*Marrastähdet* toukokuussa '07

Ei ole tullut mitään punktion tuloksia. Kävi niinkuin vitsailin joskus silloin kun oltiin käyty Naistenklinikalla... Sieltä tuli kyllä kirje, mutta siellä oli se lasku. Eli poliklinikkamaksu. Meinasin jo soittaa päivällä ja kysellä missä mennään, mutta mies sanoi että odotellaan vielä. Se vastausaikahan oli kylläkin 2-4 viikkoa, mutta kun on malttamaton. Maanantaina tuli 2 viikkoa, joten odotellaan sitten vaan. Kärsivällisyys kun ei ole minun vahvin puoleni... Olen kyllä kuullut semmosta, ja muistelen äitinikin niin sanoneen, että jos on down-lapsi, niin silloin se ei kovin vilkas ole masussa, mun pikkusiskohan on down. Ja tämä ainakin kun sydänääniä kuunneltiin neuvolassa, potki melkoste paljon, samoin kuin usein kotonakin kun kotidopplerilla kuuntelee niin potkii ja liikkuu silloinkin. Viimeksi tuossa kun töistä tultuani kuuntelin, niin melskasi kummasti. Se muljahtelu siellä masussahan on vauvan pyörimistä, siellä ne kuperkeikkoja vielä pystyy tekemään, kun on tilaa. Kasvun myötä liikkeetkin muuttuu enemmän kääntyilyksi ja potkimiseksi. Vaikka olen kyllä jonkinlaisia potkujakin välillä ainakin kuvitellut tuntevani. Pari kertaa ainakin ihan selvästi.
Onneksi olkoon muuten rouviintumisesta, mikä se nimi nyt olikaan! On se tuo muisti, sanovat että joka lapsen myötä jotenkin muisti huononee, mulla on jo neljäs tulossa... ei ole ihme kun paljon unohtuu. Mitähän tämän neljännen jälkeen...
Minä taidan olla sen verran levoton etten osaisi tässä kirjoittaa oikeestaan muuta kuin näistä punktio-jutuista, joten taidankin jäädä niitä yksikseni miettimään ja jättää tämän kirjoittelun tähän. Ainiin, minähän ostin uuden vauva-lehden, taidan vilkaista sitä. Luen ihan mielelläni noita vauva-aiheisia lehtiä, vaikka luulisi sitä jo vauvaa osaavan pidellä ilman lehtiäkin. Mutta on ne ihan kivoja, parempia ainaskin kuin nuo juoruilevat viikkolehdet, joissa suunnilleen vaan viuhahdellaan, erotaan ja palataan takaisin...
Joten kuulumisiin ja voikaa hyvin!
Pömppöli + Iita (vai olisiko Iita-Ilmari) jo 17 + 1
 
Että tämmösiks oli sit sivut muuttunut, mä tykkäsin kyl enemmän niistä vanhoista, höh :(

Töissä tietää nyt suurin osa että olen raskaana ja yks työkaveri, joka on 2 lapsen äiti sano mulle että jaa. Olin hetken siinä että aha ja vaihdoin sitte puheenaihetta ja asiasta ei olla sen enempää puhuttu. Pari tyyppii ei puhunu mulle 2 pvään ja edelleen ne tuijottaa mua oudosti, mut positiivista oli, et meen vastaava oli ihan innoissaan ja tuomassa mulle vanhoja mammafarkkuja jne ja kyselee kauheesti ja kertoilee omasta raskudestaan. Siltä odotin sellasta nyrpeetä kohtelua, mut hyvä näin.

Kävin trikoo kangasta ostamassa ja huomenna äiti saa ommella sitä mun yhteen hameeseen ja farkkuihin ja sit ajattelin pari masutuubi niistä kans väsätä.

Onnea Joppana (?) naimisiin menon johdosta ja nätti oli puku molemmilla naisilla :)

Pömppöli kyllä ne vastaukset sieltä tulee, kärsivällisyyttä, vaikka ei mullakaan kyl riittäs kärsivällisyys. Jonku tollasen odottaminen on niin kauheeta. Muistan ite joskus ku odotin papan tuloksia ja kirje ku tuli niin itku pääsi, oli kohdunkaulan syövän esiaste. Mut sulle tulee Pömppöli hyvi uutisia, toi mun juttu nyt ei kuulunu tähän millään tapaa, tiedän vaan kuin inhottavaa on odottaa jotai paperia.

Huomenna viel töihin ja sit olis jopa lauantai vapaa, luksusta :LOL:

Mut nyt meen suunnitelee miten leikkaan ton hameen ja farkut, jos tulee hyvät niin laitan kuvia.

Sanna ja Nipsu 15+1
 
Eikös se niin mene, että odottavan aika on pitkä :whistle: Eilen ja tänään on tuntunu pitkin päivää kunnon myllerryksiä, eli kyllä ne kuplinnat, joita jo parin viikon ajan oli silloin tällöin, oli varmaan vauvan liikkeitä.....nyt tunnistaa jo selkeästi liikkeiksi! Eihän tässä vielä viikkojen mukaan hätää oo ollu, mutta kun ei muitakaan oireita ole pahemmin ollu, niin olen nuita liikkeitä odottanu sitten senkin edestä, jotain konkreettisempaa siis :)

Aadan äiti rv 16+1 :heart: :heart:
 
Mä eilen väsäsin kauheen tekstin joka sit meni johki ihan muualle ku täällä alkoi kova ukkonen ja nettiyhteys meni.

Nita, ei täälläkään mitään liikkeitä vieläkään kuulu. Masu kyllä kasvaa ja välillä tuntuu etäisesti samalta ku viime raskaudessa jos vauva kääntyi. Ei siis mitään muljuntaa vaan sellainen ällö olo. En osaa selittää. Ja nyt sit täällä vielä kerrotaan et down-lapsi ei liiku paljoa! Krääks!!!! Eka nimittäin piti jo kovaa mekkalaa tässä vaiheessa. No kai se on otettava mitä annetaan ja edelleen nyt uskon siihen että istukka on edessä. Hitsi, vielä 2 viikkoa neuvolaan!

Onnea kaikille joilla ne liikkeet tuntuu ja sit sille uudelle rouvalle, kaunis morsian olet!

Kivaa lauantaina pääsee häihin ja ylppäreihin syömään! Mulla on silloin synttärit joten tulee siinä sivussa juhlittua niitäkin!

Mut nyt menen syömään. Mitään järkevää ei nyt tullut tästä suunnasta, mut ku en enää muista mitä kaikkea viimeks kirjoitin, niin olkoon tää tässä.
 
:) Eli mites te, joilla jo yksi tai useampi lapsi ennestään, oliko teillä nopeita vai pitkiä synnytyksiä, lähtikö synnytys käyntiin itsestään vai tarvittiinko käynnistystä? Itselläni esikoinen käynnistettiin, olisi kuulemma todennäköisesti syntynyt ilmankin (asiaa edistävät supistukset alko aamuyöstä rv 41+6), mutta kun käynnistykseenkin päästiin, niin otin vastaan. Eipähän tarvinnu kotona miettiä, koska lähteä, kun oli jo valmiiksi salissa ;) Käynnistystippa laitettiin rv 41+6 aamulla klo 9,45 ja tyttö syntyi samana päivänä klo 41+6, synnytyksen kestoksi on merkitty papereihin 3,5 tuntia.....kätilö mielestäni sanoi synnytystä läpikäytäessä, että mahdollisesta seuraavasta lapsesta ei kannata välttämättä "turhaan" jäädä aikailemaan kotiin, ettei synny matkalle....mitenköhän on, vaikuttiko käynnistys synnytyksen nopeuteen paljonkin vai olikohan eka synnytys tosiaankin nopea laatuaan?

Tämmöstä oon nyt parina päivänä miettiny, vaikka sittenpähän sen näkee, kun kutsu käy :whistle: :LOL:

Aadan äiti rv 16+2
 

Voi kun ihanaa..ei olla pitkään aikaan noustu kello 7, ellei siis tyttö oo herättäny..nyt aloittivat piharempan tuossa ikkunan alla, ja ilm. joka aamu nyt ties miten pitkään, herätys tulee klo 7.00.. :(

Aiemmasta synnytyksestä;
Miulla on vähän pelko, et jos tääkin menee saman kaavan mukaan kuin eka..käynnistyks siis, rv 41+3 ja tyttö syntyi vasta 2 pv myöhemmin. Mulla ei tullut kipeitä suppareita yhtään koko raskauden aikana, eikä kyllä lopussakaan, ennen kuin sitä lääkettä antoivat. Ponnistusvaihe venyi lähes 2 tuntiseksi, eikä tyttö siltikään tullut ulos. Itse olin jo todella peloissani vauvan puolesta, ettei vaan mitään happivajausta tms. tuu, kun niinkin pitkään siinä joutui puristuksissa olemaan. Ja se kauhun tunne, kun lääkäri veti hänet pihalle imukupilla, eka ei näkynyt kuin siniset jalkapohjat, kun koitin väsyneenä jalkojeni välistä kuikkia(olin siis puoli-istuvassa)..ekat kysymyskeni taisivatkin olla; Miksi se ei liiku? Onko se kunnossa? Ja voi sitä helpotuksen tunnetta kun ääntä ja liikettä alkoi sit tulla..tyttö oli aivan ihana, kun ne sen siihen mahani päälle nostivat :)

Muuten ei siis pelota, mut tosiaan tuo pitkäksi venynyt raskaus ja ponnistus. Tyttö tosin oli melkein 4,5kg painava ja sen lisäksi syntyi käsi nyrkissä otsan lähellä, joten se kyl selittää osaksi sen, miksi ei meinannut mahtua. Joten jos tälläkin kertaa ei ala vauva syntyä, tai meinaa kasvaa noin isoksi, aion pyytää aiempaa käynnistystä tai ehkä sektioo..en oo sen tarkemmin miettinyt asiaa kyl vielä..ehtiihän sitä..
Mut, nyt aamupalalle! Mukavaa perjantaiaamua!
M ja Onni 16+6
 
huomenia!

VILJONKKA: jep tuo down lapsi juttu sai munkin sydämmen tykyttää ja heti tuli mieleen että jos kaikki ei ookkaan kunnossa.. :eek:
Onneks mulla on maanantaina neuvola, varmaan käy niin että ovesta pääsee sisään niin jo kysyn että voitasko kuunnella ne sydänäänet!
Mullakin masu on vähän kasvanut mutta painoo ei oo tullut (?) : O onkohan se ihan normaalia?

Tuosta synnytyksestä, esikoista kun tässä vasta odotellaan niin kokemusta ei oikein ole mutta muuten synnytyksestä niin ei mulla ainakaan vielä pelkoa oikein ole :D Oon ajatellut sitä Haikaranpesää jos sinne pääsis synnyttää kuitenkin? Oon meinaan sellainen että jossain vaiheessa voi tulla paniikkikin ,ehkä eniten sitä kipua pelkään :ashamed:
tyhmäähän se on kun saa vielä kaikki tarvittavat avut että kipu lähtisi mutta jotenkin silti jännittää vaikka kunnon peloksi se ei ole muuttunut..vielä :snotty:

jos aamupalalle nyt menis....
 
Täällä esikkoo synnytin päälle 9h, sitä ennen tosin oltiin 1½vko käynnistelty, mut kotiin iskivät niin siellä lähti sitten spontaanisti...Täälläkin muljahteluita tuntuu mahassa, mutta ei ns.kunnon potkuja vielä...niitä odotellessa :heart: eilen tuli postissa sype-kätilöllekin aika...pääsee sinnekin juttelemaan ja ultraukseen, en tiiä ultraavatko jo eka kerralla, mutta jossakin vaiheessa kuitenkin...Poika menee hoitoon siksi aikaa mummulle ja papalle kun lapussa luki et menee 1-3 tuntia, että kannattaa miettiä ottaako pieniä lapsia mukaan...Mut nyt taian mennä takasin leipomispuuhiin kun huomenna on miun synttärit ja samalla miehen valmistuminen (2ammatti) niin kerkee saamaan valmiiksi sit tarjottavaa..

Perfekta ja hattivatti 17+2
 
emmamma varmaan tekee sitten taas seen uuden pinkan? Kun minä ainakin olen ollut emmammaan tyytyväinen, hyvin hoitanut "tehtävänsä" :D :D Uutta pinkkaa oottaessa...Se on jo KESÄKUU :D :D ja mie oon 20 vuotta ja 364 päivää :whistle: :whistle:
 

Yhteistyössä