*Marrastähdet* toukokuussa '07

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 18:51 PikkuM kirjoitti:
Hei!
Mulla kans hampaat varmaan ihan karmeessa kunnossa, kun en oo moneen vuoteen käyny hampilääkäris :ashamed: Jotenkin vaan jo pienenä jäi semmoinen pelkofiilis koko paikasta ja siis lääkäreistä..
Mulle kans terkkakin jo sanoi että kannattais käydä, ja ihan kuin oisin jostain lukenut että raskaana ollessa pääsis "jonon ohi"??
tuosta jonon ohi pääsemisestä en kyllä tiedä mutta voisihan sitäkin yrittää :p Voisiko riippua paikkakunnasta?
miksi ne yksityiset pitää maksaa maltaita?! :ashamed: :headwall:

Ai niin ja sitä tuossa aikasemmin jo piti kysellä että onkos kukaan jo hankkinut vauvalle tavaroita valmiiksi näillä viikoilla?
Jos ei ennestään jo ole :) ?
 
Pömppöli (tais mennä väärin): Olen pahoillani, jos sulle tärkeä asia on ohitettu. Täällä kanssa pidetään peukkuja että kaikki on hyvin. Ja kyllä sitä näin nuorempikin odottaja miettii kromosimipoikkeavuksia ja muita vammaisuuksia. ainakin minä, kun työni puolestä olen tietoinen.

Hilla: Toki voit kertoa elämästäsi, siksihän tänne kirjoitellaan. Mikä järki on tällaisella palstalla jos ei saa hieman purkaa...

Minun täytyy nyt kyllä häpeäkseni myöntää, että olen todella huono kommentoimaan muiden juttuja. Luen kyllä innolla kaikki ja pohdin niitä. Paljon sitä vaan peilaa omaan napaan... :ashamed: Jotenkin nykyään asiat pyörivät paljon oman navan ympärillä, varsinkin kun kaikki on uutta ja ihmeellistä ja siksi imenkin teiltä jo lapsen saaneilta tietoja, vaikken sitä kommentoisikaaan.

Enni80 ja nimetön 12+4
 
Siis hermo menee näihin sivuihin. Oon yrittäny monta kertaa päästä, mut aina joku tökkii. Yhden jutun sain rustattuakin mut se katos johonki.

Pikaisesti kuulumiset ja sit luen teidän jutut. Mä olen onnistunut lietsomaan itseni paniikkiin kun masusta ei kuulu mitään ja muutkin oireet on kaikonneet. Vaikka normaaliahan se on et ne loppuu tässä vaiheessa, mut esikoisen liikkeet tuntui jo näillä viikoilla, eli kaikkea on päässä liikkunut. Nyt mä yritän lukea noi teidän jutut ja sit tuun jatkaa tilitystä jos pääsen.

Viljonkka ja Untuvikko 15+1
 
Täällä olikin näköjään ollut keskusteluja jo samasta aiheesta eli liikkeistä. Kiva kuulla etten ole yksin... Mulla on istukka samassa paikassa ku ekalla kerrallakin eli siks välillä vähän pelottaakin miksei nyt tunnu edes sitä kutistusta tai pierun risteilyä mitä viimeksi oli tuntunut jo pari viikkoa.

Hampaista sen verran et mun tietääkseni jonon ohi ei nykyään pääse ku tää hoitotakuu on tullut voimaan, mikä ei ainakaan meidän kunnassa toimi ollenkaan.

Mä en ole tahallani halunnut loukata ketään jättämällä komentoimatta joitakin asioita. Esimerkiksi nämä kromosomitutkimukset tosiaan on aika arka aihe, enkä ole halunnut ketään provosoida omilla mielipiteilläni. Mulle toi aihe on sikäli läheinen että ensimmäisessä raskaudessa np-ultrassa todettiin sikiö vammaiseksi pään kasvaimen ja niskaturvotuksen perusteella. Siitä lähti lähete sikiötutkimuksiin ja 4 päivää jouduttiin odottamaan niihin pääsyä. Elämäni kauhein viikonloppu. Mutta mitään vikaa ei ollut, ei edes sitä pään epämuodostumakasvainta joten säikähdyksellä selvittiin. Kyllä siinä 4:ssä päivässä ehti nämä asiat vatvoa vaikka kuinka monta kertaa. Ja tosiaan silloin olin vasta 25 et kyllä se tuli todelliseks nuorellekin odottajalle ettei se lapsen terveys ole mikään itsestään selvyys. Kaikille teille haluantoivoa pelkkää hyvää ja tsemppiä odotukseeen muodossa missä tahansa.

Nyt vielä tarvis saada nää omat hermot kuntoon...
 
harmaana
Pömppöli: täällä saatiin kohonnut riski np-ultrassa ja nyt odotellaan lapsivesipunktioon menoa. En ole viitsinyt asiasta kertoa täällä, sillä muilla näyttää np-ultra sujuneen ongelmitta. Mutta eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.

-harmaillen-
 
Pömppöli
Nämä sikiötutkimusasiat ovat jotenkin arkoja ja vaikeita asioita, en oikein itsekään osaa selittää omia fiiliksiä mitä asiasta ajattelen. Ainut asia mistä olen ollut täysin varma että haluan tietää tosiasiat tältä osin ennen kuin vauva syntyy. Jotenkin se syntymähetki on niin ihana ja herkkä hetki etten haluaisi mitään ylimääräisiä järkytyksiä siihen. Ainahan jotain muuta voi tulla, mutta kaikkeen ei voi varautua. Mutta tältä osin voi. Onhan se kyllä toisaalta harmi kun puolet raskausajasta menee huolissaan oloon mutta kohta pääsee jo rauhoittumaan. Vaikka vähän hankala yhtälö tässä minun kohdallani on ollut, 3 keskenmenoa 4 vuoden sisällä ja nyt nämä kromosomihuolet. Jotenkin alkaa kyllä helpottamaan kun ajattelee että kohta tietää taas enemmän ja pahin keskenmenoriski on ollut jo takanapäin jonkin aikaa. Lottovoittohan tämä lapsi on kun ajattelee että vielä kuitenkin tulin raskaaksi ja näin pitkälle olen jo päässyt. Ne keskenmenot pisti vähän epäilemään ettei tämä enää onnistu.
Sinä joka harmaana kirjoitit niskaturvotuksesta, pidetään kovasti peukkuja, ainakin mulla on semmoista tietoa että kuitenkin tuo np on sen verran epävarma että suurin osa "hälytyksistä" ovat vääriä. Olen kyllä todella väärä ihminen sanomaan että yritä ottaa rauhallisesti mutta sanon kuitenkin. Mutta eihän toisaalta auta muuta kuin odottaa sitähän tämä kaikki on: nyt rupesi näppäimet sekoilemaan kun painoin yhtä näppäintä liian pitkään niin en pistettä tai pilkkua saa näkyviin:
Liikkeitä muuten olen ollut jo jonkin aikaa ollut tuntevinani ja eilen illalla tunsin sitten oikein kunnolla kun menin poikani kanssa nukkumaan: Siellä kävi kunnon jumppa; poikakin väitti ne tuntevansa kun painoi kädellä sitä kohtaa missä vauva jumppasi: On ne tommosen 5-vuotiaan kommentit hauskoja, poika rupesi ihmettelemään miten se vauva pystyy syntymään pyllystä jos sinä vaikka istut sohvalla..? Ja sitten se tykkäs että sille pitäis tissistä maitoo ohjata navan kautta. Mutta tykkäs että napa on jotenkin matala reikä. Kerran poika sitten huolesti että onko siellä vauvalla pimeetä masussa, kun se itse haluaa yövalon öisin. Halusi oikein kurkata suun kautta josko siellä masussa on pimeetä. Ja niin se huutelee vauvalle mahaan että "minä lakasta sinua vauva". Mutta äidin viereen vauva ei kuulemma saa tulla nukkumaan.
Saas nähdä miten mustis poitsu on sitten kun vauveli syntyy kun se on niin tottunut olemaan meidän keskipisteenä. Mutta sen näkee sitten.
Taitaa poika just heräillä tuolla, joten lopettelen tällä kertaa. Onkin tulossa ihana päivä kun aurinko paistelee joten ulkoilla vois tänään oikein kunnolla.
Terveisin Pömppöli + Iita 15 + 4 tai 16 + 2
 

Huomenia!

Anteeksi minunkin puolestani, jos tuo asia ohitettiin noin vain..vaikka joillakin(esim.itselläni) tuo np-ultra menikin hyvin, niin ei se tarkoita ettei noita mahd. vammaisuutta ajattele..

Itselläni ainakin on monta kertaa tullut mieleen, että jos olisi jotain huolestuttavaa ilmaantunut, mitä oltais tehty? Vaikka pidänkin itseäni suvaitsevaisena ja avomielisenä ihmisenä, olisi tuota pitänyt ajatella ja tarkkaan. Olisiko miusta ollut sitten äidiksi, jos vauvalla ois jokin vakava vamma?

Mutta eipä se toinenkaan vaihtehto ois mieltä lämmittänyt, olisi varmasti ollut hirmu vaikeaa luopuakaan, omasta lapsesta..Olisihan se silti minun, olipa minkälainen vain. Hankalia asioita, ja ymmärrän kyllä että jos asia on ajankohtainen ja pitkä aika odottaa tuloksia, niin asiasta haluaa puhua..vaikka se vähän arka asia onkin..

Tälläisiä ajatuksia miulla..
 
Noi pidemmälle viedyt tutkimukset on ainakin mulle niin outoja asioita että parempi olla kommentoimatta asiasta mistä ei mitään tiedä, siis oikeastaan joka asiassa.

Mun ystävälle syntyi juuri poika ja tyttö menee kouluun ja voi voi sitä miettimistä tältä tytöltä etukäteen, ei se sitten ainakaan mun huoneeseen tule, pistän oven lukkoon yms. Aika rankka paikka ainakin hänelle tämä pikkuveljen ilmestyminen kun oli tottunut olemaan se pääprinsessa yli 6 vuotta :D että saa nähdä kuinka meillä otetaan kun ikäeroksi tulee lähes kolme vuotta. Luultavasti vielä ihan ok.

loviisa ja nallekarkki 15+1
 
Meillä ei toi esikoinen onneks osaa mustasukkaisuutta vielä edes näyttää. Tosin kai sitä 1,5v jo sitten jotenki osaa. Mutta luulis ton ikäiseltä nopeesti unohtuvan se et joskus sitä pientä ei vielä ollutkaan. Meillä kans kavereiden lapsille tuli ikäeroa 4 vuotta eikä ole ihan ongelmitta mennyt. Kyllä se vaan on luonnolistakin toi mustasukkaisuus aluksi, kunhan sen osaa aikuinen sitten oikein käsitellä ja siitä eroon päästään.

Mun kyllä pakko sanoa etten vammaista lasta haluaisi, varsinkaan ku toinenkin on vielä niin pieni. Tuntuu ettei sitä voisi antaa sille vammaiselle lapselle sitä kaikkea mitä hän tarvitsee ilman että toinen lapsi jäis jostakin paitsi. Mutta viime raskaudessa kun tuli nää keskeyttämisasiatkin mietittyä, niin enpä tiedä miten siihen pystyy enää sitten kun viikkoja on jo niin paljon että vauvan liikkeet tuntee ja masu kasvaa. Silloin ihan alussa se ei vielä tuntuisi niin konkreettiselta, kun vauvaa ei vielä tunne. Ihan kauheaa edes joutua ajattelemaan tuollaista. Mutta hyvähän ne asiat on selvittää itselleen etukäteen, ettei sitten muutamassa päivässä joudu ratkaisua tekemään jos niin huonosti käy.

Kivoja masukuvia oli täällä. Ei enää tuo oma pömppö niin hävetäkään. Vaikka välillä kyllä ihmiset katsoo kaupassa tosi pitkään ku kantaa vauvaa ja masu on jo pystyssä.
 
mona85 harmaana
Mä en keskeytystä haluais oman vakaumuksen vuoksi varmaan ollenkaan, mut kyllä tosi mielellään haluaisin tietää etukäteen, jos lapsella olis joku vamma, juuri osais sopeutua ehkä eri tavalla. Meillähän ei ollut kuin alkuraskauden ultra ja mihinkään veriseuloihin ei menty, ei edes keskusteltu aiheesta. Eipä me sit tiedetä yhtään, vaikka pienellä jotain oiskin, kun ei täällä ole edes sitä rakenneultraa. Sikäli tuntuu helpolta, kun kuitenkin ajattelen, että lapsi otetaan vastaan, vaikka ois mikä eli ei pohtimista, mut sit jos jotain ongelmaa oikeasti lapsella ois, niin ei se kyllä helpolta tai kivalta tuntuis. Sen näkee sit loka-marraskuussa, jos sinne asti elellään ja kaikki hyvin... Kiva ois, jos se rakenneultra olis, mut ei multa eikä mun mieheltä taida nyt irrota yksityiselle rahaa, varsinkaan kun mun mies ei taida olla kovin innostunut ajatuksesta (vauvasta sentään innoissaan:), mut puheet yksityisen ultrista ei silloin aluksikaan innostaneet ja nyt oon onnellinen, etten menny, kun se alkuraskauden ultra sit jo pian olikin )

Toiselta palstalta sain hyviä vinkkejä, et tekis vanhoista farkuista äippähousut ja vanhoista topeista vaikka masutuubin ja et sellaset joustavat hameet saa vedettyä niin alas, et sellanen ja pitkä paita käy. Mut jonkun hameen vois yrittää saada aikaan. Katsotaan nyt. JOstain kirpputoriltakin vois löytää muokattavia vaatteita...
 

moikka!

tänään on kyllä ollut tosi ihana ilma ja lähettiin sitten miehen kanssa pyörähtää lintsillä ihan huvikseen, puoliinkaan laitteiseen kun ei edes raskauden takia pääsisi eikä kyllä paljon ne ylösalas laitteet kiinostanutkaan.. paha olo pelkästä katsomisesta :D

Täällä on voitu ihan hyvin, yöllä särki vatsaa melkein koko ajan että nukuin aika katkonaisesti. En tiedä kyllä yhtään mistä johtui mutta se hävisi sitten aamulla :O ehkä neuvolassa voisi tuosta kysäistä..

Pitikin kysyä että kuunnellaanko neuvolassa joka kerta sydänäänet vaiko vain lääkärikäynneillä? Kun eikös niitä lääkäri käyntejä ole vain joku 3 koo aikana ja mulla jo yksi takana ja siellä kyllä kuunneltiin..
Nyt tuntuu jotenkin että ei olisikaan raskaana kun ei oikein mitään oireita "enää". Ehkä pahoinvointia tai sellaista äklötystä välillä mutta ei muuta. Oksentanut en ole johonkin viikkoon mutta en jaksa uskoa että kokonaan pahoinvointi ois mennyt pois, kuitenkin vielä jossain vaiheessa takas tulee.. :\| no sen näkee sitten..

Millois niitä äitiyspakkauksia sai lähteä hakemaan? ja mitä papereita ne kelalle tarvitsee? Eihän tämä vielä ajankohtainen ole mutta kunhan mieleen tuli :)

no eipä tässä nyt kait kummempia :)

nita & punkero 15
 
Kyllä tänään on sitten väsyttänyt \|O Mun mies ajaa jokkista ja eilen oli kisat Virroilla. Koko päivä meni siellä ja nyt sitten väsynys painaa ihan totaalisesti.

Hankinnoista...mä tosiaan ehdin jo yhdessä vaiheessa myymään paljon tavaraa pois. Mutta mun kaveri myy meille ainakin sitterin ja kaukalon ja ehkä myös vaunut. Pinnasänky ja hoitopöytä meillä sentään on tallella :whistle: Vaatetta mulla on jonkin verran jäänyt,mutta ei nyt mitenkään paljoa. Pakkauksen nyt ainakin aion ottaa,että sieltä nyt vaatetta saa ihan mukavasti. Onneksi on kirpputorit olemassa,sieltä saa todella hyväkuntoisia vauvojen vaatteita. Mutta ehtiihän noita hankintoja tekemmän vaikka vasta syksymmälläkin =)

Mulla varmasti jää monet mielenkiintoiset aiheet kommentoimatta ihan sen takia,että en ehdi lukemaan kaikkia tekstejä ajatuksella :ashamed: Monesti töissä vilkaisen viestejä ja vastaan nopeasti jotain. Tällä en tarkoita,että mua ei kiinnostaisi muiden kuulumiset,mutta melkein aina on tullut niin paljon viestejä,että en millään voi kommentoida kaikkia.

Ihanaa,pojat meni ulos hetkeksi :whistle: Hetken rauha edes :kieh:

T.LilliM sekä asukilla viikkoja 12+4
 
h82
Heippa taas kaikille!

Hilla: mua ei myöskään haittaa jos kerrot tilanteestas meille, parempi purkaa kuin pitää asiat sisällään :hug:

Meillä vierähti viikonloppu appiukon luona. Se suunnittelee kovasti avokkinsa kanssa et mitä voivat sitten hankkia vauvalle, sängyn haluavat kuulemma ainakin maksaa ;)

Mulla on hammaslääkäri ens torstaina eikä nappais yhtään...Yritin varata terveyskeskuksesta aikaa kun terkka sano et jonon ohi pääsee, mut olisin päässy vasta elokuussa. Menen nyt sit yksityiselle, koska sanoivat neuvolassa et siellä on käytävä. Enkä viitti jättää sitä noin pitkällekään. Eli nyt vaan tytöt puhelimet rohkeasti käteen ja aikoja varaamaan! :D

Mun piti kommentoida niin moneen asiaan, mut nyt en taas muista mitään. Ukkokin hoputtaa vieressä saunaan, joten kai se on nyt vaan mentävä. :whistle: palaan paremmalla ajalla taas asiaan! =)

H82 14+0
 
Niinpä niin, täytyis paperille kirjoittaa mitä piti kommentoida kun mä en ainakaan muuten muista.

Mä olin tänään kaverilla jolla on kotona doppler. Pakkohan sillä oli kuunnella onko tyyppi vielä kotona vai ei. Aika kauan sai etsiä sydänääniä ja mielessä kävi tuhat asiaa. Mut sit jostain hyvin kaukaa alkoi kuulua pikkuinen syke. Vähän laikahko verrattuna esikoisen sykkeeseen, mut vauvan se oli ku oli kuitenki tiheämpi ja kaukaisempi ku oma syke. Et helpotuksen huokaus. Ihmeellistä kyllä kuinka erilailla voi mennä nimittäin esikon syke kuului vahvana jo ekassa neuvolassa.
 
VILJONKKA: oih! oispa munkin jollain tutulla :) olis kiva kuunnella pitkästä aikaa!

Missä vaiheessa te ketkä esikoista odotatte ja tai miksette muutkin ,aiotte alkaa hankkimaan vaunuja,turvaistuinta jne?
Ja meinaatteko uutena vai käytettynä?
Mä oon kierrelly ja katellu kaupoissa ja netissä mutta ajatellut että hankin kyllä vasta myöhemmin..

Huomenna sitten alkaa rv 16. Kyllä tää aika menee nopeesti :) :heart:

Voisi ehkä alkaa pikkuhiljaa menee nukkumaan..sen verran väsy ;)

 
mona85 harmaana
Eikä mene aika nyt yhtään nopeasti. Mä taas eilen oksensin, olin kyllä syönytkin niin epämääräisesti ja sit alkoi mietityttää, et jos pääsykokeissa oksettaa... :$ ovat kahden viikon päästä. Ja oon innoissaan, kun kahdet farkut vois muokata mahalle sopiviksi, tosin en tiedä yhtään, miten kaamealta saan ne näyttämään... :LOL:
 

Hei!

Kyllä miekin tykkäisin jos jollain kaverilla ois se kotidoppler, niin epävarma olo on taas viime päivänä ollut :( Nyt tuntuu että taitaa se kohtu olla vähä kasvanu, mut en kyl oo yhtään varma..

Tuosta ä-vaatteiden itse tekemisestä/muokkaamisesta..
Mulla on muutama suunnitelma, mitä oon miettinyt yksille housuilleni(mitä ei tuu muuten pidettyä ollenkaan, joten sikäli ei haittais vaikka menis pilalle), mut en kyl tiiä miten se toimis..Eli jos leikkais vaan joko siitä edestä semmoisen puoliympyrän, missä lähtis se nappi ja vetska pois, ja laittais siihen tilalle jotain venyvää kangasta, et se maha pääsis siihen kohtaa sit kasvamaan :)
Tai, voishan siitä leikata sen koko vyötärökaistaleen pois, silleen, että se uus vyötärö ois siinä lonkkaluiden tienoilla ja siihen tekis sen uuden yläosan jostain venyvästä kankaasta..
Ei siis oo varmuutta miten toimis vai toimisko mitenkään, mut noin ajatustasolla noihin lopputuloksiin oon tullut :LOL:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:20 mona85 harmaana kirjoitti:
Eikä mene aika nyt yhtään nopeasti. Mä taas eilen oksensin, olin kyllä syönytkin niin epämääräisesti ja sit alkoi mietityttää, et jos pääsykokeissa oksettaa... :$ ovat kahden viikon päästä. Ja oon innoissaan, kun kahdet farkut vois muokata mahalle sopiviksi, tosin en tiedä yhtään, miten kaamealta saan ne näyttämään... :LOL:
höh :( tuo oksentaminen on kyllä tosi ikävää. onneks mulla mennyt ainakin hetkeksi ohi. tosin äskenkin piti mennä yrittämään jotain kun tuntui että kohta jotain tulee mutta eipä tietenkään tullut.. :/ voisi koko pahoinvointi kyllä loppua IHAN kokonaan jo!
:kieh:
 

Heips!

Mikähän iski, tuntuu kuin iihan alamahalla, tuolla alhaalla häpyluun takana olis semmoinen pieni tärinä?? Ihan pienellä kohtaa..Mikähän ihme, vai ei mitään sen kummasempaa?
Tuskin ne liikkeetkään noin alhaalla tuntuis, ja tärinänä?? Ihan kuin elohiiri..ei kyl aiemmin oo tuolla ollut :LOL:
 
Heissan, en oo nyt kerenny kirjotteleen kun oon porukoilla ollu auttamassa pihan laittamisessa, lauantaina laitettiin kasvi/kukkamaa kuntoon, eilen sitten revittiin etupihalta (onneksi ei kovin iso) ruohikko pois, oiotiin laatat paikoilleen ja tänään ois sitten ylimääräsen mullan ja hiekan pois vienti ja hiukan uutta multaa ja sitten ruohonsiementä...
kasvo edellinen jo sammalta kun 30 vuotta vanha nurmi :kieh: ja se kyllä tuntuukin joka paikassa ja ensimmäisen rokon tälle kesällekin jo sain, kihlasorkus hiersi, ja on kivan tuntuinen :whistle:
ja naamaa ja käsiä sain poltettua hieman...vaalea ku olen, pisamia ja pienenä ihan porkkanan värinen tukka :x
äiti koko ajan että älä sie rasita ittees ettei tuu pois, mie vaan tokasin et kyllä mie osaan rajani ja miten ne on ennen vanhaan maatilalla työt tehneet jos ei emännätkin oo kaivelleet yms. raskasta nostelleet...että sellaista tänne, kohta lähteä taas takaisin jelppimään, tämä viikko menee tuossa kun taka pihallekin pitää sama homma tehä :eek: :eek:

Perfekta ja hattivatti 15+5
 
Maanantai huomenia kaikille!

Minulla alkoi jo loma ja niin ihanan kesäinen ilma on kun aurinko paistaa täydeltä terältä ja linnut laulaa.

Minä siirryin sit viikonloppuna rouvaskastiin, kun käytiin mihen kanssa maistraatissa näyttäytymässä. Helppo tapa mennä naimisiin ja varsinkaan tässä vaiheessa ei todellakaan kiinnosta mitkään häiden järkkäilyt. Sunnuntaina sit kahvitettiin kavereita ihan kotosalla. Pari muutakin kaveripariskuntaa on mennyt ihan lähiaikoina "salassa" naimisiin, niin pätettiin pitää yhteiset pippalot kesällä. Osa sukulaisista oli hieman harmissaan kun ei juhlia heille järjestetty. Mutta en minä häitä rupea muiden takia järjestämään jos itsellä ei ole kiinnostusta. En oikein osaa kuvitella itseäni siihen häähumuun ja keskipisteenä olemiseen, vaikka muiden häitä onkin aina mukava juhlia. Kaikista eniten minua ärsyttää ihmiset jotka omista häistään sanoo että oli meidän näköiset häät ja kuitenkin ne on useimmiten ihan samanlaiset kun kaikkien muidenkin. Samat leikit ja traditiot joka ikinen kerta. Ei jotenkin nappaa meikäläistä. Ihanaa jos joku viittii häät järjestää, mutta itsellä nyt ehkä pienoinen vastareaktio meneillään sukulaisten suhtautumiseen, että tällä hetkellä ärsyttää perinteisen kaavan häähommelit.

Mullakaan ei ole tullut kommentoitua tuota seulatutkimusta. Ihan vaan sen takia että itselläni ei mitään tietoa asiasta ja koska omassa np:ssä kaikki ok, niin en ole hirveästi miettinyt mitä siinä tilanteessa tekisin, vaikka toki lapsen vammaisuuden mahdollisuutta välillä miettiikin. Jos jotain häikkää löytyisi niin kyllä minä osallistuisin kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin, jotta voitaisiin lopullinen ratkaisu miehen kanssa tehdä varman tiedon pohjalta. Jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä niihin ole muilla asiaa kommentoida. Aika moniakin asioita täällä varmasti jää kommentoimatta. Johtuen ihan siitä että täällä on niin paljon asioita ja kirjoittajia, ettei millään kaikki asiat jää mieleen, vaikka ne lukisikin läpi, eikä siitä kannata pahastua.


Parina iltana on pientä kuplimista tuntunut alavatsassa. Liekkö sit ensimmäisiä liikkeitä vai ilmavaivoja. Vielä ei oikein selvää saa.

NITA kyseli ensimmäistä odottavien hankinnoista. Itse esikoista odotan ja vielä en oo muuta kestovaippojen lisäksi hommannut. Ehkä loppukesästä alan katsella vaunuja ja turvakaukaloa sun muita isompia. Uutena ollaan ajateltu kaikki hankkia, niin menevät sitten vielä seuraavillakin lapsilla jos niitä meille suodaan. Äitiyspakkausta en ota, sillä minusta on paljon hyödyllisempää ottaa se rahana ja ostaa sillä mieluisat tavarat. Todella hyväkuntoisen ompelijalla teetetyn muumikuosisen toppapuvun ja makuupusseja saan serkuilta, jotne niidenkään takia ei ole kannatusta pakettia ottaa. Sillä 140e saan hyvin ostettua peiton, pikkutavarat ja vaatteet. Sukulaisetkin kuitenkin tuo sitten lahjaksi niin paljon ihania vaatteita, että niiden jälkeen ei paljon enää pakkauksen kelta-siniset vaatteet kiinnosta.

Huomenna olisi seuraava neuvola. Eipä siellä varmaan ihmeitä oo, jos vaan sydänäänet saadaan kuuluville. Muuten uskon että kaikki ok, ainakin voinnin puolesta uskoisin niin.


Sanle ja DJ 14+6
 
Heippa !

Olen tainnut päästä eroon pahoinvoinnista lopullisesti =) =) =)
Muutama päivä ollut ihan hiljaista sillä alueella...tosin vastalahjaksi sain hirveen hermojen kiristymisen ja #&%?$!* pienistäkin asioista....ja viime aikoina ollut niin kamala migreeninomainen päänsärky :'( Tuntuu että lähtee latva irti :kieh: Väsymys ei helpota edelleenkään...

Pitää päänsäryn lisäksi tiedustella monia muitakin kyssäreitä tänään neuvolassa. Mulla on kotona se doppler-laite ja on kyllä kieltämättä tullu ihan jonkin verran kuunneltua sitä pientä jumputusta :) Helpottaa aina kun tulee epävarma olo. Jipii päästään muuttamaan isompaan asuntoon tällä viikolla (majaillaan siis yksiössä tällä hetkellä) :whistle:

Aurinkoista päivää kaikille toivottaa Tipi & VeetiVilma 14+6
 
Sanlelle onnea rouviutumisesta! :D :flower:

nita: kuunnellaan ne sydänäänet joka neukkakerta! :heart:

Ja nyt oon käyny hampilääkärissä! B) Puoli naamaa ja päätä puuduksissa, korvakin! Oli kuulemma tosi iso reikä :eek: Nyt laitto vaan lääkepaikan, elokuussa laitetaan oikea paikka tai tehään juurihoito :x Nice..
Onneksi sain heti aamusta päivystysajan, eilinen päivä ja viime yö oli jo aikamoista tuskaa... Oli vaan niin hassu istua siinä tuolissa ja itku silmässä pelkäsin jotain puudutusta, vaikka synnyttämässäkin käyny jo pari kertaa :D

emmamma & alma-iita 16+3 :heart:
 
nita: Miul on kaukalo jo autotallissa odottamassa :) ja vaunut, matkasänky ja pinnasänky ainakin lisäks tulee käytettynä kaverilta ja sukulaisilta. Etin vaunuja joissa heittoaisa - nykyisin tuntuu kaikissa olevan sillai että pitäis kääntää se koko ratasosa jos tahtoo työntösuuntaa vaihtaa. Onneks kaverilla on reilu vuoden ikäinen tyttö jonka vanhat vaunut sitten syksymmällä muuttaa meille :)

HT ja kanssamatkustaja 16+3
 
mona85 harmaana
Ajattelin teiltä kysyä, kun kerran niin samoilla viikoilla, et tuntuuko kenenkään muun mielestä maha nyt oudolta? Alamaha tuntuu sellaiselta kuin ois ylimääräistä sinne laitettu eli voisko kuvata, et arka tai pinkeä, ei mitenkään pahasti, mut kuitenkin. Sellainen et joissain asennoissakin tuntuu hassulta. Tuntuu niin oudolta :/
 

Yhteistyössä