*Marrastähdet* toukokuussa '07

mona85 harmaana
Mä soitin sittenkin kans neuvolaan kipuiluista, et onhan normaalia, niin sain ajan huomiselle. Katsotaan ainakin kai virtsanäyte. Oon ihan yllättynyt, et pääsenkin käymään, varsinkin kun ei sanonut mitään erityistä mun mielestä viimeksi, kun neuvolakäynnillä mainitsin jomotuksesta. Kummaa, mut kyllä ihan kiva.
 
pitää vielä sanoa, ennen kuin muut kipuilijat saa sätkyn, että en edelleenkään jaksa kovin pelätä mitään vakavaa. Mut neuvolantädin puheesta ymmärsin, et esim virtsatulehdus suljetaan pois tms. En sit tiedä tosiaan, et minkä kipuilun pitäis olla normaalia ja minkä ei :eek:
 
LilliM harmaana
Heippa pikaisesti!

Kivuista...mua vaivaa taas toi "puopieli" eli vasemman pakaran päältä/alaselästä ottaa tosi kipeetä välillä. Samaa ongelmaa oli edellisessä odotuksessa. Mulla on istumatyö ja se tietty pahentaa,mutta liika liikkuminen pahentaa myös :ashamed: Eli ei mikään hyvä. ja jos pitää maata esi.kovalla alustalla selällä niin ylös nouseminen vihlasee tonne kankkuseen. Aivan niinkuin issias oireita :kieh: Mies sitten saa iltaisin usein hieroa =)

Mulla tuli eilen vessassa käynnin yhteydessä joku ruskea pieni limapala paperiin ja tietty epävarmana ihmisenä mietin,että mikä se on...mutta ei sitä sitten enää tullut kuin sen kerran. Maha ei ollut kipeä eikä muutakaan vaivaa. Kaippa tuolta sisuskaluista voi irrota kaikenlaista epämäärästä :ashamed: Onko muilla mitään vuotoja tms? Valkovuotoahan mulla tulee aika runsaasti,toisin kuin edellisissä odotuksissa...

Mutta töissä ollaan jotenn heippa :wave:

T.LilliM+vko 13
 
Sykkeistä; meillä esikoisen syke oli koko aika 140. Masukin oli ihan poikamasu ja kaikki muutkin vanhankansan uskomukset piti paikkansa. Nyt en tiedä sykkeistä mitään mut masu on selvästi alempana. 18.6. selviää sitten kumpi on!!!!

Ahaa, nyt tuli kylään tyyppejä, täytyy mennä....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:11 emmamma kirjoitti:
28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivinmasu

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
pömppöli -- LUAS ****
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **
Sera83 *
Marrasvauva 07

11.11
teea80 ***
Kipinäx *
tippe **

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista -- KYS ***
nita1 -- KOS *
LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"

13.11
katjuza -- Jorvi *****
Sanle -- KASS *

14.11
hepsu **
Aadan äiti -- SatKS**

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **

16.11
Bona -- SatKS ***
Vimpula -- KYS **

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
Piipe77 -- OYS *
kakkonen **
hilla83 -- KPKS **
äityli-77 -- SAKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *

19.11
mittari
Szeret **

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
H82 -- NKL *

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Sanna-78 -- TYKS *

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *

25.11
katjuusa -- KOKS *

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 -- KSKS *
Innokas ****
sardenia

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
moksa *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***
Sofiias -- HYS *

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *

30.11
Öppiäinen ***

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
 
Tervetuloa marrasvauva 07. Laita vaan ihan normaali viesti mitä haluat lisättävän listaan niin emmamma lisää sen sitten tonne etusivulle, niin kaikki tietää missä lista on, ei tarvi etsiä oikeaa listaa kovin kauan.

loviisa ja nallekarkki 15+4
 
Tulin just kolmannesta neuvolasta. Pahaa oloa valitin kun taas se jyllännyt mielettömän voimakkaana ja oksentaa on taas pitänyt solkenaan. Paino siinä sitten mitattiin niin olihan se tippunu ekasta kerrasta 6 kiloa. Mun mielestä aika paljon kun vertaa että olin alkujaankin normaalipainon alarajoilla... :x Täti huolestu kovasti ja aiko konsultoida lääkärin kanssa tästä mun tilanteesta... Saas nähdä joutuuko sitä jo tippaan jossain vaiheessa, silläkin pelotteli :\|

Mut vauveliinin sydän jumpsutteli siellä 150-160 hujakoilla, tomerasti jyskytti kuin höyryveturi. :)

Sittenhään suoriuduin sieltä labraan virtsanäytteeseen ja hempan ottoon niin kohdalleni sattui kyllä sellainen laboratorionhoitaja että oksat pois!!!! Se nuija raateli mun molemmat kyynärtaipeet monella pistolla ja ei saanu suonta esiin, minä melekeen kiljuin tuskasta kun se sillä neulalla tökki ja kierteli ja tökki ja paineli... ja ei löytänyt sitä hiton suonta!!! \|O Purin siinä sitten huulta vaan ja ajattelin kestää.. onneksi älysi sitten pyytää kollegansa siihen, jolta homma sitten luonnistuikin yhdellä kertaa. Nyt on tuppoja kyynärvarsitäynnä niin että kättä ei saa koukkuun. Joka paikasta tirraa ja tihkuu... reikiä laskelmieni mukaan tuli 7 :whistle: Että näin täällä :)

Pitäis jaksaa tältä pahoinvoinnilta vielä siivotain. Perjantaina muutetaan ja vielä on kaapit pyyhkimättä ja loput tavarat pakkaamatta... on tää rankkaa joo :)

Mut jakseluita kaikille!

t. edla 13+6
 
edla: :eek: toisaalta se tippakin on parempi vaihtoehto ku yletön laihtuminen.. Ja aivan kammottava labratäti! :eek: Multa olis varmasti päässy itku! Neulat on kamalia! (sanoo hän jolla on lävistyksiä ollu yhteensä 8 ja yks tatuointi :xmas: )
 

Edla; Pahoittelut labratädistä..kyllä ois mulla huuto päässyt ja karkuun oisin lähteny..neulakammoinen täällä :(

Mulla on seuraava neuvola vasta 6.6, haluisn jo käydä kuuntelemassa ees niitä sydänääniä..mutta, pakko kai se on jaksaa oottaa..
 
Piti tulla nyt kertomaan, että meidän pikkuisella näyttäis olevan kaikki hyvin. Tänään oli neuvolalääkäri, jolle kerroin niistä mahakivuista, ja käski olemaan huoleti! Sanoi että voi johtua vaikka turhasta stressailustakin, mitään häikkää ei näyttänyt olevan, sydänäänetkin kuului samantien. :heart:

Ainut mikä koko ajan mättää, on se, että molemmilla kerroilla kun olen vienyt neuvolaan pissanäytteen, siellä on verta, no se neuvolantäti sanoi et ei sitä paljoa ole kun ei sitä paljain silmin näe, mutta huomenna sekin onneksi tutkitaan. Onks kellään muulla ollut vastaavaa?
 
Heissan..joku kyseli siitä keskiraskauden energiasta, täällä ei ainakaan ole, päikkärit pakko ottaa ja kaikki hommat tuntuu liian työläitä, erilaista oli pojalla, liekköhöän sittenkin tyttö, itsellä poika olo


Perfekta ja hattivatti 16+0
 
moikkas taas!


jollain tuota pahoinvointia oli vielä.. ja tipalla pelottelua . Kyllä se tippakin varmasti parempi on kyl hirmuinen laihtuminen :eek: itsekkin pelkäsin että tippaan joutuu kun alkuraskaus oli aikamoista pahoinvointia ja jaksa vieläkään uskoa että olisi kokonaan ohi !

Noista vatsakivuista: Ehkä sitten panikoin turhaan kun neuvolasta niin sanottiin ja täälläkin nin puhutaan :)
enhän mä voi itteäni sinne änkeä kun ajattelin että pyytää jos omasta mielestään kuulostaa asia kuulostaa vakavalta mutta ei pyytänyt joten ootellaan sitten siihen 4.6 asti.
Joku oli saanutkin ajan heti huomiseksi tarkistuttamaan tilanteen. tosi hyvä juttu :)
ihan mielenrauhankin takia.

Voi kun niitä sydänääniä kuulisi :heart: pitäisi varmaan laitteet hommata kotiin :D

jotain muutakin vissiin piti kommentoida mutta niin paljon oli taas tekstiä että unohtuu kaikki :whistle:

No kaipa tämä tästä. kohta se kesäkuu tulee! ihanaa!
Yleensä en niin talvea oottele mutta kyllä nyt se marraskuukin sieltä saa tulla (;

Tänään vielä leffaan kattomaan uusinta Piratesia =)

nita & punkero rv 16

Ainiin ja voisiko joku nyt valaista taas kerran että miten ne päivät ja viikot menikään?`Eli kun LA on 12.11 niin millä viikolla ja päivällä nyt olen?`
Ooon kysynyt aikasemminkin mutta koskaan muista :ashamed: enkä jaksa alkaa selailemaan tuolta että jos joku viitsii tyhmempää auttaa :)
 
Mulla tulee nyt tiputteluvuotoa,tai sellasta rusehtavaa limaa kun käyn vessassa :eek: Voitte uskoo,että olin paniikissa kun töissä asian huomasin. Soitin neuvolatädille ja hän järkkäs mulle aikaa niin,että otti pissanäytteen ja kuunteli äänet. Vauvalla tuntui olevan kaikki ok,äänet kuului hyvin. Pissassa oli punasolut koholla mikä ilmeisesti viittaa pissatulehdukseen. Huomenna vien vielä näytteen tk:eek:on.

Ja niinkun minä oon hehkuttanut tätä helppoa raskauttani niin johan ongelmat alkoi :/ Kaikki pitäisi olla hyvin,mutta silti murehdin ihan koko ajan asiaa :'( Periaatteessa tällanen tiputtelu on hyvinkin yleistä,mutta mulla ei ole koskaan ollut aiemmin :( Onneksi mahaa ei särje eikä mitään muutakaan paikkaa.

Mutta mä painun nyt tästä masentamasta muita :ashamed:
 
Taidan kuulua niihin onnekkaisiin joilla alkaa energiatasot pikkuhiljaa palailemaan (on syytäkin tällä nukkumismäärällä :D ) Vielä kun sais tä
Onko teillä muilla semmonen paikoilleen pysähtyny olo tän raskauden kanssa? Musta tuntuu että viikot vaan matelee, ei oo vielä vauvamassua eikä liikkeitäkään tunnu :\| tämmönen kärsimätön kun on luonteeltaan, niin haluais vähän vauhtia tähän hommaan.Vaan kärsivällisyyttähän tässä tarvitaan vielä monta monta kuukautta!
Onneks huomenna neuvolaan, jos vaikka ensimmäistä kertaa sais kuulla pikkusen sydänäänet!!
Hippuliini & murmeli 16+3
 
No niin, yritän muistaa mitä kaikkea piti kommentoida.

Ekassa raskaudessa mullakin oli tosi voimakkaita kipuja masussa öisin, siis ihan alkuraskaudessa. Heräsin aina yöllä kovaan kipuun joka oli niinkuin 100xmenkkakivun tuntuinen, eli siis supistus. Kun menin pissalle se meni ohi. Ja tietty sit pelkäsin keskenmenoa. Mutta se olikin vain virtsatieinfektio, mitään muita oireita siitäkään mulla ei ollut. Mut antibiootti auttoi heti niihin kipuihin.

Mulla tuntui aluks et viikot menee hirveellä vauhdilla mut nyt on aika pysähtynyt. Ihan vaan siitä johtuen et haluisin jo niin kovasti sinne rakenneultraan näkemään kumpi siellä on!!!! Vielä kuukausi! Siis tuntuu ettei millään malttaisi odottaa. Ja kyllä nyt odotan neuvolaakin ku toi väli venähtää sinne kuuteen viikkoon.

Meillä esikko on ottanut ensimmäiset TAHALLISET askeleet! On se vaan ihana seurata näitä virstanpylväitä. Niin joku kyselikin noista ikäeroista, niin meille tulee lasten ikäeroksi 1v ja 5kk eli ei mitenkään mahdottomasti.

Ja oikein paljon tervetuloa uusille!!!

T: Me 15+5
 
h82
Piru vie, kirjotin tossa aikasemmin pitkän viestin, mut sit nää sivut taas alko tökkimään ja viesti katos :kieh:

LilliMenninkäinen : toivotaan ettei meinaa mitään pahempaa toi verisyys :hug: hyvä kuitenkin ettei oo vatsakipuja tms.

Mulla on nyt pari päivää ollu kurkku tosi kipee. viime yön nukuin huonosti, kun en pystyny kurkkukivun takia nielemään ja heräsin sit aina siihen kun piti nielasta \|O Mitähän tääkin nyt sit lienee? Ääni on ihan maassa.

Kurkkasin tänään töissä masuun ja siellä oli aamujumppa menossa. Kädet ja jalat heilu ihan hulluna ja jo aamukaheksalta! syntyyköhän meille aamuvirkku? ;) sukupuolta en halua tietää etukäteen vaikka tossa jossain vaiheessa pääsen 4D:henkin ilmaseks. Vaikka utelias ihminen olenkin, niin täytyy sentään jotain jännitystä pitää yllä ;)

Nyt iltapesulle ja sen jälkeen ukko lupas hierontaa! :D

H82 14+3
 

Huomenia!

Hippuliini; Mie oon kans aatellut et eihän tässä tapahdu mitään..viikot toisaan matelee eikä maha kasva, saatikka liikkeet tunnu..Mut no, jospa kohta puoliin alkais tapahtua =) Ees muutaman viikon kuluttua..

:LOL: Miten sen jaksaa oottaa??
(Oottakaas sitten kuhan viimesillä viikoilla ollaan, niin tää hyppii varmana seinille..esikko päätti syntyä vasta rv 41+5..)

Tänä aamuna uni loppui harvinaisen aikaisin. 5 maissa heräsin ja se oli kuin "ping!"-eipä väsytä enää..Tosi outoa miulle!
Siinä kävin sit veskissä ja koitin viel nukahtaa, ja ehkä torkahdin sen verran et ehdin näkemään kauheen unen; olin synnyttämässä ja vauva kuristui napanuoraan! Pahinta mitä voi tapahtua..No, arvata saattaa etten sen jälkeen ainakaan saanut unta enää..

Nyt pitää lähtee syömään.. Mukavaa torstaipäivää kaikille!
M ja Onni 15+5
 
Huomenta!

Viime yönä sit näin ekaa kertaa unta että vessakäynnillä tuli verta :( Oli muuten karmea herätys mutta toisaalta sit helpotus mennä vessaan ja huomata ettei sieltä mitään verta ollu oikeesti tullu.

Keskiraskauden energisyys - mitä se on, jotain syötävää? :D Eli tästä voitte päätellä ettei viel ainakaan tietoakaan mistään energiapiikistä. Eilen käytiin illalla hakemassa koira pois evakosta (pannuhuoneremppa käynnissä ja koira siks eilisen päivän miun äitillä hoidossa) niin hyvä kun kotiin ehdittiin kun mie sippasin. Klo ei ollu varmaan edes 21 kun miut vei nukkumatti ja äsken sit heräilin.. Tänään on viel pitkä päivä töissä, väh. 11-12 tuntia niin saa nähdä miten sen jaksaa..

Mut nyt etsimään jotain aamupalasta ja sit töihin töihin töihin jatkamaan palstailua :)

HT ja kanssamatkustaja 16+6
 

Moikka :)

Sorry mä olen vielä ihan noviisi tällä palstalla ja luulin että itse piti lisätä nimimerkki tuohon listaan :) hih :D

Juuh, eli meillä LA on 10.11.07 ja Hesan kättäri on synnytyspaikka.
Mun raskaus lähti käyntiin inseminaatiolla väestöliitossa. Oltiin toivottu vauvaa 5 vuotta ja 2 viimeistä vuotta yritettiin jo tosissaan ovistikuilla yms..mutta ei tärpännyt. Eikun hoitoon sitten ja meikäläisen
hormoniarvot olivat jo kääntyneet laskuun ( olen 36 v) ja inseminaatiossa sitten sai meidän vaavi alkunsa :) Hyvin on mennyt muuten, mitä nyt ekat 3 kk oli aivan käsittömättömän pahaa oloa :( "krapulaa" aamusta iltaan.

Nyt on olot helpottaneet ja olo tuntuu hyvältä :) mitä nyt väsymys vielä vaivaa, mutta eiköhän se tästä :)

Ultrassa ollaan käyty 2 kertaa ( eka kerta rv 7 väestöliitossa, missä näkyi sikiön syke :) ja nyt rv 12 oltiin sitten kättärillä. Vaavilla kaikki ok, kova vesseli oli menemään ja kätilö sai tosissaan tehdä töitä, että
sai mitattua ne niskapoimu arvot yms..kun ei tahtonut pysyä paikoillaan :)


Tämmöistä meille :)
 
Marrasvauva 07: Tervetuloa ja suuret onnittelut raskaudesta! :flower: :heart:

Lilli: Toivotaan että on vaan pissitulehdus! Hui.. :hug:

Viljonkka: Millon teiän esikoinen on syntyny? Meilläkin on tulossa ikäeroa kakkosen ja kolmosen välille 1v 5kk =)

Mullakin on ollu auvoista keskiraskautta jo pitkän aikaa! Varmaan vauva tajus, et kannattaa jättää äiti rauhaan pahoinvoinnilta ja väsymykseltä, ei sillä oo aikaa sellasille :D On ollu kyllä ihanan helppo raskaus! Tähän mennessä... :whistle:
Ja aika tosiaan kuluu nopsaa! Kohta ollaan puolessa välissä! :eek: Eilen tajusin et alkaa 18. viikko huomenna..

Nyt vaihtamaan kakkavaippaa.. Jätkä haisee karmivan pahalle! :x

emmamma & alma-iita 16+6 :heart:
 
mona85 harmaana
Mua jännittää se ylimääräinen neuvola, kahdentoista jälkeen on... Sit huomenna on kandintutkielman kypsyysnäyte ja reilun viikon päästä pääsykoe, niin huh...

Voi kun tuntis kohta liikkeitä! Oon asennoitunut kyllä niin, et voi vielä kolmekin viikkoa mennä (kun nyt 17+1 vissiin), mut oishan se kiva, jos vähän muksisi aiemmin... Katselin jostain raskauskalenterista, et pieni on jo noin 16cm ja kun sen piirsin kalenteriin, niin onhan se jo aika iso! Ei mikään ihme, jos alkaa vähän vatsa pullottaa... eikä ois ihme, jos potkutkin jo tuntis, mut ei. Ajatelkaa, että meidän mahoissa kasvaa joku ihan erillinen ihminen, potkii vaan itsekseen siellä eikä sitä edes tunne! En varman uskois sitäkään, et miten lapset syntyy, ellei se ois niin selvästi havaittavissa... että muka mahtuvat äidin sisältä ulos ja kasvavat siellä 9kk, saavat alkunsakin jostain pienistä soluista, hah! Yhtä uskottavalta tuntuis, et yöllä vaan tiivistyvät jostain ilman hiukkasista... Ihmeellinen maailma ja ihmeellinen Luoja. Kun vaan kasvaiskin se pieni ihme sen 9kk...

Mulla on sellanen tunne, et meille olis tulossa poika, mut kun ei voi tietää :D Toisaalta toivon tyttöä, mut lapsi on lapsi.

Äh. Mulla ei ollut mitään asiaa. Jännittää vaan kaikki, ihan hermostunut olo. \|O
 
äityliini-77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:11 emmamma kirjoitti:
28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivinmasu

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
pömppöli -- LUAS ****
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **
Sera83 *
Marrasvauva 07 -- KOS *

11.11
teea80 ***
Kipinäx *
tippe **

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista -- KYS ***
nita1 -- KOS *
LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"

13.11
katjuza -- Jorvi *****
Sanle -- KASS *

14.11
hepsu **
Aadan äiti -- SatKS**

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **

16.11
Bona -- SatKS ***
Vimpula -- KYS **

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
Piipe77 -- OYS *
kakkonen **
hilla83 -- KPKS **
äityli-77 -- SatKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *

19.11
mittari
Szeret **

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
H82 -- NKL *

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Sanna-78 -- TYKS *

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *

25.11
katjuusa -- KOKS *

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 -- KSKS *
Innokas ****
sardenia

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
moksa *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***
Sofiias -- HYS *

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *

30.11
Öppiäinen ***

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
Oli pakko korjata kun hieman vaivas viimeks toi kirjoitustaidon puute :kieh: korjasin ton oman sairaalan...
 

Yhteistyössä