*Marrastähdet* toukokuussa '07

mona: Mun sisko kulki pienen mahansa kanssa koko odotusajan viime kesänä just tommosissa housuissa =) Kokokin oli 34 :kieh: *ai minäkö kade* :saint: Hennesiltä oli ostanu =)

Aivan mahtava ilma täällä! B) Just tulin kaupasta, ja kuuma tuli vaikka oli vaan tavallinen paita päällä (no, oli mulla housutkin ;) ). Kävin samalla pojalle ostamassa housut ja t-paidan ku raukalla ei oo vaatteita. Äiti unohtanu ostaa :ashamed:

emmamma & alma-iita 16+0 :heart:
 
katjuusa
Heippa!

Mahtuuko vielä mukaan?
Kävin hetken vierailemassa joulukuisten pinossa, mutta nyt laskettu aika on asettunut marraskuun puolelle. Odotan esikoistamme, ikää minulla on pian 27 ja synnäri on KOKS. Laskettu aika on 25.11. Hengailen siis tässä mukana tästä eteenpäin.

Katjuusa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 08:20 mona85 kirjoitti:
Helmentyttö: Kuulostaa hyvältä ja järkevältä! Mistä oot ostanu? Ja oliko kuin kalliita?
Muistaakseni nää nykyiset on Elloksesta tai jostain vastaavasta tilattuja, hintahaarukka 15 eurosta ylöspäin.

Omaa napaa: Neuvolakäynti takana, painoa tullu vajaa 95 g/viikko. Eikä tarttis paljoa tullakaan ainakaan vielä kun lähtöpainoa on...

Pienen syke hakkas 150, hb 134 ja verenpaineet 133/69. Hyvin on kasvanut ja kaikki ok. Se joku todennäköisyys (oliko down?) oli 1:2987 eli hyvä sekin. Seuraavan kerran sit rv 19 nla ja 20+ sit rakenneultra.

HT ja kanssamatkustaja 16+0
 
Hei vaan hei!

Hidas on palsta juu...tulin nosteleen pinon etusivulle ;) Mun ultra oli tälviikolla ja LA selvisi, 3.11. (TAYS kutsuu siis tuolloin.)
Saattaapi tuo tulla lokakuulla jo, niinkuin esikoinenkin tuli ennen LA:ta rv 38+5. Kaikki ok täällä pienen tiiteriäisen perässä saapi kaahata sisällä ja ulkona, kun tota vauhtia riittää!

Hyvää viikonloppua!!

mami rv 15+6
 
NITA pianoa on tullut lisää liikaa. Lihoin jo 3kiloa enne raskaustestin tekemistä(tein 8 viikolla). Painoa tullut 7kg :ashamed: . Tosin en sitä harmittele koska tytöstä tuli n30kg. Mut laitokselle jäi 15kg ja 1,5v imetyksellä tippui alku painoon. Sit taas imetyksen loputtua vähä nousi tuo paino.

Mut nyt tivoliin :wave: ,illal paremmin..

-hilla-
 
Heips!

Täällä nyt toinen kerta toden sanoi, eli olin np ultrassa nyt toistamiseen ja nyt siellä sitten oltiin sen verta isoja jotta tarvittavat mittaukset pysty tekemään :) niskaturvotus oli 1.4 ja pää-perämitta ~7cm. Aluksi oli kovin hankalalla tuulella tämä pienokainen, ei antanut millään filmata itseään vaan sitkeästi köllötteli pää alaspäin niskojen varassa :) Kätilön sitä sitten piti jo herätellä jolloin kiukkuisena alkoi kaveri potkimaan vastaan. Hienot oli vauvan jalat, oikeat prima ballerinat :D niin pitkät ja hoikat. Jouduttiin tutkimaan sekä sisä kautta että mahan päältä. Kohtu on niin takakenossa, jotta vähän hankalaa oli filmaus mutta hienoja kuvia saatiin :) Kamala oli potkimaan kaveri.

Eli täällä tällä erää kaikki hyvin. Vieläkö joillakin muilla pahoinvointi jatkuu? Itse yrjöän päivittäin vähintään kerran, yleensä useita kertoja. Mutta hiukan paremmin pystyn jo iltoisin syömään. Painoa on tippunut se 5 kiloa ekasta neuvolasta.

Kovasti odotellaan mahan kasvua ja täytyy myöntää että olen kateudesta vihreä sanlelle ja sille toiselle jolla oli jo HIENO maha! Itse saan haaveilla mahan kasvusta varmaan vasta puolen välin jälkeen kun kohtu on niin takakenossa että kasvaa ensin sisällepäin. \|O Olis niin hienoa kun olis jo se pallo tuossa edessä :)

Mutta tämä täältä tällä kertaa! :)

ps. Ootteko huomannu miten ulkona haisee niiin niin niin KESÄ jo? Tuomet kukkii, aah se tuoksu on niin ihana! Ainakin täällä Hkissä.
 
EDLA:
Mulla tuota pahoinvointia!! Silloin tällöin.. nyt jo hetkeksi ehti helpottamaan ja ehdin jo huokaista helpotuksesta mutta taas tänä aamuna..niin ällötti mutta ei sitten mitään tullutkaan vaikka kuinka koitti. No olo meni pois ja sitten vaan alkoi päänsärky. Se tässä ehkä eniten vaivaa. Olisiko kellään tietoa mistä voisi johtua vaiko onko ihan normaalia?
Mulla tuo paino on tippunut pari kiloa ja vaihtelee nyt hiukan, tietysti varmaan senkin mukaan että mitä on syönyt jne. Turvottaa aina vähän väliä ja kyllä ite huomaa että on se masu ehkä vähän kasvanut mutta toisaalta kun se kohtuhan on vielä niin alhaalla? (navan alapuolella...?)
niin voisiko johtua vain turvotuksesta tai nesteistä tjn? Kun ei se ainakaan vauva masua vielä ole! sen ihan tuntee.
Mullakin tuo kohtu vissiin menee tuonne alaviistoon tai mitä lie lääkäri selitti. En tullut kysyneeksi että millois se yleensä sitten alkaa näkymään. Jos ei ens neuvolassa jo näy niin sitten kyllä kysäsen :)
Kyllä mäkin jo haluisin että alkais kunnon kumpua tulemaan :heart:

HILLA 83:
Kyllä tuo sun masus jo ihan vauvamasulta näyttää :) ihana :heart:
Tosiaan sitä painon nousua ite oottelen..
kaipa me kaikki ollaan kiloinemme sitten niiiin yksilöitä että kaikki menee eri tahtia.

Onko kellään aikasemmissa raskauksissa sitten näkynyt jo aikaisemmin?
itselläni kun siitä ei oikein kokemusta. ajattelin vain että vaikuttaako se mitenkään jos esikoista odottaessa ei näy ollenkaan niin voiko toisesta heti näkyä? :saint: =)

no mutta jooh,jos sais itensä liikutettuun tästä tietsikan eestä ees hetkeks pois :D

nita & punkero 14+5 . kai.
 
Hei!

NITA se niin yksilöllistä. Tosiaan mulla alko esikoisesta näkyä 12-13viikolla mutta lähtöpaino oli kyllä vähempi entä nyt. *Mut toisestahan yleensä näkyy aiemmin. Ekasta tällanen maha oli 17-19 viikoilla kun tossa vanhoja kuvia kattelin. kyllä se masu sielt kohta esiin tulee :)

Nyt pitääkin C.S.I:ta kattoon

:wave:
 
Tohon vatsan näkymiseen ensimmäisellä odotuksella vastaan niille, joilla kohtu on takakenossa. Eli mulla oli näin ja 20 viikon jälkeen jotain alkoi näkymään, ettei voinut ihan lihomisen piikkiin pistää. Mutta oikea vatsa tuli kyllä vasta siinä lopussa eli noin 32-36 viikoilla alettiin kaupassa kysymään että tuleeko teille vauva. Toki vaatetus myös vaikutti jonkin verran, kun oli keskitalvi. Että älkää ihan vielä hirveesti ootelko.

Nyt toista odotellessa on jo nyt ihan eri lailla nähtävissä vatsan kasvu, että viimeksi eilen pikipäiten nähty entinen opiskelutoveri sanoi että teille on toinen tulossa, että ei muuta kuin tehkää toinen siihen perään, niin alkaa vatsakin sitten luultavasti näkymään. :D

loviisa ja nallekarkki 15
 
Huomenta!

Jos tässä jotain kuulumisia jaksaisi laittaa...

Olo on suht hyvä , mitä nyt välillä meinaa heikottaa , jos paljon touhuaa tai pääsee nälkä kovin pahaksi :$ Syödä saa kyllä aika useasti jotain pientä.

Täällä oli jossain vaiheessa tiosta painoindeksistä puhetta...mulla oli ennen raskautta 17.5 , että sen puoleen ei haittaa vaikka vähän enemmän joutuukin syömään.

Miulla ei oo ollu vasta kun yksi neuvola ja yksi ultra... meillä vaan terkka kyseli ekassa neuvolassa , että tunnenko tarvetta käydä lääkärillä... Seuraava neuvola on sitten 29.5.

Ollaan pikkuhiljaa alettu raskaudesta kertomaan. Eikä kyllä kohta jää enää kellekään asia epäselväksi...maha nimittäin on jo aika valtava...tissitkin paisunu hirveesti ;)
Viikkoja tuli eilen 16 täyteen...Aika menne kyllä siivillä :whistle:

lumi*+masukki
 

Heips!

Miusta taas tuntuu ettei kohtu kasva ollenkaan..muuten kyllä "läskit" näkyy tuossa mahassa, mut kun yrittää kohtua kokeilla, niin aina se on samassa kohtaa..?Oonkohan vaan harhaluuloinen vai voiko olla jotain vialla? En ees liikeitä tunne viel.. :(

No, ulkona on ihana ilma, tyttö meni kans mummonsa kans ulos katselemaan, pitää itsekin mennä, jahka tästä kerkeää =)

M ja Onni 15+0
 
PikkuM: Kyllä se sieltä vielä kasvaa! Älä huoli! :hug: Ja eihän niitä liikkeitään oo vielä kiire tuntea.. Ja jos sulla onkin istukka edessä?

Lauantai on vissiin mun "pumpusta ottaa"-päivä :/ Taas otti muutaman tunnin tänä aamuna. Sattukin enemmän entä viime lauantaina.. Viittis vaan soitella terveyskeskukseen. Hammaslääkärikin pitäis varata.. Hampaita ruennu vihlomaan ihan pirusti! :x Ja viimes käyny hamppilääkärissä 9 vuotta sitten :whistle:

Neuvola ja lääkärikäyntejä on tähän mennessä ollu yhteensä kolme. Seuraava kerta vajaan 3 viikon päästä, ultra vajaan 4 viikon.

Anoppikin on tulossa huomenna meille. Viikon on täällä! :eek: :kieh: Kyllä sen kestää jos näkee pari tuntia, mutta että viikko.. huh huh. Se on semmonen hössääjä ja hissuttelija. Siivoilee täällä ja laittaa pyykkejä (ihan väärin! \|O ) Ahistaa... :xmas:

emmamma & alma-iita 16+1 :heart:
 
Huomenta! :wave:

M Kyllä se kasvaa :). Mulle niin moni sanonut että näillä viikoilla ei voi tuntea liikkeitä, että toisesta alkaa tuntemaan aikasintaan 17-18viikoilla, että ei yhtään huolta. Tiedätkö missä sulla istukka?


(.) En hirveesti täällä oo kirjotellut asiasta mut ajattelin mainita, odotan siis yksin(taas). Lapsilla sama isä, joka jätti minut jo ekan odotusaikana toisen naisen takia. Mut niin vaan annoin anteeks ja vaikka ollut vaikeaa niin olen onnellinen tästä toisesta odotuksesta, vaikka isää tää ei kiinnostakkaan. Alussa olikin niin että lupasi olla tukena ja kovasti kyselikin kaikkea ja ajattelin että josko nyt vähän aikuistunut, mutta se miten kohdellut mua :headwall: , parempi näin ettei se missään tekemisissä uuden tulokkaan kans. Esikoiseen hällä tapaamisoikeus, muutama krt viikossa, mut nyt vähä auki missä jatlossa tapaa kun ei uskalla meillekkään häntä päästää. Mut kirjottelen enemmän tästä asiasta tuol yksin odottajat pinossa, ei viitti tääl hirveesti jos joitain häiritsee..

-hilla *14*- nää viikot menee niin nopeesti, hurjaa..
 
hilla: :hug: Ei mua häritte mitenkään, että täällä kirjottelet yksin odottamisesta! Elämä on.. (ärsyttävä sanonta, mut niinhän se on..) Voimia sulle! Ja mieluummin yksin odottamista, entä idiootin miehen kanssa! :D
 
PikkuM laiskana

Hei!
Takana mulla pitäis istukan olla, ainakin näin muistelin lääkärin sanoneen np-ultrassa..Esikosta aloin rv 16-17 tuntemaan epävarmoja liikeitä, semmoista tökkimistä..en kyllä muista missä kohtaa kohtu oli sillon menossa, tokkopa tuota tuli ees seurattuu samalla tavalla kuin nyt..kaikest huolissaan..

No, toivotaan että huoleni ois turhia..
 
Huomenia!

HILLA83:
ei kyllä tosiaan häiritse että täällä tuollaisia puhelet :hug:

Tuosta istukan paikasta,mistä sen tietää? :ashamed: neuvolalääkäri tai ultraaja sanonut mitään :snotty:

Kohtu mulla takakenossa juu vissiinpä mutta kyllä se masu silti on pikkuhiljaa miehenkin mielestä alkanut kasvamaan :)
Tosin eilenkin illalla vatsa tuntui turpoavan kuin ilmapallo, onko ihan normaalia että iltaisin "vieläkin" esiintyy tuollaista turvotusta? Kyllä se sitten ajan kanssa siitä laski.. kun nukkumaankin meni.

PIKKUM:
sama juttu, tuntuu että kohtu on vaan mutta läskit näkyy entistä pahemmin :\|

Niin ja Miltä sitten ne ekat liikkeet tuntuu? oon koittanut "tuntea" jotain mutta tiedä sitten mitä pitäisi :D
mutta niikuin joku sanoikin, ei välttämättä ekasta näillä viikoilla tosiaan vielä tunne mitään. jos toisestakaan.

Mutta nyt pakko lähtee ulos kun melkeen 20 astetta lämmintä :wave:
 
Moi :wave: !

NITA mä tunnen liikkeet sellasena kutinana alavatsassa. Äsken olin tyttöä nukuttamassa niin kutisi ihanasti :)
Kaveri on rv 24 ja paino noussut 3kg mutta silti vatsa valtava jo. Joillain ei paino sit nouse millään vaikka vatsakasvaa(oi niit onnellisia) :whistle: :D Varmasti tuossa rakenneultrassa saat tietää istukan paikan :)

YKSIN ODOTTAMISESTA ajattelin et jos jotain häiritsee kun moni sitä mieltä että lapsia pitää tehdä vaan vakaaseen suhteeseen.. Mut en kyl ole sellanen joka ajattelee pahaa muiden mielipiteistä.. Mut kiva et ei häiritse. :) Ja väkisinkin tulee kirjotettua tästä aiheesta kun tää on mun elämää ja niin iso asia :)

EDLA toivottavasti sulta tuo oksentelu loppuisi pian. Itselläni helpotti rv12 mut toki vielä enimmäkseen iltasin on heikko ja yököttävä olo.

EMMAMMAMMA :hug: Mulla on kans noita että rinnasta ottaa. Oliskohan se lisääntyneestä verimäärästä johtuvaa? :whistle: Sama mulla tuon hamppilääkärin kans, joskus 4v sit käynyt viimeksi ja nyt pitäs mennä mut pelkään niin syötävästi :ashamed:

Nyt syömään, huikoo taas
:ashamed: :p ;)

-hilla *14*-
 
Nyt on tultu kaupoista kotio ja eilen kävin ostamassa semmoiset pikkutöppöset :heart: keltaiset kun en viitsinyt punaisia tai sinisiä ostaa kun ei tiedä kumpi tulee :)
Onkos ketään joka haluaa tietää sukupuolen etukäteen? Itse haluan, niin utelias olen :)

HILLA83: Niin tässä vaiheessa on varmaan vielä tosia vaikea sanoa että nouseeko tuo paino ja paljon ja milloin itse vauvamasu näyttäytyy :D
pömpöttää vaan,oltiin tuossa justiinsa kattelemassa vauvan tarvikkeita yms niin kyllä siellä näkyi kaikkien iso vatsa ja varmaan moni vaan katteli että mitäköhän tuokin tossa näitä kattelee kun ei vielä toi maha niiiin paljon näy,varsinkaa jos ei t-paidalla/topilla kulje. (tosin olisi voinut, niiin lämmin ulkona on!)
Juu toivon että siellä rakenneultrassa kertovat siitä istukan paikasta. Tietäisi sitten senkin. ja että milloin niitä kutinoita voi odotella :)
Tottakai saat kirjotella täällä ihan mitä mieleen tulee, ihan juuri siitä omasta elämästä :hug:

Hammaslääkäristä.. omat hampaat on huonossa kunnossa,myönnän :ashamed:
mutta kun se hammaslääkäri pelottaa.. neuvolassa vaan neuvoivat tekemään asialle jotain. TIEDÄN!! :ashamed: mullakin vuosia kun viimeksi käynyt.
Onko teillä muuten missä kunnossa hampaat? Kunnan puolelle tuskin heti edes pääsisi ja yksityiseen ei oikeasti ole varaa kun ne maksavat niin hirveästi :/

No jos tuota sohvaa nyt hetkeksi menis valtaamaan :wave:
 

Hei!
Mulla kans hampaat varmaan ihan karmeessa kunnossa, kun en oo moneen vuoteen käyny hampilääkäris :ashamed: Jotenkin vaan jo pienenä jäi semmoinen pelkofiilis koko paikasta ja siis lääkäreistä..
Mulle kans terkkakin jo sanoi että kannattais käydä, ja ihan kuin oisin jostain lukenut että raskaana ollessa pääsis "jonon ohi"??
 
Jatkuu hampaista.. Mulla ei oo ollu ainuttakaan reikää ennen tätä päivää! :D Nyt näkyy ainakin yks ja tuntuu toinen :ashamed: Siis tämän raskauden aikana puhjennu! Kamalaa! Koko ajan vaan vihloo hampaita :\| Mulla piti jo eilen soittaa, mut "unohdin" :whistle: :ashamed: Josko maanantaina muistais ;)

Että otetaan likat itteemme niskasta kiinni, ja varataan ajat! :D Niin kamalalta ku se kuulostaakin, hyh :$
 
Pömppöli
Eihän täällä välttämättä kannata ihan siitä omasta elämästä kirjoitella, kun minäkin erehdyin noista punktioista kertomaan kun kummasti vaan on asia ohitettu, vaikka se on tämän ikäiselle odottajalle aika yleistä varmistaa kromosomitilanne kun sen riski on paljon suurempi kuin se keskenmenoriski siinä. Mutta toisaalta minä ymmärränkin, puhuin tästä tyttärenikin kanssa joka on jo aikuinen (23 v.) että eihän nuorempien odottajien kuulukaan asiaa omalta kohdaltaan harkita, kun riski saada kromosomeiltaan sairas lapsi on tosi pieni. Mutta ymmärtää voisi vanhempaakin odottajaa ja toivoa parasta kun eihän ne riskit tulevan lapsen vika ole. Lieköhän sitten hormooneilla sormensa pelissä kun jotenkin pahoitti mielensä asiasta, vaiko tämä tulosten odotteluko se herkistää kun en malttanut olla tätä sanomatta.
Mutta toivottavasti nyt kukaan ei tästä pahaa tykkää, mukavaa odotusta tässä teille kuitenkin toivottelen.
Pömppöli + Iita 15 + 3
 
Pömppöli: Voi.. :hug: :ashamed: Ymmärrän kyllä että siellä on odottavat tunnelmat.. Mun äiti juos noissa testeissä 5 vuotta sitten, ja vasta sen jälkeen kun kaikki varmistu kunnossa olevaksi, osas nauttia raskaudesta =) Ja pidän teillekin peukkuja! :heart:
 

Yhteistyössä