*Marrastähdet* toukokuussa '07

Viikkoja on nyt 12+1 ja neuvolassa oon käynyt kerran ja eilen sitten ultrassa nopsaan... kahen viikon päästä olis sitten lääkärineuvola ja siitä eteenpäin ei tietoo...

On se kumma miten sekavakin ultrakuva on ihana, sitä tulee vähänväliä katseltua ja hymyn se vetää naamalle, ei voi mitään. En olisi voinut kuvitella tällaista... Jokohan sitä voi kuuluttaa asiasta koko maailmalle vai vieläkö hissutellaan.
Ootteko kaikki jo kertoilleet lähiväelle asiasta?

moikka!

Mulla kanssa yksi neuvola terveydenhoitaja , yksi lääkäri kerta ja sitten se np-ultra.
Kesäkuun alussa on toka neuvola terkkari ja puolessa välissä sitten rakenne ultra.
Nyt tää on vaan tälläistä oottelemista :)

Me ollaan jo oikeestaan kerrottu "kaikille" ,tai no lähimmille kavereille ja suvulle. Muut sitten kuulee mistä kuulee,yleensä kun tuommoinen asia ei jää kertomatta eteenpäin :D
Ollaan ajateltu se niin että jos nyt tulee puheeksi niin sitten mainitaan. Raskaus kun ei oikein vielä näy, viikolla 15 mennään. Aloin kertomaan rv 13 jälkeen. Oma äitini ja yks kaveri ties jollain viikolla 8-10.
Ja toisaalta mitä sitä kertoilemaan, kyllähän sen sitten joskus näkee :LOL:

Toisaalta toivoisin että ois se neuvola edes jo mutta kaikkein eniten sitä ultraa ootan. Tää on tällästä tylsistymistä vaan kun oottelee kaikkee kivaa :)

Mutta jooh, nyt pitääkin lähteä. mukavat helatorstait jne :)

nita & punkero 14+4 (kai...) :heart: :heart:

Pömppöli
Väsyttää... onkin tänään sitten niin aikainen nukkumaanmeno mitä pikkupoikani sallii. Mies on iltavuorossa, tulee sitten myöhään.
Olen vähän leikkinyt tuolla äitienpäivälahjallani mikä tuli postin mukana eilen. Tilasin kotidopplerin kun mies kyseli mitä haluaisin. Sopivasti tuli kun maanantaina olin siellä lapsivesipunktiossa niin nyt olen saanut ihan kotioloissa varmistua sydänäänistä. Tosi hyvin siitä kuuluu, ihan yhtä hyvin kuin neuvolassa.
Siellä Naistenklinikalla tehtiin myös rakenneultra, sanoivat että se korvaa sen normaalin rakenneultran, jos haluaa jättää sen väliin. Mutta sitten tuli huoli mulle, kun kuitenkin sitten lopuksi lääkäri sanoi että kannattaisi käydä kuitenkin siinä ultrassa myöhemmin, kun hän ei nähnyt kunnolla verisuonia, jotka menevät sydämeen. Siis valtimoa ja laskimoa. Kun sitten tietenkin hätäännyin siitä niin hän väitti että vauva vaan on vielä sen verran pieni että ei sen takia kunnolla nähnyt. Eli ei sanonut että olisi nähnyt jotain hälyttävää vaan ettei kunnolla nähnyt vauvan pienuuden takia. Kyllä olen pyöritellyt tuota asiaa vaikka millä tavalla mielessäni. Mutta ei auta muu kuin odottaa sitä rakenneultraa, sittenhän sen kuulee.
Muutenhan vauva oli aivan ihana. Aivot, sydän, selkäranka jne näytti normaalilta ja kun vauveli nosti kättään nyrkki avoinna, niin viisi sormeakin näytti olevan. Oli jo iso, 6 päivää isompi mitä viikot näytti. En sitten nyt tiedä millä viikolla nyt olen, kun tänään pitäis olla 15 viikkoa täynnä, mutta ultran mukaan huomenna olisi 16 viikkoa. No, ensi viikolla neuvolassa saa kertoa. Pään ympärysmitta oli 30 mm. Tässä vaiheessa eivät enää mittaa pää-perämittaa vaan tulee pään halkaisija. Niin minä ainakin sen olen ymmärtänyt että se 30 mm minkä se merkkas lapsen mitaks, olisi pään halkaisija. Tämä vauva vaikuttaa rauhallisemmalta kuin tuo Ville Vallaton mikä tuolla olohuoneessa kuuluu leikkivän. Se poika heilui ultrassakin vilkkaasti ja sama tahti on jatkunut syntymänkin jälkeen. Tämäkin kyllä ihan tomerasti siellä potkiskeli. Ja nyrkillä naamaansa koputteli. Olisiko ollut peukun imeminen lähellä... Tippa siinä silmiin tuli sitä katsellessa. Aina yhtä hellyttävä näky. Onneksi ei sentään ultralaitetta ole mahdollista saada kotiin, sitä vaan vauvelia tuijottelisi jatkuvasti.
Mutta, tässä minun kuulumiset tällä hetkellä, ensi viikolla olis neuvola ja se rakenneultra pitäisi tilata pikkuhiljaa. Ja tietysti sen punktion tulokset jännittävät, mutta ne tulevat aikaisintaan 2 viikon päästä. 2-4 viikkoa sanoivat.
Ai niin, lääkärin ensimmäinen kommentti oli kun näki mun mahan että onpas se iso viikkoihin nähden. En itsekään ymmärrä miten minä näin iso olen, muuten olen hoikkasorttinen enkä viimeksikään tähän tyyliin kasvanyt, alkuturvotus on kyllä aina ollut mahtava, mutta nyt on kunnon maha. No, jospa tämä on sitten se tyttömaha... Vaikka kyllähän minulle olisi kovastikin pullat ja suklaat maistunut, mutta aika hyvin olen aisoissa omasta mielestäni sen puolen pitänyt. Mutta jotain kyllä joka päivä, tänäänkin vähän suklaata ja 2 keksiä kahvilla töissä. Jospa se tasaantuisi tässä...
Mutta keväistä odotusta teille kaikille
Terveisin Pömppöli & Iita rv. 15

h82
Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki oli loistavasti! :D vauva liikkui kovasti, niskaturvotusta 1,7 mm ja vatsalaukku sekä virtsarakko löytyi! :) Ultran mukaan nyt on 13+1, mut ei alkanu muuttaa laskettua aikaa parin päivän takia, joten pidetään se siin samassa. Olin ihan liikkuttunut vaikka ei ollutkaan eka kerta kun ultrassa kävin, mutta nyt oli jo niin ihmisen näköinen, kun selkäranka ja muut näky niin selvästi. Ja tietty jännitin koko aamun sitä tutkimusta, mut onneks oli jo kaheksalta. En oiskaan kestäny koko päivää... :whistle: Rakenneultra on 27.6 ja seuraava neuvola 18.6. Mä oon käyny neuvolassa 2 kertaa (terveydenhoitajalla) ja kerran lääkärillä.

Ei täs taas muuta ihmeempää, taidan käydä päivälevolle ;)

H82 13+1

Np-ultrassa käyty ja kaikki ok =) Turvotus oli 1.2mm ja kun tulosta verrattiin verikokeeseen niin meidän riski saada sairas lapsi on 1/39000 eli todella pieni. Sikiö on nyt 5cm pitkä ja kovasti se siellä pyöri ympäri ämpäri =) Vaikka mulla on jo kaksi lasta niin silti on niin ihanaa nähdä oma vauveli ja viellä kun kaikki on paremmin kuin hyvin!

Eli mulla on nyt sitten yksi neuvolakäynti takana ja nyt tämä np-ultra. Lääkärineuvola on kesäkuun alussa ja rakenneultra ajottuu kaiketi heinäkuulle. Mun pitää sinne itse varata aika.

Kun odottelin ultraan pääsyä niin siellä oli joukko odottavia äitejä (ja isejä) jotka olivat tulleet tutustumaan synnytyssaliin. Ajattelin siinä,että niin mäkin kävin silloin ekassa odotuksessa tutustumassa ja silloin kaikki oli vielä uutta. Ja kun näin sen synnärisalin oven niin eka ajatus oli,että tuolla on kanssa tullut oltua tositoimissa :whistle: Ja pian ollaan taas menossa vaikka niiiiiiin edellisellä kerralla vannoin,että ei enää ikinä! Ja sitten näin pariskunnan jotka olivat menossa synnyttämään ;) Jotenkin ihanaa ajatella,että pian saan itsekin olla samassa tilanteessa...vaikka en tiä onko se sillä hetkellä niin kauhean ihanaa :whistle: :D

Meidän lähisuvusta ja kavereista tietää kaikki paitsi mun appivanhemmat :LOL: Siis ei olla vaan saatu kerrottua kun en oikein tiedä kuinka ne suhtautuu.....en ole hetkeen käynyt anoppilassa,mutta kun seuraavaksi menen niin tätä mahaa ei enää kyllä pysty peittelemään ;)

MUOKS: Ootteko käyneet jo ihailemassa uutta äippäpakkausta?? Musta se on aivan ihana ja otan sen ehdottomasti. Mullahan ei paljoa vaatteita edes ole eikä sen puoleen vaunuja,kaukaloa....kaikki myin siinä vaiheessa kun olin sitä mieltä,että meílle ei enää lisää tule

No joo...tämä tällä kertaa!

T.LilliM ja asukilla viikkoja 12 :D :LOL: <br><br>

Jeps, ihastelemassa on käyty. Ja päätin ettäpitää ottaa kun olivat ymmärtäneet pienentää niiden toppavaatteiden kokoa, niin tulee niillekin käyttöä. Kevyttoppis oli 60-70cm ja toppis 68cm. Muuten en varmaankaan olisi ottanut.

Muutenkin vaatteet näytti ihan hyviltä, suurin osa.

Meillä mennään ihan tasapaksusti eli ei kummempia!

loviisa ja nallekarkki (miehen mielestä oli nallekarkin näkönen ultrakuvissa) 14+5 jos oikein muistan

Jeps, ihastelemassa on käyty. Ja päätin ettäpitää ottaa kun olivat ymmärtäneet pienentää niiden toppavaatteiden kokoa, niin tulee niillekin käyttöä. Kevyttoppis oli 60-70cm ja toppis 68cm. Muuten en varmaankaan olisi ottanut.

loviisa ja nallekarkki (miehen mielestä oli nallekarkin näkönen ultrakuvissa) 14+5 jos oikein muistan

Emmamma; Onnittelut liikeistä =)
Itseäni harmittaa kun en vieläkään oo tuntenut (ainakaan luultavasti) mitään, vaikka viikkoja 14+4 ja esikostakin aloin tuntemaan jo n.rv 16 tai sinnepäin..

Onnea myös hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ihana sitä pientä oli katsella ja muuttui paljon konkreettisemmaksi koko odotus, kun näki että siellähän se pieni on =) oikeesti..

Edelleen odottelemme uutisia miehen siskolta päin..hän ihan viimesillään, la:kin varmaan mennyt jo..ei oo uskaltanut soittaa ettei hermostu.Muistan miten ärsyttävää se oli, kun kaikki sukulaiset soitteli ja kyseli kun eka raskaus meni yliajalle..

Nyt öitä kaikille! Ihme, että näin pitkään oon jaksanutkin valvoa, mut mies katsoo viel telkkaa enkä malta mennä ilman sitä..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 22:39 emmamma kirjoitti:
:heart: Mie kuulkaas tunsin justiinsa äsken meiän alma-iitan liikkeet ekaa kertaa! :heart:
Mä olen kanssa parina iltana bongannu liikkeitä :heart: , sellaista pientä koputtelua on tuntunut =)

Mun olo vaan menee surkeemmaks, virta on niin lopussa ettei tosikaan, ei jaksa mitään edes normaaleja arki puuhia enää, vois vaan nukkua kokoajan, huomenna taas pitäis mennä hemoglobiinia mittaamaan, mutta eipä tuoda taida olla yhtään parempi ainakaan olotilan mukaan :/
Mutta eipä tässä ole muuta tehtävissä, otan rautaa suurimman sallitun määrän ja syön hyvin, jostain syystä hemppa ei nouse vaan laskee :/

katjuza ja mahamöykky 14+2

Pitkästä aikaa jaksaa kirjautua ihan :)

Me ollaan jo kerrottu lähisuvulle, ja kaipa ne on hyvillään olleet..tai ainakin näytelleet.

Pitää vähän valittaa, kun taas tuli kiukuttua tuon mein esikon kans, mikä lie 2v. uhme päällä ja ei usko yhtään mitään! Äsken yritin vähän järjestellä yksiä myyntiin meneviä vaatteita niin ei, kun piti tulaa siihen roikkumaan ja viskelemään niitä minne sattuu..tuli sit räjähdettyä, ja huudettua niin lapselle kuin meihellekin :ashamed: Ja nyt on paha mieli, varmaan eniten miulla, tyttö kuuluu naureskelevan ja leikkivän isänsä kans tuolla..

Mikä siinä on,että aina nää yrittää vain miun hermoja repiä? Ei tyttö isälleen silleen kiukkua ja oo tottelematon..
Miten ihmeessä miusta on kahden lapsen äidiksi kun jo yhden kanssa oon ihan toivoton??

Oonko ainut näin huono äiti vai löytyiskö muitakin, joilla ei meinaa hermot pysyä kasassa uhmiksien kans?
:ashamed:

mona85 harmaana
PikkuM: no ei sun kiukuttelu musta tee susta huonoa äitiä! Eiköhän jokainen äiti ärähdä toisinaan ja voisko muuten ollakaan? Näkee lapsi perheessään sit monenlaiset tunteet. Tietenkin selvittelee sit asiat niin, ettei lapsi oikeasti pelkää tai muuta, mut en usko, et sellaisesta siellä ollenkaan kyse, jos isin kanssa naureskellaan.

PikkuM: Et oo ainoa joka on rähjänny tänään :ashamed: Aamulla tuli karjuttua sekä tytölle että miehelle. Tyttö ei totellu mitään ja mies vaan piti tytön puolia. Mä olin se ilkeä akka :kieh: :ashamed: Noh, nyt on riidat sovittu, ja tytöllekin ihan oli tullu ikävä mua kun oli isänsä kanssa puistossa :D

Nyt päikyille! :wave:

emmamma & alma-iita 15+6 :heart:

Uskomattoman pitkät piuhat eilen illalla tällä palstalla. On se hyvä etten useampaan kertaan yrittänyt lähettää :D noi viestit ei siis lähteneet yhtäänmihinkään ja nyt ne oli kaikki täällä :D
Saisivat pikkasen parantaa tämän palstan varmuutta ja käyttönopeutta, välillä menee kyllä totaalisesti proput.

Mulla on myös liikkeitä tuntunut jo ennen np ultraa, mutta ehkei ihan hirveen yleistä ole. Nyt tuntuu melkein päivittäin jonkin näköstä koputusta.

loviisa ja nallekarkki 14+6

PikkuM et tosiaan ole huono äiti hermojes takia, tai sit olen minäkin. Eikä meidän muksu ole edes uhma iässä. Just tänään sanoin miehelle et miten mun hermo kestää uhman ku nytki on välillä vähän niin ja näin.

Mulla on 14+6 ja olen käyny kerran terkalla ja kerran lääkärissä ja sit se np. Seuraava käynti on vasta 13.6 ja laskin just et väliin jää 6 viikkoa!!! Sikäli harmittaa, ku oon tässä vähän lietsonu itseäni yön pitkinä tunteina paniikkiin. Aiemmin tunsin liikkeet ja nyt en enää mitään. Esikoisestakin tunsin jo kutitusta ja pientä risteilyä masussa näillä viikoilla.

Onko kukaan pistäny huvikseen viestiä näille "ennustaja eukoille"? Mä laitoin Madam mammalle ja se vastas et meille tulis tyttö, joka jää viimeiseksi lapseksi ja syntyy 3.10. Toivottavasti ei kuitenkaan ku LA on 9.11. Ja kyllä se viimeksi sanoi et esikko on tyttö ja syntyy 17.6, no poika syntyi sit 22.6... Joo, mut kivaa hupiahan tämä on.

Minä tein tuossa vertailua ja kuopuksen np-ultrassa pää-perämitta oli 77mm (rv13+5) ja nyt tästä nykyisestä oli vain 50mm (rv 11+6) että aikamoinen ero. Onhan noissa viikoissakin vähän eroa ja eikös ne vauvelit kasva aika paljonkin lyhyessä ajassa? Jotenkin vain jäin miettimään tota eroa...mutta sitten selasin tätä ketjua ja on muillakin ollut aika pieni tuo mitta =) Jospa nyt tuleekin pienempi vauveli kun pojat ovat olleet sellasia vajaa 4kiloisia jötiköitä :heart:

Mutta ei muuta murehdittavaa tällä kertaa :D Mullakin pätki tää yhteys eilen kun kirjottelin :kieh:

T.LilliM rv12+1

Moi pitkästä aikaa:)!

Mulla esikoinen oli np-ultrassa 8 cm(rv13+1) ja kakkonen 6cm(rv11+3).

Vatsa on kasvanut, moni kysellyt että tuleeko sulle kesä vauva:), ei nyt sentään. Tässä kuvia muutama
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=%5E%5ENV%5E%5E&album_id=1523720

Onko muilla ollut näillä viikoilla paineen tunnetta vatsassa? Inhottava fiilis mahassa ja sit koko ajan saa hypätä vessassa..

Kyselinkin että aikooko muut mennä pelkopolille jossain vaihetta odotusta? Itse aion, jo parin viikon päästä alkaa k´äynnit. Kaveri oli saanut ihan uskomatonta kohtelua siellä, toinen oli mennyt sinne pelon vuoksi kun takana keskenmeno ja siitä seuranneet komplikaatiot. Siellä oli sit joku p.aska ollut lääkärinä ja valittanut vaan että mitä sä pelkään ja hyppäät niissä turhissa sydänäänten kuuntelussa, ei ite voi vaikuttaa keskenmenoon suin muuhun. Kyllähän jokainen sen tietää mutta eihän nyt lääkärit saa tollasia puhua. Ja kaikkee muutakin oli pahaa sanonut, kaveri ihan rikki koko käynnin jälkeen :(

SANLE sinullakin jo kivan kokonen masu :)

HELMENTYTTÖ Oon käynyt neuvolassa 2kertaa+kerran neuvolalääkärillä, alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa.Oho, onpas sulla korkee hb :). Itsellä matala ja heikko olo
:ashamed:

H82 ja LILLIMENNINKÄINEN Onnittelut np-ultra kuulumisista :) ja kaikille muillekin siellä käyneille.

LILLIMENNINKÄINEN Kävin kans kattoon äitiyspakkauskuvia, ihania =)

EMMAMMAMMA onnea liikkeistä :). Milt ne tuntu?

PIKKUM Tuttu tunne, tää minun 2v kans välillä saa sellasia uhmakohtauksia että huh huh. Äidilleen se kyllä yleensä kiukuttelee, ei muille, mummulassa on kun enkeli :saint: . Et ole huono äiti lainkaan vaikka välillä hermostut :).

Nyt nukuttaan tyttöä, ei kyl näin myöhään yleensä mene mut on tässä nää pitkät vapaat niin rytmit mennyt vähän sekasin :) ..

-hilla rv 13+5-

iltoja vaan kaikille!

tuossa yksi yö mökillä vietettiin ja kyllä siellä sitä mun masua katseltiin salaa ja ihan suoraakin toljotettiin :D
onniteltiin jne. Miehen sukulaiset :)
No ainakaan ei tarvitse esittää että ei olisi tuota mahaa tuossa, tosin musta tuntuu että nyt näinä parina päivänä tässä on oikein kunnolla turvonnut kun äitinikin sanoi että kyllä sulla tuota masua jo on tullut :)
noh voihan se jo olla..
HILLA83: sulla jo aika kivankokoinen masu mutta sekin niiiin yksillöllistä milloin näkyy :)
Onko sulla tullut painoa lisää?

Mulla ei oikein vielä yhtään, toivottavasti ei ole huono merkki. Ihmiset siellä mökillä kyllä sanoivat että pikkuhiljaa pitäisi painoa alkaa tulemaan mutta tiedä sitten.. joillekkin vaan tulee myöhemmin jos on tullakseen.

Sanoivat aamulla että mikä on mun hemoglobiini kun naama niin valkoinen :O enhän mä muista kun kerran otettu ekassa neuvolassa. eikä mulla mitenkään erityisen huono olo olekkaan.

Syökö muuten kukaan mitään vitamiineja? Mä syön noita multitabs raskaus monivitamiineja. Saattaa olla että rautaa jossain vaiheessa joutuu alkaa popsimaan..

Joku laittoi että seuraavaan neuvolakertaan on aikaa 6viikkoa.. No mullakin vasta kesäkuun 4 päivä että aikaa on. Ja se on vasta toinen neuvola terkkari!!

Vaivaako ketään päänsärky? musta tuntuu että mulla välillä sitä on enemmänkin mutta syöminen yleensä auttaa. mistäköhän johtuu... ?

No mutta kaipa sitä voisi nukkumaan mennä että aamulla ylöskin pääsee ^^

öitä :wave:

Moikkis!

Harvinaista että olen tähän aikaan vielä hereillä. Meni ilta tuossa pakkaillessa ja vaatteita mallaillessa. Lähdetään huomenna viikonlopuksi kylpylälomalle hemmoteltavaksi miehen kanssa. Ja ennen sitä ois tarkoitus käydä maistraatissa sanomassa "Tahdon" :D Pääsen minäkin rouvakastiin...
Toivottavasti siellä hieman rentoutus. HArtiat on olleet niiin älyttömän jumissa, että meinaa taju aina lähteä kun alaspäin joutuu kattelemaan, esim leipoessa.

Mut nyt nukkumaan. Minä palailen linjoille viikonlopun jälkeen!

Sanle ja DJ 14+2

Huomenia!

Ihan pikaseen ennen aamupuuroa;
Kiva kuulla etten oo ainut hermoheikko-"räyhääjä"äiti :) Nyt kun selkeemmin aattelee, nin kaipa sitä vähän jokainen voi joskus hermostua omaan kullannnuppuunsa, vaikka kuinka tykkäiskin..

Hilla; Mulla on kans ikävä olo välillä mahassa..

Sanlelle onnittelut rouvautumisesta! =) :flower:

Kiva kans nähdä et muillakin masu pömpöttää, oon ihmetelly miten miun maha voi olla niin pömppis, vaikka ei se kohtu niin korkeella viel oo..mut kiva siis etten oo ainut =)
Koittakaa nyt ottaa selvää mitä koitan selittää, kiireessä ja unenpöpperöisenä :LOL:

Nyt lähen kokeilee aamukahvia..Hyvää viikonlopun alkua kaikille!
M ja Onni rv 14+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:59 Sanle kirjoitti:
Moikkis!

Harvinaista että olen tähän aikaan vielä hereillä. Meni ilta tuossa pakkaillessa ja vaatteita mallaillessa. Lähdetään huomenna viikonlopuksi kylpylälomalle hemmoteltavaksi miehen kanssa. Ja ennen sitä ois tarkoitus käydä maistraatissa sanomassa "Tahdon" :D Pääsen minäkin rouvakastiin...
Toivottavasti siellä hieman rentoutus. HArtiat on olleet niiin älyttömän jumissa, että meinaa taju aina lähteä kun alaspäin joutuu kattelemaan, esim leipoessa.

Mut nyt nukkumaan. Minä palailen linjoille viikonlopun jälkeen!

Sanle ja DJ 14+2
Sanlelle onnea rouvaskastiin tulosta :) Ite käytiin viime heinäkuussa samalla asialla maistraatissa.

Kohta pitäis lähteä sinne neuvolaan...jotenkin se vaan taas jännittää..

HT ja kanssamatkustaja 16+0

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Oon ihan innoissaan masun kasvusta, vaikka se nyt vielä ei iso olekaan:) Opiskelu sit stressaa, kun haluaisin vaihtaa opiskelupaikkaa, mut pääsykokeet jo 4.6 ja noin 7% pääsee sisälle... et täällä luetaan pääsykokeisiin, mut en usko, et pääsen. Sen verran vähän oon lukenu, kun kymmenet muut on lukenu paremmin ja vain 18 otetaan. No, ei tämä vanhakaan opiskelupaikka ole sinänsä huono, työjuttuja vaan mietin.

Mä joudun varmaan piakkoin housuostoksille, lähinnä yhdet housut käytössä. Mut kun en yhtään tiedä, et millaiset housut tähän välikauteen ostaisin, kun maha on pömppis, muttei vauvamaha! Rahaakin ois tosi vähän varaa käyttää, eli harkintaa tarvis. Kesällä pitäis kuitenkin olla jotkut pitkät ja jotkut lyhyet housut käytössä... Ajattelin, että hameen osais ehkä tehdä itsekin, kun yläosan vaan tekis jostain resorista tai trikoosta tms? Hameen "kaksi kappaletta ommellaan yhteen" kun saattais onnistua multakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 08:11 mona85 kirjoitti:
Mä joudun varmaan piakkoin housuostoksille, lähinnä yhdet housut käytössä. Mut kun en yhtään tiedä, et millaiset housut tähän välikauteen ostaisin, kun maha on pömppis, muttei vauvamaha!
Mie "harrastan" nykyisin sellasia nauhakiristettyjä housuja :) Siis missä on vyötäröllä se kiristysnauha. Niissäkin on ihan siistejä ja kivannäköisiä malleja. Nykyisillä tuun varmasti pärjäämään aika pitkälle, niin ei varmaankaan tarttee erikseen sortsiostoksille lähteä.

Mut nyt neuvolaan..

HT ja kanssamatkustaja 16+0

Yhteistyössä