Maanantai huomenia kaikille!
Minulla alkoi jo loma ja niin ihanan kesäinen ilma on kun aurinko paistaa täydeltä terältä ja linnut laulaa.
Minä siirryin sit viikonloppuna rouvaskastiin, kun käytiin mihen kanssa maistraatissa näyttäytymässä. Helppo tapa mennä naimisiin ja varsinkaan tässä vaiheessa ei todellakaan kiinnosta mitkään häiden järkkäilyt. Sunnuntaina sit kahvitettiin kavereita ihan kotosalla. Pari muutakin kaveripariskuntaa on mennyt ihan lähiaikoina "salassa" naimisiin, niin pätettiin pitää yhteiset pippalot kesällä. Osa sukulaisista oli hieman harmissaan kun ei juhlia heille järjestetty. Mutta en minä häitä rupea muiden takia järjestämään jos itsellä ei ole kiinnostusta. En oikein osaa kuvitella itseäni siihen häähumuun ja keskipisteenä olemiseen, vaikka muiden häitä onkin aina mukava juhlia. Kaikista eniten minua ärsyttää ihmiset jotka omista häistään sanoo että oli meidän näköiset häät ja kuitenkin ne on useimmiten ihan samanlaiset kun kaikkien muidenkin. Samat leikit ja traditiot joka ikinen kerta. Ei jotenkin nappaa meikäläistä. Ihanaa jos joku viittii häät järjestää, mutta itsellä nyt ehkä pienoinen vastareaktio meneillään sukulaisten suhtautumiseen, että tällä hetkellä ärsyttää perinteisen kaavan häähommelit.
Mullakaan ei ole tullut kommentoitua tuota seulatutkimusta. Ihan vaan sen takia että itselläni ei mitään tietoa asiasta ja koska omassa np:ssä kaikki ok, niin en ole hirveästi miettinyt mitä siinä tilanteessa tekisin, vaikka toki lapsen vammaisuuden mahdollisuutta välillä miettiikin. Jos jotain häikkää löytyisi niin kyllä minä osallistuisin kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin, jotta voitaisiin lopullinen ratkaisu miehen kanssa tehdä varman tiedon pohjalta. Jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä niihin ole muilla asiaa kommentoida. Aika moniakin asioita täällä varmasti jää kommentoimatta. Johtuen ihan siitä että täällä on niin paljon asioita ja kirjoittajia, ettei millään kaikki asiat jää mieleen, vaikka ne lukisikin läpi, eikä siitä kannata pahastua.
Parina iltana on pientä kuplimista tuntunut alavatsassa. Liekkö sit ensimmäisiä liikkeitä vai ilmavaivoja. Vielä ei oikein selvää saa.
NITA kyseli ensimmäistä odottavien hankinnoista. Itse esikoista odotan ja vielä en oo muuta kestovaippojen lisäksi hommannut. Ehkä loppukesästä alan katsella vaunuja ja turvakaukaloa sun muita isompia. Uutena ollaan ajateltu kaikki hankkia, niin menevät sitten vielä seuraavillakin lapsilla jos niitä meille suodaan. Äitiyspakkausta en ota, sillä minusta on paljon hyödyllisempää ottaa se rahana ja ostaa sillä mieluisat tavarat. Todella hyväkuntoisen ompelijalla teetetyn muumikuosisen toppapuvun ja makuupusseja saan serkuilta, jotne niidenkään takia ei ole kannatusta pakettia ottaa. Sillä 140e saan hyvin ostettua peiton, pikkutavarat ja vaatteet. Sukulaisetkin kuitenkin tuo sitten lahjaksi niin paljon ihania vaatteita, että niiden jälkeen ei paljon enää pakkauksen kelta-siniset vaatteet kiinnosta.
Huomenna olisi seuraava neuvola. Eipä siellä varmaan ihmeitä oo, jos vaan sydänäänet saadaan kuuluville. Muuten uskon että kaikki ok, ainakin voinnin puolesta uskoisin niin.
Sanle ja DJ 14+6