*Marrastähdet* toukokuussa '07

Jos minä tekisin itse vanhoista farkuista odotusajan housuja, laittaisin siihen sivusaumaan kolmionmalliset joustavat kankaat niin on paljon helpompi vain avata sivusauma ja lisätä sinne, kuin alkaa ihan koko vyötäröä yrittämään kasata johonkin malliin.

Meillä on tytöltä kaikki melkein suurinpiirtein kasassa. Turvakaukalo meni vaihdossa, mutta eräs ystävä juuri oli ostanut uuden turvakaukalon, joka luultavasti ehtii sitten meille alkutalvesta, kun niiden pojalle jää pieneksi. Ja sitten kirppareilta pitää bongailla löytöjä, kuten juuri viikonloppuna sain rintarepun 5 eurolla, ja oli jopa lantiovyö ettei kaikki paino tule olkapäille. Jos löytöjä vielä tulee vastaan, niin nukkumavaunut vois hankkia paremmat noiden edellisten kirpparilöytöjen tilalle.
 
mona85 harmaana
loviisa: mulla ei kyllä taida tuo farkkujuttu onnistua ainakaan toisten farkkujen kohdalla, kun ovat sen verran tiukat tai sellaiset -pelkään, että painaisivat sit kuitenkin siitä vyötärön kohdalta mahaa, vaikka sivusta antaiskin tilaa. Niissä on vielä niin huono vetoketjukin ja sellainen timanttinappi, josta en tykkää, et ilolla leikkaisin pois! :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:09 mona85 harmaana kirjoitti:
Ajattelin teiltä kysyä, kun kerran niin samoilla viikoilla, et tuntuuko kenenkään muun mielestä maha nyt oudolta? Alamaha tuntuu sellaiselta kuin ois ylimääräistä sinne laitettu eli voisko kuvata, et arka tai pinkeä, ei mitenkään pahasti, mut kuitenkin. Sellainen et joissain asennoissakin tuntuu hassulta. Tuntuu niin oudolta :/
Mulla on juuri tuota kummaa tunnetta mahassa :) Ja kohtu on muutenki nyt aika aran tuntunen ja nipistelevä. Kaiketi se nyt sitten alkaa kasvamaan. Ja mä en tajua mitä se eilen aamulla oli, mutta eikai oma sydän voi jyskyttää alavatsassa? Joten kai ne oli sitten liikkeitä, satunnaisia kopautuksia :)

Mulla kans nyt vähän tuo pahoinvointi helpottanu ja oon kans syöny kaikkien 11 viikon edestä jollon oon vaan yrjönny :D ruokaa on menny ihan siitä ilosta että ei ÄLLÖTÄ enää. Nyt ihan täyspökkelönä sitten kuljeksitaan ähkyssä. Kummallista miten se maha putkahtaa esiin kun syö vähän jotakin.. siis sellanen paukku tuohon navan alapuolelle. Ei mikään pehmeä kumpu vaan kulmikas möykky :)
 
Valvoin viime yön kovien kipujen takia, jomotti ja olin varma että kaikki ei ole hyvin.. Pääsin neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä ja huh..löytyi 5min etsinnän jälkeen. :heart:

Meillä muutakin huolia ollut tänään, niin rakas kissamme jäi auton alle. Kisu oli sisäkissa ja pääsi karkuun. Auto oli ajanut päälle :'( . Niin kova ikävä kisua :'(
 
hilla83 Osanottoni lemmikin menettämisestä. Itsellä 2 koiraa ja en voi kuvitellakaan miten pahaa tekisi ne nyt menettää. Yhden koiran olen jo menettänyt aikaisemmin ja teki kyllä niin kipeää. Aika on ainoa asia mikä auttaa ja tuo helpotuksen. Moni sanoo että turhaan sitä elukoita suremaan, mutta jos ne monta vuotta itsellä on ja varsinkin sisälemmikkeinä, niin kyllä niihin suhtautuu kuin perheenjäseniin ja luopuminen yhtä kipeää kuin kenestä tahansa läheisestä.
 

iltoja!

HILLA83:
voi teitä :hug: :'( meilläkin kaksi koiraa, toinen sellainen että jos vapaaksi pääsee niin varmasti auton alle tömähtää..kerran jo meinannut jäädäkkin :'(
SANLE: tuossa ihan oikein sanoikin, kyllä se on ihan yhtä tärkeä kuin kuka tahansa perheenjäsen. ainakin mulle.


Tuota sun kuvailees kipua on mulla ollut myös parina yönä, särkee koko vatsaa eikä tiedä miten päin olisi? Mullakin on ollut kauhea huoli mistä johtuu ja neuvolakin on vast kahden viikon päästä! :eek: :ashamed:
Mistä tuommoinen voisi johtua? Ajattelin pitäisikö asiasta soittaa neuvolaan? Kyllä se kipu on lähtenyt mutta tuntuu että varsinkin öisin oikein kunnolla tulisi ja nukkumisesta ei tule mitään.. miehellekkin ehdin sanoa jo että vatsaan vain särkee :\|
Ois kyllä nyt niiiin ihanaa päästä kuuntelemaan niitä sydänääniä! miksi se neuvola pitää olla vasta niin pitkän ajan päästä #&%?$!*!?! :snotty:

Joku tuossa laittoi oudosta tunteesta masussa.. musta kanssa tuntuu että olisi, ehkä vähän tuo kohtukin kasvanut. Ja tuntui myös että ois voinut pikkuisen sydänäänet kuulla/tuntea kun eihän tosiaan vatsassa voi omat äänet tuntua vai :D ?

Niistä hankinnoista.. itse en oo vielä hankkinut mitään,kattellut kyllä senkin edestä. aattelin jos rahatilanteet antaa myöten niin sitä mukaan ostelee sitten. kesän ja syksyn kuluessa ,onhan tässä vielä aikaa :)
tekisi mieli niin jo se äitiyspakkaus hakea mutta eihän sitä vielä näillä viikoilla saa.. :/
Tosiaan sen otan koska mun mielestä siinä kaikkea hyödyllistä ja ihan senkin kannalta kun esikoinen tulossa niin ei ole paljon mitään etukäteen.
Olisihan parilla kaverilla/sukulaisella noita turvakaukaloita autoon mutta harmi vain kun tarvitsee itse ja sukulaisellekkin tulee samoihin aikoihin toinen muksu joten sille sitten tarttee..
Täytyy vain bongailla kaikkea jos löytyisi :)

Mua kyllä jotenkin jännittää se rakenne ultra.. että jos ei kaikki olekkaan kunnossa..tai jos ei neuvolassa kuulu sydänääniä kun nuo vatsakivutkin on olleet.. ? :'(
tiedän,ei saisi stressata mutta en voi näille ajatuksille mitään..

No jos hetkeksi menis töllön ääreen :wave:

nita & punkero 15+1
 
Itseasiassa oma syke voi näkyä ja tuntua alavatsalla. Istukkaankin menee isot suonet. Mulla neuvolassakin kuului masusta ensin oma syke ja sitten etsinnän jälkeen sikiön. Viime raskaudessakin aina kuumassa syke varsinkin alkoi tuntumaan jopa melko ällöltä alamasussa.

Mulla oli ekassa raskaudessa paljon selkeämmin se pinkeä tunne masun sisällä, vähän niinku kohtu olis puhallettu täyteen ilmaa. Nyt ei niin selekästi, mut varmaan se vaikuttaa ku tosta edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika.

Tietääkö joku onko kummeille ylärajaa? Väittelin tästä yhden tutun kanssa ja katoin evl:n sivuiltakin mut suoraa vastausta sieltä ei löytynyt.

Koska ne liikkeet oikein tuntuu????? Hermo menee! No toivottavasti se meinaa vaan sitä et tää olis tooooosi rauhallinen tapaus....

Me 2 15+3
 
VILJONKKA:
Niin kyllähän se voi olla omakin syke.. aika oudon tuntuista vaan varsinkin kun ei ole ennen raskautta tullut kokeilut tuota pulssia vatsasta :D
tuntuu kyllä että olisi kohtu kasvanut.. tiedä sitten onko..
mäkin jo niitä liikkeitä ootan! jos edes jotain tuntisi. Toivottavasti kaikki on hyvin :ashamed:
 
mona85 harmaana
HILLA83: voi kurjuus! Kyllä lemmikit on ihan hirveän hirveän hirveän rakkaita :'( :hug:

Mä oon hirveän kärttyinen, jatkuvasti kiukkuamassa. :headwall: En tiedä, johtuuko hormoneista vai muuten vaan siitä, kun pitäisi sopeutua kaikkeen uuteen... ehkä siitä sopeutumisesta.

Mua harmittaa, kun meillä ei sitä rakenneultraa tarjota. Ois ollu jännää sitä odotella eikä siihen oliskaan enää kauaa. Mut ei voi mitään eikä yksityisellekään tee mieli mennä vähillä rahoilla (tai tekee mieli, mut kun rahaa oikeasti on mulla nyt niin vähän).

Mulla oli kans silloin sitä menkkajomottelua, joskin vain reilun tunnin, mut kerkesin kans pelästyä. Oli kuitenkin kaikki ilmeisesti ihan hyvin, kun kyllä sydänäänet muutaman päivän päästä löytyi hyvin. Ja kerran oli maha tosi kipeä kai kun niin turpos. Et luulis, et monenlaisia kipuja voi olla ja silti kaikki ok?

 

Huomenia!

Hilla83; Suuren suuret halit siulle! Meillä kans, vielä kun kotona asuin, parikin kissaa jouduin menettämään samalla tavalla :'( Kyllä se suru on suuri kun ne lemmikit on niin rakkaita!

Sykkeestä; Mie oon kans koittanut ensinnäkin liikkeitä tunnistella, ja jos käden laittaa alamahan päälle, niin kyllä se vaan oma syke siellä tuntuu, eikä mulla siis ainakaan, liikkeet..
Ja luulen että voi se oma syke kuuluakin, jos dopplerilla kuunnellaan..itse asiassa äidilläni on huonoja kokemuksia tuosta, n.20 vuoden takaa kylläkin..Hän oli silloin odottanut vauvaa, ja neuvolassa oli sydänääniä kuunneltu. Terkka oli oikeen nyökytellyt samaa tahtia kuin oli kuullut äänet, ja myöhemmin olikin selvinnyt että sikiö oli ollut tuossa vaiheessa jo kuollut.
Tän takia vähän itteenikin pelottaa, vaikka tästä tapauksesta aikaa se 20 vuotta..onhan ne laitteet nykyisin parempia..

 
viivin
Heips! Tänään menen yksityiselle lääkääriin kun tuo maha vaan ikävästi supistelee aika paljon. Edellisestä ei tullut sellaista ja nyt täytyy kävästä tarkistelemassa, että täytyykö lepäillä hetken aikaa vai kuuluuko vaan tähän tämän kertaiseen raskauteen. pahoinvointi plasi sitten takaisin että jee, jee :/

Masu näkyy jo ja mulla edellisestä on tavaroita niin paljon jäljellä etten taida ottaa edes äippäpakkausta, kun en siitä edellisestäkään juuri mitään käyttänyt. Ihan kivan näköinen se oli kyllä.

Jaksamisia muillekkin ja ihanaa kesän odottelua B)

viivin
16+6
 
Tänään oli neuvola. Kaikki oli kunnossa.
Minua vaan vaivaa pohjaton väsymys. Nyt pitäisi sitä energiaa olla, niin minulla se kuluu täysin nukkumiseen. Ei jaksais tehdä muuta kuin nukkua. Tähän mennessä tätä väsymistä ei ole vielä ollut, paitsi nyt. Raskausviikkoja on nyt 16+3.

Todella hankalaa myös pukeutua nykyisin. Mammahousut ovat niin isoja ja kun masu on vain pieni pömppö, niin se ei pidä niitä ylhäällä. Omat housut kiristää jo napista eikä niitäkään voi pitää. Mammashortseja ei ole vielä yhtäkään, joten sellaisetkin pitää kaiketi hankkia lämpimille ilmoille.

Onneksi edellämainitut vaivat eivät ole muutakuin turhaa nurinaa ja napinaa. Pitäisi kai olla kiitollinen, kun muuten voin hyvin ja olen terveenä pysynyt. Tällaisia tänne Klaukkalan suuntaan. Synnytän muuten Hyvinkään sairaalassa, jos joku sitä listaa pitää..=)<br><br>
 
Hillalle :hug:

Meiltä löytyy kans kaksi koiraa talosta ja perheenjäsenen asemassa ovat :)
Ikääkin niillä alkaa olla , joten joskus on kyllä tullut mietittyä , että mitä sitten kun niitä ei enää ole :'( Molemmat lapset (niin myös tämä kolmaskin) ovat syntyneet ja kasvaneet näiden koirien keskellä joten voi heillekin olla järkytys , kun hyvästit joskus joutuu heittämään... :'(

Mulla on jonkin aikaa tuntunut pieniä "kopsahduksia" masusta
:) Mahan sivuilta ainoostaan...istukka on etuseinässä joten se ilmeisestikin rajoittaa tuntemista.
Kyllä tuo maha on selvästi jo esiin tullut... asiasta tietämätön työkaveri aamulla kysyi , että onko vauva tulossa... :whistle:

Äippäpakkauksen meinasin ottaa...edellisten jäljiltä kerkesin jo suurimman osan vauva tavaroista hävittää. Se 68cm toppahaalari on mieluinen muutos pakkaukseen. Esikoisen pakkauksessa ollut 80cm haalari oli kakkoselle(syntyi lokakuussa) aivan liiiian iso!!

Joo pitäisi varmaan töihin hommautua...

Lumi*+masukka 16...
 
Miksi musta tuntuu että kaikki muut ravaavat neuvolassa mutta mä en :ashamed: :headwall: ??
neuvolalääkäri oli rv 13 ja seuraava on viikolla 18.. VASTA! varmaan ihan normaalia mutta olishan se ihan kiva vähän tarkistuttaa tilannetta enemmänkin.. varsinkin nyt kun vatsaan on särkenyt ja pelkään tosiaan että kaikki ei ole kunnossa :'(
En ole vielä neuvolaan asiasta soittanut vaikka sitäkin olen kyllä tässä pohtinut! Mitä mieltä olette, kannattaisiko vaiko hössötänkö turhasta? :ashamed:

MONA85: niin..ehkä ne kaikki kolotukset vain kuuluu raskauteen.. mutta sitä vain pelästyy varsinkin esikosta kaikennäköstä ei "normaalia"..

PIKKUM: Eiköhän ne laitteet ole kehittyneet parissakymmenessä vuodessa mutta kaikkihan on valitettavasti aina mahdollista :x
Mäkin oon oikeen koittanut ettiä sitä pikkuista mutta mitään ei tunnu ja se vielä oiken lisää tätä paniikin tunnetta :/
Kaikki vain sanoo että ei välttämättä vielä pariin viikkoon tunne mutta silti.. :\|

Mulla tuota pömppistä vähän alkanut tulemaan mutta kyllä ihan tavalliset vaatteet menee vielä päälle. kiloja ei ole tullut..

Miten se menikään. jos istukka on edessä niin tunteeko paremmin vai jos on takana? Siellä rakenneultrassa varmaan sitten kerrotaan sen paikka kun vielä en tiedä.
ajattelin vain :)

No jos noiden koirien kanssa nyt tuonne ulos jaksaisi, aamun satanut vettä vaan mutta onneksi loppuviikoks luvattu aurinkoista ja lämmintä
:wave:

nita & punkero 15+2
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa :)

Viime viikolla kävin neuvola lääkärillä ja sydänäänet löysi tosi helposti. Syke oli 158. Oli tosi ihana kuulla ensimmäistä kertaa. Perjantaina olis vuorostaan np-ultra, jota jo innolla odotellaan :)

Viikonloppuna luulin jo pahoinvoinnin helpottaneen, kun ei aamulla tarvinnutkaan mennä vessan pönttöä halailemaan, mutta ei: eilen ja tänään taas jatkunut normaaliin tapaan :x
Tosi rasittavaa, kun olen ruvennut nukkumaan öitä tosi huonosti. Kerran yössä herään, kun pitää mennä vessaan, mutta muuten heräilen useamman kerran ihan syyttä. Aamuisin on sit aina silmät ihan ristissä :(

Hillalle voimia kisun menettämisestä :heart:
Itselläni on kaksi kisua, jotka myös sisäkissoja ja kovasti aina kyttäämässä kun ulko-ovesta kuljetaan. Pari kertaa ovat onnistaneet livahtamaan, mutta saatu heti kiinni. Aina kun ovat livahtaneet niin kyllä on käynyt jo kaikki kauhukuvat mielessä. Meillä kun vielä maantie ihan talon vieressä.

Tiuhti 85 & 13+1
 
mona85 harmaana
nita: ehkä sun kannattaa soittaa neuvolaan, jos vaikka pääsisit sydänääniä kuuntelemaan ja mieli rauhottuis. Ei silti, etten ajattelis, et monenlaiset kipuilut voi olla normaaleja. Mut kyllä mäkin taas tänään hätäännyin, kun mennkamaisesti jomotti selkää:( Niin sitä huolehtii, kun ei edes voi olla varma, mikä on ok. Voi tietty olla, että neuvolasta sanoataan vaan, et todennäköisesti ihan normaalia tms. voithan sanoa, et oot huolissaan ja haluaisit käydä siellä?
 
Moikka!

Eilen käytiin neuvolassa oikeen urakalla, ensin oli aamulla ysiltä tytön 2-vee neuvola ja 13.30 itselläni....kuunneltiin ekan kerran sydänäänet ja hyvin kuului, noin 155 löi koko ajan =) Seuraavaksi ois juhannusviikolla rakenneultra, sitten onkin jo puolet odotusajasta melkeinpä menny!

Aadan äiti rv 14+6
 
MONA85: siinäpä se, jotenkin tuntuu että sieltä sanotaan vain että ihan normaalilta kuulostaa jne. tuntuu että ei kehtaisi soittaa :ashamed:
tiedän,varmasti tyhmä tunne kun kuitenkin omasta lapsesta kyse mutta silti..
 
mona85 harmaana
nita: ymmärrän. Mä soitin alussa varmaan joka viikko jonkun murheeni kanssa, aina oli tosi symppis (kuten on muutenkin) tuo meidän neuvolatäti, niin jäi sellainen olo, et voi soittaa. Mut se siinä tietty on, et ei ne välttämättä sano muuta kuin sen varmaan normaalia

:/
 
Kyllä sinne neuvolaan varmaan kaikki ensiodottajat ja muutkin odottajat soittelee ja kyllä ne terkat sen ymmärtää. Kyllä mun mielestä kovien kipujen takia jo kannataakin soittaa, vaikka sit kaikki oliskin ihan normaalia. Oma mielenrauha olis kuitenki tärkein asia odottavalle äipälle.

Mulla ku panikoin noista liikkeistä niin mies sanoi et soita neuvolaan. Mä en kuitenkaan kehdannu sellaisesta soittaa, ku on ihan normaalia ettei ne tunnu. Vaikka kuinka olis jo viimeks tuntunu tässä vaiheessa niin ne olis sanonu kuitenkin. Ja kyllä vielä 20-22 viikoillakin vasta on normaalia ensisynnyttäjän tuntea ekat liikket. Aktiivisynnytäjällä pitäis noin 16-18 viikoilla tuntua. Mut eipä noi kyllä mitään faktoja ole, ku mulla ekassa tuntui jo 14 viikolla ja nyt ei mitään. Paitsi illalla ja aamulla tunsin sellaisen pienen nykäyksen, mitä kyllä epäilen ennemminki jonku lihaksen tahattomaks nykäykseks ku liikkeeks. siinä mielessä tällaiset palstat on huonoja, ku täälläkin moni on tosi aikaisin alkanu tuntea liikket niin ne jotka ei tunne tietty sit alkaa miettiä onko normaalia. Niin joo ja ne liikkeet siis tuntuu MYÖHEMMIN jos istukka on edessä.

Mulla on kans se neuvolaväli 6 viikkoa nyt ja kyllä olis orpoa jos ei mentäis omakustanteisesti sinne rakenneultraan. Kuinkahan pitkiksi kehtaavat seuraavat käynnit venyttää... Niin joo ja kyllä sillä dopplerilla kuuluuu tosiaan se oma syke, mut kyllä terkan pitäis erottaa et se on paljon hitaampi kuin vauvan syke. Mikäköhän voi olla syynä siihenki et nyt kuuluu niin paljon huonommin noi sykkeet ku viimeraskaudessa, ei ymmärrä...

T: Me 15+4
 
nonnih olen tässä koittanut soitella varmaan 10kertaa mutta ei vastata!! #&%?$!*! :kieh:
mulla on suora numero sille terveydenhoitajalle ja suoraan neuvolaan en viitsi alkaa edes yrittämään kun siellä vain sanotaan että puhelin aika on klo 12-13. :kieh:
Toivottavasti saisin nyt sen oman kiinni..
MONA85: niin juuri se että tod.näköisesti sanoo että kaikki kuuluu asiaan. No mikäs sitten EI kuulu?!!

VILJONKKA: tuota mäkin oon miettinyt että se on "ihan normaalia " jos tuntee ensisynnyttäjänä vasta varhaisessa vaiheessa. Hyvä nyt vain tietää että jos se istukka on edessä niin myöhemmin tuntee. eli mulla sitten varmaan on niinkin..
Sitä ei vissiinkään millään muulla saa tietoon paitsi ultrassa?

Totta,sikiön syke on paaaljon nopeampi kuin äidin. Kyllähän se pitäisi erottaa..
Oon kanssa miettinyt että tuommoiset 6 viikon neuvolävälit on aika kummallisia. Voi tietenkin olla että alussa joka toinen viikko ravaaminen olisi siellä turhaa mutta itelleni tulis varmasti paljon turvallisempi olo kun tietäisi että on esim. se joka toinen viikko tälläinen tapahtuma missä jotan edes katellaan. Tuntuu että muuten on vain pelkkää odottamista koko ajan..

 
Heippa!
Kyllä sinne neuvolaan voi soittaa ja kannaattaakin, jos kipuja on. Kyllä ne sieltä sitten osaa neuvoa, se on niitten työtä. Vastailevat päivittäin vastaaviin kysymyksiin. Sinne vaan rohkeesti mukaan kyselemään! =)

Musta tuntuu kans ihmeen pitkiltä nuo neuvolakäynti välit. viime viikolla olin neuvolassa, juhannusviikolla rakenneultra ja sit vasta 19.7 seuraava neuvolakäynti.On tässä sit odottelua. Jossain vaiheessa joku kyseli, aikooko kysellä sukupuolta.. Mä ainakin haluan tietää.. en jaksa millään jännittää loppuun saakka. Tosin, sitä ei välttämättä nää, kumpi tulee ja sit onko tulos luotettava.. Mut kokeilen kuitenkin.

Multa neuvolatäti jo kyseli viime neuvolakäynnillä, että joko tunnen liikkeitä. Ja kovasti kyseli, milloin olen aikaisemmissa raskauksissa alkanut tuntemaan liikkeet. En tosin muista lainkaan edellisten raskauksien viikkoja. Nyt tunnen lähinnä iltaisin myllerrystä alavattassa. Kyl hoksaa, et elämää on, mut niitä potkuja kovasti odotan. Ne olis tässä vaiheessa kivoja, kun ei vielä kylkiluiden väliin potki :D

Mut nyt jatkan touhuiluja! Sellasta huonoa oloa ollut jo pari päivää.. oksettaa mut ei kuitenkaan.. outoa. Mut sisulla eteenpäin.

Hyviä vointeja kaikille.

Ellu 16+1
 
Tuosta neuvolavälistä..täällä se on n. 4 viikkoa. Kävin viime perjantaina ja seuraava on 3,5 viikon päästä kun np-ultrassa aikastu la melkein viikolla. Sit tuosta seuraavasta nla:sta viikon päästä onkin rakenneultra ja odotus puolivälissä. Hui miten nopsaan on menny.

Miulla aina välillä on sellanen tunne että tämä veturi (sydänäänet kuulosti ihan veturilta :whistle: ) yrittää välillä tulla vatsanahkasta läpi, eli sellaista pientä paineen tunnetta tai niin kuin joku painas mahaa sisältä päin. Muuten en voi sanoa liikkeitä tuntevani vielä kunnolla.

HT ja kanssamatkustaja 16+4
 
Tänään oli neuvola ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Vauvan syke kuului vahvana, eikä tarvinnut edes kauaa etsiä vaikka terkka sanoi että just 15 viikolla äänien löytäminen on vaikeinta kun kohtu on kasvanut ja sikiö pääsee liikkumaan paremmin "karkuun" kuin muilla viikoilla tai jotain. Syke oli 150, eli tiuhaan löi. Jossain oli puhetta että poikavauvoilla ois monesti korkeampi syke kuin tytöillä. Onko teillä joilla on jo aikaisempia lapsia niin kokemusta eritasoisista sykkeistä tyttö ja poikaraskauksien välillä. Vai onko se yhtä huuhaata kuin mahan muotokin :D

Painoa on nyt tullut lähtöpainoon verrattuna 1,1kg, eli ei paljon, mutta aivan varmasti se kerkiää kirimään loppua kohden vielä huimiin lukemiin. Verenpaine oli hyvä, eli 119/79. Hemppaa tuo ei nyt mitannutkaan, mitä hieman ihmettelin jälkikäteen. En älynnyt siinä sitä kysyä. Oon vaan olettanut että se mitattaisiin joka kerta.

Joko muilla on energinen keskiraskaus alkanut? Minusta alkaa tuntua siltä. Ei enää tietoakaan väsymyksestä tai pahoinvoinnista. Koko ajan pitää olla hommaamassa jotain, mut se ehkä johtuu siitäkin että olen lomalla niin jaksaa kotihommatkin kiinnostaa. Jospa tätä energiaa riittäis sitten marraskuulle asti.

Nyt ruuanlaittoon ja syömään.

Sanle ja DJ 15+0
 

Yhteistyössä