*Marrastähdet* toukokuussa '07

Hyvää äitienpäivää kaikille tuleville ja jo oleville mammoille! =) :flower:

Olipas kiva aamulla herätä kun mies toi kahvia ja herkkuleipiä sänkyyn vaikka en vielä oikeasti äiti olekkaan. Ja mansikkakakkuakin oli tietenkii. =) Ensi vuonnahan se vauveli (tai sehän on jo puolivuotias!) möyryää jo menossa mukana. :heart: Saas nähdä vietetäänkö isänpäivää sitten vauva masussa vai syntyykö jo ennen isänpäivää...

kyyhkynen ja pikku tirriäinen 12+3

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Kukas se kirjoitti että on menkkakipuja ollut?
Mulla on ollut kans, ainakin eilen ja tänään ihan tuntuvia..inhottavaa, ja tietty vähän huolettaa ettei vaan pieni oo pois tulossa :(
Muutenkin on maha vähän outona ollut, ilmaa kerää ja koskee..tosin yks mikä saattaa vaikuttaa, et aloitin rautalääkkeet muutama päivä sitten..jospa ne ei sit käykään tms.

Syökö kukaan muu rautaa jo? Onko tullut oireita?
Mulla oli kummassakin neuvolassa vain 102 hemppa, niin terkka suositteli jo aloittamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 13:53 PikkuM kirjoitti:
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Kukas se kirjoitti että on menkkakipuja ollut?
Mulla on ollut kans, ainakin eilen ja tänään ihan tuntuvia..inhottavaa, ja tietty vähän huolettaa ettei vaan pieni oo pois tulossa :(
Muutenkin on maha vähän outona ollut, ilmaa kerää ja koskee..tosin yks mikä saattaa vaikuttaa, et aloitin rautalääkkeet muutama päivä sitten..jospa ne ei sit käykään tms.

Mulla oli kummassakin neuvolassa vain 102 hemppa, niin terkka suositteli jo aloittamaan.

Noista mahakivuista,mulla tuota menkkamaista jomotusta ei ole ollut mutta muuten särkyä ja kipua. Ei varsinaisesti mitään pahaa paitsi jos esim.liikahtaa nopeasti mutta oon miettinyt että ne vois olla liitoskipuja...?
On kyllä tullut vaikka mitä mieleen kun vatsaa on saattanut alkaa särkeä välillä ilman mitään syytä. Samaa oon pohtinu jos vaan keräilee ilmaa mutta tuntuu että ei siitäkään johdu :/ :O
Seuraava neuvola on vasta kesäkuun ekalla viikolla joten pakko kai siihen asti oottaa..
:/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 13:53 PikkuM kirjoitti:
Mä olen syöny rautaa jo jonkun aikaa, koska hemppa vaan laskee kokoajan, viimeksi oli enää 93, vaikka olin jo puoltoista viikkoa rautaa syöny :/
Niin ja maha tuli kipeäksi Retaferista ja Obsidanista, nyt sitten lekuri käski vielä kokeilemaan Spartocinea. Toivottavasti sopiva rauta löytyy koska olo rupeaa olemaan aika hutera. Aikasemmissa raskauksissa olen käyttäny Hemoferia ja Kräuterblutsaftia. Tota Hemoferia ei ilmeisesti enää saa.

Aivan ihanaa!!!!!
kuulin lauantaina meidän pikkuisen sydämen :heart: :heart: :heart:
Äitini lainasi töistä dopleria ja kuunteli ja kauan piti etsiä ja jo valmistautua siihen että kaikki on kuitnekin ok vaikkei kuuluisikaan, niin sitten jumps jumps jumps.....
Enpä olisi arvannut että noi pieni ääni saa näin sekaisin!!!!!

Hyvää äitienpäivää juu kaikille!!!

Niin ja huomenna saadaan se 12 viikkoakin täyteen, että voi alkaa jo iloita hieman ja tiistaina pitäs päästä vielä näkemääkin pikkuinen. HIeman vähemmän onneksi jännittää, kun tuulimunaraskaus on kuitenkin mielessä niin paljon... IHANAA!!!

Ja nyt peliä katsomaan ja hymyilemään omaa onnea =)

Meillä ei kunta tarjoa sitä rakenneultraa, joten se on nyt yksityisellä 4D 19+6 muistaakseni. Tai jotain.

Mä olen vähän pettynyt tähän ekaan äitien päivään. Mies meni aamulla töihin joten aamupalaa en tietenkään saanut sänkyyn, mut eilen se oli vapaalla joten olis järkännyt silloin yllärin. En myöskään saanut mitään lahjaa, kukkia sentäs tuli. Tyhmää valittaa, mutta ku viime isänpäivänä olin oikein panostanut. Vein mieheni herkkuaamiaisen sänkyyn (siis sellainen kun laivalla), olin ostanut myös lahjaksi suosikki jääkiekkoliigan pipon ja Bossin men-pakkauksen missä oli 3 tuotetta! Ajattelin josko ei tarvis tehdä äitienpäivänä edes kotihommia, mut turha toive. Viimein ku päästiin kotiin äitienpäiväreissulta, mies häipyi kaverillensa ja minä jäin pesemään vaippapyykkiä, järjestelemään ja laittamaan lasta nukkumaan. Varmaan lapsellista mankua tällaisesta... :ashamed:

Viljonkka; Jos yhtään lohduttaa, ei meilläkään oo ollut mitään extraa äitienpäivänä..oikeestaan oisin varmaan tippunut yllätyksestä tuolilta, jos mies ois jotain hommannut..kukkaa tai lahjaa..ees aamupalaa en sen oottanut tekevän mulle..se kun nukkuu aina pidempään. Välillä ottaa päähän mut kaipa siihen tottuu..

h82
Vielä ehtii toivottamaan hyvää äitienpäivää kaikille! =)

Meillä on mennyt koko päivä muualla kun kotona ja nyt vasta kotiuduttiin. Ukko on kun maansa myynyt Suomen tappion takia, joten pitäis kai yrittää sitä vähän piristää...

Mulla on vähän ylimäärästä stressiä tässä kun isäni joutui eilen sairaalaan. Sillä on syöpä ja nyt pukkas kuumeen päälle, joten yleistila on tällä hetkellä aika heikko... :'( nyt yritän vaan luottaa siihen että kyllä se sieltä kotiin pääsee ja voittaa taas nää vaikeudet niin kuin aina. En vaan haluais stressata tän vauvan takia, mut aika mahotontahan tuo on. Ja sitku on vielä niin herkässä mielentilassakin, niin itkettää kun ajatteleekin koko asiaa :'(

Muuten olo ollu aika hyvä, mut nyt taas iltaa kohden on vatsa alkanu keräämään kaasua ja uutena oireena on tullu päänsärky, joka ilmaantuu aina iltapäivästä :kieh: inhottavaa, mut hammasta purren oon selvinny ilman särkylääkkeitä \|O

Nyt lähen nukkumaan niin jaksaa aamulla taas herätä töihin! :whistle:

H82 13+1

H82: Toivottavasti isäsi tila paranee :heart: :hug:

Itsekkin stressaan milloin mistäkin ja tiedän että vauvan takia ei ole kovin hyvä asia :/ mutta minkäs teet kun joku asia vaivaa mieltä..

Suomi sitten meni häviämään! #&%?$!*! :'( :\|
No, ehkä ensi vuonna sitten taas..
Kyllä se mies tuolla tuijotti niitä kisoja ja kirosanoja tuli kun hävisi..
joten pakko sitä oli itekkin mennä katsastamaan missä oikein mennään vaikka äänet kuului aika hyvinkin toiseen huoneeseen
:D

Pitäisi kyllä tästä nukkumaan päin mennä, Huomenna sitten alkaa jo RV 15 Aika menee kyllä tooosi nopesti :heart:

Rakenneultra on mulla muistaakseni 13.6, viikkoja sillon 19 ja risat =)
H82: :hug: Toivotaan kovasti että isäsi parantuu ja voi hyvin!
Viljonkka: :( Olihan kyllä tökeröä mieheltäs... Vaikka en kyllä mäkään mitään lahjaa saanu, kuhan tänään muistaa tuoda Arnold'sin donitseja niin kaikki hyvin ;)

Eilinen menikin koko päivä taas lietsussa. Pakotettiin tosin aamulla nukkumaan pitkään, eli puol ysiin :D Mä en pysty nukkumaan kauempaa enää! :eek: Musta on tullu virallisesti vanha.. Aamupalan sain sänkyyn, mut raahasin sen keittiöön et saan lehden luettua :) Korttiakaan mies ei ollu muistanu tehä lasten kanssa.. Ens vuonna alan muistuttamaan jo 2 kuukautta etukäteen!
Kahentoista aikoihin oltiinkin jo matkalla, ja koko päivä oltiin Korkeasaaressa =) 18:40 oltiin just sopivasti kotona laittamaan lapsille iltispalat, iltapesut ja nukkumaan, ja sitten peliä kattomaan.. Vaan olihan se pienoinen pettymys, peli siis :( Ens vuonna sitten kun tulee taas ulkomaalaisvahvistuksia! :D Viimeksihän voitto tuli ruotsalaisen avulla, josko nyt amerikkaisen :whistle:

Ai hei! Tietääkö kukaan mitään rytmihäiriöistä, tai jostain? Mulla taas lauantai-iltana alko pistämään sydämen kohalta, ja vasen käsi puutui :/ Tuntuu että sdydän hakkaa miten sattuu ja ahistaa ja puristaa. On pistäny sillon tällön jo 7 vuoden ajan, mutta näköjään nää raskausajat pistää pumpun eniten sekasi.. Pitäisköhän mainita asiasta terkalle? :whistle:

emmamma & alma-iita 15+3 :heart:

Huomenta

Ai että ulkona on ihanan näköinen ilma, aurinko paistaa, ruoho vihertää ja lehdet alkaa olla puissa B) B) tänään käyn taas hakee lisää saikkua, pyydän kirjoittamaan kuun loppuun, olisi paperisodan kanssa helpompi...saa nyt nähä miten se kirjoittaa...sit aattelin et ehkä kesäkuun alussa vois jäädä työttömäksi taas...katsotaan nyt miten taas vihoittelee tuo lonkka..

Perfekta ja hattivatti 14+5

Heips!

H82; Toivotaan että isäsi tila kohenisi..itse pelkään koko ajan myös, milloin isälleni joku pahempi tulee. Tupakoi niinkuin mikäkin ja on jo sepelvaltimotautia ja uniapneaa yms.

Emmamma; Varmaan kannattaa rytmihäiriöistä kertoa neuvolassa..Mulla joskus tekee niin et tuntuu että jäis yksi sydämenlyönti välistä ja sitten seuraavalla kertaa jysäyttääkin kovemmin. En tiiä mistä johtuu enkä oo huomannut et ois jokin tietty asia mikä sen aiheuttaa.

Puuh..millon se vauvamasu alkaa kasvaa?? Täällä ootellaan jo innolla, ja niitä liikkeitä tietty kans =)

M ja Onni 14+2

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 22:13 hilla83 kirjoitti:
Iltaa! :wave:

MERENNEITONEN onnea hyvistä ultra-kuulumisista.

Laitanpa GALLUPIN: Millä rv:lla olet käynyt np-ultrassa ja paljon sikiöllä oli kokoa?
Mä olin rv 11+5 ja 5,4cm oli pää-perämitta :heart:

-hilla 12+6-
Kiitoksia!! =)
Mulla oli np-ultra rv 12+1 ja pikkkuisella oli pää-perämitta 60mm.

Tuntuu että maha pullistuu ihan silmissä ja kilot vaan tippuu, vaikka ihan normaalisti olen syönyt ja välillä herkutellutkin. Koskakohan niitä kiloja siten alkaa kertymään...?
Joku, olisikohan ollut perfekta, kirjoitteli että lonkka vaivaa... Mulla on ollut ihan sama ongelma...outoa että jo tässä vaiheessa alkaa lonkka jomottelemaan vaikka ei paino vielä rasita...
Johtuukohan se lantion aukeamisesta....?

Pirteyttä ja hyvää oloa kaikille!
=)

merenneitonen ja pikkuinen 12+4 :heart:

...jatkanpa vielä vähän...
Mitä liikuntaa olette harrastelleet viimeaikoina?
Mä yritin eilen lähteä pienelle juoksulenkille, mutta eipä se tuntunutkaan kovin hyvältä, alkoi pistä alavatsasta, niin lenkki loppu hyvin lyhyeen...
Täyty varmaan pysytellä sitten ihan vaan reippaanpuoleisissa kävelylenkeissä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 11:05 merenneitonen kirjoitti:
...jatkanpa vielä vähän...
Mitä liikuntaa olette harrastelleet viimeaikoina?
Mä yritin eilen lähteä pienelle juoksulenkille, mutta eipä se tuntunutkaan kovin hyvältä, alkoi pistä alavatsasta, niin lenkki loppu hyvin lyhyeen...
Täyty varmaan pysytellä sitten ihan vaan reippaanpuoleisissa kävelylenkeissä...
Hilla Miul oli np-ultra rv 12+4 mutta siellä siis pompattiinkin rv 13+3 ja pää-perämitta oli tuolloin 7,2 cm.

Tuosta liikunnasta: Mie oon yrittäny lenkkeillä koiran kanssa edes vähän joka päivä ja sit uimassa on tullut käytyä silloin tällöin. Väsymys rajoitti aika paljon, kun ei töiden jälkeen yksinkertaisesti jaksanu mtn.

Heips!

Rakenneultra mulla kun viikkoja 21. Kovasti yritän miestä puhua ympäri että otettas sukupuoli selville sitten.mä kun niin haluisin ostaa jokos sitä v.sinistä tai v.punasta :)

Itkuherkyydestä mä olen huomannut myös että tämän tästä saa itkua julkisilla paikoillakin pidätellä mitä ihmeellisempien asioiden takia.

Oli niin mukava viikonloppu että ei pitkään aikaan. Pitkästä aikaa olin koko viikonlopun vapaalla ja päästiin miehen kanssa lähtemään meidän kotipitäjälle. Lauantaina auttelin äitiä leipomaan ja äiti sitten illalla värjäili mun hiuksia, ja sit tottakait vahdattiin euroviisuja.
Äitienpäivänä mentiin mun tätin luo koko meijän porukan kanssa ja mummu oli siellä myös pappapuoleni kanssa viettämässä äitienpäivää.
Ja enpä ois uskonu minkälaisen reaktion tää mun maha,tää meijän vauva jo tässä vaiheessa saakaan aikaan! siinä kävi täti ja mummu ja mummun mies taputtelemassa mahaa vuoronperään että siellä se pikkuinen on. ja tälle mummon miehelle,mikä periaatteessa on toimittanut papan virkaa aina, oli jotenki niin herkkä paikka että "meijän miikusta tulee äiti" että alkoi itkua tihrustaa!en olisi IKINÄ uskonut tätä päivää näkeväni!
on kyllä niin hyvä mieli kun kaikki oli niin innossaan tästä pikkuisesta.
äitinkin kanssa näimme nyt ekaa kertaa tän raskauden aikana, ja kyllä se seki nii muisti höösätä.laitto terveelliset sapuskat ja huolehti etten söisi liikaa suolaista ja anto mulle jopa suurempia tissiliivejä :)
Ja kyllä tämän mahan ihan oikeasti jo huomaa, melkee jokainen sanoi että onhan se maha kasvanu.

Noista tissiliiveistä vielä, tämmöne A kupin ennen omaava huomasi että 75B ja jopa 70C istuu hyvin päälle jo..että hiemanko ehkä olen mielissään kun saa nakata Akupin liivit nurkkaan :LOL:

Mutta nyt kyllä täytyy lähteä täyttää verolappuja, näky olevan 15.päivä viimenen palautus niin kiirettä pukkaa...ja sitten ulos!kaunis ilma...

Miiku 12+6

Mä olen yrittäny kärrytellä ton pojan kanssa mahd paljon, mut heti ku lähtee kävelemään reippaasti alkaa tuntua kauhee pissahätä ja sit onki jo käännyttävä kotiin.

Kyllä taas pätkii, ku en yhtään muista mitä kaikkea piti kommentoida.

Viljonkka taas
Emmamma mun kaverilla oli kans noita rytmihäiriöitä raskausaikana. Kannattaa kyllä puhua neuvolassa. Sille tehtiin jotain tutkimuksiakin, mut ne oli vähän turhia kun sen rytmihäiriön pitäis olla just tutkimuksen aikana ja se on aika mahdotonta...

H82 voimia isän syövän ja sairastelun kanssa. Omakohtaista kokemusta on läheisen vakavasta sairaudesta, joten tiedän kuinka raskasta se on. Ei auta kuin pitää toivoa yllä ja yrittää olla positiivinen.

Hitto ku en millään malttais odottaa sitä 4D:tä. Mä olen tän raskauden joidenki oireiden perusteella päätelly et tyttö tulis, mut ei mulla mitään vaistoa ole. Kaikki on nyt ennustaneet poikaa, suuriosa niistä oli viimekskin oikeessa. Mä haluan pian saada tietää kumpi tuolla on! Harmittaa vaan tää oma salainen tyttö-toive, kunpa siitä pääsis eroon ennen tota ultraa.

Heipsan!

Just kävin terveystarkastuksessa työpaikkaa varten ja mulla todettiin sydämen lisälyöntejä. Lääkäri oli ihmeissään, et miten niitä ei ole aikaisemmin huomattu, mut.. en mä tiiä :whistle: Sanoi, että heti alku vuodesta kun raskaus on ohi, lisätutkimuksiin. Sydänfilmi ja keuhkokuva kuulemma pitää ottaa. En mä sitä sen kummemmin oo ajatellut, välillä on sydän kyl muljahtanut ja sellanen "raskas" olo.. siitä se sit kuulemma johtuu.

Äitienpäivänä meillä lapset tuli lahjojen kanssa herättämään ja onnittelemaan (mies nukkui, ajattelin antaa armoa ylityöviikon jäljiltä :D ) Päivällä sit käytiin ravintolassa koko poppoolla syömässä ja anoppikin napattiin mukaan.

Mulla on oikeestaan toi liikunta nyt jäänyt :ashamed: Mut koko ajan oon ajatellut, et jos ens viikolla :D
Nyt on jo alkuraskaudesta tuo maha kasvanut kauheeta vauhtia ja on noita kilojakin herkuttelulta tullut.. Tosin kaikissa kolmessa raskaudessa on ollut sama lähtöpaino, niin en jaksa nyt stressata painon kanssa. Kait nuo kilot sit katoaa, kun ennenkin on kadonnut :saint: Tosin eilen kävi nolo homma.. Sain kaverilta äitiysfarkkuja ja ajattelin laittaa sellaset sit jalkaan, kun omat jo puristaa. Mut oikeesti, hyvä et sain pidettyyy niitä housuja kolme tuntii jalassa ku alko jo ahistaa.. Ne oli HM:n xs kokoset farkut ja voin sanoo, et Huh huh.. ei kyl kauaa mulle mee!
Et kyl se lenkkeily ihan hyvää mullekkin tekis.. =)

Mut nyt pistämään pihakukat multiin..

Moikka!

viivin
Täällä ollaan taas toipilaana kotona, onneksi saa ilman selityksiä olla kolme päivää kuukaudesta pois töistä. Olipahan taas sen verran huono-olo aamulla ettei paljon jaksanut lähteä huristelemaan autolla. Hiukan se helppasikin jo, mutta tulipahan syötyä niin taas on huono-olo... ja niin jo luulin päässeeni siitä eroon. :(

Joku kyseli liikunnasta.... olen koittanut käydä kävelemässä/sauvakävelemässä pari kertaa viikossa ja tietty ton tytön kanssa tulee touhuttua joka päivä. Ratsastamassakin olen vielä uskaltanut käydä, kun siitä ei ole mitään kummempia tuntemuksia tullut, mutta jos tulee niin lopetan heti. Vielä pari ratsastustuntia jäljellä ja sitten lopetan hiukaksi aikaa elikkä ensi vuoden puolelle menee seuraava kerta.

Joko täällä on kerrottu työnantajalle että jää äippälomalle... suurinosa varmaan siinä syys-lokakuussa? On toisaalta kiva tietää että kesäloman jälkeen enää vajaa pari kuukautta ennenkuin äippäloma alkaa. Itse ajattelin kävästä kertoErittäin paljon painotti tuota itsellesi.massa varmaankin tämän kuun lopussa tai sitten kesäkuussa.... tai no riippuu joudunko olemaan vielä paljon töistä pois, niin sitten ehkä olisi fiksumpaa kertoa aikasemmin.

Niin juu ja äitienpäivä meni oikein kivasti. Tytär oli tehnyt tarhassa ihanan kortin ja olivat omin kätösin istuttaneet kukkasen saviruukkuun minkä olivat maalanneet ensin... ihanaa :D :flower: Mies sanoi ettei hänen lahjaansa saa suutua ja antoi rahaa kasvo- ja jalkahoitoa varten tai jotain kivaa ITSELLESI!! Kaikin puolin mukava äitienpäivä taas... sanoin hänelle että saa sitten isäinpäivä lahjaksi nyytin kotiin.

viivin
rv15+5 (kait, tulee nuo viikot paremmin pidettyä mielessä tässä toisessa) :whistle:

Soittelin neuvolaan.. Täti sano vaan että pitäis olla yhteydessä omaan soluun, jos jotain ekg:tä vai mitä lie tehtäis.. Emmää tiiä. Noh, pitää katella millon miehellä on seuraavan kerran vapari ja soitella sille päivälle aikaa (tai ainakin yrittää :whistle: )

Heippa!
Meidän äitienpäivän päätti kun kaksi vanhempaa poikaa alkoi illansuussa oksentamaan ja ripuloimaan ja sitä kestikin pitkälle yöhön.
Nyt kaikki kolme on päikkäreillä ja itekin vedin tirsat. Mulle riittää onneksi aina se 5 -10 min,sitten virkistyn ja syöksyn omiin puuhiin.
Mulla oli lauantiana eka pahaoloton :eek: päivä,mutta eilen ja tänää taas ollut kuvotusta.Saas nähdä iskeekö mulle toi vatsatauti missä vaiheessa.
Meillä ei PHKS:ssa ole kuin yksi ultra ja se on tuo 12 viikon np-ultra.
Mulle se tehtiin 12+2 ja 57.2 mm oli pää-perämitta silloin

Töissä en ole,niin ei ole kiirettä ilmoittaa työnantajalle.Mut täytyy mun muuttaa se virkavapausnimike hoitovapaasta äitiyslomaksi syksyn alussa.Sen lääkäritodistuksen saan silloin heinä-elokuun vaihteessa.

Viljonkkakerro mitä tyttötuntemuksia sulla on? Vertailisin tuntemuksia...et arvaa miten kolmen pojan jälkeen olisi hieman tyttökaipaus päällä...

Hirmusta hässäkkää olut pari viimestä päivää, äkkiä olen käyny lukemassa kirjotuksia muuta en ole ehtinytkään.

Lauantaina oltiin Länsiauto areenalla lastentapahtumassa, oltiin oltu ehkä 5 minuuttia kun poika loukkasi silmänsä pomppulinnassa. Silmästä alkoi vuotaa verta :eek: ja se turposi niin umpeen että en nähny mistä se veri oli lähtösin. Lopulta kun saatiin se putsattua ja hän sai hiukan silmää auki niin silmämunassa näkyi punaisia pisteitä, ihan kun jokin olisi sinne tökännyt ja lisäksi silmässä oli pikku kivensiruja. Oli taas hurjan näköinen poika.

Sunnuntaina poika sitten kiipesi leikkimökin katolle josta hyppäsi......kaverin päälle :( , kaverille ei käyny kuinkaan, mutta poika loukkasi leukansa,siihen tuli syvä haava ja leuka turposi muodottomaksi :( .........Miten niin tapaturma-altis lapsi :/ Kokoajan saa olla sydän syrjällään hänen takia kun jatkuvasti loukkaa itseään.

Tänään oltiin sitten perhekerhon kevätretkellä ja sieltä saaliina yksi kuhmu lisää otsaan :whistle:

Meillä mies oli taas töissä äitienpäivänä niinkuin joka vuosi. Oli sentään ostanut 20 ruusua ja kortin kun oli unohtanut niin piti oikein juhlapuheen siitä kuinka hyvä äippä olen meidän lapsille =) .....ja mulla oli tippa linssissä ;)

Mulla on rakenneultra 20.6 ja viikkoja on silloin 19+1

katjuza ja mahamöykky 13+6

Yhteistyössä