enempää mut ei oo muuta kaivannutkaan. Tai kuinka vois kaivatakaan kun ei oo poikaparka paremmasta tiennyt :ashamed: Meillä ei oo puuhamattoa, en tiedä hommaanko. Meillä on tommonen tikru, missä roikkuu leluja, tykkää nistä kovin. Mieluummin olisin ottanut semmosem kunnon maton lelukaarilla mutta toi saatiin lahjaksi. Meillä ei oo hirviökirjaa eikä muutakaan pehmokirjaa, pitää hankkia. Yksi nalle on, joka edelleen on suosiossa. Sit on kasa noita anopin ostamia pehmoleluja, joista poju joko ei oo kiinnostunut tai ne ei oo turvallisia antaa :headwall:
 
Terveisiä muskarista :wave:

Onnea HE82 :flower:
Oon kuumeisesti täällä yrittäny miettiä, että tulisko jotain juhlapaikkaa mieleen.... mut ei, ainakaan vielä. Minkätyyppisiä häitä ootte suunnitellu? Jos saa udella :whistle:

Enni Aika hassua, kun mulla on toi syyllisyyden tunto just toisinpäin. Musta tuntuu että Arttua pitäis pitää ihan vieressä koko yö ja tunnen syyllisyyttä siitä että laitan sen aina syönnin jälkeen siihen sen omaan sänkyyn mikä on sellasena lisäsiipenä kytketty meiän sänkyyn. Jää vaan jotenki itelle enemmän tilaa nukkua ja tulee sit nukuttua paremmin. Mut silti tulee vähän niinku huono omatunto siitä. Tiedän, tyhmää :headwall:
Ja kyllä meilläkin joskus vetkutellaan sängyssä puoleenpäivään saakka... Että et varmaan oo huonompi äiti kun täälläkään. :hug:

Meillä tuo mies kyllä on tosi mielellään Artun kanssa ja onkin ihan jotenkin ilmiömäinen lasten kanssa. Kun se on ihan alusta asti jotenki aina tajunnu, että mikä tolla pojalla on hätänä, jos se jotain kitisee. Ehkä mäkin alan nyt pikkuhiljaa oppia. :whistle: Vaipan vaihdot ym käytännön hommat jotenki yleensä on osunu mun kohdalle, vaikka kyllä ne siltäkin luonnistuu ihan yhtä hyvin. Se ei vaan oo oikein jaksanu syventyä noihin kestovaippojen saloihin, niin laittaa sit aina kertiksen, mikä on kyllä mulle ihan ok.

No eipä muuta tälläkertaa. Lattialla kaivataan seuraa :wave:
 
Ella vaan huutaa ja sit syö vähän ja raivoo ja alkaa nukkuun. Yöllä nukku meen sängyssä ja ähisi ja nieleskeli ja tuttia sai kokoajan laittaa ja syötiin 3h välein. Sitte ysin aikaan noustiin ja sit onki raivottu ja vähän syöty, nukuttu, raivottu ja vähän syöty ja taas nukuttu...
 
Paljon onnea HE82! :flower:

Sanna kiitos paljon kun vaihoit miun nikin listalta!

Eevi nukkuu myös meiän vieressä. Tai siis illalla kun nukahtaa niin laitan omaan sänkyyn, mut sitten kun herää yöllä syömään niin otan viereen ja tissi suuhun. Mie sitten nukahan siihen aina ja herään vasta kun Eevi herää uudelleen syömään.
Eevillä on etenkin iltaisin jotain miun vasenta tissiä vastaan. Ei suostuis millään siitä syömään. Oikeesta kyllä maistuu. Mistäköhän kyse?
Lelujaon ihan riittävästi. Esikoisen vanhoja vauvaleluja ja sit Eevi on saanu jonkun verran myö sukulaisilta. On helistintä, kirjoja, Ainu pupu... Soiva pallo missä valot vilkkuu, se pitää välillä laittaa piiloon kun meinaa meiltä vanhemmilta hermo mennä kun esikoinen sitä kokoajan soittaisi.
Jaa, pitäisköhän itekin mennä päikkäreille kun tytötkin nukkuu jopa samaan aikaan.

Valeria ja Eevi 20.11
 
merikukka joo, toi soivatuoli on kyl tod. kiva! :D Emmi viihtyy siinä todella hyvin, kun saa läpsiä lamppua ja selata kirjan sivuja..Joku kun vaan jaksais kyykkiä tossa tuolin vierellä... :whistle:

Me ei olla ostettu Emmille lainkaan leluja :ashamed: Muutama helistin ollan saatu ja sitterin päälle laitettava lelu, mistä vedellään sellasia leluja ja niistä kuuluu aina jopku laulu ja valot vilkkuu. Sit lähinnä pehmoleluja.. Niitten kans sit painitaan ja niitä komennellaan :LOL:

Täälläkin Emmi nukkuu suurimman osan yöstä mun vieressä. Iltaisin nostan omaan sänkyyn ja ensimmäisen syötön yhteydessä sit mun viereen.Saa mun puolesta nukkuu siinä sen aikaa kun tykkää tai siihen asti et mun yöunet alkais kärsimään (mitä kyllä epäilen). Musta tuntuu, et mä nukun ittekkin paremmin, kun Emmi on mun vieressä. Iltasin en saa millään unta, kun Emmi on omassa sängyssä.. kuuntelen vaan sen hengitystä :ashamed: Ihan jo hävettää, kun vihdoin senkin myönsin.. :ashamed:

Meillä aikasemmin isyydentunnustus on ollut tyyliin -pelkkä nimi paperiin. En ainakaan muista et olis mitään ihmeempiä kyselleet.. (mul pätkii kyl muistikin..)

:LOL: Kuulu ihme valitusta lattialta.. Menin kattoo, ni Emmi oli jumissa sitterin alla..Naureskeli sit vaan ku siirsin sen sieltä takas "omalle paikalleen"..

Täytynee mennä pitämään vahtia..
 
ööh.. mä oon vähän laiminlyönyt tänne kirjottelemista :ashamed:

ONNEA HE82!! mäkin kosin mun homoystävääni perjantaina ihan hamekankaan toivossa ja se lupaskin ostaa mulle ihan valmiin hameen:LOL: olipas hyvät kaupat:)

uskon että Minni ei koskaan tuu syömään mitään kiinteetä ruokaa, toi neiti kun ei suostu avaamaan suutaan jos sinne jotain yrittää saada:( se on aikamoista tää meiän syöminen, mä yritän laulaa, heiluttaa leluja ja syöttää samaan aikaan että saisin työn nauramaan jolloin se suostuu nauramaan ja silloin avaa suunsa.. sitten pärskii kaiken ulos ja perunat on ympäri kämppää:) Joskus kun saan Minnin oikein keskittymään johonkin leluun/lauluun menee syöminen oikein mallikkaasti, muuten ei ollenkaan.. nooh ehkä se tästä?

Leluja meillä on vaikka kuinka paljon, mut silti käytetään vaan paria suosituinta..

Meillä on nyt esiintynyt toooosi pahaa vierastusta. Minnin kummit tuli perjantaina käymään ja eivät voineet koko vierailun aikana ottaa Minniä syliin kun tyttö raukka vaan itki:( Viikonloppuna mun äitikin kävi ja sama juttu! Tätä se teettää ku ollaan vaan kahestaan.. Kaupassa ja muualla kaikki on ihan hyvin jos saa olla äitin sylissä tai rattaissa, mutta auttakaas jos joku tulee lähemmäs ja yrittää vaikka koskea! Toivottavasti on nopeesti ohimenevää..

Meillä muuten sunnuntaina käännyttiin ensimmäistä kertaa mahalta selälleen!!!!! JEE! Nyt pitäis koko ajan olla laittamassa mahalleen:) mut sitten kun on mahallaan pää on koko ajan pystyssä, ei osaa vielä lepuuttaa sitä:( sit kun on väsynyt ei jaksa kääntyä selälleen hermostuu kumminkin jos mä käännän ja sit pitää vispaa eestaas:D

Onko teillä kenelläkään matkasänkyä? meiän pitäis hankkia sellanen kun ollaan pääsiäisenä lähdössä mun isovanhemmille keski-suomeen ja sit sitä vois pitää mun äidin luona (Minni on nukkunut siellä vielä äitiyspakkauksessa, mut ei enää neiti sinne mahdu).. oon harkinnut tämmöstä http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=16595&_omin1=0&_omin2=0&_omin3=0

pitäisköhän mennä vaikka syömään:) ei tästä laihdutuksesta oikein mitään tuu, tein vkl ihanaa minttudomino-pätkiskakkua:)
 
isyydetunnustamisesta meille se oli ainakin ihan iisi tilaisuus.. No me käytiin siellä kyllä ilman tätä isä osapuolta, mutta oli tosi kiva nainen siellä. Ei kyselly mitään kummallisuuksia, sano vaan et ok hän laittaa paperit eteenpäin ja neuvo kaikissa elatusasioissa ym. Ollaan soiteltu tässä muutenkin puolin ja toisin (tää asia kun on vieläkin kesken)..
 
Merikukka: Meille kanssa ulkoavalmis tulossa ja sen pitäs olla kesäkuun puolvälissä siin kunnossa, että sisätöihin päästään. Perustukset tehään ite ja pääsiäisenä päästään kanssa puutöihin, kun on sellanen metsänreuna meijän tontti. Ja keskellä ei mitään, eli sinne pitää vedellä sitten viemäri ja vesiputket ja meille tehään oma pumppaamo, mihin pari naapuria sitten kanssa liittyy tai jotein. Meillä se hyvä puoli että mun isä on alan miehiä ja siis asuu siinä sitten 100metrin päässä, niin tietää näistä kuvioista hyvin.
Mutta eiköhän tämä tästä kun vaan pankista vielä saatas rahat :/

Täälläkin laihis menee ihan pyllylleen... suklaa, keksi, pulla, sipsi ruokavalio ei tunnu oikein laihduttava, että tiedoksi vaan kaikille :LOL:

Jaahas, jos hetittäs uuden koneellisen pyykkiä...

Enni
 
Tyttö on päikkäreillä, joten yritin tässä soitella muutamalle kaverille, joihin yhteydenpito on ollut viimeaikoina vähemmällä. Mutta eihän siitä mitään tahtonut tulla, kokoajan kuuluu itkua partsilta. Noh, nyt lopetin koko yrityksen, niin ollaan ihan hiljaa siellä. :headwall:

Oltiin tänään vauvajumpassa ensimmäistä kertaa. Oli kyllä mukavaa! Alisa silmät pyöreänä ihmetteli, että mitä ympärillä tapahtui ja miten se äiskä häntä pyöritteli. =) 45 min oli tosin ihan maksimiaika, pukuhuoneessa tyttö jo kiukkusi väsymystään.

Mulla oli paikat ihan jumissa, kun vielä nukuttiin perhepedissä. Jännitin jotenkin vaan liikaa kroppaani, joten kokoajan kolotti millon mihinkin. :/ Ja kun rintaruokinta jäi myöskin pois, päätettiin sitten luopua siitä hommasta. Nyt tyttö nukkuu pinniksessä ihan meidän sängyssä kiinni, mun puolella. Ja usein aamusta köllii meidän sängyllä myöskin. :)

Meillä suosituin lelu on leikkikehikko. Äitiyspakkauksen purulelua ja yhtä toista purulelua heilutellaan paljon ja epätoivoisesti suuhun yritetään sihdata. :D Muuten on erinäisiä pieniä pehmoleluja kertynyt. Ja se äitiyspakkauksen kirja yhdessä toisen kovakantisen kirjan kanssa on tosi suosittuja, niitä iltasella usein ihmetellään. Enempiin leluihin ei oikein tarvetta ole ollut. Alkaahan niitä tässä sitten pikkuhiljaa kertyä... :whistle:

Meillä isä osallistuu tytönhoitoon ihan kiitettävästi. =) Oma-aloitteisuudessa olisi toki toivomisen varaa, mutta tarvittaessa ei tarvitse kun vähän huomauttaa, niin hokaa kyllä. Joku päivä tässä ihan mainitsi, että hän oli olettanut vaipanvaihdon olevan jotain aivan mahdotonta hommaa. Että eihän se niin hirveää olekaan! :D

Me hommattiin matkasänky Lastentarvikkeesta: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=43&valikoimaid=12 . Oli sillon alennuksessa, joten tarttui mukaan. Tällähetkellä se on mun vanhempien luona, kun siellä sitä on tähänmennessä viikonloppureissuilla tarvittu. Muuten hyvin on palvellut, paitsi että kovin alhaallahan se makuupaikka matkasängyssä on. Porukoillakin olen sinne aluslakanan alle laittanut vähän vilttiä, kun vanhan talon vetoisuutta olen hermoillut...

Tänään olisi hammaslääkäriin mentävä. :| No samalla reissulla, kun ihan issekseen pääsee kaupungille pitkästäaikaan, tulee varmaan muuallakin käytyä. ;)

mussu & alisa

...Ja edelleen tyttö nukkuu hiljaa partsilla. Varmasti jos jollekin yritän soittaa, herää... :headwall:
 
Kiitos onnitteluista! =)

Oon tässä nyt värkännyt vieraslistaa ja vaikka ajateltiin, että ei isoja häitä pidetä, niin listalla on silti 100 ihmistä :whistle: täytyy pitää kavereille sitten joskus erikseen pippalot, koska nyt ei voida kutsua kuin parhaimmat...Huomenna mennään kattomaan yhtä juhlapaikkaa ja toivon todella että olis hyvä. Se kun ei olis pahanhintanen ja olis aika lähellä kirkkoa...On muuten ihanaa kun nyt on vaan aikaa järjestää häitä eikä tarvitse stressata mistään!

Leluista...Saralla on muutama ehdoton suosikkilelu. Pehmoleluja meillä on vaikka millä mitalla ja leikkimattokin löytyy, mutta se alkaa olla pieni. Sara ei nimittäin pääse kääntymään siinä ollenkaan...

Sara on tässä nyt viimeset 3 päivää koko ajan vaan hekotellut. Kunnon naurut saa aikaseks, kun äiti laittaa pipon päähän! Oonko mä oikeesti niin hölmön näkönen pipo päässä että lapsikin nauraa?! :eek: niin ja Sara alotti äänen nauramisen jo ennen 2kk ikää. Kutiseeko teillä muilla vauvat? Sara nimittäin kutisee kainaloista, kyljistä ja kaulasta :D

Sanna:toivottavasti Ellan luomi paranee vauhdilla. Ikävää kun toista sattuu :'(

Me ei muuten päästä torstaina kahvittelemaan, koska mennään siihen aikaan pankkiin ja sitten kattomaan uutta autoa! JEE! mutta ens viikolla tullaan varmasti!

Nyt en muista mitä piti kommentoida ja näyttää toi tyttökin hermostuvan. Palailen myöhemmin asiaan
 
Ai niin, piti kommentoida vielä, että meillä myös mies osallistuu Saran hoitoon ihan mielellään ja vieläpä vapaaehtoisesti. Ei ole paljon tarvinnut patistaa. hän jopa ihan oma-aloitteisesti tarjoutuu vaihtamaan vaipankin :D

Cara:mun vanhemmat osti matkasängyn viime kesänä Lastentarvikkeesta. Se on sellanen perussänky verkkoreunoilla. Muuten ollut hyvä, mutta mua häiritsee myös se kun pohja on niin alhaalla. Mutta hyvin menee pieneen tilaan että siinä mielessä kätevä. Taitaa olla samanlainen kuin DJ Mussukalla.
 
Purulelu ostettu! Tosin lelu on vasta streilointikattilaan menossa.

Oli ihana käydä solariumissa. Tosin alkoi siinä vaiheessa ihanuus häviämään, kun mies soittaa samalla sekunnilla kun saan vaatteet päälle että missä viivyn... Ja poika kitisee taustalla. Oli kuulemma vaan kiukutellut. No niin varmaan, jos äijä ei ole viitsinyt sitä aikaa seurustella ton ipanan kanssa vaan on antanut olla sitterissä itsekseen. Kyllähän toi itsekseenkin leikkii, mutta ei nyt koko päivää.

Perhepedissä nukkuminen on mulle ainakin paras vaihtoehto. Vauva nukahtaa illalla yksinään meidän sänkyyn, ja menen sitten viereen myöhemmin. Omaan sänkyyn en ole kertaakaan uskaltanut laittaa... Vauva varmaan nukkuisikin yksin, mutta musta itsestä tuntuisi niin kamalalta että pidän sen siinä vieressä vaikka väkisin =)

Kainaloista kutistaan hirveästi kuten myös jalkapohjista. Äidin laulu, äidin naama ja äidin jutut on niin hauskoja että nauretaan kippurassa. Myös mun äidille nauretaan, mutta esim. isälleen ei ole kikatellut kertaakaan. Vaikka ekan kerran nauroi ääneen jo joskus yli kuukausi sitten.

Nyt alkoi joikaaminen, menen lääppimään lapseni piloille :wave:
 
Voi Ellaa,toivottavasti sille luomelle nyt tehtäisiin jotain. Kauheeta tosiaan kun vauvaan sattuu :/ Mä näin Sanna muuten susta unta :LOL: Tulin teille niinkun kylään kun teillä oli bileet :D Kaikkee sitä uniinkin tulee =)

Petrus on nyt petrannut noita päikkäreitään. On alkanut siis nukkumaan kunnolla,tähän saakka ollut aina arvoitus kuinka kauan tai siis kuinka vähän nukkuu. Tänäänkin nukahti ennen klo 13 kun lähdettiin parturiin niin nukkuu edelleen samoja unia :whistle:

Tänään ollutkin melkoista menoa heti aamusta. Esikoisella oli hammaslääkäri ja kaikki pojat tietty piti raahata mukana. Onneksi keskimmäinen jäi piirtelemään siihen aulaan,ettei koko poppoon tarvinnut ahtautua samaan huoneeseen :whistle: Sitten piti kiiruhtaa uimahallille kun koululaisilla alkoi uimakoulu tänään. Onneksi ehdittiin sopivasti ajoissa. Ja sitten olikin isommilla pojilla parturi. Petrus ei vielä tarvii parturin käsittelyä vaikka tukkaa omistaakin =)

Voi että mä oon kateellinen teille jotka rakennatte :kieh: En siis kaipaa sitä rakennusvaihetta,mutta ylipäätään sitä kun saa uuden kodin ja tilavan! Meillä on niiiin ahdasta näissä neliöissä ja tällä väkimäärällä :kieh: Täältäpäin ei vain tahdo oikein taloja löytyä,siis sellasia mikä olisi meille sopiva! Autotalli pitää ehdottomasti pihassa olla,että ukko saa väsätä siellä romujansa. En jaksa loppuelämää tätä,että ukko menee kotiinsa autotallille :kieh: Tai siis tämähän sen koti tiemmä on,mutta lapsuudenkotiinsa siis :D

Tänne tuli ainakin talvi ihan yhtäkkiä :xmas: Lunta löytyy ja pakkasta -5 :xmas: Pitikös se kevät jo virallisesti alkaa??

Leluja meiltä kyllä löytyy kun on noita poikien vanhoja,mutta esille en ole ottanut kuin vasta yhden pehmoisen lelun jota kyllä tykkää kattella. Sitten meillä on tollanen Liberon puuhamatto ja lelukehikko.

Hain jo valmiiksi Lachtophilus-jauhetta pojalle. Saa antaa sitä kun kiinteet alotellaan pikkuhiljaa,että vatta kestää =)

LilliM+Petrus
 

Yhteistyössä