*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Manta: Onnea!! :hug:

Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena.. Alkaa jo pikku hiljaa tulla epätoivoinen olo.. Pari yötä tullut kukuttua ja eilis ilta meni itkien, kun kaikki muut vaan nukkuu. Supistuksia on tullut aamupäivät, mut sit ne aina loppuu iltaa kohden.

Annoin miehelle luvan mennä huolettomin mielin työpaikan jalkapallopeliin eli ryyppyjuhliin työpaikan piikkiin.. Ei tää kuitenkaan ens yöna VARMASTI synny. Mies vei kuitenkin varmuuden vuoksi lapset anoppilaan yöksi, et voin ittekkin olla "rauhassa" eikä tartte stressailla et jos kuitenkin.. Pääsempäs sit ite vaikka ambulanssilla sairaalaan eikä tarvi lapsia murehtia.

Nyt sit aattelin saunoa, juoda glögiä ja lukee juorulehtiä :D

Isyyden tunnustamisesta Meille on tullut kans kotiin kutsu lastenvalvojan luo ja siellä vaan nimet papereihin. Ei sen kummempaa. Nyt ollaan naimisissa, joten ei tartte enää tunnustella mitään :laugh:

Eikös Hillalla pitänyt olla käynnistys näillä main? Kuin mä muistelisin.. :/

Ellu 39+5

Tuosta isyydentunnustamisesta; No jos ei ala sieltä suunnalta sitten kuulua papereita niin taidan ite soitella sitten sille lastenvalvojalle.. toivotaan että ei ois mitenkään erityisen ruuhkaa kun kuiteki 2kk sisään pitäis ne ristiäisetkin pitää :whistle: No eiköhän ne asiat jotenki sit järjesty,toivotaan ainakin. Vantaa on vaan tunnettu siitä että täällä ei saa ketään puhelimitse kiinni silloin kun tarvii ! :|
No mutta joo, jos tästä lähtis nyt kaverille vietää iltaa.. :wave:
Mukavat illanjatkot itse kullekkin !

Toivottavasti oon oikeessa,mut jotenki mulla on semmonen kutina,et se käynnistäminen on perfektalle tepsiny.Ihmeen hiljaa on ollu tän päivän,jokohan tässä yön pimeinä tunteina tulee viestiä vauvan syntymisestä...

Ei oo viel näin pahalta tuntunu,tuntuu,et harkkari on kokoajan päällä ja vaikka makaisinki ni nivusiin vihloo ihan jumalattoman kipeesti.Joskohan nää muuttus kunnon suppareiks.Katotaan vaan,oon vielä täällä kärvistelemässä kuun lopussaki.

-Vimpula-

Täällä saatiin sairaalalaukku kokonaan valmiiksi!!! Ja mies lähti äsken renkaanvaihtopuuhiin eli kaikki valmiina lähtöä varten. Supistukset vaan puuttuu edelleen! :laugh: Täytyy keksiä joku valokuvien järjestelyprojekti vaikkapa, jos sillä tavalla saisi ajan kulumaan paremmin.

Donu

Moi,
Pitkiin aikoihin en olekaan kirjoittelemaan ehtinyt, vaikka kotona jo viisi viikkoa takana, ja edelleen yhtenä kappaleena. Huomenna olis laskettu aika mutta tuntuu siltä että ei vielä ihan muutaman päivän sisään aio tämä kaveri syntyä.
Hurjasti onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille! Luo vähän toivoa kun edes joku onnistuu pusertamaan vaavin ulos :)
Mulla on periaatteessa mennyt kaikki hienosti, mitä nyt raskausmyrkytysepäilyä näköhäiriöiden, päänsärkyjen ja kohonneiden verenpaineiden takia - pissa on ollut onneksi puhdas - ja järkyttäviä närästyskohtauksia, mutta oon kuitenkin jaksanut käydä joogassa ja bodybalancessa vielä.
Hiukan sain eilen ihmetteleviä katseita kun Lahteen avattiin uus ravintola, Royale, ja olin siellä avajaisissa tämän masun kanssa... Ja huomenna olis tarkotus lähteä SkiExpoon, ellei keksitä yöllä sit lähteä synnyttämään.
Kaikki on valmiina vaavia varten - paitsi että äsken tajusin että tutit ja rintapumppu on vielä keittämättä - kun noita muiden tekstejä luin. Oon ostellut kestovaippoja ja niitä pyykkäillyt valmiiksi tässä viimeiset pari päivää. Vielä pitäis kantoliina jostain löytää.
Edistystä odotellessa,
SPy ja IidaValtteri 39+6

Just muistin et miulla on viel rintakumi keittämättä..mitä mieltä muuten ootte? Välttääkö edellisen lapsen aikaan käytetty rintakumi vai ostaisitteko uuden/uudet? Silloin niitä muutama kk käytettiin, kun ei vauva saanut muuten kunnon otetta.

Käytiin sitten miehen isovanhempien luona vähän iltaa istumassa. Takas ku tultiin, ja nousin autosta ni ai hemmetti kun otti kipeetä toisesta nivusesta tai jostain sieltä päin..tuli mieleen et kumpa ei joku umpisuoli alkais ees temppuilee vai mitähän sielläpäin nyt onkaan..

Hmm, mies meni yövuoroon, lähti vähä aiemmin et vaihtaa talvirenkaat ennen työajan alkua..mitähän tässä tekis? Pitänee varmaan iltapalaa ottaa..hitto ku inhoon yksin nukkumaan menoa :(

Nii öitä kaikille!

ONNEA MANTALLE JA KAIKILLE MUILLE AIEMMIN JAKAUTUNEILLE!

Täällä ollaan tiiviisti luettu palstaa, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. Vaavi ei ole liiemmin näyttänyt maailmaantulon merkkejä; heikkoja harkkasuppareita silloin tällöin. Luultavasti täällä siis sektio edessä (vaavi on perätilassa ja leikataan la:n tienoilla jos ei sitä ennen omia aikojaan ole tullut). Vointi on ollut hyvä, ei mitään kipuja tai vastaavaa, salillakin olen käynyt.

Ei kai tässä muu auta kun uskoa vaan, että kohta saadaan vaavi syliin tuhisemaan!

Niksuliina ja vaavi 38+4

Onnea taas kaikille vauvansa saaneille :flower:

Täällä mennään edelleen samaa rataa - supistuksia odotellessa... Vauva potkii ja on tänään ollut tavallisen vilkkaalla päällä =)

Mies pistää taas vihaksi |O Ensin se on koko päivän poissa ja sit kun se tulee ni kertoo menevänsä kaverin luo saunaan. Siis ihan vaan ilmoitusluontoinen asia, voi jumaleisson mä vaan sanon!
No, ilmoitusluontoisena asiana vastasin, et jos synnytys käynnistyy, ni mitään ilmoitusta siitä on ihan turha odotella. Kun kerran ilmoituksista oli kyse! En mä usko että se mitenkään ryyppää siellä, mut varmaan pari-kolme saunakaljaa ottaa. Kuitenkin sen verran, että ei voi ajaa autoa tarvittaessa. Ärrrrrsyttää, grrrrrrrr!!!

Meillä oli muuten maa valkoisena aamulla. Lapset tekivät anopin kanssa meen takapihalle ison lumiukon. Illalla ukko oli jo aika hyvin kallellaan, kai se on aamulla kumossa.

Mulla on taas näköjään niin pessimistinen olo, että paras vetäytyä takavasemmallle :wave:
Emcom ja papuli 38+1

Vimpula: olen ollut hiljainen ihan siitä syystä että sen käyrän ajan mikä otetaan tunnin päästä tabletin laitosta, tulee suppareita mutta sitten kun nousen siitä sängyltä ja saan luvan liikkua, kaikki loppuu...minusta tuntuu että olen täällä vielä vkolla 42...

Ja kadeksi minä tulin huonetoverille, se tuli nyt aamulla käynnistykseen ja tossa tunti sitten hän lähti saliin...mikä minussa on vikana että nuo tabletit ei meinaa auttaa...menis nuo vedet niin sais supistuksiakin aikaan sitten...

täällä on ihan lähellä että en ala itkemään turhautumistani ja kaikkea muuta mikä on patoutunut sisälle tässä viime viikkojen aikana...ja poikaakin on ikävä, tulee vasta huomenna katsomaan äitiä, kun tänäänkin käynnisteltiin, niin ei oll tietoa käynnistyykö vai ei niin poika jäi mummin hoiviin...huomenna on lepopäivä ilmeisesti sitten kun eilen ja tänään sain niitä tabuja... kysyin jo et mikä estää sen oksitosiinillä tai kalvojen puhkasulla järjestettävät käynnistyksen, ei osannu sanoo...sano et miun pitää huomenna puhua lääkärille siitä...

taidan huomenna ainakin kyllä sanoa että lähden käymään pojan ja miehen kanssa tuossa kaupungilla, en jaksa täälläkään olla koko aikaa...ellen sitten kotio pääse ja tuu maanantaina tarvittaessa riippuen niitä koetuloksista, viime maanantain sappiarvot ei olleet siis pe vielä tulleet...et katellaan...

Surullisen kuuluisa limatulppakin tuli tänään veriviiruineen ja sain ihan pienen toivonkipinän että se olis merkki et tästä toisesta annoksesta lähtis käyntiin, mutta ei...imakoita supistuksia tuli, mutta ne tosiaan loppui siihen kun nousin sängystä...

Jahas taidan mennä tästä pois omaa napaani valittamasta...

edelleen ehjä Perfekta ja hattivatti 39+3

nyt on tultu kaverilta kotiin ja pitihän se vielä täälläkin tulla käymään.. siellä kaikki ihasteli tätä mahaa.. antasin ihan mielelläni jollekki kannettavaks jos haluu :P Tosin siis ei mua muuten tää niin häiritse tai mtn mut yöt on vaan niin inhottavii..ei siis oo muuten kipui tai särkyi yms tän vatsan takia. Eikä tää oo niin suuri et sattuis selkäänkään mut ne yöt :( No kai tää tästä joku pv.
Kyllä alko tossa automatkalla kun tultiin alaselkäsäryt ja pientä menkkamaista jomotusta.. saas nähä miten etenee.
Nukkumaan vois mennä..

Perfektalle jaksamista.. uskon että ottaa kyllä koville tollanen :( varmasti turhauttavaa! Kyllä se vielä siitä :heart:

mutta nyt menen. öitä !

PikkuM Kyllä mie uskoisin, että menee edellisen lapsen rintakumit kun kuitenkin on keitettävää tavaraa. Siinähän ne pöpöt keittäessä kuolee.

(.)
Tää on taas näitä aamuja että ei tietäis raskaana olevansakaan jos ei tätä mahaa olis. Eli ei mitään oireita että tää veturi olis ulospäin haluamassa. Tiistaina seuraava neuvola ja isänpäivän jälkeen sit yliaikaiskontrolli (41+3 rv) jos vielä yhtenä. Sais kyllä ennen isänpäivää tulla :)

HT ja veturi 40+2

Voi sua Perfekta,toi on siis tosi turhauttavaa :hug: Oisin vaan niin toivonu,et jotain ois jo tapahtunu!Mulla on jo ikävä tota meijän sälliä,vaikka en oo ollu ees erossa siitä,pelkkä ajatus erosta riittää.

Turhautunu oon minäki,eilisillan kuljin taas nelinkontin,supisteliki ja olin jo toiveikas,mut siihen se sitten jäi!En tiiä miten pitkään mun pää kestää tätä touhua :'( Ekasta ei ollu mitään tämmöstä leikkimistä,kun synnytys käynnisty,ni se kans käynnisty kerralla kunnon suppareilla,ilman arvuutteluja.Tuntuu hirveeltä kattoo tota poikaa ku äitiltä lähtee jalat alta,näkee,et sitä pelottaa...Ei ihmekkään pelottaa muakin.

Tarttee poistua valittamasta...

Vimpula ja hormoonihiiri 38+2

Sunnuntaihuomenta!

Täällä saatiin nukuttua ihan hyvin, useemman kerran kyl heräsin, lähinnä tarkastamaan ettei esikko oo pudonnu sängystä tms. enkä sitten jaksanut veskiin lähteäkään ja nukahdin uudelleen.

Tuossa puol tuntii sitten tytön kans noustiin, nyt tuossa kattoo Liloa ja Stichiä jälleen. Harmittaa vaan kun ei saatu opetettua kuivaks vaikka koitettiin kehua ja lahjoakin, mut ei..nykyisin kyl kaikki muukin mitä vaan hälle sanoo, on ei ei ei. On tytöllä jo muutamat omat alushousutkin, jos niisät ois kipinä lähtenyt, mutta ei :(
No kaipa se jossain vaiheessa..

Perfektalle kovasti tsemppiä sinne sairaalaan..toivotaan että pääsisit vaikka siel kaupungilla käymään, ettet ihan hajois sinne seinien sisälle. Ja toivotaan tietty että synnytyskin käynnistyis, jos nyt kerta on käynnistyäkseen :hug:

Omassa anassa en oo huomannut taas mitään uutta..masukki tosin on tuntunut aktiivisemmalta, en tiiä kuvittelenko vai onko O-I liikkunut taas enemmän, muutaman hiljasemman päivän jälkeen. Eiks sitä sanonta että mauskki hiljenee ennen synnytystä, vai miten se menikään? :(

No, laittelee aamupuuroja ja muita lähtee hän..
M ja Onni-Ilona 39+1 (Mies muuten on sanonut ettei vauvasta tule Onnia eikä Ilonaa..inhoo kumpaakin nimeä :( )

Onnea Mantalle ja koko perheelle!!! :heart: :flower:

Ja Perfektalle edelleen jaksamisia sinne sairaalaan! :hug: Josko se limatulppa kuitenkin enteilisi edes jotain... Voin uskoa, että on todella turhautunut ja väsynyt olo... :ashamed: :heart:

Tänne ei nyt mitään kummosempia. Eilen oltiin pitkästäaikaa leffassa, mikä olikin ihan mukavaa vaihtelua. :) Olen tässä rasvaillut itseäni jatkuvasti, jos sillä saisin tuota kutinaa kuriin. Ehkä se auttaakin. Pullakin oli eilen aikasta aktiivisella tuulella. Illalla seurattiin sen pyllistelyjä ja venyttelyitä tuossa sohvalla. :) Voi kun haluaisi sen jo syliin! :heart: Mutta vielä saa varmasti tovin odotella... Itseasiassa voisin nyt kokeilla sitä vaatteiden silitystä. :D Meilläkään ei juurikaan vaatteita silitellä, mutta nyt olisi miehen kauluspaitoja muutama ja pari muutakin vaatekappaletta, jotka kaipaisi silitystä. Jooh, kahvit porisemaan ja lauta esiin. :wave:

mussu & pulla 37+2

Heissan
Taas tänään tuli kunnon klöntti limatulppaa ka punaviiruja oli paljon...masu kovenee välillä, mutta ovat kivuttomia.
Tänään on välipäivä käynnistyksessä, mutta osastolta eivät päästä pois, mutta päiväloman sain ja nyt odottelen että mies, poika ja anoppi tulee niin lähdetään tuonne kaupoille kierteleen, kotio ei kehtaa lähtä kun matkaa kuitenkin se 50km suuntaansa.... jos se sais lisöpotkua tuosta kauppareissusta ja muuttuis kivuliaiksi...

tosin eilen kuunnellessa sitä naapurin voihkintaan supistuksen tullessa ,mietin taas et tuotako minä tosiaan haluan :laugh: :laugh: mutta kyllä sitähän minä juuri haluan :D :D masokisti mikä masokisti :kieh: :laugh:

Mut kuulostellaan :wave:

Perfekta ja hattivatti 39+4

Ainiin painoarvio perjantaina oli jo 3900-4000g...et hui hui kyl tätä mammaa jänskättää miten iso hattivatti sieltä putkahtaa :whistle:

|O Täälä on yö mennyt niin päin persettä kuin olla ja voi ! Väsytti (ja väsyttää vieläkin ) kun menin nukkuu mut ei uni tullu olleskaan. Alko taas vihloo tonne alapäähän niin helvetisti et aina kun sai unen päästä kiinni niin sattu :headwall: ! Sit jouduin ravaa veskissä vähän väliä ja mahakin alko aamu yöstä kovettuu aina sillon tällön mut ne supparit oli kivuttomia. Sen verta kyl sattu ja tuntu että vauva on niin alhaalla et on kohta pihalle että ajattelin jo soittaaa sairaalaan mut olin sit nukahtanu..ja taas hetki niin heräsin |O
Sit tossa 10 aikaan nousin ylös.. elikkä jotain 2h pystyin nukkumaan.
Jos tosiaan tarkottaa että vauva hiljenee kun synnytys lähenee niin täällä ei sit vissiin oo synnytys kovinkaan lähellä, meinaan sellasta jumppaa piti koko yön ja koitti oikeesta kyljestä potkia ittensä pihalle. Ai saakeli että se sattu kun mahanahka oikeen tuntu kiristyvän! :kieh:
Mä vaan oisin niin halunu nukkua ja nyt oon sit ihan zombiena :ashamed:
Tätä se kait sitten on, joskus saa nukuttuu ja joskus ei.
Ja kaiken muun lisäks tuli kauhee nälkä yöllä ja piti sit jotain käydä pariinkin kertaan syömäs.. meni rytmit ihan sekasin :ashamed:
Äh!

Että sellasta tänne.. mietin kyllä jo et tästäkö se alkaa. Nyt täs aamulla on pari kertaa supparit ottanu jalkoihin et ehkä vielä.. :whistle: Oltaishan jo aika hyvillä viikoilla kyllä sen puoleen, heh.

Perfekta: Toivotaan että teijän kauppareissu sais jotain aikaseks :hug: Mä oon jo hermoraunio täälllä kotona niin osaan kyllä kuvitella tilannetta sairaalassa :heart:

Huomenna ois neuvola, saas nähä mitkä on paineet ja muuteski tilanne sit siellä..

Maha kipee.. sellasta "outoa" kipua..ei menkkamaista eikä supistuksia muuteskaan :whistle: Saletisti jotain ummetusta tjn :kieh:

mutta nyt menen :wave:

Sairaalassa oon ollut lauantai aamusta asti, lapsvettä tihkuu ja kohdunkanavaa ei enään ollenkaan, 2,5cm auki. huomenna puhkastaan kalvot jos ei tuu enne. nyt kovasti suppailee.

KAIKILLE ONNEA SYNNYTYKSEEN JA ONNEA HURJASTI VAUVAN SAANEILLE :heart: !

-Hilla- :wave:

Onnea Manta! :flower:
Perfekta,käppäile nyt ne supistukset siellä kaupoilla!
mamma 05 ja 07 Olet sitten varmaan itse pienikokoinen,kun tuolla painoarviolla miettivät käynnistämistä...Itse olen esikoisen synnyttänyt rv 41 tasan ja painoi syntyessään 4260g .Piti leikata reikää vähän suuremmaksi,ettämahtui.Mäkun olen aika pienikokoinen itse.meil ei tääl kummemmin mitään painoarvioita tehä ,eikä edes esikoisen kohdalla synnytystapa-arviointia!
Toinen painoi sitten 3360 g ja oli lievästi helpompi synnytys,en edes revennyt.
Kolmas oli taas 3900 g ja spinaalin avulla synnyttelin.
Tän neljännen sf-käyrät samoilla kuin ekan ja kolmosen,joten isoa kait sitten mennään taas työntämään.

Nyt kokeiltu silitystä ja sitä mies-ässää,mitäs sitten? Anoppi sanoi,et mun pitäs yrittää ennen irtisanomisia saada tämä ulos.itsekin mokoma irtisanonut itsensä,tosin eri paikkakunnan sairaalasta.Tämän vkl anoppi ja appi ollutkin meillä apukäsinä.Yritettiin saada syntymään vkl aikana,mut eipä onnistunut :|
Alavatsasärkyä on ja välil pissaa tai lapsivettä lirajaa housuihin,en ole saanut selville kumpaa on.Veristä vuotoa ei ole tullut moneen päivään ja kunnon supistuksetkin kadonneet tuuliin.

Tsemppiä kaikile synnytyksen aloittaville!

Hillalle iso :hug: Pian on siellä suunnalla käärö sylissä...
Toivottavasti Perfekta saa hyvin potkua supistuksiin shoppailemalla!

Täällä on vekara kääntynyt ilmeisesti selkä toiseen suuntaan. Jotenkin tosi epämääräisesti tuntuu jalkojen suoristamiset ja käsien heiluttelut. Viime päivinä on tullut tutuksi oman elimistön eriskummalliset äänet aiempaa paremmin. Vekaran liikkeet saavat kaiken maailman pulputuksia ja poksahduksia kuulumaan pitkin päivää. Kuuluvat tosi voimakkaasti ja niille onkin sitten miehen kanssa naurettu kilpaa. Herkällä hetkellä varsinkin mahan oma konsertti vekaran toimiessa kapellimestarina on tuonut vähän väriä elämään. :laugh:

Eilen irtosi pari pienen pientä palaa limatulppaa ja supistuksissakin oli vähän enemmän voimaa jo kun tavallisesti. Vihlontaa esiintyi myös ihan lupaavasti. Vaikka olo oli illalla epämiellyttävä, olin kyllä aamulla pettynyt kun kaikki vihlaisut ja liitoskivut olivat poissa. Josko ne iltaa kohti palaisivat takaisin. Pihatöillä oli varmaankin eilen positiivinen vaikutus, joten täytyy keksiä samantapaista puuhaa lisää! :D Ja tänään voisi kyllä saunan ja miehen avulla yrittää vauhdittaa tilannetta. Mies tuskin pistää pahakseen... ;)

Nyt sapuskan tekoon!

Donu 39+0

PALJON ONNEA MANTALLE! :flower: :flower:

Hillalle peukkuja vauvanhakuun ja tietysti myös Perfektalle jaksuja sinne sairaalaan - toivottavasti nyytti sais shoppailukierroksesta virikkeitä ja päättäisi tulla tätä maailmaa ihmettelemään.

Nita, mulla samantyyppisiä kummallisia kipuja ollu sillon tällön - nyt ne on kylläkin taas sit onneks olleet tauolla - fiilis oli niissä kivuissa just sellanen kun on joskus pahan vatsataudin kourissa siinä vaiheessa kun oot tyhjentäny koko elimistönkin pihalle ja vielä vaan kouristaa... :x Samankaltasia oireita muutenkin; dude myllää tuolla ihan kauheesti ja paineet koholla. Nyt oon saanu pari yötä nukuttua ja tilanne vähän normalisoitunu, joten ei ilmeisesti sit ennakoi synnytystä kuitenkaan. No, oon asennoitunu asiaan siten, että taateli tulee sit kun on tullakseen - kun oon tänne asti odottanut niin kaipa jaksan oottaa vielä pari viikkoo vaikka se aika pitäis istua vessanpytyllä 24/7. Onpahan sit pikkukaverille kertomista joskus... :laugh:

Heips!
Masussa on pungettu tänään ihan mukavasti..välillä tuntuu et tulee pissat housuun ku vauva oikeen ottaa ja tunkee päätänsä.

No, olipa kiva juttu minkä mies äsken kertoi..heillä on kuulemma pikkujouluruokailu 23.tätä kuuta. Samalla lipulla millä tuonne ruokailemaan, niin hän pääsis baariin, missä sinä iltana soittais Kotiteollisuus, mikä on yks miehen lempibändeistä. Ite en oikeen tykkäis et mies lähtis, etenkään sinne baariin rymyämään..mut miten viitin kieltääkään, kun tuokin bändi aika harvoin varmaan tännepäin tulee..??

Perfekta Aiemmin kirjoittelin pitkät värssyt, mut tekstit hävis, joten nyt lyhennettynä versiona... Kokeileppa painella akupisteitä, jospa synnytys lähtis niillä käyntiin, yritä jaksaa :hug: Itsellä painelu ainakin saa kivoja suppareita aikaan :wave:

Yhteistyössä