*Marrastähdet* toukokuussa '07

Herkuttelusta...
Melko terveellisenä on mulla pysynyt herkuttelumieliteot, vaikka tänäänkin kyllä tempaisin Arnoldsin vaahterasiirappidonitsin kitaani... :p
Sen olen vaan huomannut, että rasvaisesta ruoasta tulee tosi paha olo, eli ehkäpä pysyttelen jatkossakin appelsiini-mango-rypäle -linjalla... tai no, pakko mun on saada Marsia välillä!! :p :p

BMI mulla on normaalisti ollut kahdenkymmenen luokkaa, nyt näyttää olevan 21.


Huomenna sitten on np-ultra, jännittää jo kovin!!
=)


merenneitonen ja möykky rv 13 + 0
 
Heips!
Kiva kuulla ellu että kaikkia hyvin!!!

Täällä ei menekäään niin hyvin. Mulla ei flunssa ota loppuakseen ja tulehdusarvot noussut niin pahasti, että jouduin keuhko ja poskionteloröntgeniin ja kaikenlaisiin kokeisiin... no huomenna niistä tulokset. Itsellä vaan huoli tuosta pikkuisesta, että mitenhän se nuo röntgenit ottaa.... suojasivat kyllä hyvin kun tiesivät tietty raskaudestani... niin ja luotan että lääkäri riskit punnitsi, mutta en vaan tajunnut kauheesti kysellä asiasta kun piti lähteä juoksemaan eri testeissä... no sittenhän minä reippaana tyttönä lueskelin jotain netistä löytämääni ja nyt olen ihan varma että kehitysvammaisuutta älykkyyden alenemaa on tiedossa. :'(
No nuo onneksi koski alavatsaultria, mutta pelottaa joka tapauksessa...

onneksi oloni on muuten hieman paremi kun on saanut jo hieman nukutuksi.

Enni 11+3
 
Heips!
Kiva kuulla ellu että kaikkia hyvin!!!

Täällä ei menekäään niin hyvin. Mulla ei flunssa ota loppuakseen ja tulehdusarvot noussut niin pahasti, että jouduin keuhko ja poskionteloröntgeniin ja kaikenlaisiin kokeisiin... no huomenna niistä tulokset. Itsellä vaan huoli tuosta pikkuisesta, että mitenhän se nuo röntgenit ottaa.... suojasivat kyllä hyvin kun tiesivät tietty raskaudestani... niin ja luotan että lääkäri riskit punnitsi, mutta en vaan tajunnut kauheesti kysellä asiasta kun piti lähteä juoksemaan eri testeissä... no sittenhän minä reippaana tyttönä lueskelin jotain netistä löytämääni ja nyt olen ihan varma että kehitysvammaisuutta älykkyyden alenemaa on tiedossa. :'(
No nuo onneksi koski alavatsaultria, mutta pelottaa joka tapauksessa...

onneksi oloni on muuten hieman paremi kun on saanut jo hieman nukutuksi.

Enni 11+3
 
Tänään oli np-ultra, turvotusta ei ollu eli normaali, olisko arvo ollu 1.4. Syke oli 156, pituutta 58mm, aktiivisesti liikuskeleva kaveri kuulemma. Ultraan joudun uudelleen rv 18 kun mulla edelleen tosta IVF hoidosta munasarja turvoksissa, jos ei sillonkaan normaali niin joudun vissiin TYKSiin syöpäpuolelle tutkimuksiin, ei kivaa mutta ei kannata sitä murehtia nyt.

Niin ja istukka peitti kohdunsuuta, oli siel takaseinässä et sitäkin sitte katotaan ens ultrassa.

Sanna ja Nipsu 12+1<br><br>
 
h82
Enni:älä huolehdi niistä röntgensäteistä, koska jos sut on suojattu kunnolla essuilla, ei mitään hätää ole. Työskentelen itse röntgenissä ja aika useinkin meillä käy raskaana olevia naisia keuhkokuvissa. Lääkärit punnitsevat tutkimusvaihtoehdot ja ihan normaalistikin täytyy kuvauksesta saatavan hyödyn oltava suurempi kuin kuvaamatta jättäminen. Tämä lukee myös lakiteksteissä. Ja toisekseen, kuvakenttä rajataan niin, että alue joka on viiden sentin päässä kuvareunasta, ei saa enää edes hajasäteilyä. Olikohan vähän sekavasti selitetty? Ymmärrän huolesi, mutta ei tarvitse hätääntyä. :hug:

Kiva kuulla että Ellulla on kaikki hyvin! =)

Mua alkaa vähitellen potuttaa, koska oon saanu hirveen finniongelman. Tällasta ei aiemmin oo ollu, mut nyt kukkii naama ja finnit on kaiken lisäks tosi kipeitä! :kieh: Ja kaiken lisäks niitä on myös rintakehällä. Kiitti vaan hormooneille! :kieh:

Mulla on bmi 19, joten oon aika huoletta herkutellu kun mieli tekee (ja mielihän tekis vaikka joka päivä... :ashamed: ) Mitään rasvasta ja raskasta en pysty syömään, koska tulee hirvee olo. Pitäis silti lopettaa toi herkuttelu ajoissa, koska tiedän, että se kostautuu siinä vaiheessa kun pitäis saada kroppa taas entiseen kuosiin :whistle: mut siihen on onneks vielä aikaa! :D

H82 12+5
 
Enni: Älä huoli =) Kyllä ne lääkärit varmasti tietää mitä tekee.
Sanna: Voi :hug: Toivottavasti ei mitään syöpää kuitenkaan! :eek: Hui! Peukut pystyssä! :hug:
H82: Mulla oli kans ennen esikoista bmi 21, painoa tulikin se 20kg :D Seuraavana kesänä olin melkein lähtöpainossa, mutta sitten taas lihoin :ashamed: Mä en osaa laihuttaa, eikä mulla riitä kantti siihen! Että herkuttele vaan :D :p Kaikki muut kato saa raskauskilot pois, paitsi minä :headwall:
 
iltoja!

EMMAMMAMMA Mulla kans vähä eri tilanne. Esikoista ku aloin odottaan oli painoindeksi 20. Paino nousikin hurjat 30kg. Sain kuitenkin tiputettua melkeen lähtöpainoon, mut sit imetyksen kun lopetin tytön ollessa 1,5v niin alkoi kilot hiipiin takas :ashamed: . Nyt tosiaan painoind. oli ennen raskautta 24, mutta nousee kyllä vähä liian hurjaan tahtiin :/

Hyvä että ELLULLA on vuoto loppunut :)

(.) täällä pahoinvointi hitusen hellittänyt, mutta heikohko olo on. Mistähän johtuu :whistle: ?!

Piti muillekin vastailla mutta unohin jo mitä. Lähdenpä tästä saunottaan tuota pikku neitiä.

:wave: -hilla-
 
Ai joo, minullakin siirtyi laskettu aika - taas. On nyt 12.11. :D

Nyt on tullut kiusaksi päänsärky, tosi ankeaa kun se alkaa aina samaan aikaan päivästä ja jatkuu ihan iltaan asti. Lääkkeitäkään ei viitsi kovin tiuhaan napsia, oon yrittäny pitää minimissä ja ottaa vaan tosi tarpeeseen, kun esimerkiksi yöllä ei meinaa saada unta pääkivun takia.

Mullakin muuten löytyi silloin viikolla 6 ultrassa 30mm kokoinen kysta jommasta kummasta munasarjasta, ei voi muistaa kummasta.. Lääkäri silloin arveli että voisi olla turvonnut -mikä lie-rauhanen joka pitää raskautta yllä, mutta sitä seurataan sitten äitiyspolin ultralla jatkossa. En ole vielä osannut huolestua, jos se vielä ens kerralla on saman kokoinen kuin alussakin (tai isompi) niin sit voi jo alkaa lahje tutisemaan. :\|

Juhlavaatteetkin löytyi, ihan kivat jopa!

Liituraita ja Aatu+Beetu 13+3
 
Mulla sama LA :) :D
kyllähän sen varmasti tuolta etusivulta näkee mutta kunhan sanoin.
tuosta päänsärystä niin mulla myös sitä alkanut tulemaan,Ooon miettinyt voisko johtua että esim verensokeri alhaalla mutta tuskin. kaipa sekin sitten jotenki tähän odotukseen kuuluu :/
Tänään ei tullut aamulla mitään ylös vaikka vähän paha olo olikin! JES! :LOL: Saavutus sekin.
Ehkäpä pitäisi tuota suomen matsia mennä miekkosen kanssa seuraamaan :wave:
 
Herkuttelusta on näköjään ollut puhetta, ja kyllähän minäkin olen siihen sortunu :whistle:
Tosin mun painoindeksi on ollut 17,5 joten saisi vähän noita raskauskiloja vaikka jäädäkin =)

Väsyttää taas niin pirusti joten ei auta kun mennä lasten kanssa maate :wave:

katjuza ja mahamöykky 13+2
 
Täältäkin terkkuja np-ultrasta. Niskaturvotus mitta meillä oli 1,1 eli hyvä. Pituutta ihmisen alulla 5,9 mm +jalat eli noin 9cm yhteensä. LA pysyi samassa.

Pahoinvointi jäi kahteen viikkoon jo ajat sitten. Väsymys on valtava, jos ei tarttis töitä en tiedä kuinka kauan sitä vuorokaudessa oikein nukkuisi. Päänsärky vierailee myös meillä, mutta olen saanut sitä aika hyvin torjuttua runsaalla veden juonnilla. Kokeilkaa kanssasisaret!

Onko kellään muulla vatsa illalla kova? Meillä ainakin illalla alkaa oikein pukata pintaan ja kovettuu, epäselvyyksiä ei ole jos osaa katsoa että vatsa kasvaa. Ei silti ole mikään ilkeä tunne, muttei ihan pieneen sykkyrään pääsisi enää vaikka haluaisi. Mammahousuihin on siis siirtyminen ;)

Rh- olen minäkin. Saako udella mitä veriryhmää edustatte? Minulla AB- eli noin kolme prossaa suomalaisista omaa saman veriryhmän.

Mummuille aiotaan kertoa lisäyksestä äitienpäivänä, kuvien kera varmaankin.

pikku-jussi ja natiainen rv 12+4
 
Lääkäri-neuvolassa tänään käyty. Eka kertaa kuulin pikkusen sydänäänet, siellä se puksutti kuin veturi. Kovasti oli liikkuvainen tapaus, meni aina karkuun sitä sydänäänten kuuntelu laitetta. Kaikki oli ihan OK. Hempparikin oli 123, joten ei vielä tarttee rautaa ruveta popsimaan. Laskusuunnassa se kuitenkin oli, joten uskon että jossain vaiheessa kyllä. Painoa oli tullu viidessä viikossa yhteensä 400g. Miun painoindeksi on 19 joten lisäkilot olis tervetulleita. Esikoista kun ootin niin painoa tuli raskaus aikana 20kg, mut jotenkin ne vaan hävis, vaik en ees voinu toista imettää.
Oksentelu on loppunu, pientä etovaa oloa iltaisin vain. Ja ruoka maistuu hyvin. Tänään tuli oikeen kova himo pannariin, joten sitä piti tehä ja sit söin monta palaa mansikkahillon kera. No ei tällä kertaa vissiin muuta.

rv 13+5
 
Mulla oli kans ennen ekaa raskautta bmi 20,5 ja painoa tuli se 20kg. Niistä en meinannu ihan helpolla päästä, sairaalaan jäi vain 6 kiloa! Imetys ei mulla pudottanut ollenkaan painoa, koska jouduin syömään ja juomaan käytännössä koko ajan et maitoa tuli tarpeeks. Muutenki imetys oli vaikeeta, ja vasta kun oli luovuttanu (3kk jälkeen) selvis et vauvan kielijänne on niin kireä ettei imeminen onnistu kunnolla ja rinnat on rakoilla ja ruvella. Seuraavalla kerralla onneks tiedän tällaisestakin vaivasta, nimittäin haluisin kovasti pystyä imettämään edes puoli vuotta. Taidan ottaa imetystukeen heti yhteyttä ja jo valmiiksi "kouluttautua" imetyksen suhteen niin hyvin kun vaan voi. Ku imetys loppui lähti painokin putoamaan, tosin 4 kiloa jäi enemmän kun ekassa raskaudessa.

Mulla veriryhmä on A- ja pojalla AB-. Eli miehellä on pakko olla joko AB tai B...
 
Niin joo, tietääkö joku neuvoa hyvän paikasta mistä sais muodikkaita/hienoja mammajuhlavaatteita. Olis kesäjuhlia nimittäin tiedossa. Mun mielestä nää perus H&M,Kappahl ka Lindeks ei oikein tarjoa mitään juhlavaa.
 
viivin
Voi hyvät tulevat äidit.... älkää stressatko liikaa niitten kilojen kanssa, vaan nauttikaa olosta. Mottoni on tulee mitä tulee ja monilla se on vaan turvotuksesta aiheutuvaa. B) Onhan se ihanaa jos painoa ei paljoa tule lisää, mutta meille/heille kenelle tulee niin voipi tulla kova sressi sen painon kanssa (kuten mun kaverilleni) ja aika meneekin odotuksen nauttimisen sijasta painontarkkoiluun, ehei se ole kuitenkaan se pääasiallinen tarkoitus (ellei tietenkään ole jotain sairautta tms miksi pitää tarkkaila). No niin tää moralisointini varmaan saakin riittää . Sorry!

Minä päätin ainakin nauttia äidiksi tulemisesta ja murehditaan sitten niitä kiloja vasta kun lapsi on syntynyt (ja jos vaikka imetyskin onnistuisi tällä kerttaa, niin sen jälkeen).

Omanapa.... pahaolo alkaa väistyää vihdoin ja kaverin lempiherkkuja tuntuu olevan hesen juustohmapurilainen ja sitruuna.... juustossa ei saa olla sipulia eikä majoneesia. Suklaakin hänelle maistuisi, mutta äippä saa siitä hirveen jysärin, joten sitä olen koittanut välttää :ashamed: oman olon vuoksi.

Pikkuhiljaa alkaa masu pyöristyä =) ja kohta kesä tulee niin saapi iskeä trikoot pääle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 08:13 viivin kirjoitti:
Unohtui .... joo ja niitä viikoja sitten 15+0? vai 14+7 miten nää nyt merkittiinkään (joku voi varmaan infota niin menee oikein)
:ashamed: Ootko sä viivinmasu? Jolla on tuolla etusivulla la 12.11? Sulla on vissiin muuttunu la 2.11? =)

emmamma ja 15+0
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 21:53 Viljonkka kirjoitti:
Mulla oli kans ennen ekaa raskautta bmi 20,5 ja painoa tuli se 20kg. Niistä en meinannu ihan helpolla päästä, sairaalaan jäi vain 6 kiloa! Imetys ei mulla pudottanut ollenkaan painoa, koska jouduin syömään ja juomaan käytännössä koko ajan et maitoa tuli tarpeeks. Muutenki imetys oli vaikeeta, ja vasta kun oli luovuttanu (3kk jälkeen) selvis et vauvan kielijänne on niin kireä ettei imeminen onnistu kunnolla ja rinnat on rakoilla ja ruvella. Seuraavalla kerralla onneks tiedän tällaisestakin vaivasta, nimittäin haluisin kovasti pystyä imettämään edes puoli vuotta. Taidan ottaa imetystukeen heti yhteyttä ja jo valmiiksi "kouluttautua" imetyksen suhteen niin hyvin kun vaan voi. Ku imetys loppui lähti painokin putoamaan, tosin 4 kiloa jäi enemmän kun ekassa raskaudessa.

Mulla veriryhmä on A- ja pojalla AB-. Eli miehellä on pakko olla joko AB tai B...
Tuosta kielijänteestä, miten lapsella nyt se? Meillä tytöllä vasta huomattu että kielenjänne on kireä ja esim.kun tyttö työntää lieltä ulos suustä niin näkee että jänne kiristää. Nyt huomattu että L-kirjaimen neiti sanoo vähän oudosti.

Tietääkö kukaan mitä tehdään, hoidetaanko sitä mitenkään?
 
Huomenia
Kiitos H82 tiedosta ja tuesta!
Tuntuukin jo paremmalta. Käväisin itsekin vielä tuolta säteilyturvasivuilta kattelemassa ja mieli parani. :)
Nyt vaan odottelen lekurin soittoa tuloksista ja toivon, että mitään kuuria ei tarvitsisi sitten alkaa popsia. Se ei olisi kiva... vaikka kaippa se kuurikin on sitten parempi vauvallekin kuin äidin jokin keuhotulehdus....
no ootellaan ja surraan vasta sitten.

Oma olo on siis flunssainen edelleen. Yön sain onneksi nukuttua, niin energiaa on edes siihen että keräilee nenäliinoja kämpästä... :/
Selkä vihoittelee, mutta se varmaan johtuu nukkumisasennoistani, kun tyynyä olen korotellut. Rinnat on edelleen arat ja pursuaa jo d-kupeistakin... huh huh...

herkuttelusta oli puhetta... Tällä hetkellä on hassua kun syön lakua tai suklaata niin en edes maista sitä... mutta siis terveenä herkut kyllä maistuu :whistle: itselläni oli painoindeksi 26 ennen raskautta, joten yritän kovasti, että ei näin alkuun lähtisi tuo paino huitelemaan mihinkään kohtuuttomuuksiin... toivoisin niin että vauvamassu sitten näkyisikin makkaroiden sijasta... :/ Mutta en yritä niinkäään olla syömättä vaain yritän katsoa mitä syön.... tosin näin kipenähän saa hieman hemmotella itseään... eikö??

Mukavaa viikonloppua ja tulevaa äitienpäivää... Toivottavasti ensi vuonna minäkin pääsen juhlimaan sitä päivää itse pääsankarina :LOL:
 
Huomenta :)

Joku tuolla kyseli veriryhmää, liekö tarkoitettu kaikille vai näille rh- verisille vain? Noh, mie vastaan kuitenkin - aina suuna päänä joka paikassa - eli miulla AB+ joten sen puolesta saa olla rauhassa.

Täällä yskitään ja korskutaan, mitä lie kevätlenssua yrittää saada aikaseks. Ja sit on vatsa vähän hellänä kun niin paljon on pitänyt yskiä, yöllä taas oikein makiasti repäs kun yskänpuuska yllätti selinmakuulla. :$ Mut jotain "hyötyä" tästä lenssusta, paino on tippunu suht samoihin kun oli ennen plussaa vaikka välillä meinas uhkaavasti ottaa noususuhdanteen.

Viikon päästä pääsis taas sydänääniä kuuntelemaan kun on seuraava nla :) ja mieskin taitaa päästä mukaan töidensä puolesta. Eka kerta oliskin..

HT ja kanssamatkustaja 15+0
 
äityli-77
olisko joku ystävällinen ja lisäis mut listaan... =) la. on 17.11.2007 neljäs olis tulossa ja sairaalana toimii jo tuttuun tapaan SAKS kaunis kiitos jo etukäteen... :wave:

äityli-77+lalle 12+6
 

Yhteistyössä